Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, laikamor skrev:

Litt sint og lei meg nå.. Gubbrn har jo jobbet seint hele uka, ikke vært hjemme før 21 på kvelden. Så kun sett han en times tid iløpet av dagen før vi har tatt kvelden.

Idag er det mulig han kommer litt tidligere hjem. Spurte han for et par dager siden om han ville tilbringe dagen/kvelden med meg da, og ja han ville være hjemme. Nå plutselig så skal han kanskje til en kompis.. Han sier han ikke vet helt enda, det spørs når han slutter. Så enten jobber han seint, og jeg får ikke sett han særlig. Eller så reiser han ut til kompisen og jeg får sett han enda mindre. Hva skjedde med å holde en avtale, selv om det kun innebærer å slappe av hjemme? 

Avtale om middag ute og kino imorgen også, men nå skal vi visst kanskje på besøk til søstra hans istedet. Nytter tydeligvis ikke å avtale noe her, for det blir jo forandret med en gang han har mer lyst til noe annet. 

Og nå får jeg dårlig samvittighet som blir sint på han, for jeg vil jo ikke at han skal velge å være hjemme med meg fremfor hos en kompis hvis ikke han selv vil det. 

Sorry, framstiller han nok fælt her nå, men må bare få ut litt.. 

Er du tydelig nok med han?

Skjønner han hvordan du føler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

39 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Er du tydelig nok med han?

Skjønner han hvordan du føler?

Har sagt tydelig hva jeg mener, men han skjønner nok ikke problemet. Han skjønner ikke hvorfor jeg blir sur, så da blir han sur også krangler vi. Meg som ender opp med å føle meg fæl og urettferdig. Så da lufter jeg litt frustrasjon her. 

 

Edit: snakket med han nå igjen, og der virker som han skjønte greia når han bare fikk tenke litt på det :) Så han kommer hjem. Mulig han tar en tur senere, men da får jeg hvertfall se han noen timer idag :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

:lol: Sånt har jeg lyst til også, men jeg er redd jeg kanskje ikke er like skremmende som Rørlegger'n :lol: Vel, ikke for det, det kan være skremmende nok med sinte gamle drittkjerringer også :yes: 

Av en eller annen grunn så gjetter jeg på at du kan være minst like skremmende :lol:

I dag har Yum-Bum vært hjemme en hel arbeidsdag på 7 timer. Fant ut at jeg måtte jo bare teste, og ble det dam så ble det dam. Men det ble det ikke! Helt stille og helt tørt når jeg kom hjem, og ikke hadde hun det så skrekkelig travelt med å tisse når jeg slapp dem ut i hagen heller. Kjekt! Snart ut på tur, og så hente Audi.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har man på seg til et borgerlig bryllup? Har aldri, aldri vært på noe sånt før. I'm so confusced. Det er litt low-key tror jeg. Kan man gå for jeans og pen skjorte? Jeg har bare hvite og sorte kjoler. Fåkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, jeg har lagt merke til det en gang eller to :lol: Men jeg har også gått inn i situasjonene og vært klar over at her kan jeg risikere å få juling.. Jeg har bare vært så sint at det har vært verdt den risikoen *kremt* :P 

:lol: Da kjøper du de på engelsk :ahappy: Det er bøker som er lette og lese, og en engasjerende og spennende historie, så jeg tror ikke det er noe stress :)

--

AN har jeg fått svar på blodprøvene jeg tok sist jeg var hos fastlege for å gjøre sånt (jeg er så mye hos lege at jeg husker ikke når jeg gjorde hva, jeg :P ), og når det er lite av både jern og d-vitaminer, så er det vel antageligvis ikke så rart at jeg aldri føler jeg har overskudd til noe som helst da..? 

De hadde ikke harry potter bøker hos bokhandleren :o Sånn går det når jeg ikke gidder å dra innom den store butikken :P 

Ikke litt rart en gang. Håper det vil hjelpe deg litt når du får opp både jern og d-vitaminer i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva har man på seg til et borgerlig bryllup? Har aldri, aldri vært på noe sånt før. I'm so confusced. Det er litt low-key tror jeg. Kan man gå for jeans og pen skjorte? Jeg har bare hvite og sorte kjoler. Fåkk.

Ditt eget eller andres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva har man på seg til et borgerlig bryllup? Har aldri, aldri vært på noe sånt før. I'm so confusced. Det er litt low-key tror jeg. Kan man gå for jeans og pen skjorte? Jeg har bare hvite og sorte kjoler. Fåkk.

Jeg skal i et i morgen og skal ha på knelang blomstrete kjole. Står det ikke noe kleskode i innbydelsen? I min står det "mørk dress", googla meg til at det betyr at damer kan få ha på kjole i den lengde de vil, evt bukse-dress. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom tilbake fra ferie på mandag og fikk hjem en lykkelig hund, dog med en klo mindre og huggormbitt på nesa. Da har hun ikke hatt det kjedelig, i hvert fall :P 

13934669_10157395753105529_1971504740643

13996154_10157395756945529_5866337249406

Ikke sånne bilder man helst vil få fra hundepasseren når man er på ferie, nei, men hun kom seg heldigvis raskt til veterinær og det ser ut til å ha gått fint. Veterinærregningen kom på 24 000 kr. Den forsikringen har definitivt lønnet seg, ja :sleep:

Ellers så har jeg ikke gjort en dritt i dag. Ikke bare-bare å komme i gang igjen etter ferien :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Pringlen skrev:

Ditt eget eller andres?

Andres, phew! :P Den dagen jeg gifter meg blir det kirkelig, og gubbjæveln skal ha på seg uniformen sin om han vil eller ikke  :ahappy::lol:  

 

13 minutter siden, bie skrev:

Jeg skal i et i morgen og skal ha på knelang blomstrete kjole. Står det ikke noe kleskode i innbydelsen? I min står det "mørk dress", googla meg til at det betyr at damer kan få ha på kjole i den lengde de vil, evt bukse-dress. ;) 

De har ikke sendt ut noen sånn type innbydelse... kom bare over whatsapp "plz kom til bryllup hvis du vil!". Hikst. Må kanskje se etter noe i butikken i morgen da :fear: Knirk. Kniiiirk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Hva har man på seg til et borgerlig bryllup? Har aldri, aldri vært på noe sånt før. I'm so confusced. Det er litt low-key tror jeg. Kan man gå for jeans og pen skjorte? Jeg har bare hvite og sorte kjoler. Fåkk.

Akkurat det samme som i andre bryllup: en pen kjole. Svart er da innafor? Du kan jo kjøre på med fargerike accessories. Ellers er en vanlig sommerkjole et sikkert stikk hvis det skal være low key, som du sier. 

Bikkja vil ikke ha maten sin. Han synes våre baby back ribs lukter bedre. Synd for bikkja, plutselig får han ingen av delene... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Emmy skrev:

Kom tilbake fra ferie på mandag og fikk hjem en lykkelig hund, dog med en klo mindre og huggormbitt på nesa. Da har hun ikke hatt det kjedelig, i hvert fall :P 

13934669_10157395753105529_1971504740643

13996154_10157395756945529_5866337249406

Ikke sånne bilder man helst vil få fra hundepasseren når man er på ferie, nei, men hun kom seg heldigvis raskt til veterinær og det ser ut til å ha gått fint. Veterinærregningen kom på 24 000 kr. Den forsikringen har definitivt lønnet seg, ja :sleep:

Ellers så har jeg ikke gjort en dritt i dag. Ikke bare-bare å komme i gang igjen etter ferien :P 

Oj da :o Godt det går bra med henne!

4 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Andres, phew! :P Den dagen jeg gifter meg blir det kirkelig, og gubbjæveln skal ha på seg uniformen sin om han vil eller ikke  :ahappy::lol:  

 

De har ikke sendt ut noen sånn type innbydelse... kom bare over whatsapp "plz kom til bryllup hvis du vil!". Hikst. Må kanskje se etter noe i butikken i morgen da :fear: Knirk. Kniiiirk.

Bare bruk en svart kjole siden du har det :) også pynter du den bare med litt smykker og sånn, ingen som vil reagere på det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Emmy skrev:

Kom tilbake fra ferie på mandag og fikk hjem en lykkelig hund, dog med en klo mindre og huggormbitt på nesa. Da har hun ikke hatt det kjedelig, i hvert fall :P 

13934669_10157395753105529_1971504740643

13996154_10157395756945529_5866337249406

Ikke sånne bilder man helst vil få fra hundepasseren når man er på ferie, nei, men hun kom seg heldigvis raskt til veterinær og det ser ut til å ha gått fint. Veterinærregningen kom på 24 000 kr. Den forsikringen har definitivt lønnet seg, ja :sleep:

Ellers så har jeg ikke gjort en dritt i dag. Ikke bare-bare å komme i gang igjen etter ferien :P 

Hvordan kom regninga på så mye? 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvordan kom regninga på så mye? 

Jeg lurte på det samme! Saeta fikk behandling mot hoggormbitt på en fredagskveld i fjor høst, og jeg synes 4500 var mye å betale, liksom. Fjernet klo på en valp for ikke lenge siden, under tusenlappen, og det på en lørdag. To forskjellige klinikker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Emmy Mareritt! Skumleste synes jeg er jo evt ettervirkninger, derfor så viktig med etterkontroll. Slikt kan selvsagt skje på den beste passers vakt, derfor jeg tenker det er så lurt å ha en avtale når jeg selv skal passe hund...   

@Kangerlussuaq Sort kjole med noe farget/hvitt tilbehør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Caroline skrev:

Jeg lurte på det samme! Saeta fikk behandling mot hoggormbitt på en fredagskveld i fjor høst, og jeg synes 4500 var mye å betale, liksom. Fjernet klo på en valp for ikke lenge siden, under tusenlappen, og det på en lørdag. To forskjellige klinikker.

Jeg hadde dyrlege på hest med tarmslyng som begynte natt til søndag, og det kom til slutt på 18 000kr, og da inkl obduksjon.. 

Bikkja som nå ble sparket av hest, fikk kraniebrudd, var hos dyrlegen i 2 timer, røntgen og sårbehandling av 2 dyrleger og 1 pleier. Det var i arbeidstid, men det kom på 2500kr og da kjøpte jeg noen bokser med våtfor også.. 

Så 24 000kr på en hund er mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Jeg hadde dyrlege på hest med tarmslyng som begynte natt til søndag, og det kom til slutt på 18 000kr, og da inkl obduksjon.. 

Bikkja som nå ble sparket av hest, fikk kraniebrudd, var hos dyrlegen i 2 timer, røntgen og sårbehandling av 2 dyrleger og 1 pleier. Det var i arbeidstid, men det kom på 2500kr og da kjøpte jeg noen bokser med våtfor også.. 

Så 24 000kr på en hund er mye..

Har operert åpent, komplisert beinbrudd og kommet opp i 26.000 (i 2008), men det er jo litt mer omfattende liksom, og jeg tror ikke Oslo DK er verdens rimeligste, men vi ble nå henvist dit. Det andre beinbruddet jeg opplevde ble litt rimeligere, men uten operasjon, og påkjørsel med henvisning til ortoped osv. og alle behandlinger i etterkant ble vel kanskje 12-15.000 tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset ikke så på prisen. En venn hadde en hund som brakk beinet etter påkjørsel- det ble 36 000,-

Sitter og venter på at sprangridningen skal begynne igjen, men det ser veldig kleint ut. 

Nei ikke noe fare får lest mer Harry:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

YAY! Sort kjole it is! :lol: Godt å vite at det ikke er helt haram.

Stakkars vovven på bildet ovenfor :( Håper alt går bra, irrelevant av veterinærpris! :) 

flere hadde sort kjole i mitt bryllup også. Ingen som hevet et øyebryn over det :)

 

god bedring til voffvoffen som har møtt hoggorm. Heldigvis aldri opplevd det selv. Eller ene hunden fikk et bitt i labben med svært lite gift etter reaksjonen å dømme. Føler ikke det er tilsvarende møte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Andres, phew! :P Den dagen jeg gifter meg blir det kirkelig, og gubbjæveln skal ha på seg uniformen sin om han vil eller ikke  :ahappy::lol:  

 

De har ikke sendt ut noen sånn type innbydelse... kom bare over whatsapp "plz kom til bryllup hvis du vil!". Hikst. Må kanskje se etter noe i butikken i morgen da :fear: Knirk. Kniiiirk.

Da er det nok sånn "normalt pent kledd" :) Kusinen min giftet seg på tinghuset for noen uker siden. Hun, og vi to andre av hunkjønn hadde normalt ok kjoler, og mannfolka hadde olabukse og skjorte. Paret som var inne rett før hadde full brudemundur med diger hvit kjole, brudepiker og u name it. DET så helt rart ut i et tinghus :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Hvordan kom regninga på så mye? 

Til sammenligning kom det på 35 laken da gampedyret rev opp hele bakbeinet sitt ned til koden og ble opperert på vet.høyskolen + sto der i en uke til oppfølging,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk. noen har hånka inn en siberian på rømmen, og delt bilde på hjertergruppa på FB. Eier er heldigvis funnet. MEN- folk ha jo ikke peiling. "Tynn og mishandla". Jeg ser en unghund, slank, langbeint og henglsete, avlet for trekk... Noen la ut et blde av en showalvla, utrent hund som "dette er en hund som har det bra". jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Har operert åpent, komplisert beinbrudd og kommet opp i 26.000 (i 2008), men det er jo litt mer omfattende liksom, og jeg tror ikke Oslo DK er verdens rimeligste, men vi ble nå henvist dit. Det andre beinbruddet jeg opplevde ble litt rimeligere, men uten operasjon, og påkjørsel med henvisning til ortoped osv. og alle behandlinger i etterkant ble vel kanskje 12-15.000 tilsammen.

Det er nettopp det.. Det er MYE arbeid for 24 000kr hos dyrlege for en hund :P 

35 minutter siden, Pringlen skrev:

Til sammenligning kom det på 35 laken da gampedyret rev opp hele bakbeinet sitt ned til koden og ble opperert på vet.høyskolen + sto der i en uke til oppfølging,....

Nettopp.. Og gamp er ikke billig engang.. Alt er dyrt med hest, spesielt dyrlege :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...