Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Guest Christine

Jeg er sliten, men det har vært så verdt det! Forrige helg var det agilitystevne, og etter stevnet satte vi kursen mot Sverige for kurs i agility. Kom hjem i går kveld, så har hatt lange dager fylt med fart :ahappy:  

Uansett - supre instruktører jeg skal gå for senere, og ikke minst kule hunder! Jeg har kost meg sånn og fått mer guts og selvtillit i handlingen. Dette blir bra det :) Settervimsen slo til og løp en klasse 3-bane på 30 hinder med kun et riv som var min feil. Vanskelig slalominngang, men han bare hev seg inn og spurtet igjennom :wub: Terven og jeg har også testet og fått til mye, så nå gleder jeg meg til stevne neste helg! (Det sier litt om instruktørene når de har gitt meg en ny glød, og virkelig gitt meg lyst til å løpe intervaller for å bli enda raskere.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nkk flyttet til Lillehammer er jo greit nok. Men veldig synd for alle spesialer og booket hotell osv for dommere og andre.

.. Sitter jeg på legevakt i Oslo og venter på røntgen, Antok jeg havnet her [emoji14] bare kjedelig å veeente

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt for en deilig dag! Varmt og godt uten at sola steker, det betyr fint å jobbe i hagen og enda finere å sitte på verandaen! Nå har vi gått en tur, og så vært på butikken og kjøpt frukt til fruktsalat. Siden jeg allerede har gjort unna dagens obligatoriske time med hagearbeid skal jeg nå bare sitte og lese på verandaen, og så skal vi gå en fin tur på stranda i kveldinga. Life is gooood!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mud skrev: :hug:

Tror du trenger en. 

Takk :hug:

4 minutter siden, Martine skrev: Går det bra med deg da? :hug:

Ja, det går bra med meg. :hug:

4 minutter siden, Siri skrev: Æsj.... men sjekk om du har mulighet for leiebil på forsikringen.

Har jeg sittet i lync-møte siden kl 9 i morges og er helt svett i øra - og mine lett utstående ører er nå godt tilliggende [emoji38] 

Vi hadde ikke leiebil i forsikringen. Lot mannen ta seg av bytte av forsikringsselskap forrige gang, og det var visst ikke lurt. Han hadde synes det var såpass mye dyrere å ha leiebil i forsikringen, at han hadde takket nei til det..

Kjøp en billig bil nå i helgen og sats på at den holder 3 mnd. Så kan dere prøve å selge den igjen for samme pris. Omreg er bare 1500 på eldre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mushi skrev:

Kjøp en billig bil nå i helgen og sats på at den holder 3 mnd. Så kan dere prøve å selge den igjen for samme pris. Omreg er bare 1500 på eldre biler.

Omreg er også gratis hvis man skifter eier igjen etter 3-4 mnd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg fikk lagt ut innlegget jeg skrev i går.. Så tar det kort nå: gubben overrasket meg med en scooter igår. Fikk den levert mens vi hadde jentekveld hos tante. Mamma og tante gråt eb skvett, og jeg sto bare å gliste og skalv. Han er så god, den mannen min :wub: Nå blir det mye lettere å komme seg til og fra bussen!

s4c9oj.jpg

 

Og han selv kom ned på besøk i dag tidlig. Var på jobb i går, ferdig klokka 8 på kvelden. Så var han hjemom og dusja og litt sånt, før han satte nesa nedøver. Halv 7 i dag tidlig var han fremme her, sammen med kattene. Godt å treffe han igjen! Nå ligger han og har seg en time på øya.

  • Like 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Lurer på om jeg rekker hjem for en plenklipp før det begynner å regne? For det blir vel regn av de skyene her tror jeg... 

Jeg rakk ikke det... :aww:. Så da har jeg brått tid til å gjøre andre ting :ahappy:

Akkurat nå, laikamor skrev:

Tror ikke jeg fikk lagt ut innlegget jeg skrev i går.. Så tar det kort nå: gubben overrasket meg med en scooter igår. Fikk den levert mens vi hadde jentekveld hos tante. Mamma og tante gråt eb skvett, og jeg sto bare å gliste og skalv. Han er så god, den mannen min :wub: Nå blir det mye lettere å komme seg til og fra bussen!

s4c9oj.jpg

Og han selv kom ned på besøk i dag tidlig. Var på jobb i går, ferdig klokka 8 på kvelden. Så var han hjemom og dusja og litt sånt, før han satte nesa nedøver. Halv 7 i dag tidlig var han fremme her, sammen med kattene. Godt å treffe han igjen! Nå ligger han og har seg en time på øya.

Åååå, men det var jo bare rørende og søtt av ham!!! *neida, jeg sipper ikke, jeg ble bare litt fuktig i øya :aww:*

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Har vist "impulskjøpt" hus i dag jeg. 

13528989_10157076644250072_1176244855116

13521831_10157076644255072_8215540037618

Impulskjøp er greia vøtt - bruker å bli bra det :D 
Grattis igjen :D

Akkurat nå, Th3a skrev:

Blæh, det viste seg å være kreft i kulen i nakken til Nemi. Da blir det operasjon på førstkommende onsdag. :( Også får hun barbert bakhode og nakke selvsagt. Sommerveisen 2016! :whistle:

Æsj da - men det går nok sikkert fint :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Det gikk forbausende greit å treffe Timmy igjen. Fikk tilbud om at de han ble født hos kunne ha han ei stund,men jeg sa nei.

Jeg var helt rolig i bilen til Oslo og han synes ikke det var spesielt interessant at jeg dukket opp. Han var mest opptatt av å passe på at ingen tok tyggebeina hans og satte Biz på plass med en gang. Så lekte de sammen. Han trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er skikkelig grinete på det Hamar-Lillehammer-stuntet til NKK. Vi er avhengige av å være nære, siden de ikke har satt opp gruppe 1 og 2 samme dag (opprinnelig skulle spesialen finne sted på Ankerskogen, sammen med NKK), og klubben har ikke fått noe info om dette før NKK annonserte endringen i dag. Det er forhandlet frem avtale om festmiddag og overnatting i Hamar, og klubben mister nok fort noen deltakere der etter flyttingen - om de da ikke må endre hele arrangementet. Dette selvfølgelig midt oppi at folk driver og reiser på ferie, slik at alt plutselig blir litt mer plundrete. Grumf!

@JeanetteH grattis! Det ser fint ut, hvor er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, laikamor skrev:

Tror ikke jeg fikk lagt ut innlegget jeg skrev i går.. Så tar det kort nå: gubben overrasket meg med en scooter igår. Fikk den levert mens vi hadde jentekveld hos tante. Mamma og tante gråt eb skvett, og jeg sto bare å gliste og skalv. Han er så god, den mannen min :wub: Nå blir det mye lettere å komme seg til og fra bussen!

s4c9oj.jpg

 

Og han selv kom ned på besøk i dag tidlig. Var på jobb i går, ferdig klokka 8 på kvelden. Så var han hjemom og dusja og litt sånt, før han satte nesa nedøver. Halv 7 i dag tidlig var han fremme her, sammen med kattene. Godt å treffe han igjen! Nå ligger han og har seg en time på øya.

Åh, det må føles helt fantastisk! :hug: 

@Th3a Ånei, så kjipt :( Satser på at det går helt fint!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en gammel berner utenfor jobb i går, den bare lå og slappet av med flexibåndet ved siden av seg mens eieren satt og røykte og drakk kaffe. Jeg tenkte kanskje eieren var rett innenfor døren og kjøpte kaffe, så jeg sa "hei, lille bjørn!" og den løftet hode og ører, så jeg satte meg på huk og sa "vil du hilse på meg?" og fikk 40+ kilo hund nærmest i fanget og sto og koste og klappet og flørtet med den i fem minutter før jeg innså at eieren var han gamle mannen som satt og så underholdt på at jeg lot meg sjarmere...

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leter jeg etter guts til å gå på bading av to eller tre hunder. Tre trenger det, men to skal stilles i helga, så bursdagsbarnet kan strengt tatt utsettes. Men det regner ute, så jeg må bade dem inne, og skal jeg først ha fullt av våt pels på badet kan jeg jo få dusjet flest mulig på en gang. Kanskje.

Middag skulle jeg også hatt, men bensinstasjonen var *utsolgt* for grandiosa, så da må jeg i så fall lage noe selv, innimellom shampoo og føner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Line skrev:

Jeg kjenner jeg er skikkelig grinete på det Hamar-Lillehammer-stuntet til NKK. Vi er avhengige av å være nære, siden de ikke har satt opp gruppe 1 og 2 samme dag (opprinnelig skulle spesialen finne sted på Ankerskogen, sammen med NKK), og klubben har ikke fått noe info om dette før NKK annonserte endringen i dag. Det er forhandlet frem avtale om festmiddag og overnatting i Hamar, og klubben mister nok fort noen deltakere der etter flyttingen - om de da ikke må endre hele arrangementet. Dette selvfølgelig midt oppi at folk driver og reiser på ferie, slik at alt plutselig blir litt mer plundrete. Grumf!

Det skjønner jeg godt, det er tross alt 5-6 mil mellom Hamar og Lillehammer, og hundefolk gidder jo ikke å kjøre sånne strekker på en dag, latsabbene :aww: 

--

I dag har vi vært og trent! Eller "trent" er mer korrekt :lol: Det er uvant å ha en som ikke kan noen ting selv om hun er voksen, så jeg blir litt sånn "i hvilken ende begynner man igjen?". Vi har trent på dekk og lineføring, sånn ca. Nora syns det var skrekkelig artig å få trene igjen, så hun hadde lyd på fvf :teehe: Det er morsomt bare fordi hun a - er pensjonist, og b - jeg veit hun slutter å snakke om ting om hun bare fikk trene jevnt. Søte lille nepeskrellet mitt :heart: 

Etter at jeg kom hjem spiste jeg litt før jeg hjalp datterbarnet å male et strøk på rommet hennes. Hun går fra hvit til nesten grått :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Line skrev:

Jeg kjenner jeg er skikkelig grinete på det Hamar-Lillehammer-stuntet til NKK. Vi er avhengige av å være nære, siden de ikke har satt opp gruppe 1 og 2 samme dag (opprinnelig skulle spesialen finne sted på Ankerskogen, sammen med NKK), og klubben har ikke fått noe info om dette før NKK annonserte endringen i dag. Det er forhandlet frem avtale om festmiddag og overnatting i Hamar, og klubben mister nok fort noen deltakere der etter flyttingen - om de da ikke må endre hele arrangementet. Dette selvfølgelig midt oppi at folk driver og reiser på ferie, slik at alt plutselig blir litt mer plundrete. Grumf!

@JeanetteH grattis! Det ser fint ut, hvor er det?

Dette er regionens arrangement altså. Birkebeinerstadioen er nok allikevel bedre egnet i forhold til parkering osv. Og det er neppe en raseklubb eller to som får de største utfordringene pga flytting.  Noen skal flytte et arrangement som innvolverer pittelitt flere folk og hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er en dårlig pulieier,  eller en ikke-raseblind en, når jeg blir sittende å klø meg i hodet over at pulien visstnok har et annet kroppsspråk enn andre raser...  Det  er visst et faktum , man sanker inn videoer for å illustrere det. Sorry ass. Ser der ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg vet ikke om jeg er en dårlig pulieier,  eller en ikke-raseblind en, når jeg blir sittende å klø meg i hodet over at pulien visstnok har et annet kroppsspråk enn andre raser...  Det  er visst et faktum , man sanker inn videoer for å illustrere det. Sorry ass. Ser der ikke.  

Du er sikkert en dårlig puli-eier, akkurat som at jeg er en dårlig puddel-eier som ikke ser at de er nesten mennesker, disse pudlene, så smarte som de er :lol: 

Er ikke alle raser helt spesielle og unike da? En skulle nesten tro det ikke var hunder, liksom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dritbra med NKK Lillehammer jeg! :D Bare 20 min fra hytta, så da melder jeg på da, selv om dommeren har gitt Tuva blå før :P I unghund vel og merke, vokst seg litt penere siden da :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos historien min tidligere - fortalte den til en venninne og hun sa at hun ikke hadde reagert noe ålreit på om noen hadde hilst på hunden hennes uten tillatelse, enten hunden inviterte til det eller ei, og selv om den lå "løs" utenfor. Jeg har aldri tenkt på det som et problem, så lenge folk ikke buser på hunden, men nå begynte jeg jo å stusse. Har hatt en hund som lagde skolebarnsamling utenfor porten hver ettermiddag og en som ikke var så interessert og dermed ikke fikk den samme fanklubben, og jeg har aldri tenkt at det var noe problem at fanklubben til Bamse ikke spurte om å få hilse, jeg følte det fulgte med det å ha menneskekjær hund løs, liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...