Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg har litt samme "syndromet" som deg :lol:  jeg skyr unna engelske bøker som bare det, for alle bøkene jeg har lest på engelsk har vært tunge og jeg måtte ha konsentrert meg skikkelig for å virkelig forstå hva de skriver.. 

Men i det siste har det faktisk slått meg at de engelske bøkene jeg har lest har vært tunge faglige bøker om cellebiologi, kjemi osv.. Jeg behøver kanskje ikke å forvente at skjønnlitteratur skal ha samme nivå på språket eller innhold :lol: 

Godt jeg ikke er alene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Guest *Kat84*
3 timer siden, Eplefe skrev:

Jeg har alltid eksistensielle kriser før første kaffekoppen.

Uten kaffe er det ikke noe poeng i å stå opp :aww: 

Akkurat nå så moter jeg meg opp til å kjøre til huset og måle opp ditt og datt for å utarbeide energimerking. Vil prøve en detaljert utfylling for å se om energimerkingen blir litt bedre da. 
Skal hente noen ting også, så burde jo ha støvsugd og tømt bilen ordentlig, men gidder ikke. :P 

Eksen har fri i dag pga de idiotiske arbeidstidene sine, så da er han der også :pinch: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, SFX skrev:

God helg, alle sammen! Nå er det fjolls til fjells :D

Kos dere masse til fjells!

 

39 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg hater derimot å lese bøker som opprinnelig er engelsk på norsk. Synes språket blir ofte fattig og man mister mye av forfatterens stemme i prosessen. Nå leser jeg engelsk like godt som norsk så det flyter lett.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Helt enig!

 

 

AN er jeg litt forarget over at min gamle utgave (92) ikke har likt nok innhold den nye (fra 2014) til at det er så lurt og basere seg på den gamle. Spesielt siden jeg bare skal lese 10 sider av den nye i dette faget (mer seinere) og boka er svindyr.
ellers gå det bra, og valpenavn er nesten klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfrost skrev:

De der kanelbollene dine virker så fristende. :drool: Har hatt lyst til å bake kanelboller i lange tider, men ikke fått ut fingeren (ennå) 

 

Gikk det ikke bra? Hilsen en som ikke følger med :aww:

 

 

Tapte mot Russland, så da skal dem spille bronsjefinale..

Driver å lager bollekake til bursdagen til mamma etterpå :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hva het den og hvor kjøpte du den?

Knallvarmt og sol på verandaen, koooser meg! Og nå skal vi gå oss en runde. Pippin er forresten i bedre form for tiden. Han går på smertestillende. Jeg skulle prøve litt uten etter en uke, spent på om han da får vondt igjen! 

Så bra at Pippin er i bedre form :D

Jeg skal finne navnet når jeg går på badet neste gang, så at du spurte i går kveld, så på deodoranten, fikk ikke svart, og nå er navnet glemt. Men overraskende nok sto det ikke noe om at den var økologisk da, jeg gikk bare ut i fra at den var det, siden den sto på "alternativ" området på butikken. Var en coop, lurer på om det var mega... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 2ne skrev:

Ah.. Til sånne så ønsker jeg meg en diger skumfinger ala de de har i sånne supporterbutikker, bare at min skumfinger ikke holder opp pekefingeren, for å si det sånn :aww: Det hender jeg vurderer å rive opp døra og storme mot idioten bak også (hvis trafikken står), bare for å se om han (for det er alltid menn) er like tøff i tuta si når jeg står utafor bildøra hans. Men til nå så har jeg nøyd meg med å vise fingeren i bakvinduet og kjørt når jeg kunne. 

@JeanetteH, du må ikke lete etter feil? :o Vi gjør ikke sånt i hundeavl :aww: 

--

Veit dere hva, folkens? Jeg syns skolestart er sykt slitsomt :aww:  

 

Jeg og Rørlegger'n var på vei hjem fra familiemiddag i fjor i romjula hvor vi kjørte på en svingete vei uten lys. Lå i fartsgrensen men idioten bak hadde fryktelig dårlig tid og lå oppi rumpa på oss samt blinka med lysene. Han prøvde å kjøre forbi men måtte legge seg bak da det kom bil (uforsvarlig å kjøre forbi var det også.).  Han kjørte sånn pickup med masse lys, så han skrudde da på fjernlysa så han blenda oss fullstendig. Kom en rettstrekke, Rørlegger'n var griseforbanna så han satte på nødblinken, satte bilen på tvers i veien og gikk ut av bilen og mot bilen bak. Idioten var plutselig ikke veldig tøff i trynet mer, tok en usving og kjørte som et svin andre veien..  Rørlegger'n ble litt skuffa over å ikke kunne fortelle fyren hvor idiot han var, men han blei tydeligvis redd og skjerpa seg forhåpentligvis til neste gang.. 

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snoffe skrev:

Ikke døm meg vær så snill:icon_redface: Jeg har ikke lest Harry Potterbøkene:icon_redface: 

Jeg er ikke sinna, bare veldig, veldig skuffa :aww: Neida :lol: 

3 timer siden, Snoffe skrev:

Og nå vurderer jeg å gå til anskaffelse av disse heldige skriftene. Så kommer mitt spørsmål, eller noe sånt: Er den engelske versjonen tung å lese? 

Vil helst lese den på engelsk da jeg bare har sett filmene og er vandt med de navnene. Men så sliter jeg mye med konsentrasjonen, og da blir det ofte veldig tungt å lese engelsk. Klarer fint å lese engelsk altså, tar bare litt lengre tid og må bruke litt flere hjerneceller enn hvis jeg leser norsk :P 

Nei, de er ikke tunge å lese i det hele tatt, hun skriver bra, JK Rowling :ahappy: 

Når det er sagt, så holder jeg fortsatt på mitt jeg - Thorstein Bugge Øverstad har gjort en god jobb når han oversatte HP-bøkene, så jeg syns ikke det er noe stress å lese de på norsk heller. Jeg kan ikke si at jeg kjente meg så veldig igjen i at det er noen barnebok-følelse i de første bøkene heller, men kanskje jeg ikke har lest nok barnebøker til å kjenne det igjen :P 

4 minutter siden, Ozzy skrev:

Jeg og Rørlegger'n var på vei hjem fra familiemiddag i fjor i romjula hvor vi kjørte på en svingete vei uten lys. Lå i fartsgrensen men idioten bak hadde fryktelig dårlig tid og lå oppi rumpa på oss samt blinka med lysene. Han prøvde å kjøre forbi men måtte legge seg bak da det kom bil (uforsvarlig å kjøre forbi var det også.).  Han kjørte sånn pickup med masse lys, så han skrudde da på fjernlysa så han blenda oss fullstendig. Kom en rettstrekke, Rørlegger'n var griseforbanna så han satte på nødblinken, satte bilen på tvers i veien og gikk ut av bilen og mot bilen bak. Idioten var plutselig ikke veldig tøff i trynet mer, tok en usving og kjørte som et svin andre veien..  Rørlegger'n ble litt skuffa over å ikke kunne fortelle fyren hvor idiot han var, men han blei tydeligvis redd og skjerpa seg forhåpentligvis til neste gang.. 

:lol: Sånt har jeg lyst til også, men jeg er redd jeg kanskje ikke er like skremmende som Rørlegger'n :lol: Vel, ikke for det, det kan være skremmende nok med sinte gamle drittkjerringer også :yes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sint og lei meg nå.. Gubbrn har jo jobbet seint hele uka, ikke vært hjemme før 21 på kvelden. Så kun sett han en times tid iløpet av dagen før vi har tatt kvelden.

Idag er det mulig han kommer litt tidligere hjem. Spurte han for et par dager siden om han ville tilbringe dagen/kvelden med meg da, og ja han ville være hjemme. Nå plutselig så skal han kanskje til en kompis.. Han sier han ikke vet helt enda, det spørs når han slutter. Så enten jobber han seint, og jeg får ikke sett han særlig. Eller så reiser han ut til kompisen og jeg får sett han enda mindre. Hva skjedde med å holde en avtale, selv om det kun innebærer å slappe av hjemme? 

Avtale om middag ute og kino imorgen også, men nå skal vi visst kanskje på besøk til søstra hans istedet. Nytter tydeligvis ikke å avtale noe her, for det blir jo forandret med en gang han har mer lyst til noe annet. 

Og nå får jeg dårlig samvittighet som blir sint på han, for jeg vil jo ikke at han skal velge å være hjemme med meg fremfor hos en kompis hvis ikke han selv vil det. 

Sorry, framstiller han nok fælt her nå, men må bare få ut litt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man prioriterer når man begynner å tenke på å flytte til et nytt land:
1) Kartlegge hvilken flyplass som er nærmest, og hvilket flybonus-program man skal ha.

2) Kartlegge hvilken hundeklubb som er nærmest, og se etter labrador-oppdrettere i omegn.

En gang nerd, alltid nerd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er ikke sinna, bare veldig, veldig skuffa :aww: Neida :lol: 

Nei, de er ikke tunge å lese i det hele tatt, hun skriver bra, JK Rowling :ahappy: 

Når det er sagt, så holder jeg fortsatt på mitt jeg - Thorstein Bugge Øverstad har gjort en god jobb når han oversatte HP-bøkene, så jeg syns ikke det er noe stress å lese de på norsk heller. Jeg kan ikke si at jeg kjente meg så veldig igjen i at det er noen barnebok-følelse i de første bøkene heller, men kanskje jeg ikke har lest nok barnebøker til å kjenne det igjen :P 

:lol: Sånt har jeg lyst til også, men jeg er redd jeg kanskje ikke er like skremmende som Rørlegger'n :lol: Vel, ikke for det, det kan være skremmende nok med sinte gamle drittkjerringer også :yes: 

Hehe sinte drittkjærringer er skremmende det også :lol:    Har sagt ifra til folk noen ganger, stort sett blir de sinnsykt flaue når man konfronterer de :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh. Lønner seg å sjekke ja. Vi skal fikse taket på huset og hadde fått et veldig godt tilbud av en. Han brukte riktignok veldig lang tid på å lage det tilbudet, men unnskyldte seg med at han hadde fått hjernerystelse. Fikk endelig et tilbud og vi vurderte å takke ja til det. Så tenkte jeg at jeg skulle dobbeltsjekke enda en gang - og firmaet gikk konkurs for en mnd siden. Kanskje greit å informere potensielle kunder om at det ikke lenger er noe firma? 
Det blir ikke han, for å si det sånn :sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir bedre med kaffe :aww: Kanskje ikke hodet mitt, men er ingenting som hjelper der annet enn migrenemedisin og den kan jeg ikke ta mer av på noen dager for da kan den fremprovosere migrene :gaah:  

 

Vært ute og lufta hunder, med en hale av gakker etter meg :wub: Lupin har omsider skjønt at man ikke skal spise gakker, så da tusla de etter oss.  Kom sauer løpende da, så måtte pile inn med hundene og så ut og jage sauen vekk fra maten til gakkene. Har jeg sagt at jeg digger de dyra? :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu ble det ikke deig til overs for en rosinbolle til meg, den skal maules halvstekt og varm :lol: Ja, jeg har en liten ting for varme halvråe hvetebakstprodukter :aww: Og rå da for den saks skyld, ble litt rå bolledeig på meg og...

Og jeg må si at jeg ikke skjønner dere som gidder å være i enveis forhold, og ikke tørr å si ifra engang! Hvis C hadde oppført seg sånn så hadde han fått to alternativer, skjerp deg eller flytt. Livet er for kort til kjipe forhold. Og jeg er egentlig ikke særlig bitch når det kommer til forhold, men jeg tar det som en selvfølge at kjæresten min har lyst til å tilbringe tid med meg.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg er ikke sinna, bare veldig, veldig skuffa :aww: Neida :lol: 

Nei, de er ikke tunge å lese i det hele tatt, hun skriver bra, JK Rowling :ahappy: 

Når det er sagt, så holder jeg fortsatt på mitt jeg - Thorstein Bugge Øverstad har gjort en god jobb når han oversatte HP-bøkene, så jeg syns ikke det er noe stress å lese de på norsk heller. Jeg kan ikke si at jeg kjente meg så veldig igjen i at det er noen barnebok-følelse i de første bøkene heller, men kanskje jeg ikke har lest nok barnebøker til å kjenne det igjen :P 

Til mitt forsvar så prøvde mamma å lese den første boken til meg når den kom ut. Tror vi kom til kapittel 2 :P:lol:

Jeg er bare blitt så vandt med Dumbledore, så Humlesnurr høres så rart ut:teehe:

Får se hva jeg velger. Blir en tur til bokhandleren i dag i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perfect Image skrev:

Jeg hater derimot å lese bøker som opprinnelig er engelsk på norsk. Synes språket blir ofte fattig og man mister mye av forfatterens stemme i prosessen. Nå leser jeg engelsk like godt som norsk så det flyter lett.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Jeg tenker heldigvis ikke over språket så mye når jeg leser inni meg.. Leser trolig for fort til at jeg merker så mye til det.. Leser jeg høyt derimot, så merker jeg absolutt alt.. Så jeg vrir meg av barnebøkene jeg leser til M innimellom :P 

1 time siden, Ozzy skrev:

Jeg og Rørlegger'n var på vei hjem fra familiemiddag i fjor i romjula hvor vi kjørte på en svingete vei uten lys. Lå i fartsgrensen men idioten bak hadde fryktelig dårlig tid og lå oppi rumpa på oss samt blinka med lysene. Han prøvde å kjøre forbi men måtte legge seg bak da det kom bil (uforsvarlig å kjøre forbi var det også.).  Han kjørte sånn pickup med masse lys, så han skrudde da på fjernlysa så han blenda oss fullstendig. Kom en rettstrekke, Rørlegger'n var griseforbanna så han satte på nødblinken, satte bilen på tvers i veien og gikk ut av bilen og mot bilen bak. Idioten var plutselig ikke veldig tøff i trynet mer, tok en usving og kjørte som et svin andre veien..  Rørlegger'n ble litt skuffa over å ikke kunne fortelle fyren hvor idiot han var, men han blei tydeligvis redd og skjerpa seg forhåpentligvis til neste gang.. 

 

Min kjære kjørte traktor langs veien, smal vei, stor traktor, da en hyttemann rekker knapt å nå igjen traktoren og i alle fall rekker ikke å kommet til en møteplass før fyren tuta.. Han lå lenge på hornet.. Så sambo la seg litt mer uti veien og kjørte hjem.. Traktoren gikk 50 og var bare et par km, så ingen krise. Men hyttemannen drit forbanna og kjørte etter sambo inn på gården for å kjefte han opp, så min sambo hoppet også ut av traktoren og svara opp.. Så samtalen endte med at sambo sa noe ala "helvettes hyttepakk som automatisk tror dere eier alt.. Ta kofferten din du og dra inn igjen i byen du nå og la oss bønder få ordne mat til dere", og fyren ble så sint at han slo bulk i taket på sin egen bil :lol: 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ozzy skrev:

Hehe sinte drittkjærringer er skremmende det også :lol:    Har sagt ifra til folk noen ganger, stort sett blir de sinnsykt flaue når man konfronterer de :P   

Ja, jeg har lagt merke til det en gang eller to :lol: Men jeg har også gått inn i situasjonene og vært klar over at her kan jeg risikere å få juling.. Jeg har bare vært så sint at det har vært verdt den risikoen *kremt* :P 

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Til mitt forsvar så prøvde mamma å lese den første boken til meg når den kom ut. Tror vi kom til kapittel 2 :P:lol:

Jeg er bare blitt så vandt med Dumbledore, så Humlesnurr høres så rart ut:teehe:

Får se hva jeg velger. Blir en tur til bokhandleren i dag i allefall :)

:lol: Da kjøper du de på engelsk :ahappy: Det er bøker som er lette og lese, og en engasjerende og spennende historie, så jeg tror ikke det er noe stress :)

--

AN har jeg fått svar på blodprøvene jeg tok sist jeg var hos fastlege for å gjøre sånt (jeg er så mye hos lege at jeg husker ikke når jeg gjorde hva, jeg :P ), og når det er lite av både jern og d-vitaminer, så er det vel antageligvis ikke så rart at jeg aldri føler jeg har overskudd til noe som helst da..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
29 minutter siden, 2ne skrev:

 

AN har jeg fått svar på blodprøvene jeg tok sist jeg var hos fastlege for å gjøre sånt (jeg er så mye hos lege at jeg husker ikke når jeg gjorde hva, jeg :P ), og når det er lite av både jern og d-vitaminer, så er det vel antageligvis ikke så rart at jeg aldri føler jeg har overskudd til noe som helst da..? 

Nope - det er ikke rart........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og venter på sprangridningfinale. Gleder meg.

Prima har hviledag i dag, og synes det er helt greit, hun er skikkelig sliten når hun har løpetid, varm er hun også. Stakkars lille. Men hun hadde en finfin bøstafeiring igår.

Etter sprang er det rett tilbake til Harry, har akkurat grått meg igjennom Cedrics død...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...