Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

4 minutter siden, Line skrev:

Fikk tilsendt bilde fra i dag, og jeg spruta ut i latter :lol: Har dere sett et så fjollete glis noen gang? :lol: 

14183676_10153937096116985_6232132699554

Jeg myser rett nok litt mot lyset, men lell da :lol: 

:lol: Men det så ikke ut til å være såååååå sterkt lys da, så... *ler*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonje skrev:

Akkurat nå sammenligner jeg langtidsvarselet for Førde vs. Elverum. Som jeg gleder meg til å komme på "rette sida" av landet! :aww::D

Det er egentlig et veldig kjedelig vær her altså... :D 

Akkurat nå, Line skrev:

Hehe neida, men jeg ble ganske lysømfintlig etter laseroperasjonen jeg tok for en del år tilbake :P 

Ja, det var sånn det var ja :P 
Men grattis like vel da - grimaser eller ei *ler*. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
21 minutter siden, Lemen skrev:

Håper lillemann kan bli bedre av antibiotika. :)

Ja det håper jeg også. Selv om jeg vet at det er til hans beste å være mindre aktiv og beskyttes mot alt som gir stress av både positiv og negativ art, så er det jo strengt tatt ikke et godt hundeliv på lang sikt. 
Men fingrene krysses nå for at det er en så lett løsning på det hele :) 
 

4 minutter siden, Line skrev:

Fikk tilsendt bilde fra i dag, og jeg spruta ut i latter :lol: Har dere sett et så fjollete glis noen gang? :lol: 

14183676_10153937096116985_6232132699554

Jeg myser rett nok litt mot lyset, men lell da :lol: 

Det er lov å sitte der med et fjollete glis på en sånn dag! :D 

Grattis med supre resultater :D 


Jeg er nesten ferdig med søknaden faktisk! 
Det var bare en veldig positiv og fin dag som skulle til for at jeg skulle hente frem viljen og selvskryten ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Evt gå for noveller :lol: 
Jeg tenkte på det da jeg var ute og sykla i dag... jeg kunne jo aldri skrevet en bok. Jeg hadde jo bare gått rett på topic og aldri greid å utbrodere eller noe - så boka hadde sikkert blitt 3 sider lang liksom :lol: Ja, jeg sleit med å få lange nok stiler på skolen også :aww: 

Vel, med tanke på hvordan jeg blogga den gangen jeg blogga, så kan jeg vel kanskje ikke si det samme? :lol: Jeg hadde heller ikke problemer med stiler på skolen, men jeg husker jeg var drit-dårlig på avslutning (det var jeg vel forsåvidt i bloggene også), det var sånn blablafortellefortellefortelleblabla-plutselig ferdig :lol: 

2 timer siden, Siri skrev:

Man må visst det... *skulle på to stk våte hunder som fortsatt har sand i pelsen etter sykkelturen*

Kanskje jeg skulle holdt meg til belger? Det var bare å legge de til tørk i gangen, også lå shit og sånt igjen der når de var tørre.. Trenger bare børsting unntaksvis også :aww: 

2 timer siden, Siri skrev:

Ja? Hilsen Willy og Yasmine :aww: 

Det er et nei her i huset :aww: 

2 timer siden, Martine skrev:

@2ne I går tok jeg Santo på fersken da han hoppet opp på stuebordet for å lete etter matsmuler mens jeg stod rett ved siden av. "Hva? Er det plutselig ikke lov til å stå midt oppå stuebordet?"

Jeg så ikke hva slags uttrykk Nora hadde jeg, hun kasta seg under bordet mens hun glefsa i seg pizzabiten i 2 digre slafs. Den bikkja blir fader meg mer og mer ulydig. Jeg har bare hatt gammel hund en gang før (vel, strengt tatt så er hun fortsatt yngre enn hva Dina var), jeg kan ikke huske at han ble så ulydig bare fordi han ble gammel :o Men, det kan være at det føles verre med henne fordi hun til nå har vært den lydigste hunden jeg har hatt? 

And for the record - jeg pleier ikke å gå fra mat på bordet jeg heller, @Pippin&Symra, jeg er ikke teit, alle mine hunder minus en har vært matvrak, har jeg gått fra mat på bordet så har det ikke vært igjen mat når jeg kom igjen. Poenget var at jeg satt der. Hun gjorde det rett foran nesa på meg. Det samme gjorde Martines Santo, som du ser - "mens jeg stod rett ved siden av". :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2016 at 4:01 PM, Siri skrev:

God tur - og lykke til :) 

Det var godt jeg bekymret meg for rushtrafikken gjennom Hamar, når jeg skulle kjøre Østerdalen, og sto i babb kø fra Løten til Elverum...

Men, kom meg til Støren, har stilt hund, har småfeiret bursdagen jeg hadde i går, sitter nå sliten og alene hjemme og skal feire litt til - ei venninne har ekstranøkkel til huset in case of emergency, så hun har låst seg inn og satt igjen grandiosa, pepsi, stratos og potetgull til meg. Hun vet hva jeg trenger etter mange mil bak rattet og lange utstillingsdager <3 Egentlig var dette en forbanna drittdag, fordi Foenix ble fløyet på av en hund på utstillingen, men det ser ut til at vi avslutter "on a high note".

Det gikk forresten bra med Foenix, men jeg er rasende. Jeg orker ikke å skrive på nytt, så bare kopierer fra FB på engelsk:

Today, I don't care about the show results. I care about my dogs.

At a spacious showground, with ample place and calm surroundings for everyone, a dog of a different breed completely out of the blue chose to attack my Foenix just as we were about to enter the ring.

Thank goodness Foenix reacted quickly and backed away before he could touch her. But his noises, body language and effort at jumping her were enough to scare an otherwise confident, calm and easygoing dog. She backed away with such speed and strenght that she got out of her leash - which may actually have saved her from any injury. Everything happened so quickly, I couldn't have prevented it.

Her class was being called, and in that quarter of a second I had available to make a decision, I chose to show her. I could see she kept an eye on the dog still standing by the ring and acting out on other dogs, and her movements were anything but free and with drive. But I wanted to carry on as normal and not let her feel chased away.

The owners of the damn dog were then told to leave, which they interpreted as moving five meters. But as the judge dictated her critique and I sweet-talked her, I could see and feel Foenix relax more and more, and when we moved "up and down" she showed freer movements, albeit still not at her usual power.

After the judgment, Foenix quickly shook it all off, and walked happily around on the showground - I have no reason to expect lasting issues.

Except my anger issues.

During my twenty years showing dogs I've never experienced an attack like that on one of my dogs. This particular dog attacked several other dogs, and created a commotion and mayhem around himself, with owners who let him roam loose on a long leash, standing with their backs to him, not correcting or reacting when he tried to jump pups, bitches or whatever moved too close. A different dog than Foenix might have responded with fight before flight.

Pure luck prevented any injuries - as far as I know - today. But the dog made me and other BMD-owners feel unsafe on behalf of the dogs, and we don't want to see that kind of behaviour at our shows. I'm upset about the owners' careless and nonchalant attitude, that's in my opinion the worst part. Lots of people saw Foenix being attacked, it wasn't a small thing. And the owners couldn't even be bothered to apologize or ask if she was okay.

Foenix is okay. She manages to let things go.

I, however, am fucking furious. Don't mess with my dogs!

(The episode was reported to the show organizers. The dog and its owners apparently left after showing a second dog.)

 

Uhell kan skje på utstilling, men gjentatte uprovoserte angrep i hytt og pine er utilgivelig. 

Nei, pizza og snop, beina på bordet, og gode nyheter som kom på en telefon for ti minutter siden. Helga er ikke så verst likevel, og ingen kan avlive meg for dårlig avreagering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var @SFX :) 

 

Vi ble plutselig katteeiere vi :o Velkommen til familien vesle Alfred:wub: 

Alfred vil helst ligge inntil Casper, men Casper syntes det var litt ekkelt. Så han tok til takke med gubben :wub: Casper vet ikke enda at han kommer til å elske at vi har gitt han en helt egen varmeflaske :lol: Akkurat nå ligger begge gutta og sover med oss i sofaen. :ahappy: 

 14159290_10157354056625597_163622497_n.j

14183866_10157354241590597_7422664056905

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, 2ne skrev:

Vel, med tanke på hvordan jeg blogga den gangen jeg blogga, så kan jeg vel kanskje ikke si det samme? :lol: Jeg hadde heller ikke problemer med stiler på skolen, men jeg husker jeg var drit-dårlig på avslutning (det var jeg vel forsåvidt i bloggene også), det var sånn blablafortellefortellefortelleblabla-plutselig ferdig :lol: 

:lol: Noe sier meg at du ligger godt an til æresmedlemsskap i den "skrivelangt"-klubben ja :lol: 

23 minutter siden, 2ne skrev:

Kanskje jeg skulle holdt meg til belger? Det var bare å legge de til tørk i gangen, også lå shit og sånt igjen der når de var tørre.. Trenger bare børsting unntaksvis også :aww: 

Det er egentlig bare å legge disse til tørk i gangen også - da ligger det igjen en haug med sand og kvist der de har tørket, samtidig som de drar med seg det som IKKE har falt av i tørkeprosessen, rundt i resten av huset :aww:.  

23 minutter siden, 2ne skrev:

Det er et nei her i huset :aww: 

Du ser så slem, du :aww: 

12 minutter siden, SFX skrev:

Det var godt jeg bekymret meg for rushtrafikken gjennom Hamar, når jeg skulle kjøre Østerdalen, og sto i babb kø fra Løten til Elverum...

:lol: Sorry - jeg tenkte jo ikke på DEN strekningen... DER er det selvsagt saktegående :lol: 

12 minutter siden, SFX skrev:

Uhell kan skje på utstilling, men gjentatte uprovoserte angrep i hytt og pine er utilgivelig. 

Åååå, jeg blir så forbanna av å lese sånt... uhell kan skje, men når det er flere som opplever det med samme hund, DA bør folk ha vett på å gjøre tiltak for å holde drittbikkja under kontroll. 

12 minutter siden, SFX skrev:

Nei, pizza og snop, beina på bordet, og gode nyheter som kom på en telefon for ti minutter siden. Helga er ikke så verst likevel, og ingen kan avlive meg for dårlig avreagering.

Og grattis med gårsdagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å besøke seks englevalper hjalp ikke akkurat på valpesyken min! Men det var himla godt å trekke inn valpelukt igjen og kosemose greyhounds, både store og små. Godt alle er mer eller mindre solgt, ellers hadde jeg ikke klart å følge fornuften og istedet kidnappet med meg en hjem... :whistle:

kaoc_zpsextlsswa.jpg

Imorgen skal jeg på bibliotekskurs på UiO, kjenner det er lite fristende å dra helt inn til byen for å være der en halvtime, men jaja. Da er jeg tidlig hjemme i hvert fall!

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løp en mus tvers over gulvet! :| Hundene ligger i hver sin stol og leet ikke på et øyelokk en gang. Jeg aner ikke hvor det ble av det lille krapylet! Jeg har bodd i dette huset det meste av mitt liv, dette er andre gangen jeg ser en mus her.

 n010.gif

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det løp en mus tvers over gulvet! :| Hundene ligger i hver sin stol og leet ikke på et øyelokk en gang. Jeg aner ikke hvor det ble av det lille krapylet! Jeg har bodd i dette huset det meste av mitt liv, dette er andre gangen jeg ser en mus her.

 n010.gif

Vil du låne Freya? :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Sorry - jeg tenkte jo ikke på DEN strekningen... DER er det selvsagt saktegående :lol: 

Jeg tenkte jo ikke på det selv, jeg tenkte bare E6 nordover, til jeg innså at Østerdalen var raskere - i hvert fall når en ikke står i kø :P 

48 minutter siden, Siri skrev:

Åååå, jeg blir så forbanna av å lese sånt... uhell kan skje, men når det er flere som opplever det med samme hund, DA bør folk ha vett på å gjøre tiltak for å holde drittbikkja under kontroll. 

Tiltaket var å stå med ryggen til og skravle med andre folk, mens hundene hadde lange liner og 360 graders radius mens de plukket vilkårlige "offer". 

Uten sammenligning for øvrig, men jeg vet at Glam kan være overstadig lykkelig på utstilling og ønske å hilse på minst 147 av de påmeldte hundene - så da hender det at jeg leier ham rundt i halsbåndet for å ha helt kontroll på at han ikke gjør hilse-utfall når vi skal fra A til B. For en dag vil han hilse på en som ikke er blid, og ikke alle synes at det å få 45 kilo HÆLLÆ PÅ'RÆÆÆ! i trynet er koselig - og jeg vil generelt ikke at mine hunder skal hilse på alt mulig rart. Det handler både om smittefare, sosiale regler, og det med å bare høre på meg og oppføre seg. Foenix kan det, Glam er ung og dum - altså har han bokstavelig talt kortere tøyler.

48 minutter siden, Siri skrev:

Og grattis med gårsdagen :D

Tusen takk!

Kveldens gode nyheter ble dementert, men shit la gå, det er fremdeles en bra kveld.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
3 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

Isak er billig nå, bare å komme og hente han... :lol: Fikk en god sykkeltur etter jobb, og da vi kommer hjem er han helt i hundre, bråstart og spinner på gulvet ved hver minste forflytning, så gulvene blir skikkelig ripete og glade. Han er sånn glad rett etter jeg har kommet hjem og når det kommer folk, men ikke sååå lenge etterpå. Djiiizez. Spinne, spinne, klore, klore, hoppe hoppe, full fart opp og ned trappa osv. Har opp vinduet for å slippe så veldig våt hund lukt. Joda, da tar Isak og hopper ut av vinduet (jada, jeg har sett at det kunne ha skjedd, men det gikk bra helt til nå.... :lol:) og løper av gårde. Ser han ute og prøver å lokke på han, og han ser dumt på meg. Så sier jeg "på plass", som om det var meningen at han skulle stå så langt unna så jeg kunne kalle han inn og trene lydighet, og da kom han i full fart. Masse ros og godbiter, på med halsbånd og inn. Med våt hund. Igjen.... Grr! Nå er han endelig normal og slapper av og sover.

 

Vet ikke hvorfor han var så veldig veldig glad, men nå er han veldig sliten, og da er jeg veldig glad :lol: 

Haha, høres ut som om der var noe i lufta for disse setterkrekene i dag :lol: Min lå og sov under bordet da han bråvåknet og kastet seg opp i en fin sitt. Deretter begynte han å slå/fekte på meg med labbene før han lagde et salig kaos i stua. Tervtøtta slengte seg på, men han dreit i hennes forsøk på lek og bare løp rundt: "har ikke tid til å leke, må løpe løpe løpeee" mens han spant rundt seg selv, tok fartsrekord i stua og hadde generelt liten kontroll over kroppen sin der han fløy inni bord og stoler :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetetokter:sweat: alderen...

Legg til godt pelset frøken som klistremerke.... Hun viker ikke fra min side - overhodet - og leter etter meg om jeg blir borte fra synsfeltet et øyeblikk. Totalt uinteressert i andre for tiden, inkludert de andre i familien her. Så enkelte blir rett og slett litt fornærmet av henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snoffe skrev:

Gratulerer med dagen som var @SFX :) 

Tusen takk, og gratulerer med pus!

19 minutter siden, Pixie skrev:

Grattis med gårsdagen til @SFX :flowers:

Tusen takk!

Nå skal jeg finne senga. Den skal bli så deilig etter to netter i dårlig seng med altfor kort dyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frida og fuglehundene Så fint å høre! :) Vi har aldri katt i fosterhjem selv, men vi tok til oss en kattunge som kun hadde levd ute en gang for lenge siden da jeg var yngre, som naturlig nok var veldig redd inne i begynnelsen. Hun fikk en gang som ikke ble brukt med tingene sine i (skåler, kasse og en hule å gjemme seg i) og muligheten til å gå ut når hun selv ville. Tok ikke så lang tid før hun kom tuslende inn til dit vi oppholdte oss og generelt utforsket huset.

@Lemen Vet du hvordan veterinær kan stille diagnose på luftrørkollaps? Min hoster litt, men liksom ikke klart å funnet en årsak på det. Veldig var for berøring på halsen, men hoster ikke i forbindelse med aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, enna skrev:

Hetetokter:sweat: alderen...

Legg til godt pelset frøken som klistremerke.... Hun viker ikke fra min side - overhodet - og leter etter meg om jeg blir borte fra synsfeltet et øyeblikk. Totalt uinteressert i andre for tiden, inkludert de andre i familien her. Så enkelte blir rett og slett litt fornærmet av henne...

Jeg må ha kommet rimelig lett forbi den alderen. Bittelitt varm en sjelden gang, av og til ganske svett på natta, men ikke noe som er særlig plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...