Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Har gått gjennom gamle leiligheten med huseier. Var så nervøs på forhånd at jeg trodde jeg skulle gå rett i gølvet :aww: Hater sånt. Men de var fornøyde de! Og jeg får igjen hele depositumet. Skulle bare mangle da. Den leiligheten har sikkert aldri vært så ren og strøken som den er nå.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

29 minutter siden, mokken skrev:

Jeg synes bare konkurranse lp er er kjedelig å stivt jeg. Så da så jeg ingen grunn til å fortsette å konkurrere, hunden synes jo det fortsatt er dritkult å trene - bare synd at føreren ikke deler hans entusiasme... :lol:

Er heldigvis mange nok hundesporter å ta av til å få dekket forskjellige interesser. (Men jeg savner fortsatt spor konk uten lp :P ).

Gå blodspor, da. Riktignok vel enkelt, men det er jo sporene i de laveste bruksklassene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg fått privatisert skolemaskinen og levert skolebøker, og med det så setter man spikeren i kista for siste gang for VGS... Jaja, så får man ikke alltid gjort det man ønsker og stille opp til andres forventninger, men så får det bare være. Sier vi.

Hei Windows 10, deg har jeg dog virkelig ikke sett frem til å bli kjent med. Det slår meg innimellom at jeg passer kanskje bedre inn i Doro-generasjonen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, turbogutten skrev:

Det er fryktelig trist at det fortsatt finnes så sneversynte mennesker i verden :(

Kona mi var på minnesermonien utenfor den Amerikanske ambassaden i går kveld og ble slått ned helt uprovosert på vei hjem, bare fordi hun er skeiv. Heldigvis var personen ikke spesielt god til å slå så han traff rett over øyet istedenfor på øyet men det er så ****** unødvendig!

Håper det går bra med henne, og ikke bare fysisk! Og som de andre sier, håper det blir anmeldt, og at det er mulig å beskrive vedkommende.

@Meg - håper dagen har gått fort nok, og at det ble/blir et positivt utfall av operasjonen!

Hjemme fra jobb, og burde gjøre noe. Jeg fikk kjøpt 40 meter lang skjøteledning, så da kan jeg jo forsøke å klippe gresset der jeg ikke har nådd hittil... Kjekt med stor hage, men ikke når det er elektrisk gressklipper og kort skjøteledning :P Så jeg har etasjeklippet gressplen; lengde på gresset alt ettersom hvor langt ledningen nådde. Kanskje få gjort noe med det i dag, da. Jeg har en million ting på to do-lista, men fokusere på hage og gjerde nå. Oppvask kan gjøres i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting man gjør i permisjon: står opp og spiser frokost med mannen, legger seg og sover på sofaen. Våkner, spiser igjen, sover litt til. Besøker søskenbarn som også er i permisjon, spiser litt der, kommer hjem.... vurderer å ta en lur til :P Herregud, som jeg sover i dag. Hvis jeg bare hadde fått sove skikkelig om natta hadde det vel ikke vært nødvendig med tre lurer på dagtid. Men det er vel best å bare venne seg til oppstykket søvn ;)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Gå blodspor, da. Riktignok vel enkelt, men det er jo sporene i de laveste bruksklassene også. 

Det er til vurdering :ahappy:

Har gått blodspor med tidligere hunder, men foretrekker nok bruksspor tror jeg.

1 time siden, Caroline skrev:

Eller FH-spor (RIK). Selv om det er grådig kjedelig i lengden å bare gå på jorder :P 

Jeg er veldig lite bevandret i Rik verden, er fh spor presisjonsspor? Isåfall må jeg lære inn alt på nytt.... Toget skal frem. Nemlig.... :P:icon_redface:

 

 

I dag har Harly vært på hjertekontroll. Ingen bilyd, alt var som det skulle, og nå var "hjertemannen" på jobb også og begge lyttet på han. De nevnte at lyden sist kunne være en lett luftveisiritasjon på lungene.( Sist var i vinter).

Phu! Gjett om jeg ble lettet!  :D Nå har vi feiret med en liten skogstur og bading, også tror jeg vi rekker en liten treningsøkt før dugnad. 

  • Like 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Det er til vurdering :ahappy:

Har gått blodspor med tidligere hunder, men foretrekker nok bruksspor tror jeg.

Jeg er veldig lite bevandret i Rik verden, er fh spor presisjonsspor? Isåfall må jeg lære inn alt på nytt.... Toget skal frem. Nemlig.... :P:icon_redface:

 

 

I dag har Harly vært på hjertekontroll. Ingen bilyd, alt var som det skulle, og nå var "hjertemannen" på jobb også og begge lyttet på han. De nevnte at lyden sist kunne være en lett luftveisiritasjon på lungene.( Sist var i vinter).

Phu! Gjett om jeg ble lettet!  :D Nå har vi feiret med en liten skogstur og bading, også tror jeg vi rekker en liten treningsøkt før dugnad. 

Ja, det er et presisjonsspor, men det skal jo ikke gå i suggetempo for det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på harrytur med en venninne, koselig ? skulle ikke ha noe egentlig, ble med for turen sin skyld. Men fikk da brukt litt penger likevel. Fikk kjøpt hundemat, som egentlig ikke var spesielt mye billigere (50kr ), men må jo ha det uansett. Også et par kartonger vin, litt sjokkis og noen veggis greier. Vi har jo bare surra rundt litt i butikker, men blir så kje av å være på kjøpesenter altså... vi satt og gjespa i kor på veien hjem [emoji14]

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ja, det er et presisjonsspor, men det skal jo ikke gå i suggetempo for det :P 

Vi er alikevel et veldig langt stykke unna samlet og dyp i sporkjernen. Eller den svarte er det nok håp for, hun er mer presis og har et roligere tempo, men den brune driver ponnigallopp i sporet... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Vi er alikevel et veldig langt stykke unna samlet og dyp i sporkjernen. Eller den svarte er det nok håp for, hun er mer presis og har et roligere tempo, men den brune driver ponnigallopp i sporet... :lol:

Sympatiserer - Pigg kan ikke forstå hvorfor alle spor må gås med slepanker (meg) når han hadde klart alt mye bedre i hundreogørtifjørti... men spor på kort gress har fungert delvis, så fortsetter der og håper å komme oss tilbake til skogen til høsten...

Ellers har jeg vært sensor i biologi 1 idag, nervøse, men veldig flinke elever fikk supre karakterer. Morsomt når det er sånn :D 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mokken skrev:

Vi er alikevel et veldig langt stykke unna samlet og dyp i sporkjernen. Eller den svarte er det nok håp for, hun er mer presis og har et roligere tempo, men den brune driver ponnigallopp i sporet... :lol:

Hahaha det er så artig med hunder med egne ideer om hvordan man går spor :lol: 

første rottisen min gikk "tur" hun.. Hodet var litt lavt, men minst 30 cm over bakken, til enhver tid.. Litt svinsing sideveis over sporet mens hun gikk fremover.. Hun hadde kontroll på sporet til enhver tid, men helt håpløst å få henne til å spore slik at det så ut som hun hadde kontroll også :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

Ting man gjør i permisjon: står opp og spiser frokost med mannen, legger seg og sover på sofaen. Våkner, spiser igjen, sover litt til. Besøker søskenbarn som også er i permisjon, spiser litt der, kommer hjem.... vurderer å ta en lur til :P Herregud, som jeg sover i dag. Hvis jeg bare hadde fått sove skikkelig om natta hadde det vel ikke vært nødvendig med tre lurer på dagtid. Men det er vel best å bare venne seg til oppstykket søvn ;)

Skjønner ikke hva du snakker om, har da fått hele 3-4 timer sammenhengende søvn de siste par ukene :teehe: men timesdupper med gryntende baby på brystet veier opp for alle lange sovenetter foreløpig! Hilsen rosa sky  *flausmiley*

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Christine skrev:

1 - kommer vel an på hva man gjør det til som fører? JEG syns lp er kjedeligere, men det handler om meg og mine begrensninger som fører.

Ja, det var vel det jeg sa? :P Ei bikkje som vil jobbe, syns ikke LP er kjedelig, så da er problemet hos føreren :) 

Sitat

2 - snillere - på hvilken måte? Se f.eks skadestatistikk på lp vs ag da.. Og på ag dømmer jo dommer ut i fra en bane, så litt vanskelig å sammenligne en lp-dommer med en ag-dommer.. Sikkert flere ag-dommere som kunne tenkt seg å trekt for dårlig fart og mye lyd :aww: 

Nei, RL er jo snillere fordi der får man ikke straffe hunden, man kan belønne under konkurranse, blablabla, det er så mye koseligere at alle er så snille osv. LP-folk straffer bikkjene sine, AG og RL-folk gjør ikke. 

4 timer siden, mokken skrev:

Jeg synes bare konkurranse lp er er kjedelig å stivt jeg. Så da så jeg ingen grunn til å fortsette å konkurrere, hunden synes jo det fortsatt er dritkult å trene - bare synd at føreren ikke deler hans entusiasme... :lol:

Er heldigvis mange nok hundesporter å ta av til å få dekket forskjellige interesser. (Men jeg savner fortsatt spor konk uten lp :P ).

Ja, men da er problemet hos deg, ikke hos hunden din, ikke sant :) 

Jeg har hatt bikkje som ikke ville gå lydighet jeg altså, men det var ei bikkje som ikke var spesielt interessert i å jobbe, så hun ville neppe vært noen annen sport heller. Men de hundene jeg har hatt som har arbeidslyst og arbeidskapasitet, de jobber med det jeg ber de om å jobbe med. Så da står jeg igjen med at om en bikkje ikke liker LP, men gjør det greit i andre sporter, så er det neppe bikkja som er problemet. Vel, så sant mine fordommer mot f.eks RL ikke stemmer da - hvis bikkja ikke trenger arbeidslyst og arbeidskapasitet for å gjøre det bra, så er det jo titler og resultater intetsigende :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes idag beskrev det veldig bra :aww:  Fikk beskjed om at det ville bare være oss fire til middag idag. Så at det stod tre voksne menn i gårdsplassen og hjalp til, som skulle ha middag de også :aww: Da var det bare å kutte opp to pakker til med flesk og koke opp alt man hadde av poteter :P ble akkurat nok mat, dvs var igjen 3-4 poteter og litt flesk, når det er litt igjen tenker jeg at jeg har klart å lage nok. Om ALT blir spist går jeg etterpå og tenker om alle egentlig ble mettet :lol:

 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Synes idag beskrev det veldig bra :aww:  Fikk beskjed om at det ville bare være oss fire til middag idag. Så at det stod tre voksne menn i gårdsplassen og hjalp til, som skulle ha middag de også :aww: Da var det bare å kutte opp to pakker til med flesk og koke opp alt man hadde av poteter :P ble akkurat nok mat, dvs var igjen 3-4 poteter og litt flesk, når det er litt igjen tenker jeg at jeg har klart å lage nok. Om ALT blir spist går jeg etterpå og tenker om alle egentlig ble mettet :lol:

 

 

Jeg er akkurat lik! Til og med når det er bare oss i familien som skal spise.. Gubben sier at det er ingen som dør om man ikke spiser seg stappmett hver gang og må ta seg kveldsmat, men hjernen min sier at det går ikke :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har det travelt når du retter tekster mens du spiser middag og må velge mellom å vanne hagen (den er tørr!) og gå en litt lenger tur med hundene i kveld. Jeg må nemlig lese sakspapirer det meste av kvelden. 

Snaaaaart sommerferie! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh, da har jeg klippet gress i over en time, nå siler svetten og ankelbruddet pulserer. Da er det lov til å ta en pause og tenke på middag. Men så fikk jeg gjort en del også - har klippet hele innkjørselen, som hadde så mye vegetasjon på to sider at veien var i ferd med å voksen igjen, kombinert med at det vokste smørblomst og løvetann ganske høyt på midten også. Deilig å få så lang skjøteledning at jeg kom helt ned til veien. Så har jeg fått snauet rundt verandatrappa, så den kan beises snart. Og da måtte jeg jo klippe resten av gresset foran huset også. Så begynte jeg på jungelen i hagen bak huset, og jeg fikk laget en sti tvers over gressplenen, med en avstikker opp til det borteste hjørnet. Må jeg klippe hele enga, kan jeg ha snirklete stier rundt omkring? :D Tenkte å få klippet der jeg har igjen å sette opp gjerde, så det er lettere å komme til - men da gikk motoren varm og gressklipperen nekter å starte. Jeg tolker det som at vi begge vil kjøles ned i varmen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Advarsel: Dette er syting! 

Fikk nettopp mail om at de to neste vaktene mine på flyplassen blir kansellert. Fordi nå hadde jeg nådd målene for hver destinasjon som skulle dekkes denne måneden. 
Så det lønnet seg ikke å være effektiv og faktisk bruke litt ekstra tid enn hva som var tildelt altså :hmm: 

Så nå skal jeg bruke resten av kvelden på søknad. Fra nå skal jeg være perfeksjonist. Og etter tips på NAV møtet skal jeg lage en presentasjon i en offentlig status på FB hvor jeg presenterer meg selv og kompetanse. 
Mulig jeg bør opprette blogg og presentere meg selv der og erfaringer og diverse som en slags interaktiv og oppsøkende søknad. 

Hvis det er sånn det skal være så kjenner jeg på at jeg må gjøre alt 110% ifht søknader og hvordan jeg når frem fra nå av. Og i lønn for de vaktene jeg har hatt sist måned? De må jo trekke skatt i prosent siden det er biarbeidsgiver, så jeg får utbetalt 640 kroner jeg. 

Godt at jeg har hatt mye prosjekter i den andre jobben, ellers hadde jeg fått skikkelig panikk nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
1 time siden, Perfect Image skrev:

Synes idag beskrev det veldig bra :aww:  Fikk beskjed om at det ville bare være oss fire til middag idag. Så at det stod tre voksne menn i gårdsplassen og hjalp til, som skulle ha middag de også :aww: Da var det bare å kutte opp to pakker til med flesk og koke opp alt man hadde av poteter :P ble akkurat nok mat, dvs var igjen 3-4 poteter og litt flesk, når det er litt igjen tenker jeg at jeg har klart å lage nok. Om ALT blir spist går jeg etterpå og tenker om alle egentlig ble mettet :lol:

 

 

Det hørtes ut som gården som søskenbarnet mitt har. Alltid noen ekstra til middag,

Jaja dagens utfordring begynne å jobbe i hjemmesykepleien TO dager FØR en begynner på opplæring. Alt ordner seg for ........... Men vi får se om det er en feil eller ja jeg hopper i det jeg da hehe Har en tendens til å lande slikt bedre enn halveise opplæringer bare jeg finner vegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...