Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

1 minutt siden, Symra&Pippin skrev:

I dag er det uvanlig mye reklame på feeden min på FB, og det går ikke an å fjerne annonsene. Mye sportsklær, andre klær, duppeditter til kjøkken, inteiør m.m. Jeg liker ikke reklame! :mad: Har AdBlock, men dette er på selve feeden. (Jeg tror det heter feeden?)

jeg og får absurde mengder reklame der :( 

 

Nå sovna barnet på fanget mitt :wub: Hun fikk hoppe på trampolinen og skravle på inn og utpust med bestefaren mens jeg gikk i fjøset og henta rundball og kraftfor. Kom styrtskur da, så fikk ikke gjort så mye mer enn det - men hun fikk dra brent energi i det minste. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Det gikk overraskende bra idag, Tuva ble 2 BTK :D Ikke takket være meg som stilte i rød fjellreven bukse og lilla fleece :lol: 

Nå har vi gått en fin tur og spist lunsj så stikker vel snart for å se @Line i gruppa :D

  • Like 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2016 at 3:14 PM, Pixie skrev:

Får man egentlig en brukbar laserskriver til 2000-2500 kr? Er så lei av blekkskrivere som slutter å funke...

Venter fortsatt på at tordenværet skal lette så vi kan dra. Uno ser ut til å mene at det forsvinner om han kjefter på det :P

Ja! Jeg kjøpte en som var kombinert printer/scanner og betalte rundt tusenlappen for 3-4 år siden, den fungerer enda :) 

 

18 timer siden, Ozzy skrev:

Ja, en mnd siden :)

Hvor da? 

 

16 timer siden, Malamuten skrev:

Da har jeg gjort noe jeg aldri trodde jeg skulle, nemlig bestilt time til adferdskonsulent.. Spent på den altså. Vurderer medisinering typ clomicalm e.l. av varga ifbm baby som kommer for å øke sjansene for at hun kanskje kan bli grei nok til å få leve litt til sammen med oss og da må jeg innom adferdsspesialist. Det kan jo bli interessant, spesielt med de jeg har å velge i her oppe :P Bortkastede penger tenker jeg vi sier, men ingen vei utenom så da må man vell. 

Lykke til :)

 

15 timer siden, Pixie skrev:

Noen som vet hvordan man sender inn en bekymringsmelding når man ikke er helt sikker på hvem som er fastlegen til den det gjelder? Det er tre legekontor å velge mellom...

Bekymringsmelding om hva? Barnemishandling? Gammel som ikke klarer seg?

 

4 timer siden, LØJ skrev:

Billie og jeg var på tur sammen med ei venninne i Sarpsborg sentrum i går vi

577cd2c9-42f2-411f-90e7-3b004420c19f_zps

Etterpå var App og jeg på sykkeltur hjemme. Det gikk ikke så bra så nå har jeg et kne som er dobbelt så stort som det andre. Greier å gå så det er ikke så farlig men ganske vondt :pinch:

Dritsøt!! Og så store poter :o 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Si i fra hvis du finner ut at hun har kurs. Jeg vil også lære :lol:  

:lol: Shall do :D 

1 time siden, *Kat84* skrev:

Herlig bilde :lol: Mest fordi at det ikke er jeg som skal gjøre arbeidet med den pelsen etterpå. 
Konklusjonen er fortsatt at jeg foretrekker den korthårede fetteren :aww: 

Det hender jeg ønsker meg korthåra hund ja... noen ganger... ganske ofte faktisk :aww: 

Nå er plena velstelt igjen, og jeg har fått fjernet masse kratt. Bikkjedyret ble fotografert etter alle kunstens regler *host*, og jeg har besluttet av vi bare skal være late resten av dagen. Ingen tur i dag altså. Får heller være ute i hagen og leke litt i stedet tror jeg. Jeg ble bare så lat.... I MORGEN skal vi på tur... da tror jeg vi skal rusle langs Mjøsa faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg sitter her enda jeg visstnok :blink:

Dårlig med søvn i natt for deretter å sove et par timer til etter jobb har tullet til alt jeg tenkte jeg ville. 
Så noen bytur blir det ikke. Alt stenger jo klokka 15 her, og da forsvinner som regel folk ganske kjapt etterpå. Så det var jo lite vits. Så da blir et skogstur senere i dag da når sola ikke er så varm. Får bli en halvtimes tur rundt feltet her i første omgang. Hvis gutta vil da. De har ligget tett i armen min lenge nå og bare nytt ro og kos :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovet på sofaen i flere timer. Men det var nok bare bra, for jeg har feber. Hadde egentlig tenkt å gå i skogen med Rafiki, men han har ikke akkurat vært masete han heller, der han har snorket bak knærne mine. (Han har begynt å skjønne hva hunders jobb er her i huset :aww: ). Men nå får vi vel komme oss avgårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fiksa nedløpet på taket over peisestua, støvsuget, tørket støv og vasket to av vinduene på peisestua utenpå, inni og på innsiden og satt på en vaskemaskin. Nå gidder jeg ikke mer. Ta med dyra en runde ut, og så lage middag.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Teserere skrev:

Bekymringsmelding om hva? Barnemishandling? Gammel som ikke klarer seg?

En som har gått på flere smeller siste året og nå er på vei inn i en ny kraftig smell, men ikke får til å be om hjelp og heller ikke tar imot hjelpen vi gir. Vi rundt er bekymret men når ikke inn til ham, han må få hjelp på en eller annen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, WelshenNemi skrev:

Hva er poenget med staven egentlig? Aldri vært borti gjeting :P

Hovedsaklig brukes den til å huke ut enkeltsau fra flokk i praktisk arbeid, derav 'kroken' i forskjellige typer. Andre bruksområder er å styre sau i alle former som en forlenget arm, både stoppe, dele, svinge osv (her er det kanskje viktig å presisere at staven ikke brukes som en pisk). Ellers så er den kjekk å gå med i variert terreng som gåstav, rett og slett :ahappy:

I sammenheng med gjeterhund så brukes de primært på prøver for å hjelpe til å få flokken inn i kve, samt deling og singling i klasse 3 og eventuelt styrestag rundt pålen slik at sauen ikke smetter feil vei rundt. Så mye penere å se en ordentlig stav kontra veistikke! Noen bruker også stavvarianter i trening for å skape press mot hunden i form at man peker den på hunden for å få den til å gi mer avstand, roe ned eller slippe flanker ordentlig osv.

Kort fortalt, en stav er et hjelpemiddel som en forlenget arm :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maysofie skrev:

Hovedsaklig brukes den til å huke ut enkeltsau fra flokk i praktisk arbeid, derav 'kroken' i forskjellige typer. Andre bruksområder er å styre sau i alle former som en forlenget arm, både stoppe, dele, svinge osv (her er det kanskje viktig å presisere at staven ikke brukes som en pisk). Ellers så er den kjekk å gå med i variert terreng som gåstav, rett og slett :ahappy:

I sammenheng med gjeterhund så brukes de primært på prøver for å hjelpe til å få flokken inn i kve, samt deling og singling i klasse 3 og eventuelt styrestag rundt pålen slik at sauen ikke smetter feil vei rundt. Så mye penere å se en ordentlig stav kontra veistikke! Noen bruker også stavvarianter i trening for å skape press mot hunden i form at man peker den på hunden for å få den til å gi mer avstand, roe ned eller slippe flanker ordentlig osv.

Kort fortalt, en stav er et hjelpemiddel som en forlenget arm :)

Hva heter det på engelsk? Tipper det finnes mange snasne hvis man bildegoogler det.

Edit: fant ut. Sheperd's staff (sikkert samme ordet som stav).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ozzy skrev:

@Teserere  har i begge butikkene våres, de starta å kjøre ut i juli og vi er på pall nr 2.  Men med RC så velger butikkene litt selv når de vil ha de (og om de vil ha kampanjen) 

Jeg aner ikke hvor du jobber, så det var ikke så veldig hjelpsomt :P 

 

7 minutter siden, Pixie skrev:

En som har gått på flere smeller siste året og nå er på vei inn i en ny kraftig smell, men ikke får til å be om hjelp og heller ikke tar imot hjelpen vi gir. Vi rundt er bekymret men når ikke inn til ham, han må få hjelp på en eller annen måte...

Det er ikke så lett når de ikke vil ha hjelp, skal ganske mye til før man kan tvinge på hjelp. Finnes det ikke noen pårørende dere kan varsle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Teserere skrev:

Det er ikke så lett når de ikke vil ha hjelp, skal ganske mye til før man kan tvinge på hjelp. Finnes det ikke noen pårørende dere kan varsle? 

Det er vi som er pårørende ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
33 minutter siden, Pixie skrev:

En som har gått på flere smeller siste året og nå er på vei inn i en ny kraftig smell, men ikke får til å be om hjelp og heller ikke tar imot hjelpen vi gir. Vi rundt er bekymret men når ikke inn til ham, han må få hjelp på en eller annen måte...

Med fare for å dele for mye av meg selv: 

Det er ikke lett å nå frem til noen som ikke er åpen for å gjøre endringer eller ta i mot hjelp på egen hånd. 
Jeg har gått på mange smeller selv, men det å be om hjelp falt meg aldri inn. Det var jo alle andre rundt det var noe galt med, ikke meg, sant? 
Først for et år siden så rakte jeg ut en hånd på eget initativ. Jeg tok kontakt med en privatpraktiserende psykolog, fikk henvisning til DPS, fikk diagnostisert tilbakevendende/kroniske depresjoner, og har nå mange flere verktøy for å takle vanskelige ting. 
Det er jo klart at jeg ikke takler alt som en mester. Denne helga kjenner jeg at kommer til å bli tøff. Men jeg gjør det jeg kan for å holde meg opptatt, og jeg prøver å fokusere på det positive. 
Det å holde meg aktiv, prøve å spise sunt, og generelt ha gode søvnvaner (ja de har sklidd ut igjen etter de siste ukenes omveltninger og oppdagelser) er veldig forebyggende. 

Men om jeg ikke hadde vært innstilt på å gjøre endringer selv så hadde det ikke hjulpet. Det dere kan gjøre er å ikke akseptere at familiemedlemmet isolerer seg, inviter på middag, ta med vedkommende ut. Gi masse positive tilbakemeldinger og hjelp til å styrke selvfølelsen. 
Alvorspraten bør dere ta når det ikke er en nedtur på gang. Da er mulighetene størst for å klare å nå frem. 

 

Håper jeg har kunnet bidra med noe her. Jeg skjønner godt at det er vanskelig for dere rundt. Det er også en ting jeg har lært meg å se på en annen måte; hvordan ting oppleves for de rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig slapp idag. Sår og slimete hals og vonde ledd. Håper det går fort over, så det ikke går utover praksisen. Gikk telefon fra veileder igår, og jeg stater visst ikke før tirsdag ettermiddag. God tid på å bli frisk hvertfall :)

Har fått aviset fryseren hvertfall. Har sånn kombiskap, og en av oss har ikke fått lukket det ordentlig. Stått med ei lita glippe, så det var masse is inni der. Sikker på det ble hvertfall dobbelt så stor plass når jeg var ferdig! Brukte hårføneren, og satser på den tålte det fint. 

Forresten noen som vet hvorfor kjøleskapet vårt fryser ting inni? Det blir bare verre etterhvert, egentlig.  Det står på 5grader, varmeste vi kan stille det inn på. Men det holder tydeligvis ikke så mange grader. Ei flaske og en juicekartong som har ligget der en uke var bare store isklumper idag. Ikke rart frukt osv blir fort dårlig. Noe vi ikke har tenkt på som vi bør gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer inn en dag for sent og sier at jeg er veldig fornøyd med avføring på orijen/vom-kombo. Vi merket en seriøs forskjell dagen etter at Milva fikk tak i frokosten til passehunden, så det er ikke KUN fordi hun også får vom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...ligger vi og tørker etter dusj alle sammen. Eller, bikkjene fikk ta til takke med hageslangen. :shifty: Jeg gikk oss bort på tur i dag på jakt etter et tjern. Jeg fant mye myr, da! :pinch: Og noen biter av en elv. Og et grumsete tjern, omsider. Bikkjene har bada i brunt vann og vært så elskverdige å dusje meg litt også og jeg hadde kvist og kvast på de utroligste steder. 

Resten av dagen skal jeg bare ligge her og slenge i stillheten. Eller kanskje høre på musikk eller se en film. Eller alt sammen, etter tur. Det gjør jeg akkurat som jeg vil med, for jeg er voksen og bor alene. :wub: Med unntak av dyra da, men de teller bare på plussiden. :aww: Jeg har pakket Dita inn i et teppe, nå det ligger en bylt borti der *peke* og grynter sånn innimellom, så hun har nok omtrent like store planer som meg for resten av dagen. :lol: 

14068282_1463111117048260_10116635711804

 

Bare knota bittelitt, liksom.

14067561_1463111180381587_14664367010705

Ikke så enkelt å finne veien ut her, nei

14045986_1463111140381591_56599434800911

 

 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Det gikk overraskende bra idag, Tuva ble 2 BTK :D Ikke takket være meg som stilte i rød fjellreven bukse og lilla fleece :lol: 

Nå har vi gått en fin tur og spist lunsj så stikker vel snart for å se @Line i gruppa :D

Og det gikk jo bra liksom :lol: 

Endelig hjemme og mat i magen. Sliten jeg! Men finfin dag, med 2 x BIR med kjempefine kritikker. Da får det så være at det ble takk for i dag i gruppa på begge. Yumi var veldig ferdig med å leke utstillingshund når vi kom så langt :lol: Nå renner Yumi og Audi rundt på stua her, mens "gamlingene" ligger i sofaen og ser på.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Og det gikk jo bra liksom :lol: 

Endelig hjemme og mat i magen. Sliten jeg! Men finfin dag, med 2 x BIR med kjempefine kritikker. Da får det så være at det ble takk for i dag i gruppa på begge. Yumi var veldig ferdig med å leke utstillingshund når vi kom så langt :lol: Nå renner Yumi og Audi rundt på stua her, mens "gamlingene" ligger i sofaen og ser på.

Grattis! Og så høres det koselig ut å ha en hel flokk med hunder. Jeg som nesten hadde bestemt meg for å ha bare en hund heretter.

Kyllingwok nesten ferdig. Gleder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Line skrev:

Og det gikk jo bra liksom :lol: 

Endelig hjemme og mat i magen. Sliten jeg! Men finfin dag, med 2 x BIR med kjempefine kritikker. Da får det så være at det ble takk for i dag i gruppa på begge. Yumi var veldig ferdig med å leke utstillingshund når vi kom så langt :lol: Nå renner Yumi og Audi rundt på stua her, mens "gamlingene" ligger i sofaen og ser på.

Dere var fine ihvertfall! :D

Nuh er det beina på bordet og kinamat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis! Og så høres det koselig ut å ha en hel flokk med hunder. Jeg som nesten hadde bestemt meg for å ha bare en hund heretter.

Takk :D Ja, det er koselig, men det kommer aldri til å være fire hunder her på permanent basis :lol: 

3 minutter siden, Stine skrev:

Dere var fine ihvertfall! :D

Takk :D Så du både valp og voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Line skrev:

Takk :D Ja, det er koselig, men det kommer aldri til å være fire hunder her på permanent basis :lol: 

Takk :D Så du både valp og voksen?

Jeg kom akkurat når gr 2 valp var ferdig, så så bare deg og Audi :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...