Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

12 minutter siden, Wednesday skrev:

Hmm, husker ikke, men tror ikke den er sterk. Får prøve det. Takk! :flowers:

Greit å teste det ut ja... men husk at klær med perlemorsknapper ikke må ligge i eddik... det løser opp knappene faktisk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun holder seg godt, jeg:heart:

13495001_1047403475314802_77389418557923
13,5 år nå, og fortsatt sjefen i huset:aww:
Litt mer tunghørt, både ekte og selektivt, og litt mer "skal bare først"-tendenser:pinch: og fortsatt verdens fineste og beste Ganzie:wub:

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
3 timer siden, Ozzy skrev:

Et par glass er såklart noe annet, men her er det fullt ut med høy promille hver helg, noen ganger både både fredag og lørdag, flere dager med festival om en mnd osv.  Ser den at man ikke kan leve som gravid, men jeg synes bare det virka så voldsomt..  

Jeg drikker svært sjeldent selv da, så ser kanskje litt annerledes på det enn de som fester :P  

Fult ut med høy promille tja litt panikk kanskje.

3 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Nå oppdaget jeg til min glede at det som flyr inn og ut fra innunder takskjegget på huset mitt er humler, ikke veps! Humler er mye koseligere, og dessuten betyr det at de vepsene som har vært på soverommet mitt i det siste ikke kom fra det bolet, gjennom veggen. Det var liksom marerittet mitt, for jeg har panel med tusen små sprekker på veggene der.

Humler er da søte dem og kan godt være i nærheten av meg.

50 minutter siden, Wednesday skrev:

Vaska klærne på nytt og tørka dem uten siden det var bra vær i dag. De tørka på noen timer, men den sure lukta er jo der ennå! Bruker eddik hver gang jeg vasker, så hvordan får jeg den bort DA?

Sjekk også lofilteret for er det ting der så pumper maskina vannet ut dårlig

 

Hmm hvordan skal jeg kunne lære Niri å komme rett inn når han har hentet aporten.? HAn går først til høyre så til venstre for så å komme forran meg og rygge inn på plass men han skal komme med nesa inn til meg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en god start på sommeren for Nemi. Hun halter igjen, og denne gangen har hun ikke gjort annet enn å gå rolige turer og sole seg, så da er det skulderen det er noe tull med mest sannsynlig. Enda mer blæh... Liker ikke å ha dårlig hund jeg. :(

... så svetter jeg ihjel. Det er 26 grader inne, men jeg NEKTER å åpne noen vinduer eller dører. Jeg er livredd sånne flyvende stankelbein, og de kommer alltid inn med en gang jeg lufter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Siri skrev:

Greit å teste det ut ja... men husk at klær med perlemorsknapper ikke må ligge i eddik... det løser opp knappene faktisk :aww:

Haha! Det aner jeg ikke hva er, så det har jeg sikkert ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Siri de som har briarden jeg vet om har foreldre som har to rodishian ritchback tisper. Vet ikke om det er til hjelp :P har snakket litt med dem når jeg treffer de i ny og ne, men aldri spurt noe om hvor hunden kommer fra.

Vi har bare diskutert gjeterinstinkter på briard og border collie kontra ingen gjeting på rr :P

 

Glemte helt å fortelle at Casper klarte å drite seg selv oppå ene bakpoten i kveld :o aner ikke hvordan han fikk det til :icon_confused:  tror det må være hundenes variant for å drite seg selv på leggen :lol:

Endret av Snoffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Unoen er dårlig. Bare magesyk, men jeg kommer uansett til å sove veldig lett i natt.

Han har vært hos svigers i dag mens vi var i Charlottenberg en svipptur. Han kan ha funnet noe ute eller på verandaen deres han har spist, eller svigers har gitt ham middagsrester. Jeg har en følelse av det sistnevnte, de kommenterte nemlig på hvor lite han fikk til middag og hvor fort han spiste det. Han fikk med seg en tredjedel av dagens porsjon, 100 gr v&h pluss litt tørrfor. Deres chow chow som er dobbelt så stor får en stooor skål med Frolic, det er klart det ser ut som Uno får for lite mat da. De syns han er tynn, tibbefolk og dyrlege syns han er i perfekt hold. Han hadde løs mage da vi henta ham, det har blitt skikkelig sprutbæsj utover kvelden og nå kasta han nettopp opp risen han fikk sammen med noe av det han har fått i seg. Heldigvis drikker han greit. Nå skal vi ta kvelden snart, håper virkelig en god natts søvn hjelper på... Og så må jeg finne ut av hvordan jeg skal ta det opp med svigers at han faktisk ikke skal få annet enn det vi sender med når han er der. 

Jeg begynner å bli frustrert over hvor slappe de er med hunden sin. Han er ti år gammel og stivbeint, men de gjør ingenting for å lette plagene for ham. Han ligger på gulvet eller på bakken, ingen madrass. Jeg brukte penger selv på å kjøpe inn fiskeolje og tilskudd med glucosamin til ham, men de bruker det ikke. De har også fått godbiter fra fish4dogs med grønnleppemusling, men de gir det ikke til ham. Nå har han haltet i to måneder uten at de gidder å ta ham med til vet, for det er jo helt normalt at gamle hunder halter. Han går jo knapt nok tur lenger, en tissetur rundt kvartalet er alt han orker og det er lenge siden han sluttet å gå i trapper. Jeg har så lyst å si noe om at om de ikke gidder å gjøre det mer komfortabelt og mindre smertefullt for ham å bli gammel, så bør de kanskje vurdere om det er like greit å la ham slippe snart. Han har jo vondt, og jeg syns faktisk ikke det er greit at han skal gå og ha vondt bare fordi han er gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Pixie skrev:

Lille Unoen er dårlig. Bare magesyk, men jeg kommer uansett til å sove veldig lett i natt.

Han har vært hos svigers i dag mens vi var i Charlottenberg en svipptur. Han kan ha funnet noe ute eller på verandaen deres han har spist, eller svigers har gitt ham middagsrester. Jeg har en følelse av det sistnevnte, de kommenterte nemlig på hvor lite han fikk til middag og hvor fort han spiste det. Han fikk med seg en tredjedel av dagens porsjon, 100 gr v&h pluss litt tørrfor. Deres chow chow som er dobbelt så stor får en stooor skål med Frolic, det er klart det ser ut som Uno får for lite mat da. De syns han er tynn, tibbefolk og dyrlege syns han er i perfekt hold. Han hadde løs mage da vi henta ham, det har blitt skikkelig sprutbæsj utover kvelden og nå kasta han nettopp opp risen han fikk sammen med noe av det han har fått i seg. Heldigvis drikker han greit. Nå skal vi ta kvelden snart, håper virkelig en god natts søvn hjelper på... Og så må jeg finne ut av hvordan jeg skal ta det opp med svigers at han faktisk ikke skal få annet enn det vi sender med når han er der. 

Jeg begynner å bli frustrert over hvor slappe de er med hunden sin. Han er ti år gammel og stivbeint, men de gjør ingenting for å lette plagene for ham. Han ligger på gulvet eller på bakken, ingen madrass. Jeg brukte penger selv på å kjøpe inn fiskeolje og tilskudd med glucosamin til ham, men de bruker det ikke. De har også fått godbiter fra fish4dogs med grønnleppemusling, men de gir det ikke til ham. Nå har han haltet i to måneder uten at de gidder å ta ham med til vet, for det er jo helt normalt at gamle hunder halter. Han går jo knapt nok tur lenger, en tissetur rundt kvartalet er alt han orker og det er lenge siden han sluttet å gå i trapper. Jeg har så lyst å si noe om at om de ikke gidder å gjøre det mer komfortabelt og mindre smertefullt for ham å bli gammel, så bør de kanskje vurdere om det er like greit å la ham slippe snart. Han har jo vondt, og jeg syns faktisk ikke det er greit at han skal gå og ha vondt bare fordi han er gammel...

10 år er ingen gammel hund. Og uansett alder skal de ikke gå rundt å ha vondter og plager. Da er det lov å si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

 

4 timer siden, Ozzy skrev:

Et par glass er såklart noe annet, men her er det fullt ut med høy promille hver helg, noen ganger både både fredag og lørdag, flere dager med festival om en mnd osv.  Ser den at man ikke kan leve som gravid, men jeg synes bare det virka så voldsomt..  

Jeg drikker svært sjeldent selv da, så ser kanskje litt annerledes på det enn de som fester :P  

Et par glass hadde ikke gjort noe. Men det der er jo helt vilt. Hvorfor aktivt prøve i det hele tatt om det ikke passer og festinga er viktigere? 
Jeg skjønner den at det kan ta tid og at man ikke kan sette hele livet på vent. men når man prøver så kan det jo være lurt å begrense seg littegrann. 


Akkurat nå ligger jeg i bilen faktisk. Og angrer litt allerede på at jeg ikke bestilte noen form for overnatting. Jeg ligger bak et bedehus ca 10 minutter unna testplassen for MH i morgen. Og bagasjerommet er liksom ikke det beste setedet jeg har ligget. Og Beaueron er liksom ikke så nøye på dette med intimsoner og sånn. Det er jo oppskrytt :aww: 

Og det høljer, og i morgen er det ikkd noe bedre vær som er meldt. Det positive er at jeg husket å pakke fullt sett med regnklær :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det hundekoking på FB, så jeg flykter inn til sonen - jeg plages fremdeles av bildene fra i fjor, nå bare økte arkivet.. 

@Artemis det der var en veldig flott MH!! Suveren brukshund du har der ja (og pen er han og..)

Ellers så gjorde Strider noe med beinet sitt om torsdagen, han lå og sov og så kom det en liten kjøttmeis flaksende inn gjennom den åpne verandadøren, og da føk Strider litt brått opp og hylte til og hinket rundt på 3 ben :( (kjøttmeisen fløy ut igjen) Det ble bedre ganske fort, men han har ikke klart å hoppe opp i sofa, i bil eller seng siden torsdag (og ikke har jeg fått klippet klørne hans, de skulle vært klippet torsdag hadde han ikke plaget beinet sitt). Idag kom han seg fremdeles ikke inn i bilen, men sofaen har han greid uten problemer. Så nå har jeg store forhåpninger han klarer å komme seg opp i sengen selv.. det har vært noen urolige netter. Strider drikker vann om natten han, Og så står han opp og tar en runde rundt senga før han legger seg igjen.. og hver gang måtte han ha hjelp å komme opp i sengen igjen. Søt da, han vekker meg ved å stirre på meg på 3 cm fra ansiktet mitt så jeg våkner av pusten hans, eller det kommer en forsiktig snute og poker meg i fjeset (da har antagelig ikke stirringen funket). 

Nå er sommeren kommet for alvor! Bugner av fluer,mygg, knott og flekkfluer! Og de derre fluene altså, overlevelsesgraden deres hadde vært mye høyere om de lot være å skulle kravle på en hele tiden..

2 uker igjen til ferie!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å utsette meg for å se videoer av folk eller dyr som lider. Jeg kan godt engasjere meg og tro på en sak likevel, så jeg står over alle Yulinvideoene som deles for tida... Stakkars dyr. Står over mange lignende videoer av andre saker også. 

Det var noen mystiske arbeidsfolk på fellesarealet vårt for litt siden. Tre stk i refleksvest med radiokontakt med en fyr, og så slo de med slegge på en metallplate... Jeg glodde som en tulling, men altså, de stod rett utenfor vinduet mitt og slo med slegge på en metallplate etter klokka tolv natt til søndag... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, TonjeM skrev:

 

Ellers så gjorde Strider noe med beinet sitt om torsdagen, han lå og sov og så kom det en liten kjøttmeis flaksende inn gjennom den åpne verandadøren, og da føk Strider litt brått opp og hylte til og hinket rundt på 3 ben :( (kjøttmeisen fløy ut igjen) Det ble bedre ganske fort, men han har ikke klart å hoppe opp i sofa, i bil eller seng siden torsdag (og ikke har jeg fått klippet klørne hans, de skulle vært klippet torsdag hadde han ikke plaget beinet sitt). Idag kom han seg fremdeles ikke inn i bilen, men sofaen har han greid uten problemer. Så nå har jeg store forhåpninger han klarer å komme seg opp i sengen selv.. det har vært noen urolige netter. Strider drikker vann om natten han, Og så står han opp og tar en runde rundt senga før han legger seg igjen.. og hver gang måtte han ha hjelp å komme opp i sengen igjen. Søt da, han vekker meg ved å stirre på meg på 3 cm fra ansiktet mitt så jeg våkner av pusten hans, eller det kommer en forsiktig snute og poker meg i fjeset (da har antagelig ikke stirringen funket). 

 

God bedring til Strider, håper foten kommer seg veldig snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpelivet er så trivelig. ❤ Men litt stress når jeg som er blitt skikkelig hønemor ønsker å gjøre ting uten hund og barn. Har sikkert 70 stk som har sagt de vil passe Saga, for "hun er jo bare sååå fin, enkel og herlig." Joda, men likevel føler jeg meg litt låst her, svært få jeg stoler på for hundepass, også folk som bruker meg som hundepass titt og ofte er jeg svært restriktiv mot. Flere som er slik? Hun er jo barnet mitt, noe av det beste jeg er blitt tildelt i livet, og jeg kjenner at jeg er livredd for at noen skal gjøre henne noe urett. Vond følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JeanetteH skrev:

List of reasons Women were admitted
to Insane Asylum for in 1864-1889

13394019_10154213495427442_8461927256144

:blink:

 

Poden er fortvilet før 3 ukers ferie hos faren fordi faren ikke leser bøker for han.  Jeg tror kidden føler det litt som omsorgsvikt :lol: Litt rart..faren leser jo veldig mye selv.  

 

Bikkjene har vært masete og urolige natt.  Jækla irriterende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse tenna, så er det avgårde til ny utstillingsdag - håper det ikke blir så varmt som i går, for min del må det gjerne bøtte ned.  Sola skinner allerede på Strandlykkja, så vi får nå se om jeg ikke skal tortureres i dag og. Så klamt som det var i går, overrasker det meg ikke om det blir torden av det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pøser det ned, og vi hadde planlagt å legge spor. Men vi utsatte det. Her har vi ikke gått spor på et år, og så skal vi plutselig gå i nytt terreng, som er søkk vått i pøsende regn- det var vel å dra det litt langt.

Så nå blir det en rolig morgen, mens jeg hører på regnet som sildrer. 

Så er det kommet en reklame på sonen: Tinkafu barnevogsnutstyr- for oss som kommer fra Sørlandet. Så høres det både ekkelt og suspekt ut:blink::)

Så lurer jeg på hund nr to,men finner ikke rasen min. Kanskje jeg må lage min egen.

Får lese litt Roslund mens jeg spiser frokost, og venter på bedre vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*Kat84* det jeg også tenker..  Er vel ikke noe poeng i å prøve før sommeren, for å gå å håpe at det ikke klaffer før etter sommeren fordi de skal feste.  Menmen, har sagt hva jeg mener så får hun bare styre på..

 

Akuratt nå er jeg trøtt og synes det er kjipt å måtte stå opp klokka åtte på en søndag for å kjøre Rørlegger'n på skytestevne. Ville heller sove :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Her er det stille gitt. Både to og firbeinte sover. Timmy ligger rett ut oppå dyna mi. Gikk en herlig kveldstur i går,det er litt uvant med så mye folk ute klokka 2330 om kvelden. Det skjer ikke hjemme. I dag skal vi gå en tur i skogen på Stovner,før jeg kjører 9-åringen og pappaen til sykehuset. Så drar vi hjem. I morgen kommer elektrikeren klokka 07,så det er bare å komme seg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart klar for å pakke valpene i bilen og dra de med på stranda! :D Det har letta her, etter bøttevis med regn, lyn og torden i natt (som de ikke merka, forøvrig, bare jeg som våkna av det). Ser ut som jeg må stenge melkebaren for dem for godt nå, for de har bitt hull i Tonks i løpet av natta (igjen, de forrige hadde akkurat grodd sånn noenlunde) :( Hun er altfor snill med dem når det gjelder det der, jeg har ikke hørt et knyst fra henne. Helt merkelig, for det MÅ jo gjøre vondt! Har ihvertfall fått rensa det jeg kan, så får hun rett og slett holdes unna dem, for hun slipper dem til hvis de går sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har blitt så glad for å se Uno med en sko i munnen :P

Var ute med ham både halv to og kvart på fem, oppkast og sprutdiare. Men så har vi sovet til ti alle tre, og han har ikke masa på å gå ut etter at vi sto opp. Han har fått et par små brødbiter som han spiste, og en skje med Cultura. Han drikker vann selv, i natt måtte jeg til med isbit for å få i ham væske. Skal koke ris og se om jeg finner noe kylling i frysen, tar det pent i dag. Men han er bedre, ligger med ny leke i sofaen og har såvidt begynt å finne på bøll igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Line skrev:

@Caroline Kan ikke en body hjelpe?

Yumi er fin i magen igjen, men nå er det visst mora sin tur. Hun var sikkert misunnelig på fiskebollene :P Nei, sette seg og skrive litt veiledningsteori da?

Body på voksen hund er tidenes party-leke for valper, kan jeg meddele :P (eldste tispa her har fjernet et jur, og det er bare å holde henne unna valpeknotter, for den bodyen slår alt i kul-å-bite-på-faktor :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...