Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

21 minutter siden, tutle skrev:

Jeg vet om noen som fikser for drevere også, men de er vel fra Canada eller US, så må regne med litt porto og toll da..... Evnt spørre noen av de som syr for mynder? Hun som driver myndewear.com skal visst være litt rund i kantene mtp slikt :) 

Takk for tips! :) hvem i Canada/us ordner til drever? 

 

15 minutter siden, Turb skrev:

Synes Pigg plutselig gikk så rart på morgentur idag, hadde på seg forrige hunden sin regndekken (det er litt kort i ryggen og beinsnørene er veldig lange) - han hadde klart å få ene beinsnøret rundt ene balla :lol: kan skjønne gutten bevegde seg med stor forsiktighet... :P 

Hahahah :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

1 time siden, Line skrev:

Gått tur - skulle hatt med solbriller! Men jeg timet det godt, for nå skyer det til igjen. Nå skal jeg bade og klippe Yumi, og bade Audi. 

Solbriller?? Det virker helt fjernt at du skreiv det der for ikke så lenge siden, for her har det vært mørkt og pissregn lenge nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Solbriller?? Det virker helt fjernt at du skreiv det der for ikke så lenge siden, for her har det vært mørkt og pissregn lenge nå :P 

Jeg hadde bare flaks :lol: Vært drittvær i hele dag, men så ble det oppholds og jeg gikk ut på tur - og da skinte sola!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
2 timer siden, maysofie skrev:

Har de startet jakttilbudet på RC 4800 enda, tro? :)

Japp :) Derfor står det 6 sekker med 4800 i boden min. Det er nesten så jeg burde kjøpt mer :innocent:

1 time siden, Siri skrev:

Lurer på om hun holder kurs i avl og oppdrett? Kanskje jeg må melde meg på? :whistle: 

Skitt :o 

Kjøkkenoppdrett med hagesalg :lol: Serriøst vøtt :lol: 

Vi har vært på tur, og det var veldig fint vær, men bikkjene var søkk våte... man må jo bade når man er på tur... *sukk*
14088435_1427153300645208_21009785542288

Jeg er råimponert over at du har sånne pelsdyr og lar dem kose seg i gjørme og lyng :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Jeg er råimponert over at du har sånne pelsdyr og lar dem kose seg i gjørme og lyng :D 

Du kan vel si det sånn, at jeg ikke akkurat jubler når de driver med sånne aktiviteter :lol: Men gjørmebad går fint - det er verre om de tar turen uti røsslyngen etterpå :lol: 

Sitter jeg og en finsk oppdretter og planlegger oppdrettergruppe på den svenske spesialen neste helg - for den tsjekkiske kennelen Yasmine kommer fra :lol:. Jeg kommer med Yasmine, en venninne av meg har ei juniortispe fra samme oppdrett - og den finske dama har to hunder fra samme oppdretter (en av dem er Willys datter :D ). Blir skikkelig family gathering  :D 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Kjøkkenoppdrett med hagesalg :lol: Serriøst vøtt :lol: 

Ække det vøtt! Flaks for meg at jeg har gode hunder som utgangspunkt :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Vi har vært på tur, og det var veldig fint vær, men bikkjene var søkk våte... man må jo bade når man er på tur... *sukk*
14088435_1427153300645208_21009785542288

Åh, guri.. Var ikke den ferdigbørsta i går eller i dag? Og nå må du begynne på nytt igjen :o 

Apropos børsting av pelshund, så er Ali nesten ferdig, hun har igjen forbeina, og det kjennes det ikke ut som jeg orker i dag. Disse magegreiene tar all energien ut av meg, så jeg er egentlig fornøyd med at jeg har børsta alt det andre :P 

Denne diskusjonen om å lese på engelsk eller norsk, jeg syns Torstein Bugge Høverstad har gjort en god jobb når han oversatte Harry Potter-bøkene. Jeg kan like gjerne lese de på norsk som på engelsk. The Wheel of Time kjøpte jeg på engelsk fordi jeg syns at bøkene ble kjedelig/tungleste etterhvert når jeg lånte de på norsk på biblioteket. Nå som jeg driver midt i serien så er jeg enig med meg selv om at de ikke var spesielt mye mer spennende på engelsk - han kunne sikkert kutta ned den serien med en tredjedel uten at det hadde vært et savn. Jeg kjøper dog The Black Tower på engelsk, delvis fordi jeg fikk de to første bøkene på engelsk, og delvis fordi jeg hørte den første boka på norsk via Storytel, og han som leser de på norsk er ikke helt my cup of tea, for å si det sånn :P 

Jeg skjønner heller ikke denne hypen om Snape og hans såkalte kjærlighet for Lily. Såkalt, fordi det ligner mer på en besettelse enn kjærlighet. Han har aldri hatt noe annet enn et vennskapelig forhold til henne, og allikevel så klarer han ikke å komme over det faktumet at hun er død. Avreagering er åpenbart bare for bikkjer. Det er ikke spesielt formidlende at han ble spion for Dumbledore da han-hvis-navn-skal-være-unevnt begynte å jakte på henne heller, for han ga egentlig blanke i hva som skjedde med Jacob og Harry, så lenge Lily var trygg. Det ække kjærlighet å synes at det er det samme om familien hennes dør så lenge hun overlever :aww: 

Han er forøvrig en motbydelig mann, selv om det er modig av ham å være spion for Dumbledore - men hadde han egentlig så mye valg når han-hvis-navn-skal-være-unevnt gjennoppsto i The Goblet of Fire? Hvorfor han er motbydelig? Fordi han hater en unge fordi han har den faren han har - en unge som ble foreldreløs som ett-åring, hvilket han var delvis skyld i, han var for fader meg dødseter helt frem til han-hvis-navn-skal-være-unevnt ikke kunne love han å spare Lily. Det er dog ikke bare Harry han er en idiot mot, det kunne kanskje vært forståelig om man la godvilja til, Jacob var ondskapsfull mot Snape. Men Snape var rimelig stygg mot både Neville og Hermione også, blant annet. Jeg kan ikke skjønne at "Always" skal tilgi Snape for all shiten han gjorde i 7 bøker, jeg, han er en liten mann hvis eneste formidlende trekk er at han var besatt av ei jente han ikke oppførte seg spesielt ålreit mot engang :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Denne diskusjonen om å lese på engelsk eller norsk, jeg syns Torstein Bugge Høverstad har gjort en god jobb når han oversatte Harry Potter-bøkene. Jeg kan like gjerne lese de på norsk som på engelsk. The Wheel of Time kjøpte jeg på engelsk fordi jeg syns at bøkene ble kjedelig/tungleste etterhvert når jeg lånte de på norsk på biblioteket. Nå som jeg driver midt i serien så er jeg enig med meg selv om at de ikke var spesielt mye mer spennende på engelsk - han kunne sikkert kutta ned den serien med en tredjedel uten at det hadde vært et savn. 

Så enig om Wheel of Time. Men jeg kan virkelig anbefale The Malazan book of the Fallen!

https://www.goodreads.com/series/43493-the-malazan-book-of-the-fallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan du kan være sikker på at datra di er trønder? Sånn ordentlig genetisk trønder.. 

Når hun egentlig har hengt på puppen i hele kveld, men ofrer puppen lett for å se på Åge på tvn i fanget til pappaen sin.. 

2 mnd er tøtta.. Og allerede helt fascinert over den trønderske superstjerna :lol: 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Line skrev:

Hunder stelt, bare å blåse dem tørre i morra tidlig etter lufting. Sekken er pakket, startnr skrevet ut. Nå håper jeg bare værmeldinga overdriver litt :aww: Yum-Bum har akkurat vært ute i hagen, så nå sette på en episode Six feet under, og etterpå er det senga :) 

Jeg tror det blir mange telt som forsvinner over fjellkammen på Støren i morgen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort noe jeg aldri trodde jeg skulle, nemlig bestilt time til adferdskonsulent.. Spent på den altså. Vurderer medisinering typ clomicalm e.l. av varga ifbm baby som kommer for å øke sjansene for at hun kanskje kan bli grei nok til å få leve litt til sammen med oss og da må jeg innom adferdsspesialist. Det kan jo bli interessant, spesielt med de jeg har å velge i her oppe :P Bortkastede penger tenker jeg vi sier, men ingen vei utenom så da må man vell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 2ne skrev:

Ække det vøtt! Flaks for meg at jeg har gode hunder som utgangspunkt :lol: 

Dritflaks :lol: 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Åh, guri.. Var ikke den ferdigbørsta i går eller i dag? Og nå må du begynne på nytt igjen :o 

Ehhh... jo, han var det.... :aww:

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Vet du hvordan du kan være sikker på at datra di er trønder? Sånn ordentlig genetisk trønder.. 

Når hun egentlig har hengt på puppen i hele kveld, men ofrer puppen lett for å se på Åge på tvn i fanget til pappaen sin.. 

2 mnd er tøtta.. Og allerede helt fascinert over den trønderske superstjerna :lol: 

Det er pia si, det tenker jeg :lol: 

Sitter jeg og ser en video av Willys siste "kone" som henter sau på 600 m helt alene... også fikk jeg vite at hans lille datter på nå 7-8 mnd (?) glatt bestod gjeteranleggstesten i Ungarn forrige helg. Ingen tvil hos dommeren om at hun hadde anleggene i orden :). jeg blir så stolt av henne altså :). Sauefolkene hadde ment at hun ville bli mye bedre enn sin mor etter hvert :). Moro!!! 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Da har jeg gjort noe jeg aldri trodde jeg skulle, nemlig bestilt time til adferdskonsulent.. Spent på den altså. Vurderer medisinering typ clomicalm e.l. av varga ifbm baby som kommer for å øke sjansene for at hun kanskje kan bli grei nok til å få leve litt til sammen med oss og da må jeg innom adferdsspesialist. Det kan jo bli interessant, spesielt med de jeg har å velge i her oppe :P Bortkastede penger tenker jeg vi sier, men ingen vei utenom så da må man vell. 

Åh, nå må jeg få navn til hvem du skal til og ikke minst oppdatering når du har vært der :P:aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Dritflaks :lol: 

Ehhh... jo, han var det.... :aww:

Det er pia si, det tenker jeg :lol: 

Sitter jeg og ser en video av Willys siste "kone" som henter sau på 600 m helt alene... også fikk jeg vite at hans lille datter på nå 7-8 mnd (?) glatt bestod gjeteranleggstesten i Ungarn forrige helg. Ingen tvil hos dommeren om at hun hadde anleggene i orden :). jeg blir så stolt av henne altså :). Sauefolkene hadde ment at hun ville bli mye bedre enn sin mor etter hvert :). Moro!!! 

Faren er i alle fall fornøyd med valget til datra :lol: og så sluttet Åge, og da kom behovet for puppen igjen.. 

Redd for at det blir en reprise fra da tøtte nr 1 var mindre.. Da spilte hun og faren mye trøndersk musikk mens de danset, og ble det satt på riktig musikk (Timber var en hit lenge), kom M løpende, fra uansett hun holdt på med, for å se musikkvideoen.. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SaraS skrev:

Jeg har fortsatt vondt i hodet. Jækla hjernerystelse. Hvor lenge varer sånt da? Jeg vet jeg ikke skal se så mye på skjerm, men hva skal man finne på da.

 

Dobbelposter, men; en lege jeg snakket med på jobb, som forsket litt på hjernerystelse, hevdet at det var ikke noen holdepunkter at man ikke burde se TV osv.. Men viktigere å ikke overanstrenge seg og hvile.. Hvis jeg husker riktig vel og merke.. @enna vet kanskje litt mer? Forskermiljøet er ikke så stort i byen liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Monikawt skrev:

Takk for tips! :) hvem i Canada/us ordner til drever? 

 

Hahahah :lol: 

Amerika var det :) Ikke spesielt drever, men de spesialiserer seg på en del uvanlige raser. Syr på mål, og har kunder også her i norden. Vet av mange svensker som er fornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krutsi skrev:

Faren er i alle fall fornøyd med valget til datra :lol: og så sluttet Åge, og da kom behovet for puppen igjen.. 

Redd for at det blir en reprise fra da tøtte nr 1 var mindre.. Da spilte hun og faren mye trøndersk musikk mens de danset, og ble det satt på riktig musikk (Timber var en hit lenge), kom M løpende, fra uansett hun holdt på med, for å se musikkvideoen.. :lol: 

:lol: 

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg servert en litt tvilsom påstand på FB og er litt nervøs for om jeg blir bedt om å utdype. :lol:

Tror jeg går og legger meg jeg, så glemmer sikkert alle hva jeg skrev.

:lol: Det er alltid skummelt å komme med påstander om man ikke kan underbygge dem ja :lol: Gå og legg deg, du :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

Dobbelposter, men; en lege jeg snakket med på jobb, som forsket litt på hjernerystelse, hevdet at det var ikke noen holdepunkter at man ikke burde se TV osv.. Men viktigere å ikke overanstrenge seg og hvile.. Hvis jeg husker riktig vel og merke.. @enna vet kanskje litt mer? Forskermiljøet er ikke så stort i byen liksom.. 

Jeg får mer vondt i hodet når jeg skroller på mobilen egentlig, enn når jeg ser litt TV. Så da får TV være ok. :sleep: Og så får det vel gå over når det går over, bare fryktelig kjedelig å vente på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Nå har jeg servert en litt tvilsom påstand på FB og er litt nervøs for om jeg blir bedt om å utdype. :lol:

Tror jeg går og legger meg jeg, så glemmer sikkert alle hva jeg skrev.

 

 

:lol: Du får skru av notifications og gå å legge deg :P 

 

@SaraS Her varte det i rundt 3 - 4 uker sist jeg hadde hjernerystelse.

AN angrer jeg på at jeg ikke gikk ut på kveldslufting bittelitt tidligere. Sånn feks mens det var litt lys igjen og litt mindre vind.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...