Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå august


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Se på den søtsaken da!

Jeg er på vei hjem med valp  Han er bitteliten. Og veldig trøtt. 

Det er jo virkelig ikke noe stress med denne valpen. Den pisser og driter inne, men det er heller ikke noe stress. Eneste er at jeg gleder meg til tenna faller ut og den blir større og mer robust  Den

Posted Images

Hmmm. Noe jeg har lagt merke til er at jeg får utrolig mange flere spørsmål og kommentarer når jeg går tur med schäferen enn når jeg går med setteren. Det er utelukkende positive kommentarer. Måtte le her isted da jeg satt med Fetter  på en benk utenfor en bensinstasjon og en mann i en bil sakket farten og sneglet seg forbi i ca 3km/t med blikket klistret på Fetter. :teehe: Er ikke vant til slikt. :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Artemis skrev:

Hmmm. Noe jeg har lagt merke til er at jeg får utrolig mange flere spørsmål og kommentarer når jeg går tur med schäferen enn når jeg går med setteren. Det er utelukkende positive kommentarer. Måtte le her isted da jeg satt med Fetter  på en benk utenfor en bensinstasjon og en mann i en bil sakket farten og sneglet seg forbi i ca 3km/t med blikket klistret på Fetter. :teehe: Er ikke vant til slikt. :lol: 

Schäfere er mye hund, en setter er bare en setter. :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wednesday skrev:

Så, valpebiting... Hva gjør man med den? Korrigerer, eller ignorerer til det går over? Han er helt ekstrem altså, verste jeg har sett :aww: Ungene blir redde og mamma vil ikke være på besøk :aww: Han er verdens søteste på alle andre måter, og jeg er helt sikker på at han blir en super hund når han blir stor :lol: Men au :cry: 

Har meldt oss på valpekurs da. Begynner neste uke :) 

Jeg korrigerer.. Men jeg ekke interessert å få en rottisunghund, eller whippetunghund for den del, som plutselig lekebiter osv.. Å bruke tenner er no go her i huset.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Yellow skrev:

Dette står under: "Buret er noe vi aktivt bruker i tilvendingsfasen når en reddere katt kommer i et nytt fosterhjem. Det er for å gjøre prosessen lettere med tilvenning til lyder, lukter og bruk av dokasse etc. for noen få dager. Dessuten skaper det kontakt når katten ikke kan løpe og gjemme seg!"

Er dette virkelig blitt vanlig praksis når man er fosterhjem for katter via Dyrebeskyttelsen? Hva skjedde med å gjøre i stand et eget rom til en redd katt i begynnelsen for så å la katten selv velge å komme ut derfra etter en stund? Bare jeg som regjerer på dette? 

Står forøvrig også at katten ikke er aggressiv og ikke veldig redd.

image.jpeg

Opplever mye burbruk, ja. Svært sjeldent at de anbefaler det til fosterhjemmene da, ofte er det bare de selv som bruker det. Jeg syntes ikke det er OK, og jeg kommer heller ikke til å ha noen kattunger i bur selv om dyrebeskyttelsen skulle anbefale oss det. Problemet er nok at de færreste har et rom tilgjengelig og i perioder er det så mye trykk på dyrebeskyttelsen at man må ta til takke med bur. Det er iallefall sånn jeg opplever det her, det er ikke normen at alle sky katter blir hivd inn i et bur akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Gi han en sånn å avreagere på:

Bilderesultat for dog toy veterinary

Haha, han fikk nok ideer om den slags i det veterinæren stakk ugudelige måleinstrumenter opp i uforgjettede steder. Burde dog ta med en sånn neste gang vi skal inn, så de skjønner at han mener bizznizz.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, i går ble det gruppeseier på Sanna!:jump: Det var veldig moro etter tre andreplasser i gruppa tidligere! Dette var også hennes BIR nummer 7 av 7 valpeshow - og hun har ikke vært alene i rasen på noen av dem :D

2016-08-28 20.16.55.png

Fineste valpen min som gir de søteste nussene :wub:

  • Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg trodde jeg hadde en gårds- og hihund selv jeg, avlet gjennom hundrevis av år for å holde småkryp unna, men det var visst feil. 

 

Freya virker i alle fall. Smula også, men Freya virker best :P Yumi vet jeg ikke, men hun er rå på flygende insekter :lol: 

Trøtt jeg - valpen vekte meg et par ganger i natt også. Var fryktelig mye fint i gresset på Støren, som man bare måtte smake litt på. Hun får ikke lov altså, men om jeg ikke går med henne som en trillekoffert så er det ikke til å unngå. I natt kastet hun opp da, det kom ikke andre veien. Så, litt trøtt i trynet i dag. Mulig det blir en cowboystrekk når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer på hva jeg skal gi i bursdagspresang til eldste broren min. Han har det meste, og kjøper egentlig det han har lyst på selv. Han reiser mye i forbindelse med jobben, og pleier da å kjøpe kvota si i alkohol på vei hjem. Dvs at alkohol, som hadde vært enkelt og greit, utgår. Han er kresen i klesveien, så jeg tør ikke helt kjøpe klær.

Han har nettopp tatt jaktprøven, så mulig noe jaktrelatert hadde vært noe. Noen som har noen ideer kanskje? Han blir vel 29år. Tenker jeg bruker rundt 3-500kr. 

Evt andre tips som kunne passet, litt mer sånn generelt :)

(Han har forresten eget hus, hvor han mangler en del f.eks kjøkkenutstyr. Men siden han skal pusse opp og gjøre en del ting der ønsker han ikke for mye sånt utstyr nå, da det bare blir mer å holde styr på i den perioden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Jeg korrigerer.. Men jeg ekke interessert å få en rottisunghund, eller whippetunghund for den del, som plutselig lekebiter osv.. Å bruke tenner er no go her i huset.. 

Hvordan korrigerer du da? Hittil har jeg bare forvist han fra sofaen, noe som har gitt minimalt inntrykk på han :lol: Må instruere ungene til å holde bena sine oppi sofaen, for han klarer ikke hoppe opp ennå. Håper veldig på at melketenna detter ut før han klarer å hoppe opp i sofaen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Hvordan korrigerer du da? Hittil har jeg bare forvist han fra sofaen, noe som har gitt minimalt inntrykk på han :lol: Må instruere ungene til å holde bena sine oppi sofaen, for han klarer ikke hoppe opp ennå. Håper veldig på at melketenna detter ut før han klarer å hoppe opp i sofaen :aww: 

I min erfaring synker ingenting i den alderen der :aww:  ikke når hunden er en sta j.... som SKAL bite på alt og alle. Men det går over...  Jeg fjerner, holder fast, dytter lovlige tyggeting i kjeften, ignorerer og bortviser når valpen er som verst. Det funker i sånn ca. 5 sekunder. Blir det helt ekstremt og valpen må la vær for en liten periode så er jo annet rom/bur en mulighet. Men jeg har sjelden og aldri benyttet meg av det selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

I min erfaring synker ingenting i den alderen der :aww:  ikke når hunden er en sta j.... som SKAL bite på alt og alle. Men det går over...  Jeg fjerner, holder fast, dytter lovlige tyggeting i kjeften, ignorerer og bortviser når valpen er som verst. Det funker i sånn ca. 5 sekunder. Blir det helt ekstremt og valpen må la vær for en liten periode så er jo annet rom/bur en mulighet. Men jeg har sjelden og aldri benyttet meg av det selv da.

Ja, det ante meg egentlig at man bare må ta tida til hjelp her :) Jeg har bare aldri vært borti noen valp som har vært så ekstrem på biting som denne her :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Wednesday said:

Så, valpebiting... Hva gjør man med den? Korrigerer, eller ignorerer til det går over? Han er helt ekstrem altså, verste jeg har sett :aww: Ungene blir redde og mamma vil ikke være på besøk :aww: Han er verdens søteste på alle andre måter, og jeg er helt sikker på at han blir en super hund når han blir stor :lol: Men au :cry: 

Har meldt oss på valpekurs da. Begynner neste uke :) 

Hmm. Rustningutleie.no? :D

Bare å være tolmodig, det går jo over. Etterhvert... Vipseskinnet kan fremdeles finne på å nappe litt innimellom om hun blir overivrig, men stort sett er det over nå. Til tross for at hun ble truet med utstoppelse og settes på peishylla opptil flere ganger...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
26 minutter siden, Wednesday skrev:

Hvordan korrigerer du da? Hittil har jeg bare forvist han fra sofaen, noe som har gitt minimalt inntrykk på han :lol: Må instruere ungene til å holde bena sine oppi sofaen, for han klarer ikke hoppe opp ennå. Håper veldig på at melketenna detter ut før han klarer å hoppe opp i sofaen :aww: 

Se det positive i det, du slipper ødeleggelser og kaos pga. unga - slipp valpen løs og ungene holder seg i sofaen *ler høyt* Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

Forøvrig så ville nok jeg remja tak i den valpen og fortalt den med middels store bokstaver at den IKKE skal bite. Jeg hadde ikke ventet den ut, eller vært snill på noen som helst måte - jeg hadde klart og kontant gitt beskjed om at det er ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hvordan fungerer det å skrike/klynke når valpen biter? Er det ikke det andre dyr ville gjort? Vil den da forstå at det er vondt sånn at det stimulerer utviklingen av bitehemming? Itte vet je, for je vet itte.

Det har ca motsatt effekt, etter min erfaring :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...