Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*
59 minutter siden, Meg skrev:

sukk. noen har hånka inn en siberian på rømmen, og delt bilde på hjertergruppa på FB. Eier er heldigvis funnet. MEN- folk ha jo ikke peiling. "Tynn og mishandla". Jeg ser en unghund, slank, langbeint og henglsete, avlet for trekk... Noen la ut et blde av en showalvla, utrent hund som "dette er en hund som har det bra". jaja...

:lol:

Alltid like gøy når folk uttaler seg om ting de ikke har greie på! 

Håper eier forklarte dem forskjell på mishandlet og at de skal være sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Kjære sonen-orakelet... Må man skatte av arv? Jeg forstår meg ikke på hvordan reglene er nå som arveavgiften er borte, for det er vel fortsatt noe som må skattes av? Eller? 

I dette tilfellet så er det et dødsbo som skal selges, og arvepengene deretter fordeles. Den første i arverekken lever ikke lengre, så arven går videre til neste person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
3 minutter siden, Benedicte skrev:

Kjære sonen-orakelet... Må man skatte av arv? Jeg forstår meg ikke på hvordan reglene er nå som arveavgiften er borte, for det er vel fortsatt noe som må skattes av? Eller? 

I dette tilfellet så er det et dødsbo som skal selges, og arvepengene deretter fordeles. Den første i arverekken lever ikke lengre, så arven går videre til neste person. 

Hvis jeg ikke husker feil så er det formueskatten du må tenke på å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 

 

3899d16cd7e4b1417c0280fd9a6cd9f2.jpg

 

31e7f9e278ae5b3e470843e1f56e4f7e.jpg

 

a64f44988082c26b5ce80f265d16210c.jpg

Innrømmer at jeg ikke dusja i går, så 2 dager virker den iallefall!

Takk! Må sjekke ut den der. :)

Jeg har fått en ny kollega. Det viser seg at han bor noen hundre meter unna meg og har høner. Kjempestore høner! De spankulerte rundt på veien en gang da jeg gikk der med Pippin. Pippin knysta litt skremt først, og så sniffet han på kjempehøna! Tror jeg må gå tur der igjen i kveld. Neida, kollegaen er halvparten så gammel som meg, det er hønene jeg vil kikke mer på.

Hva heter sånne kjempestore, brunspraglete høner?

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Benedicte skrev:

Kjære sonen-orakelet... Må man skatte av arv? Jeg forstår meg ikke på hvordan reglene er nå som arveavgiften er borte, for det er vel fortsatt noe som må skattes av? Eller? 

I dette tilfellet så er det et dødsbo som skal selges, og arvepengene deretter fordeles. Den første i arverekken lever ikke lengre, så arven går videre til neste person. 

Du må skatte av fortjeneste på salg av hus du ikke har bodd i selv. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må naboene tro det har rakna for meg, løpt etter Tuva som hadde en fille i munnen i hagen mens jeg holdt på å le meg ihjel... Vi synes det var like morsomt begge to tror jeg :lol: Mens det andre idiotdyret hang i ei fille i huskestativet :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emmy skrev:

Kom tilbake fra ferie på mandag og fikk hjem en lykkelig hund, dog med en klo mindre og huggormbitt på nesa. Da har hun ikke hatt det kjedelig, i hvert fall :P 

13934669_10157395753105529_1971504740643

13996154_10157395756945529_5866337249406

Ikke sånne bilder man helst vil få fra hundepasseren når man er på ferie, nei, men hun kom seg heldigvis raskt til veterinær og det ser ut til å ha gått fint. Veterinærregningen kom på 24 000 kr. Den forsikringen har definitivt lønnet seg, ja :sleep:

Ellers så har jeg ikke gjort en dritt i dag. Ikke bare-bare å komme i gang igjen etter ferien :P 

Det er det mest avsindige nesegrevet jeg noen sinne har sett! Håper det går bra med lille venn!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Krutsi skrev:

Hvordan kom regninga på så mye? 

 

3 timer siden, Caroline skrev:

Jeg lurte på det samme! Saeta fikk behandling mot hoggormbitt på en fredagskveld i fjor høst, og jeg synes 4500 var mye å betale, liksom. Fjernet klo på en valp for ikke lenge siden, under tusenlappen, og det på en lørdag. To forskjellige klinikker.

Tja, si det. Aner ikke hva som er vanlig, men hun var på klinikken to døgn med helgetillegg. Huggormen hadde ikke spart på giften, for å si det sånn. Det var forresten totalpris inkludert kontrolltimen. Og jeg ser jeg overdrev litt, det var bare 23 941 :sleep: Her er spesifiserte fakturaer for dem som er interessert. Evidensia på Ensjø i Oslo, for øvrig.

WP_20160819_001.jpg

WP_20160819_002.jpg

3 timer siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde dyrlege på hest med tarmslyng som begynte natt til søndag, og det kom til slutt på 18 000kr, og da inkl obduksjon.. 

Bikkja som nå ble sparket av hest, fikk kraniebrudd, var hos dyrlegen i 2 timer, røntgen og sårbehandling av 2 dyrleger og 1 pleier. Det var i arbeidstid, men det kom på 2500kr og da kjøpte jeg noen bokser med våtfor også.. 

Så 24 000kr på en hund er mye..

2500 hørtes ekstremt billig ut for meg, når jeg tenker på hva vi betaler for småting her i Oslo :|

3 timer siden, Yellow skrev:

@Emmy Mareritt! Skumleste synes jeg er jo evt ettervirkninger, derfor så viktig med etterkontroll. Slikt kan selvsagt skje på den beste passers vakt, derfor jeg tenker det er så lurt å ha en avtale når jeg selv skal passe hund...   

@Kangerlussuaq

Ja! Tok både blodprøve og urinprøve på kontroll for et par dager siden, og de så heldigvis helt fine ut. Heldigvis var hun hos noen jeg kjenner godt og stoler på, og som ikke var i tvil om at vi ville at hun skulle rett til dyrlegen. På en måte er jeg glad for at det skjedde med noen andre så jeg slapp å oppleve det :frantics: :P 

1 time siden, Belgerpia skrev:

24000?????

Jeg hadde bedt om spesifisert faktura. Punkt for punkt, deretter ville jeg  ringt en ti tre større vet kontor og bedt om prisoverslag.

Se over :) Jeg bryr meg ikke så veldig om prisen egentlig, siden jeg har forsikring, bare alt er bra med Jessie. Og når man står der med huggormbitt eller en annen akutt skade, har man ikke akkurat tid til å ringe rundt og høre om pris :P Hundepasseren ringte for øvrig sitt vanlige dyrlegekontor først, og fikk beskjed om å dra rett til Ensjø. Vet ikke om det var fordi det var den nærmeste klinikken som har motgift osv., eller om de har en avtale med dem eller noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 minutter siden, BareLinn skrev:

Er det noen her inne som har hatt problemer med gallestein? Evt fjernet galleblæren? 

Send gjerne PM :)

Jeg har hatt gallestein hele tre som ble fjernet for ca 23 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lola Pagola skrev:  

 

3899d16cd7e4b1417c0280fd9a6cd9f2.jpg

 

31e7f9e278ae5b3e470843e1f56e4f7e.jpg

 

a64f44988082c26b5ce80f265d16210c.jpg

Innrømmer at jeg ikke dusja i går, så 2 dager virker den iallefall!

Hvor kjøpte du den?

Coop mega I Stange :) de hadde en hylle av produkter fra denne serien. Masse steinerskolefolk i området ? ikke sett det andre steder.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Perfect Image skrev:

Ja det var mye! Betalte 2860 kr når mora ble bitt i våres, hun fikk "heldigvis" lite bitt med bare lite gift men likevel.

1f9a57708c1af88eb970dc729a956f85.jpg

Husket godt bildene fra da Arya ble bitt, og så for meg noe lignende da jeg fikk høre at Jessie hadde blitt bitt. Fikk litt sjokk da jeg så bildene, kan du si :lol: Huggormen "vår" var visst litt mer raus med giften ...

@Artemis Wow! Utrolig fine bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Emmy skrev:

 

Tja, si det. Aner ikke hva som er vanlig, men hun var på klinikken to døgn med helgetillegg. Huggormen hadde ikke spart på giften, for å si det sånn. Det var forresten totalpris inkludert kontrolltimen. Og jeg ser jeg overdrev litt, det var bare 23 941 :sleep: Her er spesifiserte fakturaer for dem som er interessert. Evidensia på Ensjø i Oslo, for øvrig.

WP_20160819_001.jpg

WP_20160819_002.jpg

2500 hørtes ekstremt billig ut for meg, når jeg tenker på hva vi betaler for småting her i Oslo :|

Ja! Tok både blodprøve og urinprøve på kontroll for et par dager siden, og de så heldigvis helt fine ut. Heldigvis var hun hos noen jeg kjenner godt og stoler på, og som ikke var i tvil om at vi ville at hun skulle rett til dyrlegen. På en måte er jeg glad for at det skjedde med noen andre så jeg slapp å oppleve det :frantics: :P 

Se over :) Jeg bryr meg ikke så veldig om prisen egentlig, siden jeg har forsikring, bare alt er bra med Jessie. Og når man står der med huggormbitt eller en annen akutt skade, har man ikke akkurat tid til å ringe rundt og høre om pris :P Hundepasseren ringte for øvrig sitt vanlige dyrlegekontor først, og fikk beskjed om å dra rett til Ensjø. Vet ikke om det var fordi det var den nærmeste klinikken som har motgift osv., eller om de har en avtale med dem eller noe :P 

Helt hinsides priser må jeg si :P 

jeg har ikke mye erfaring fra vakt, men sist jeg måtte bruke vakta så betalte jeg vel en ca 4-5000kr tror jeg.. Da ba jeg han om å runde oppover siden han hjalp meg.. Egentlig ikke han som hadde vakt.. 

Da hadde bikkja løpt på et traktorredskap på kveldsluftinga og spidda seg igjennom brystet. Helsigvis ikke igjennom brystkassa og bare gjennom musklene.. Men det ble neddoping, rensing av sår, lagt inn dren og sydd, samt en del smertestillende og antibiotika.. 

Det er en gang jeg har brukt mye penger hos dyrlege pga hund, og det da ble det vel fort en 15-18 000 totalt over 2-3 mnd eller noe..Da trodde vi det først var skabb, så ble et par runder med forskjellig medisin, og så utredning av allergi med spesialfor og dyre blodprøver med masse masse medisiner.. Og så avslutta vi casen med avlivning.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

Helt hinsides priser må jeg si :P 

Ganske standard ensjøpriser - selv før de ble evidensia. Betalte 1800 for å mønstre bikkja to ganger i gangen der og snakke fem min med vet. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:

Ganske standard ensjøpriser - selv før de ble evidensia. Betalte 1800 for å mønstre bikkja to ganger i gangen der og snakke fem min med vet. :aww: 

 

Det er nesten halvparten hva jeg betalte for kastering av ei tispe jeg hadde for noen år siden :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...