Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juli


Caroline
 Share

Recommended Posts

  • Svar 2.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fin dag 

Godt mulig noen av dere tenker dårligere om meg nå, men jeg har lyst å dele likevel... I dag fikk jeg bekreftelse på at jeg er ferdig med frivillig gjeldsordning  Nå gleder jeg meg stort til sånn

Da er bursdagsgave nummer to hentet! Si hei til Goliat

Posted Images

6 minutter siden, lijenta skrev:

Historielag eller lokalmuseum kan være intressert inoe

Vet. Men det er så innmari mye. Både herfra og fra gården i Kongsberg.  

Mye blir kastet, mye blir gitt bort til slektninger,  og resten går til Frelsesarmeen stort sett.

Det er helt utrolig hva de tok vare på.Selv vaksinasjonsattester.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er litt negativ til hele denne IBS greia btw... greit nok at man skal finne ut hva man tåler og ikke, men så langt har jeg enten funnet ut at jeg ikke tåler det, eller at jeg ikke vet om jeg ikke tåler det eller ikke... Idag har jeg lært at jeg ikke tåler spekeskinke... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Mud skrev:

Vet. Men det er så innmari mye. Både herfra og fra gården i Kongsberg.  

Mye blir kastet, mye blir gitt bort til slektninger,  og resten går til Frelsesarmeen stort sett.

Det er helt utrolig hva de tok vare på.Selv vaksinasjonsattester.  

Hehe ja jeg vet.HAr vært i rimelig mange hjem som er småbruk/gård og ellers hvor det ahr bodd eldre. Alt skulle brukes på vranga før det ble kastet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tommy skrev:

Google "Pokemon Go Norge" -> Tråd på reddit -> Link til APK (virusfri så vidt meg bekjent) -> Last ned -> Lag konto og så er du i gang.

Takk. Jeg har Charizard i stua, men jeg klarer ikke kaste ballen på han. Sirkelen blir grønn, så skjer det ingenting. Er det ingen bruksanvisning til det her? :D Typisk å ha 14% strøm nå, så mobilen lader. Grrr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Turb skrev:

Jeg kjenner jeg er litt negativ til hele denne IBS greia btw... greit nok at man skal finne ut hva man tåler og ikke, men så langt har jeg enten funnet ut at jeg ikke tåler det, eller at jeg ikke vet om jeg ikke tåler det eller ikke... Idag har jeg lært at jeg ikke tåler spekeskinke... sukk...

En av greiene med IBS er vel at det ikke er helt konsekvent hva man tåler og ikke? Det er i hvert fall sånn med meg, jeg kan reagere veldig på noe en gang, etter å ha spist det "tusen ganger" før. Det har litt med formen ellers å gjøre for min del. Er det en tung periode, så er den irritable tarmen mer irritabel enn den pleier å være :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøyt 6,5 timer fjelltur i regnet i går kjennes på kroppen i dag :lol: Ikke så veldig støl, men kjenner at det var hardt til knærne å gå så mye bratt nedover! Men en fin tur var det, og det gleder meg at Nora, med sine E-albuer, traver like lett og ledig rundt som vanlig i dag :heart: Var litt bekymret på forhånd for om turen ville bli for hard for albuene hennes, men heldigvis ser det ut som det gikk veldig bra :) 

Snapchat-4332044318046531248.jpg

Snapchat-1356487743992894120.jpg

 

Jeg gleder meg til i morgen, da skal jeg endelig klippe meg igjen! 1,5 år siden sist, det begynner å bli fryktelig langt, tungt og slitt.

 

 

 

:o(Får ikke fjernet)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

En av greiene med IBS er vel at det ikke er helt konsekvent hva man tåler og ikke? Det er i hvert fall sånn med meg, jeg kan reagere veldig på noe en gang, etter å ha spist det "tusen ganger" før. Det har litt med formen ellers å gjøre for min del. Er det en tung periode, så er den irritable tarmen mer irritabel enn den pleier å være :)  

.... (insert random banneord) nå kjente jeg meg enda mer negativ... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

.... (insert random banneord) nå kjente jeg meg enda mer negativ... :( 

Det er ikke noe morsomt om det er enkelt? ;) 

Men jeg skjønner følelsen. Jeg gjør det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lijenta skrev:

Hehe ja jeg vet.HAr vært i rimelig mange hjem som er småbruk/gård og ellers hvor det ahr bodd eldre. Alt skulle brukes på vranga før det ble kastet 

Selv gamle poser bretter man pent sammen og tar vare på :aww:

 

Noen som skjønner hva det står her ? 

"Arresterte nazister ? "

20160711_194458.jpg

 

 

Kjekk å ha i etterkrigstiden. .

20160711_194633.jpg

Og i tilfelle noen skulle så tvil om vitnene 

 

20160711_194653.jpg

 

Det kan ikke ha vært lett for de som ble ansett for å ikke ha "en god nasjonal holdning " :(

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en veske idag for å kunne bruke på slottsfjellfestivalen. Men så vil jeg egentlig ikke bruke noen av kjolene jeg har, så nå må jeg finne meg en festivalkjole som passer veska :lol:   Sliter hvis det regner da, men shit au, har gjennomsiktig regnponcho. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Yellow skrev:

@SFX Det ga mening, ja, takk :) 

Bare hyggelig!

Nå smalt ytterdøra igjen av litt vind, og jeg lurer på om Glam er ute eller inne. Han kan være ute lenge uten noe problem, men i det døra går igjen spretter han opp på trappa og venter helt stille på å få komme inn - da er han jo stengt ute! Ikke lett å være finskefjomp, altså.

Jeg har fått hengt opp fem bilder og vasket en kum med kopper og glass. Nå tror jeg det blir middag. 

I mellomtiden kan dere få finne ut hvor jeg skal henge opp medisinskapet og gitaren. Gitaren hang ved siden av pianoet der jeg bodde før, men det er det ikke plass til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, SFX skrev:

 

I mellomtiden kan dere få finne ut hvor jeg skal henge opp medisinskapet og gitaren. Gitaren hang ved siden av pianoet der jeg bodde før, men det er det ikke plass til nå.

På badet.

 

..Spiser jeg middag- hjemmelaget pizza :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Ja, vet. Og ikke minst Fabric paradise. Men jeg ville sy i dag! :aww:

 

Sjekk Tyg.se. Det går riktignok en stund (noen uker) før varene ankommer, men de har massevis av inspirerende tøy. Jeg finner mye på Finn.no også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ckm-1990 skrev:

Sitter å lurer veldig på en ting. Er ikke veldig inne i konkurranseverden. Hva skal egentlig til for å rapportert inn til nkk? Og evnt konsekvenser? 

1. Veldig mye

2. Smekk på lanken eller aktivitetsforbud, om de finner det for godt å ta rapporten til følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

1. Veldig mye

2. Smekk på lanken eller aktivitetsforbud, om de finner det for godt å ta rapporten til følge.

Ok. Takk for svar. Så f.eks slåsskamp mellom 2 hunder, er det "god nok" grunn? Hvis den ene løper ut av ringen for å slåss? Eller hvis det skulle skje ved en passering på stevne området? Har ikke noe peiling på det her, men har en utagerende hannhund som kan finne på å lage faenskap, (går stort sett bra å gjør som regel ikke noe, men det kan jo skje) så greit å vite hva man kan vente seg hvis det skulle skje noe på stevneområdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ckm-1990 skrev:

Sitter å lurer veldig på en ting. Er ikke veldig inne i konkurranseverden. Hva skal egentlig til for å rapportert inn til nkk? Og evnt konsekvenser? 

Min hund ble rapportert i går. Det på bakgrunn av hvordan han oppførte seg de 2-3 sekundene han og en annen hund basket sammen i det vi skulle gå inn i ringen, hvem som startet det hele, at begge ble skadet, bakgrunnen for kranglingen og at samme hund hadde kommet inn i vårt telt og kranglet med min hund tidligere var irrelevant. Han løp ikke ut av ringen, men satt med kontakt i det vi skulle gå over ringbåndet og starte løpet. Vanligste konsekvensene er aktivitetsforbud eller advarsel med prøvetid.

I rallymiljøet er det ikke så høy toleranse før noen fremmer rapport på både hunder og førere - strupebånd på stevneplassen (retrieverkobbel), løpe ut av ringen for å blande seg i krangling, krangling mellom hunder, korreks osv. Min hund ble forresten ikke rapportert av den andre hundeeieren, hun ønsket ikke slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ckm-1990 skrev:

Ok. Takk for svar. Så f.eks slåsskamp mellom 2 hunder, er det "god nok" grunn? Hvis den ene løper ut av ringen for å slåss? Eller hvis det skulle skje ved en passering på stevne området? Har ikke noe peiling på det her, men har en utagerende hannhund som kan finne på å lage faenskap, (går stort sett bra å gjør som regel ikke noe, men det kan jo skje) så greit å vite hva man kan vente seg hvis det skulle skje noe på stevneområdet. 

Hva som er god nok grunn til å rapportere kommer jo helt an på hvordan folk opplever situasjonen, og det er det jo ikke noe fasitsvar på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute og lufter frøkna. Plutselig roper en annen hundeeier etter meg "er det tispe med løpetid du har der?" Ja, svarer jeg. "Da synes jeg ikke du burde gå tur her."

...

Atdetvar? Det er da for svarte ikke mitt problem at din hannhund ikke tåler løpetisper i en radius på 300 meter...

Trassig som jeg er måtte jeg jo selvsagt gå en mye lengre tur der enn planlagt bare for å være ekstra irriterende, dermed gikk jeg glipp av kveldsmat på Spar (de selger alt i delikatesseavdelingen til 50% etter klokka 20). Menmen, helt klart verdt det :P 

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maysofie skrev:

Min hund ble rapportert i går. Det på bakgrunn av hvordan han oppførte seg de 2-3 sekundene han og en annen hund basket sammen i det vi skulle gå inn i ringen, hvem som startet det hele, at begge ble skadet, bakgrunnen for kranglingen og at samme hund hadde kommet inn i vårt telt og kranglet med min hund tidligere var irrelevant. Han løp ikke ut av ringen, men satt med kontakt i det vi skulle gå over ringbåndet og starte løpet. Vanligste konsekvensene er aktivitetsforbud eller advarsel med prøvetid.

I rallymiljøet er det ikke så høy toleranse før noen fremmer rapport på både hunder og førere - strupebånd på stevneplassen (retrieverkobbel), løpe ut av ringen for å blande seg i krangling, krangling mellom hunder, korreks osv.

Oida, såpass ja.. Det er jo kjipt da.. Vil vel igrunn si at terskelen ikke er så "høy" formå bli rapotert inn da.. Hmm.. Håper det gikk bra med både din å den andre da? Kjipt med sånne opplevelser, hvertfall rett før man skal inn i ringen.. Er det jeg er redd for skal skje.. 

Har igrunn skjønt det at det ikke er så veldig høy terskel i RL miljøet for å melde inn.. Trist.. RL skal være en posetiv og morsom hundesport, hvorfor skal da terskelen være så lav? Hva er det som er så farlig at man bruker retriverkobbel f.eks? Bruker stort sett bare det på min, fordi jeg har bedre kontroll med det en halvstrup eller vanlig halsbånd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Ute og lufter frøkna. Plutselig roper en annen hundeeier etter meg "er det tispe med løpetid du har der?" Ja, svarer jeg. "Da synes jeg ikke du burde gå tur her."

...

Atdetvar? Det er da for svarte ikke mitt problem at din hannhund ikke tåler løpetisper i en radius på 300 meter...

Trassig som jeg er måtte jeg jo selvsagt gå en mye lengre tur der enn planlagt bare for å være ekstra irriterende, dermed gikk jeg glipp av kveldsmat på Spar (de selger alt i delikatesseavdelingen til 50% etter klokka 20). Menmen, helt klart verdt det :P 

:lol: Det er sånt jeg blir irritert over også. Jeg har kontroll på løpetispa mi jeg, så da kan jo hannhundeieren bare gå og ta seg en bolle :aww: 

Akkurat nå, Ckm-1990 skrev:

Har igrunn skjønt det at det ikke er så veldig høy terskel i RL miljøet for å melde inn.. Trist.. RL skal være en posetiv og morsom hundesport, hvorfor skal da terskelen være så lav? Hva er det som er så farlig at man bruker retriverkobbel f.eks? Bruker stort sett bare det på min, fordi jeg har bedre kontroll med det en halvstrup eller vanlig halsbånd.. 

Fordi at positiv forsterkning funker bare på hunder, og ikke mennesker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Ute og lufter frøkna. Plutselig roper en annen hundeeier etter meg "er det tispe med løpetid du har der?" Ja, svarer jeg. "Da synes jeg ikke du burde gå tur her."

...

Atdetvar? Det er da for svarte ikke mitt problem at din hannhund ikke tåler løpetisper i en radius på 300 meter...

Trassig som jeg er måtte jeg jo selvsagt gå en mye lengre tur der enn planlagt bare for å være ekstra irriterende, dermed gikk jeg glipp av kveldsmat på Spar (de selger alt i delikatesseavdelingen til 50% etter klokka 20). Menmen, helt klart verdt det :P 

:lol: 

Hilsen hannhundeier

Hadde tenkt å prøve å skrive noe morsom som hannhundeier, men kom ikke på noe morsom :P  Du får kjøpe deg kveldsmat på spar i morgen når sånne teite hannhundfolk ikke sier sånne hysterisk morsomme ting :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

To uker siden Timmiansen forlot denne verden. Det virker mye lenger siden. Har sluttet å lete etter han om natta i halvsøvne, og selv om det fortsatt er rart at halvparten av bilburet alltid er tomt så har jeg det bra med avgjørelsen. 

Livet som hundeeier er helt ukomplisert nå. Jeg er sikker på at jeg må ha verdens skjønneste lille Bizi hjemme. Hun gir av all sin livsglede til alle rundt henne. Vi kommer til å få en fin sommer. Fire vakter igjen til fire uker ferie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...