Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, mokken skrev:

Hun viser ingen tegn til ubehag, så sokken er kun for å beskytte mot rusk og rask ute. Hun går uten sokk inne. Med litt flaks rekker vi kanskje neste kurs jeg har meldt henne på. *sukk* 

Får du virkelig dine til å stå i ro i grønnsåpebad i 5 min? Trollkvinne! Hvordan klarer du det? 

Talli syns hun er KJEMPE flink og får en god dæsj godbiter. Hun tror stå i grønnsåpevann er en lydighetsøvelse :lol:

Ellers kan du ta en brødpose, ha grønnsåpe vannet i den, ta på foten-feste en strikk rundt. Ta en pose til utenpå og en sokk utenpå der igjen. og følge med hunden i 5 minutter ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Prøvde Hööks-kløven i dag, hadde håp om å slippe å betale masse for kløv. Men nei, den sitter ikke bra. For stor rundt magen og veskene havnet alt for langt frem, han sparket i dem med forbena hele tiden. Han var superstolt likevel og ble ganske sliten, en brusboks og en påleggspakke i hver lomme var nok. Måtte tenke, det er ikke lett :P

Nå ligger han opp ned og i vinkel på soveromsgulvet, vi ser på Ray Donovan og jeg drikker kakao :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er disse hundene mine verndes enkleste og greieste - men av og til, en sjelden gang, er de skrekkelig billige :gaah:  Lupin fant ut at han måtte jakte litt på Ziva, jeg brøler, han kom på at det ikke er lov, og går unna, kasko fortsetter jakten ut på vaskerommet. Jeg får alle inn i stua, snur meg for å sjekke pizzaen som står i ovnen og krasj, der har mr. afrikansk matvrak revet ned kattematen og innhalerer kattemat. Kjefter han ut i gangen, stenger grinda og går inn igjen. Skramleramle - der kommer mr. Afrikanskuoppdragen dritthund - pilende inn på kjøkkenet. Lemper han ut i gangen og stenger døra og. Nå blir han der. Hottie støvsuger kattemat og Lupin lurer på om jeg har tilgitt ham for Zivajaging. :aww:  

Vi mååå finne en trygg plass å slippe hund snart. 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært på utstilling i dag. Sanna ble igjen BIR valp, sjette BIR'et av seks mulige :D I gruppa ble hun nummer 2. Nora vant championklassen med ck og ble tredje beste tispe.

Screenshot_2016-08-27-15-46-38.png

Etterpå var jeg ute å spiste med pappa, broren min og samboeren hans, så nå er jeg helt skutt. Kommer til å sovne på et blunk! Natta!

  • Like 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Talli syns hun er KJEMPE flink og får en god dæsj godbiter. Hun tror stå i grønnsåpevann er en lydighetsøvelse :lol:

Ellers kan du ta en brødpose, ha grønnsåpe vannet i den, ta på foten-feste en strikk rundt. Ta en pose til utenpå og en sokk utenpå der igjen. og følge med hunden i 5 minutter ;) 

Frokost i grønnsåpebad er muligens et alternativ ja! :lol: Takk for tips! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Bursdagsfest med 30 stykker vellykket :) Laga Taco og beregnet rett. Dvs nok mat til oss 4 imorgen emoji38.png Nå er det kaketid. Alt bakt og laget idag. Imponerte meg selv idag, for ikke har jeg stresset en gang idag eller!

8b686a299ad35906b35d069d4206dafe.jpg

Åh gud. Jeg har lyst til å besøke resten av de kakene der, hvis det ble noe igjen :drool:

Jeg har "alenehjemmefest". Samboer er på schäfer-NM, og har gjort det bra 2 av 3 dager. Spent på i morra. Og i morra har jeg minikenneltreff, og skal også bake, så vi har bursdagskake til mandagstreninga, siden instruktøren har bursdag neste fredag, og jeg ikke er på treninga neste mandag pga. seinvakt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg kjøpte Fairtrade-sjokolade i går, grønn og idealistisk som jeg er. Det var lurt, den er nemlig så uspennende at den kommer til å vare lenge! :lol:

:lol: Det hjalp ikke her mht is... den gikk ned like vel, men jeg er fortsatt litt småkvalm :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mokken skrev: Hun viser ingen tegn til ubehag, så sokken er kun for å beskytte mot rusk og rask ute. Hun går uten sokk inne. Med litt flaks rekker vi kanskje neste kurs jeg har meldt henne på. *sukk* 

Får du virkelig dine til å stå i ro i grønnsåpebad i 5 min? Trollkvinne! Hvordan klarer du det? 

Talli syns hun er KJEMPE flink og får en god dæsj godbiter. Hun tror stå i grønnsåpevann er en lydighetsøvelse :lol:

Ellers kan du ta en brødpose, ha grønnsåpe vannet i den, ta på foten-feste en strikk rundt. Ta en pose til utenpå og en sokk utenpå der igjen. og følge med hunden i 5 minutter [emoji6] 

Lyst til å prøve det med ei whippetbølle som meget krakilsk til håndtering som hun "ikke liker"? [emoji23]

Hvor tenkte du forresten å starte rally?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi har besøk idag/natt, jeg spurte fyren hvilken kake han likte og han likte sjokoladekake. Så i tillegg til å vaske og rydde hele huset, handle inn for besøk så har jeg brukt over en time på å lage en dritgod sjokoladekake, som han ikke ville ha! Spurte to ganger, han var så mett etter middag så han orket ikke. Men potetgull kunne han spise. Kake? Neitakk. 

Hvis han ikke spiser kake til frokost i morgen får han ikke komme på besøk igjen!   :sint_01:

Neida

 Joda.. 

 

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bjornal skrev:

Lyst til å prøve det med ei whippetbølle som meget krakilsk til håndtering som hun "ikke liker"? emoji23.png

Hvor tenkte du forresten å starte rally?

:lol: Challenge accepted :lol: 

Eidsvoll Hundeklubb. De har dobbelt rally stevne og LP fordelt på 2 dager. 

13914095_863196770453668_347655893980281

10 timer siden, mokken skrev:

Frokost i grønnsåpebad er muligens et alternativ ja! :lol: Takk for tips! 

Good luck :P 

8 timer siden, Tommy skrev:

Akkurat kommet hjem fra nok et vors med nye folk, og hver gang slår det meg at jeg alfri passer inn. Likevel velger jeg å gå hver gang jeg får sjansen. Hjernen ass, mystisk greie.

Edit: Helt til jeg kom hjem

20160828_013334.jpg

:heart: Trøste deg med at en dag finner du de menneskene som aksepterer den du er og hvordan du er. Det tar tid, men de finnes :)  

 

Og hvorfor får jeg ikke til å bake? Jeg er så misunnelig på dere!! (men jeg er god på middag, jeg trøster meg med det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bjornal skrev:

Lyst til å prøve det med ei whippetbølle som meget krakilsk til håndtering som hun "ikke liker"? emoji23.png

Hvor tenkte du forresten å starte rally?

Jaaaaa kom til oss på Brårud den 17-18 september :D Jeg er hu stressa som sitter i sekretariatet og ser oppgitt på alle som vil bytte startnummer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bjornal skrev: Lyst til å prøve det med ei whippetbølle som meget krakilsk til håndtering som hun "ikke liker"? [emoji23]

Hvor tenkte du forresten å starte rally?

Jaaaaa kom til oss på Brårud den 17-18 september [emoji3] Jeg er hu stressa som sitter i sekretariatet og ser oppgitt på alle som vil bytte startnummer [emoji3] 

Mangler 3 uker på å kunne starte, hvis ikke så hadde vi kanskje prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg som en idiot når jeg havnet inn på tivoli med bikkje i går , for et kaos!  Men Nico koste seg faktisk.  Jeg vet ikke om det er hormonene eller folkemengden som gjorde det,  men hun fant seg i at jeg bar henne i de største trengslene uten å komme med et eneste protestgrynt.  

Hun hadde ingen problemer med å koble helt av når vi ventet på at ungene skulle bli ferdig i karuseller,  og var lykkelig over alt popcornet på bakken.

Jeg går sjelden med bare Nico merker jeg , så jeg ble litt overrasket over hvor mye oppmerksomhet hun får når Toddy ikke stjeler glansen.  Enkelte pekte og lo , andre noterte seg rase og mente hun var drømmehunden. Ungene var helt satt ut over at det liksom var sååå rart med en hund med dreads,  Ask ble faktisk fornærmet på Nico sin vegne til tider. 

 

Jeg klikket faktisk på en fyr fra en eller annen kristen menighet,  når du prøver å prakke jesusboka på en liten unge som - tilsynelatende - står alene krysser du alle grenser. Ask avslo høflig,  men fyren ga seg ikke før jeg kom og glefset at man misjonerer ikke mot barn.. Han smilte bare overbærende til meg og da fikk han enda mer kjeft. Han vurderte ikke å beklage en gang. Dust.  

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for grattiser! :D Gleder meg til stevnet er lagt inn og jeg kan søke om championatet. :ahappy: 

Akkurat nå har jeg spist frokost, og funderer på å dra litt tidligere til stevnet i dag for å være sosial. Det står mellom det og å gjøre husarbeid, så da er jaggu ikke valget så vanskelig. :lol:  Klosaksa er forøvrig fortsatt sporløst borte, så da må det vel bli en ny en i morgen. *sukk*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tommy skrev:

Akkurat kommet hjem fra nok et vors med nye folk, og hver gang slår det meg at jeg alfri passer inn. Likevel velger jeg å gå hver gang jeg får sjansen. Hjernen ass, mystisk greie.

Edit: Helt til jeg kom hjem

20160828_013334.jpg

Hvis du er litt sær får du prøve å finne andre særinger å henge med :) De finnes! Kudos for å være sosial! 

 

...her ble barnet trøtt og sulten mens vi spiste frokost, så det ble morgentur alene på bikkja og mannen. Litjmor og jeg får bli med ut på neste lur. Marko blir vel ikke lei seg for å få ut en ekstra gang tenker jeg. Google hvordan jeg knytter meitaien mens barnet sover i fanget, jeg da... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Har jeg innsett at en ting jeg virkelig hater er ineffektivitet om morgenen.. Jeg behøver ikke å må ha noe å gjøre, men morgenstell av hunder, frokostspising osv vil jeg ha unna så fort som mulig.. 

Men jeg har også innsett at de færreste er enig med meg.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mud skrev:

Jeg klikket faktisk på en fyr fra en eller annen kristen menighet,  når du prøver å prakke jesusboka på en liten unge som - tilsynelatende - står alene krysser du alle grenser. Ask avslo høflig,  men fyren ga seg ikke før jeg kom og glefset at man misjonerer ikke mot barn.. Han smilte bare overbærende til meg og da fikk han enda mer kjeft. Han vurderte ikke å beklage en gang. Dust.  

Jeg var sånn 10 år og alene hjemme når en eller annen menighet kom på døra og ga meg en hel bunke med brosjyrer, spurte ikke engang om foreldra mine vat hjemme. Da klikka mamma ja, tror faktisk hun tok kontakt med menigheten etterpå.

Ble også utsatt for en snikete gjeng i voksen alder. De sto i midtbyen med et kart og når jeg gikk forbi begynte de å spørre om veien, men når jeg stoppet for å høre begynte de å snakke om å hjelpe meg å finne Gud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...