Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

15 minutter siden, turbogutten skrev:

Det er fryktelig trist at det fortsatt finnes så sneversynte mennesker i verden :(

Kona mi var på minnesermonien utenfor den Amerikanske ambassaden i går kveld og ble slått ned helt uprovosert på vei hjem, bare fordi hun er skeiv. Heldigvis var personen ikke spesielt god til å slå så han traff rett over øyet istedenfor på øyet men det er så ****** unødvendig!

Virkelig! :o:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

2 timer siden, Kaja skrev:

Vi mennesker er lettere motakelig for infeksjoner når vi har "løpetid" , så jeg antar at hundende er det samme. 

Jeg er ikke veldig flink til å ikke padle, men litt :lol: Bare lette greier da

:Dnår regner du at løpetid på mennesker er da? Trodde det måtte vært rundt eggløsning. Er det ikke under mens at vi er mer infelsjonsutsatt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Er jo nemlig en vesentlig forskjell der. Vi har jo ikke løpetid under eggløsning :P 

Jeg vet ikke om hundens system er lignende kua sitt, men kua blør rett etter eggløsning enten hun har blitt drektig eller ikke. Så der har ikke blødning noe med mens å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Wednesday skrev:

Kom over en nettside som har samlet noen av kommentarene til nyheten om Orlando, som gikk på hvor mye de fortjente det, og hvor gjerningsmannen blir hyllet. Det er også en kjent predikant i USA (sikkert flere da) som har gått ut og sagt at det var galt av gjerningsmannen å gjøre det han gjorde, fordi henretting av homofile bør være myndighetenes oppgave... Slike folk finnes, og jeg blir så forbanna at jeg har ikke ord.

Og slike folk har respekt blant mange folk faktisk :blink: 
Skulle ikke tro at det fantes så mye skrudde folk, men herregud. De finnes. De gjemmer seg bare veldig godt i det daglige tydeligvis :( 

52 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg blir helt kvalm av å lese sånt. 

Kan ikke alle bare få lov til å ha noen å være glad i? Ser ikke problemet, og så er jeg nok desverre veldig naiv. Tenker at i 2016 så MÅ verden ha kommet så lang at man kan få leve som man vil! 

Jeg er i så fall like naiv som deg. Jeg synes det er rart å måtte "stå frem som homofil" fordi jeg ser på det som like naturlig å bare være det som å være heterofil. Altså at jeg tenker ikke over hva andre er og ikke. Trodde at man i 2016 var så opplyst at man ikke trenger å sette den type merkelapper på noen, og at for bortimot hele befolkningen er alle mennesker, og så bryr vi oss ikke mer om det. 

Håper det går bra med kona @turbogutten ! :hug:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, *Kat84* skrev:

Jeg er i så fall like naiv som deg. Jeg synes det er rart å måtte "stå frem som homofil" fordi jeg ser på det som like naturlig å bare være det som å være heterofil. Altså at jeg tenker ikke over hva andre er og ikke. Trodde at man i 2016 var så opplyst at man ikke trenger å sette den type merkelapper på noen, og at for bortimot hele befolkningen er alle mennesker, og så bryr vi oss ikke mer om det.   

Ja akkurat det har jeg også tenkt. Det burde vel være like naturlig å være ---fil uansett hvilken fil liksom... burde.... men det er jo åpenbart ikke sånn. 

Sitter jeg og lager oppdragsbeskrivelse for kartlegging av biologisk mangfold - og spiser moreller :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben så får vi alltid kake når vi har bursdag. Uansett dag, så får vi det. Dette gjaldt vist ikke meg i år,  så jeg fikk ingen kake i går. Idag jobber jeg i den andre butikken og spurte sjefen der om jeg kunne kjøpe meg ei kake og jeg fikk kjøpe Akuratt den kaka jeg ville ha. Så idag blei det sjokoladekake til lunch! :)  

Ikke kaka som er så viktig, men prinsippet. Fryktelig dårlig gjort at jeg er den eneste som ikke får kake liksom..  

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende å lese nettviser :(

@turbogutten Håper virkelig det går bra med kona! :hug:  

 

Stod opp til strålende sol, men skylaget har kommet. Sikkert varmt nok til å tuppe hundene ut i hundegården :aww:  Minner meg på at jeg må bygge hundehus til dem :lol: Så kanskje, bare kanskje, de ikke dør om det kommer noen regndråper. Nå mener nemlig Kasko og Hottie at de er vannløselige og kommer til å gå i oppløsning av mer enn to regndråper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

Egentlig burde det ha regnet litt nå... det begynner å bli plagsomt tørt (også hadde jeg spart meg vanning av hagen - skjønt det er jo litt koselig også da). 

Veldig tørt jer og. Støver noe skrekkelig av alle grusveiene rundt her. 

 

Planlegger dagen. Det som er igjen av den. :aww: Hvis jeg hiver meg rundt og tar husarbeidet som har forfalt, så kanskje jeg og snuppa kan leke med jord og pallekarmer i ettermiddag :D Har fire, så elle meller om jeg skal lage en på 3 og spare den siste (en er upraktisk høyde med tre hanhunder på gården :aww: ) eller to på 2, og da rekker lillemor oppi også. Tror kanskje det siste, litt stas for henne og. :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Tricolor skrev:

Jeg vet ikke om hundens system er lignende kua sitt, men kua blør rett etter eggløsning enten hun har blitt drektig eller ikke. Så der har ikke blødning noe med mens å gjøre.

Hunden blør jo før eggløsning, så blir blodet klarere og tynnere, før de fleste blør litt mer igjen.

Halvannen time igjen på jobb :) Å jobbe på kirkekontoret er faktisk spennende! Mye variert som skjer her.

Ble ferdig med det aller meste i går. Skal vaske lett over badene, flytte sminken min ned på nybadet (Jeg eeeelsker lyset på nybadet!!) også brette de forbanna klærnene :P Minst fem maskiner venter på meg på spisebordet for å bli brettet. Kom til en god ordning i går, jeg bretter samboer legger bort :aww: Også MÅ jeg børste Sansa i dag, og hadde tenkt til å ta en tur bort på gamlehuset og hente og pake litt ting, men ser ut til at det blir en annen dag... Har en kake jeg må bake til helgen også.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nei så fantastisk. Fikk et meget positivt svar fra et pensjonat som ikke synes det er noe problem å ha en hund som Timmy med spesielle behov hos seg. De skulle gjerne tilrettelegge og ble ikke skremt.

Da er det faktisk muligheter for å kunne ha litt mer frihet,da.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, turbogutten skrev:

Det er fryktelig trist at det fortsatt finnes så sneversynte mennesker i verden :(

Kona mi var på minnesermonien utenfor den Amerikanske ambassaden i går kveld og ble slått ned helt uprovosert på vei hjem, bare fordi hun er skeiv. Heldigvis var personen ikke spesielt god til å slå så han traff rett over øyet istedenfor på øyet men det er så ****** unødvendig!

:sint_01: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Meg skrev:

levert hund til operasjon på NMBU. Dette blir en lang dag... 

 

Masse lykke til!!

2 timer siden, turbogutten skrev:

Det er fryktelig trist at det fortsatt finnes så sneversynte mennesker i verden :(

Kona mi var på minnesermonien utenfor den Amerikanske ambassaden i går kveld og ble slått ned helt uprovosert på vei hjem, bare fordi hun er skeiv. Heldigvis var personen ikke spesielt god til å slå så han traff rett over øyet istedenfor på øyet men det er så ****** unødvendig!

:o Det er jo helt urealistisk og vilt at sånt foregår. Håpe det går bra med henne og at personen straffeforfølges!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Raksha skrev:

Veldig tørt jer og. Støver noe skrekkelig av alle grusveiene rundt her. 

Ja, det er fryktelig støvete her også. At plena er tørr er bare fint da, da vokser gresset litt saktere :aww:. Men jeg skulle gjerne hatt litt mer fuktighet ellers ja. I går så jeg på alle skyene som bygde seg opp rundt der jeg bor og trodde de skulle slippe noen gode skurer over oss, men neida, de bare løste seg opp i intet, de... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN tror jeg at ag-folk og rl-folk har mindreverdighetskomplekser i forhold til LP-sporten, siden det gang på gang er nødvendig å fortelle 1 - at ag og rl er så mye mer morsomt for hunden, og 2 - at dommerne, sporten og treninga er mye snillere enn LP. 

Ei bikkje som liker å jobbe, syns ikke LP er kjedelig, og sporten og treninga er akkurat så snill som du gjør den til, så problemet er neppe sporten eller bikkja, men føreren :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, 2ne skrev:

AN tror jeg at ag-folk og rl-folk har mindreverdighetskomplekser i forhold til LP-sporten, siden det gang på gang er nødvendig å fortelle 1 - at ag og rl er så mye mer morsomt for hunden, og 2 - at dommerne, sporten og treninga er mye snillere enn LP. 

Ei bikkje som liker å jobbe, syns ikke LP er kjedelig, og sporten og treninga er akkurat så snill som du gjør den til, så problemet er neppe sporten eller bikkja, men føreren :aww: 

1 - kommer vel an på hva man gjør det til som fører? JEG syns lp er kjedeligere, men det handler om meg og mine begrensninger som fører.

2 - snillere - på hvilken måte? Se f.eks skadestatistikk på lp vs ag da.. Og på ag dømmer jo dommer ut i fra en bane, så litt vanskelig å sammenligne en lp-dommer med en ag-dommer.. Sikkert flere ag-dommere som kunne tenkt seg å trekt for dårlig fart og mye lyd :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, 2ne skrev:

AN tror jeg at ag-folk og rl-folk har mindreverdighetskomplekser i forhold til LP-sporten, siden det gang på gang er nødvendig å fortelle 1 - at ag og rl er så mye mer morsomt for hunden, og 2 - at dommerne, sporten og treninga er mye snillere enn LP. 

Ei bikkje som liker å jobbe, syns ikke LP er kjedelig, og sporten og treninga er akkurat så snill som du gjør den til, så problemet er neppe sporten eller bikkja, men føreren :aww: 

Jeg synes bare konkurranse lp er er kjedelig å stivt jeg. Så da så jeg ingen grunn til å fortsette å konkurrere, hunden synes jo det fortsatt er dritkult å trene - bare synd at føreren ikke deler hans entusiasme... :lol:

Er heldigvis mange nok hundesporter å ta av til å få dekket forskjellige interesser. (Men jeg savner fortsatt spor konk uten lp :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, *Kat84* skrev:

Og slike folk har respekt blant mange folk faktisk :blink: 
Skulle ikke tro at det fantes så mye skrudde folk, men herregud. De finnes. De gjemmer seg bare veldig godt i det daglige tydeligvis :( 

Jeg er i så fall like naiv som deg. Jeg synes det er rart å måtte "stå frem som homofil" fordi jeg ser på det som like naturlig å bare være det som å være heterofil. Altså at jeg tenker ikke over hva andre er og ikke. Trodde at man i 2016 var så opplyst at man ikke trenger å sette den type merkelapper på noen, og at for bortimot hele befolkningen er alle mennesker, og så bryr vi oss ikke mer om det. 

Håper det går bra med kona @turbogutten ! :hug:  

Du fikk sagt det jeg ikke klarte å si :aww: For sånn tenker jeg også. 

@turbogutten jeg glemte jo helt å skrive noe mer. Håper det går bra med kona di, og at hun anmelder hendelsen. For å slå ned noen er IKKE ok, å slå ned noen pga legning er i hvertfall ikke ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...