Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Noen med peiling på bil her? Av disse bilene, hvilke er bra, og hvilke er dårlige?

Ford S-max

Ford Galaxy

Renault Grand Scenic

VW Sharan

Peugeot 5008

Citroen c4 picasso

Du får plass til tre barneseter i bredda i en s-max, hilsen naboen.

Ford eller WV er de tryggeste valgene her

Får plass til det i alle disse :) alle har tre hele seter med isofix bak :)

Takk for svar :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Noen med peiling på bil her? Av disse bilene, hvilke er bra, og hvilke er dårlige?

Ford S-max

Ford Galaxy

Renault Grand Scenic

VW Sharan

Peugeot 5008

Citroen c4 picasso

Du får plass til tre barneseter i bredda i en s-max, hilsen naboen.

Ford eller WV er de tryggeste valgene her

Får plass til det i alle disse :) alle har tre hele seter med isofix bak :)

Takk for svar :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Wednesday skrev:

Det har vært fuktproblemer her, men nå er alt pussa opp fra innerst til ytterst. Bortsett fra vinduene som er det eneste som gjenstår. Men det er vanskelig med "kjellere" (er ikke helt kjeller, er bare litt av den som er under bakken), så det kan fint ha kommet noe ny fukt her... 

Funka ikke med varmekabler og åpent vindu :/ Men er jo fuktproblemer ute også for tida :P

Burde antakelig vært gravd ut rundt muren for å drenere bort fuktighet. Men det er jo en litt stor operasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Får plass til det i alle disse :) alle har tre hele seter med isofix bak :)

Takk for svar :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har hatt renault scenic. Aldri. Igjen! God og kjøre, for all del, men var mye motortull.

Nå er lillemus fin i magen igjen, tilsynelatende i alle fall. Men siden jeg kjøpte fiskeboller i går, så får hun det i dag også. Det har hun ingenting imot :aww::lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tricolor skrev:

Har ikke sånn masse peiling, men jeg hadde plukket vekk alt utenom VW og Ford. Hadde det vært her i huset mannebeina skulle ha valgt blant de du har regnet opp, hadde det blitt VW.

Jeg hadde antakelig plukket vekk Ford også :aww:

Har jeg kost meg med en kopp kaffe ute på terrassen.. det ble nesten litt for varmt i sola - men veldig deilig selvsagt :). Nå tror jeg jeg skal få børstet gjennom pelsen til Yasmine etter gårsdagens bad :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Noen med peiling på bil her?

Av disse bilene, hvilke er bra, og hvilke er dårlige?

Ford S-max

 

Ford Galaxy

 

Renault Grand Scenic

 

VW Sharan

 

Peugeot 5008

 

Citroen c4 picasso

 

Hadde jeg hatt valget mellom de bilene der, hadde jeg definitivt sett nærmere på Ford S-max. De andre hadde jeg holdt meg langt unna i hvert fall :) Men nå er det ikke jeg som skal ha bil da.... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Paranomia skrev:

13507233_1185415441502791_20314933103415
Da er Ida vår :D:heart:  Har blitt en stor omveltning for henne fra å bo i leilighet til å bo her med masse gress, jord og plass å løpe på. Koser seg veldig :wub: 

Hei Ida, fint navn! :D 

 

Dagens første sofadupp før kl 12 :lol:  Jaja . Nå en kaffekopp til, skrive ferdig handleliste, rydde litt, gjøre klar kanin, finne frem gavekort, og så rote seg til sivilisasjonen når Bonden kommer inn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig fint for Sanna sin del, hun ble BIR valp av 4 stk (kullbroren BIM) med en kjempefin kritikk som avsluttet med "en serdeles lovende valp" :ahappy:

 

:aww:(får ikke bort den der)

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, laikamor skrev:

Tror ikke jeg fikk lagt ut innlegget jeg skrev i går.. Så tar det kort nå: gubben overrasket meg med en scooter igår. Fikk den levert mens vi hadde jentekveld hos tante. Mamma og tante gråt eb skvett, og jeg sto bare å gliste og skalv. Han er så god, den mannen min :wub: Nå blir det mye lettere å komme seg til og fra bussen!

Og han selv kom ned på besøk i dag tidlig. Var på jobb i går, ferdig klokka 8 på kvelden. Så var han hjemom og dusja og litt sånt, før han satte nesa nedøver. Halv 7 i dag tidlig var han fremme her, sammen med kattene. Godt å treffe han igjen! Nå ligger han og har seg en time på øya.

Så utrolig hyggelig gjort!

 

18 timer siden, JeanetteH skrev:

Har vist "impulskjøpt" hus i dag jeg.

Gratulerer!

 

 

I dag skal jeg prøve å få vaska noen hunder... Det trengs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg gir opp... i følge en finne så har den kelpien nå fått cert og NUCH forje helg på NKK Tromsø OG godkjent søknaden. Uten å inneha WCC eller ha noen bruksresultater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lola Pagola skrev:

Men jeg er jo grunn :/ jaja se har jo ligget og slengt i 5 år så får slutte å tenke på det. Skulle ikke søkt opp pris emoji14.png

Hvis det har ligget og slengt i 5 år, så har du antageligvis ikke hatt så veldig bruk for det? Og skal man søke opp pris på ting man kvitter seg med, så bør man gjøre det før man annonserer det som gis bort :P 

12 timer siden, Siri skrev:

Det er liksom greit å bagatellisere det så lenge det ikke går ut over en selv, skjønner jeg... for jeg antar du ikke skal dit og ikke har noe som helst med organiseringen av det hele å gjøre heller. Jeg synes kanskje ikke det er en bagatell engang, jeg, siden dette involverer masse flytting av arrangementer, overnattinger etc. 

Tja, de som står for organiseringen hadde kanskje ikke tatt med i beregningen at ting skulle flyttes 7 mil og ser at de må jobbe med dette i stedet for å ta ferie... kanskje. For ting ordner seg ikke sjøl vet du - det er visst ikke sånn det fungerer. Men som sagt: for min del er det da helt utmerket. Jeg klager ikke på egne vegne, jeg, men jeg skjønner godt dem som gjør det. 

hehe.. Jeg har vært med og arrangert noen stevner og arrangementer, vi hadde vår spesial lagt til Drammen vi, og har allerede bestilt sted for hvor vi skal ha spesial til neste år, jeg veit en ting eller to om organisering, selv om du er veldig søt når du leker nedlatende ;) Å få reorganisert dommere på hoteller tar heller ikke 2-3-4 uker, så man bør klare å få litt ferie, selv om man plutselig måtte flytte et arrangement 7 mil.

Jeg hadde forøvrig tenkt meg på NKK Hamar, og hvorvidt jeg drar til NKK Lillehammer eller ei, har mer med pelsen på bikkja mi å gjøre, enn hvor utstillingen holdes hen :)  

10 timer siden, Martine skrev:

@2ne Og @Eplefe

Jeg går ikke akkurat inn i andres hager for å hilse på bikkjer, men om jeg besøker noen som har hund og den er løs ute så syns jeg personlig at det er bedre enn å hilse på fremmede hunder andre steder. Om vi får besøk så vurderer jeg selv om hundene skal være løse ute med oss eller om jeg skal fjerne de. Om de er løse der vi er, så er det selvsagt helt greit at andre hilser på. 

Jeg er ekstremt nøye på at ingen av barna mine hilser på hunder uten å ha snakket med eieren først (ikke så fan da heller, i og med at mange hundeeiere ikke har erfaring med barn eller tror at hunden deres aldri vil gjøre noe dumt), så å gå bort til løse hunder/hunder bundet utenfor butikker er helt uaktuelt.   

Jeg hilser på fremmede hunder jeg, selv om barna mine ikke fikk lov til det når de var små. Jeg hilste på fremmede hunder da jeg var liten også, selv om det ikke egentlig var lov. Det går som regel bra, hunder flest er ålreite dyr heldigvis :) 

--

I dag har vi vært i Årnes city og handlet litt, og jeg har kjøpt tørrfor for første gang på 2 år eller noe sånt (valpene fikk jo tørrfor da de var valper :P ), bare fordi pappa syns det ser ut som at pudlene sliter litt med å bæsje :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Christine skrev:

Jeg gikk først med terven, også så jeg deg. Tenkte at det var en person jeg har sett før, men kom ikke på hvor. Så gikk jeg med settervimsen, og da gikk du med schafer. Tankene fløy virkelig rundt fordi jeg hadde jo sett hunden før også. Kom på at vi var på schaferklubben sitt område, så har jo sett mange schafere og eiere opp igjennom på stevner :P Like etterpå kom en annen sonis bort til meg og lurte på om det var en sonis med den schaferen som kjørte caddy og DA først kom jeg på hvem du var :icon_redface: Stressa.. 

Hvordan gikk MH? :) 

Haha, jeg tror det er ni år siden vi så hverandre sist så du er unnskyldt. :lol:  Jeg skulle på MH jeg, og ante ikke at det var agilitystevne også, så jeg ble rimelig overrasket da jeg så det yrende livet der kan du si. :P

Jo, jeg synes egentlig at MHen gikk bra, han er jo tross alt bare 14 mnd. Er jo den første og foreløpig siste MHen jeg har vært med på, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Han fikk 1 på skudd, og kjeledressen stoppet han ikke på en gang, bare løp bort for å se hva det var for noe. Dommerne ble overrasket da jeg sa at han stort sett bare ligger og sover når vi er hjemme, er den enkleste valpen jeg har hatt, og at setterne har vært mye verre. :lol: 

Skal se om jeg kan kopiere inn skjemaet hans her uten å fylle hele siden. Var artig å være med på i alle fall.

a8c6fbf6-ffda-4ac5-b22a-f6e531a084c7_zps 

image_zps9rszsxsu.jpeg

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Noen med peiling på bil her?

Av disse bilene, hvilke er bra, og hvilke er dårlige?

Ford S-max

 

Ford Galaxy

 

Renault Grand Scenic

 

VW Sharan

 

Peugeot 5008

 

Citroen c4 picasso

 

Jeg ville ihvertfall styrt unna de franske. Aner ikke om de er bedre eller dårligere sånn i utgangspunktet, men de kan ihvertfall bli dyrere å fikse, alt ettersom hva som er galt. Noen ting krever "spesialverktøy" som ikke alle verksted har, litt dårlige løsninger som krever mye arbeid(=dyrt) for å fikse samt dyre deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe og hoppet kl 05 i dag og fikk en makrell og en liten sei. Dro innom faren til A med de siden vi ikke rekker å spise de før ferien til A. Toddy er en utro kjøter,  han ville ikke inn i bilen igjen. Han elsker xn min :(  Xn elsker Toddy.  Loke var litt mer oppegående,  xn var en av to mennesker han ikke likte :P

 

Jeg hilser ikke på fremmede hunder uten eierkontakt først. Med mindre bikkja hilser på meg først. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Artemis skrev:

Jo, jeg synes egentlig at MHen gikk bra, han er jo tross alt bare 14 mnd. Er jo den første og foreløpig siste MHen jeg har vært med på, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Han fikk 1 på skudd, og kjeledressen stoppet han ikke på en gang, bare løp bort for å se hva det var for noe. Dommerne ble overrasket da jeg sa at han stort sett bare ligger og sover når vi er hjemme, er den enkleste valpen jeg har hatt, og at setterne har vært mye verre. :lol: 

Det var en fin MH det der! :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, JeanetteH skrev:

Jeg gir opp... i følge en finne så har den kelpien nå fått cert og NUCH forje helg på NKK Tromsø OG godkjent søknaden. Uten å inneha WCC eller ha noen bruksresultater...

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg tenkt det var xxxxxx som behandlet søknaden :aww:

20 minutter siden, Artemis skrev:

Haha, jeg tror det er ni år siden vi så hverandre sist så du er unnskyldt. :lol:  Jeg skulle på MH jeg, og ante ikke at det var agilitystevne også, så jeg ble rimelig overrasket da jeg så det yrende livet der kan du si. :P

Jo, jeg synes egentlig at MHen gikk bra, han er jo tross alt bare 14 mnd. Er jo den første og foreløpig siste MHen jeg har vært med på, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Han fikk 1 på skudd, og kjeledressen stoppet han ikke på en gang, bare løp bort for å se hva det var for noe. Dommerne ble overrasket da jeg sa at han stort sett bare ligger og sover når vi er hjemme, er den enkleste valpen jeg har hatt, og at setterne har vært mye verre. :lol: 

Skal se om jeg kan kopiere inn skjemaet hans her uten å fylle hele siden. Var artig å være med på i alle fall.

a8c6fbf6-ffda-4ac5-b22a-f6e531a084c7_zps 

image_zps9rszsxsu.jpeg

 

Herlig MH :D. Grattis! Ser ut som ei kul bikkje å jobbe med :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette. Søster gikk tur med Casper, og han bæsjet ikke?! Han elsker jo å bæsje!

Diaré faktisk... gikk en sen kveldstur og da rant det. Så han har sikkert gjort fra seg flere ganger i hagen.

Vekket meg klokken 4 i natt og ville ut. Tydelig ikke så trengt som han gav utrykk for, han styret rund i hagen som et villdyr, sikkert nettopp vært en katt og lusket.

Ga ham frokost i dag i ørska, litt dumt gjort kanskje :/ for han ligger visst og lekker på hundesenga ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

:lol: om det er insta linken du mener så ble teksten borte når jeg klarte legge det ut.

Deilig sommer rett: vannmelom, timian, fetaost og balsimikoeddik :D nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med peiling på bil her?

Av disse bilene, hvilke er bra, og hvilke er dårlige?

Ford S-max

Ford Galaxy

Renault Grand Scenic

VW Sharan

Peugeot 5008

Citroen c4 picasso

Ford galaxy og VW sharan er vel egentlig helt identiske biler med tanke på motor og sånt. Mener å huske at det var det som ble sagt når jeg skulle kjøpe bil. S-max vet jeg mange som er fornøyde med. Renault Grand scenic har mamma. Ok bil, men mye småtull. Ikke motorfeil, men mye andre småfeil. De andre vet jeg ingen ting om :)

......

Det er godt å være tilbake i Norge. Bikkjene koser seg sammen og Z storkoser seg med å gå inn og ut akkurat som hun vil :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...