Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

34 minutter siden, 2ne skrev:

Takk :hug: Det finner vi ut i morgen. Datterbarnet ringte pappaen sin, og han var mer enn villig til å gå i "krigen" for henne, så om ikke han får ordna det, så kan det vel ikke ordnes. I mens så ser vi på alternative måter å komme oss gjennom videregående på :) 

Bra med en pappa som kan ta krigen, det skal jo ikke være nødvendig, men noen ganger må det til. Krysser fingre! Kan ikke skjønne at hun skal måtte ta fellesfag hun har fått vurdering i omigjen. Dustete. 

 

Sånn, da er alle dyr fornøyde, ok - Hottie og Kasko er ikke veldig begeistret over grinda jeg endelig har fått opp... Da kan de nemlig ikke raide kjøkkenbenk og søppel hver gang jeg ikke følger med :aww:  Det er dårlig gjort mot hunder som aaaaaaaaaldri får mat. Dusjet har jeg og, så nå er jeg bare trøtt, men siden jeg ikke orker å føne håret så får jeg sitte oppe litt til. Legge seg med vått hår gir artige sveiser og siden det er så lummert ute så tørker det ikke før i morgen engang.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

11 minutter siden, SFX skrev:

Her er det også båndtvang til 5. oktober på grunn av beitedyr. Men i dag fikk de løpe løs i skogen der jeg bodde før, siden jeg likevel kjørte forbi, og det syntes de var deilig. Glam så helt snål ut, jeg så på hele ham at han lurte på hva som skjedde, og han måtte liksom prøve seg fram før han bevegde seg med radius unna meg. Han gikk og tittet bak mot meg de første minuttene, som om han lurte på om jeg ville stramme lenka snart eller om han fikk lov til å gå der. Stakkars lille dumme store valpen <3 

:lol: Søteste Glam :wub:   Her er det båndtvang til 15. oktober - eller "naturlig beiteslutt" når enn det måtte være. De har begynt å sanke sau da, pga ulvefaren tror jeg. Så mye sau er på innmark, men ikke all... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

@JeanetteH har oppdaget at barmark NM er i Eidsvoll i år, sikker på at du ikke skal stille til start? Bør jo ha med noen kelpier :D og jeg er i for dårlig form til å løpe og Pigg er for ung til å sykle (ps jeg er også for feig... :P ) 

:lol: Har ikke nok kelpier eller utstyr til det (og mener jeg skjekket at det var jobbhelg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Du vet du er trøtt når du kaster deg gispende ut av badet fordi du ser beltet du mistet på gulvet og tenker HUGGORM... jeg er ikke redd dem en gang - men tydeligvis er jeg det på badegulvet... :icon_redface:

 

Skjønner deg godt jeg - er vel noe av det man minst forventer å finne på badegulvet :aww: 

---

AN lurer jeg på hvor posten har rotet bort pakken min...

Fortsatt ingen som har en oppskrift på krydderkake å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkers Fetter som har en slik fæl eier. :P Vi skulle akkurat til å legge oss da jeg oppdaget at Fetter hadde fått et kutt mellom tærene. I går måtte stakkeren dusje, og nå lappet vi sammen poten hans på badegulvet.:teehe: Det ble fem sting, og vi satser på at poten er bra når vi skal på kurs om en og en halv uke. Fetter var veldig tålmodig og lå stille og fint mens jeg holdt på. :) 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

@JeanetteH har oppdaget at barmark NM er i Eidsvoll i år, sikker på at du ikke skal stille til start? Bør jo ha med noen kelpier :D og jeg er i for dårlig form til å løpe og Pigg er for ung til å sykle (ps jeg er også for feig... :P ) 

Harly kan være stand in sier han! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, tutle skrev:

 

Skjønner deg godt jeg - er vel noe av det man minst forventer å finne på badegulvet :aww: 

---

AN lurer jeg på hvor posten har rotet bort pakken min...

Fortsatt ingen som har en oppskrift på krydderkake å dele?

Søk på den langpanneoppskrifta på det gode liv.. Den er GOD! Særlig med sånn ostekrem oppå :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hermes skrev: En vanlig mandagskveld: Du lurer på hvor hundene er blitt av, titter ut vinduet, og ser de tar seiersrunder på hestejordet til naboen.

Kompostgrinder er ikke alltid hinder nok...

Får håpe de har vett på å holde seg unna hestene, så slipper man en reprise her på sonen fra da whippeten min hilste på en hest her i forrige uke :lol:[emoji14] 

I sympati med Linni så har jeg installert et hull i låret til Una i dag. Gudene vite hvordan det er gått til, men blir dyrlegen i morgen. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

I sympati med Linni så har jeg installert et hull i låret til Una i dag. Gudene vite hvordan det er gått til, men blir dyrlegen i morgen. :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Uff :( får håpe Una holder motet oppe like godt som Linni.. For Linni er i sinnsykt god form og du merker ikke at hun har et bra brudd i skallen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken er ikke 06:00 enda og jeg har gått dagens skrittmål og bikkjene har fått både trening og tur, tjohei! Nå skal vi se å komme oss hjem fra vakt og i seng

Meeeeget misunnelig på de som slipper unna båndtvang, men det er ikke så altfor lenge til 15. oktober :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pringlen skrev:

Si fra hvis du vil ha tips til fysio som (i hvertfall for meg) fungerer som en liten opptur i hverdagen :)

Forøvrig :console: Livet er noe dritt. Men jammen kan det være greit oppi all dritten også...

Ja takk! Men greia var at dette skulle gjøres i forbindelse med det forskningsprosjektet jeg er med på, pga senskader etter strålebehandling, så hun skulle sjekke hvilke fysioterapeuter som ville sende henne en tilbakemelding på hvordan det gikk. Det var der det stoppa seg. 

Livet er noe dritt, og noen ganger er det mer dritt enn ellers.. This too shall pass, jeg står han av og all den andre bullshiten man forteller seg sjøl når man er litt under :) 

7 timer siden, Raksha skrev:

Bra med en pappa som kan ta krigen, det skal jo ikke være nødvendig, men noen ganger må det til. Krysser fingre! Kan ikke skjønne at hun skal måtte ta fellesfag hun har fått vurdering i omigjen. Dustete. 

Nei, det burde ikke være nødvendig. Det var ikke det som ble sagt på møtet vi hadde på fredag, så noe forandra seg tydeligvis i helgen.. Men det ordner seg nok på et vis :) 

--

For å være litt positiv i alt det negative, så sto jeg opp med en kropp som nesten fungerer i dag. W00pw00p! Før jeg har tatt medisiner! Oh lykke! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri Ja, Hedmarkstreff hadde vært stas :)

Hunder lufta i "hagen", sauene er dratt hjem så må kan vi bruke den som luftegård igjen. Snart avgårde til jobb og i ettermiddag skal jeg til fysio, gleder meg! Nakken er litt kranglete fremdeles, selv etter fire uker ferie..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev: I sympati med Linni så har jeg installert et hull i låret til Una i dag. Gudene vite hvordan det er gått til, men blir dyrlegen i morgen. [emoji20]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Uff [emoji20] får håpe Una holder motet oppe like godt som Linni.. For Linni er i sinnsykt god form og du merker ikke at hun har et bra brudd i skallen [emoji14] 

Merka ikke noe på pinnedyret, hun hadde bare fresa videre om hun fikk lov. Men når jeg stripa og la på kompress for at det ikke skulle komme noe dritt i det samt gav henne metacam, ja da var hun ynkelig og syk da. Men mest fordi jeg hadde godbiter og kos tror jeg... Tullebikkje...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

I morgen er det bernertreff i Hamar sentrum, så jeg håpte å finne et okay tursted vi kan nyte løs før det. Jeg finnes ikke kjent i området, men det kan jo ikke være beitedyr i hele fordømte Hedmarken? Jeg gidder ikke å kjøre gjennom bompenger og legge mange mil bak meg til vanlig for å gå tur, men når jeg likevel må ut og kjøre i morgen kan jeg jo beregne to timer ekstra for å få en god tur med dem, framfor å gå den turen i bånd her. @Siri - har du forslag til tursted de kan gå løs mellom meg og fylkeshuset?

Jeg er ikke videre kjent rundt omkring, men jeg vet det ikke går beitedyr på Brynsåsen - det slutta de med for en del år siden pga rovdyr, men jeg tror ikke jeg greier å forklare noe særlig godt hvor du skal kjøre for å komme opp dit *ler*. 

9 timer siden, Raksha skrev:

:lol: Søteste Glam :wub:   Her er det båndtvang til 15. oktober - eller "naturlig beiteslutt" når enn det måtte være. De har begynt å sanke sau da, pga ulvefaren tror jeg. Så mye sau er på innmark, men ikke all... 

Jeg har aldri greid å finne noen fast dato for når båndtvangen oppheves her i kommunen faktisk, så sannsynligvis gjelder den bare til og med 20. august, men så lenge det går beitedyr ute mange steder, så er det jo selvsagt uaktuelt å ha hundene løse her i skogene. Så nå går jeg bare og venter på at bøndene som har sauene på beite i "mine" skoger, tar dem inn... det kan vel ta et par mnd til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C og jeg hadde en turdate nåe han kom hjem klokka 6 idag tidlig fra jobb, den utgikk den gitt :lol: Urealistisk mål, vi prøver på nytt imorra :lol:

Båndtvang ja, sukk... Her er den heldigvis over, tror jeg, har glemt å dobbeltsjekke! Men det går jo ikke beitedyr her så regner med det :) Men oppi åsen og på hytta er den jo utvidet, til jakta begynner.... Så er det ikke sau så er det jegere med ymse jakthundet.

Også lurer jeg litt på hvor mange rådyrbukker det er her i området, hørt nok skudd de siste par dagene, og tviler på det er rev eller kråke som blir skutt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke en dritt på Gran kommune sin side, kun standard båndtvangen. Men den må jo være utvidet der det går beitedyr? Jeg slipper selvfølgelig ikke mine, men andre skrell kan jo finne på å gjøre sånt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
19 minutter siden, Stine skrev:

Står ikke en dritt på Gran kommune sin side, kun standard båndtvangen. Men den må jo være utvidet der det går beitedyr? Jeg slipper selvfølgelig ikke mine, men andre skrell kan jo finne på å gjøre sånt :P

Det er endel kommuner som mener at den generelle bandtvangen holder og at beitedyrene har nok værn i( ja så var det å huske navn på den loven da) Vi har jo et ansvar selv om det ikke er bandtvang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg forøke den toogoodtogo appen. Spent på hva slags restemat man får i restaurantene rett før stengetid. Flere restauranter burde starte med det der så slipper de å kaste maten. Det er aldri noe ledig i nærheten, men nå hadde hotellet hotellfrokost til overs :D Jeg er sulten, så det passer bra!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Artemis skrev:

Stakkers Fetter som har en slik fæl eier. :P Vi skulle akkurat til å legge oss da jeg oppdaget at Fetter hadde fått et kutt mellom tærene. I går måtte stakkeren dusje, og nå lappet vi sammen poten hans på badegulvet.:teehe: Det ble fem sting, og vi satser på at poten er bra når vi skal på kurs om en og en halv uke. Fetter var veldig tålmodig og lå stille og fint mens jeg holdt på. :) 

 

Der sparte du inn en del av studielånet! (Men si meg, har alle veterinærer anestesisprøyter i baklomma hele tiden?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...