Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

Jeg har lyst til å sitte på verandaen og nyte freden og roen og den vakre sommerkvelden, men naboen har et veldig høylytt barnebarn som tydeligvis får være oppe lenge i dag. Ok, jeg husker den magiske stemningen når man fikk være oppe lenge på vakre sommerkvelder. Greit da sjø. :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

1 time siden, Line skrev:

For meg personlig er det ikke et problem, men for klubben blir det litt vanskeligere. 5-6 mil er litt klønete for de som har bouvier, som da må velge mellom jubileumsutstilling og NKK. Synd også om det kommer færre på jubileumsfesten, for det er neppe alle som kjører fra Lillehammer etter endt utstilling for å være med på festen, for så å kjøre tilbake til Lillehammer etterpå (for mange stiller jo på NKK på lørdagen). Jeg vet at styret har kastet seg rundt i dag, for å se hvordan de kan løse det på best mulig måte. Det er mange som har jobbet mye med dette, og så har de gjort en hel masse som nå må forkastes eller gjøres om på. Jeg synes det er kjipt, og burde vært helt unødvendig.

Såvidt jeg har forstått, så er det mange som for lenge siden har stilt seg undrende til om det var mulig å gjennomføre NKK på Ankerskogen. Da burde det vel kanskje gått opp et lys litt tidligere for de som står bak arrangementet også.

At andre ikke har forståelse for det, endrer ikke på hva jeg mener :aww: Sånn, utblåsning slutt.

Nå pleier ikke gruppe 1 og gruppe 2 gå samme dagen på NKK-utstillinger, så det burde vel klubben tenkt på før? Men forstår jeg det rett at spesialklubben har sin utstilling på Lillehammer? Siden de skal kjøre til Lillehammer, så tilbake til Hamar og så igjen til Lillehammer, mener jeg? 

Sånn som det er nå, ville det blitt galt uansett hva NKK Hedmark/Oppland hadde gjort. Hadde de stått på å ha det på Ankerskogen, så ville det vært galt, for da måtte folk parkert langt unna. Flytter de det, så er det galt, for da blir det så mye ekstra jobb for de andre klubbene. Jeg tipper at den avgjørelsen ikke ble tatt med lett hjerte, men det er nesten 2 mnd til, så klubbene kan jo prøve å gjøre det beste ut av det, og utstillere kan vente med sytinga over arrangementet til det har vært. At andre ikke har forståelse for det, endrer ikke på hva jeg mener :aww: 

38 minutter siden, AnnikenK skrev:

Supra nyser, hun. Hun sitter pent i utgangsstilling, og så fort vi begynner og gå, nyser og fnyser hun og da klarer ikke jeg å la være og le, så da må jeg bumpes på. Hun er ganske ping pong, kan man si. Men hun er jo fryktelig søt og morsom også da :wub:

Søte Supra :ahappy: Nora bumpa på meg når jeg prøvde meg på springmarsj hun, og jeg er egentlig glad for at hun holdt seg til det, for oppdretteren hadde prøvd å jobbe med henne da vi var i England, og da hadde vesle snuppis kløpet henne *kremt* :lol: 

11 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg la ut en annonse der jeg ga bort to ting. Fikk kjapt svar og sa hun kunne få. Men ser nå at de koster 500 i butikk, og nå angrer jeg meg litt. .. :/ kan jeg komme meg ut av dette?

Ikke uten å virke som en grisk og grunn person :aww: Har du sagt at du skal gi det bort, så har du sagt du skal gi det bort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Synes det blir litt tåpelig. Jeg har ofte 1-2-3 hunder løse her på gårdsplassen, og den eldste ligger på trappen ute hele dagen. Hadde vært passe teit av meg å forvente at ingen hilste på bikkja når hun ligger løs ute :lol: ? Da er det jo å sette den i bånd vekk fra folk eller i hundegård :lol:

 

Jeg syns det er noe helt annet når det er i hagen/på gårdsplassen etc, enn utenfor butikk/kafé osv :) Løse hunder i hagen til de jeg besøker hilser jeg selvsagt på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Så jeg gikk ut i skogen i kveld. Og fant nok en sti jeg ikke hadde sett før. Tydeligvis var den ikke mye i bruk, for det var begynt å gro igjen der. 
Så jeg gikk og gikk. Og plutselig stod jeg midt på travbanen :blink: Fant i hvert fall ut hvorfor den ikke er så mye i bruk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Martine skrev:

Jeg syns det er noe helt annet når det er i hagen/på gårdsplassen etc, enn utenfor butikk/kafé osv :) Løse hunder i hagen til de jeg besøker hilser jeg selvsagt på! 

Men hvorfor er det noe helt annet? Spesielt hvis hunden er løs utenfor kafé eller butikk? For å gå tilbake til venninnen min sin kommentar som var grunnen til at jeg spurte: Hun sa hun hadde blitt sur om noen hadde hilst på hunden hennes uten å spørre. Ikke "med mindre den var løs i hagen" eller "bortsett fra på landet", bare sånn generelt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Siri skrev:

Og nå lurer jeg skikkelig på hvorfor det ikke går an å bade hundene ute når det regner? :lol: 
Bare for å ha nevnt det, så har jeg dusjet Yasmine ute etter sykkelturen MENS det regnet. Det gikk helt fint *fnis*. 

Men jeg hadde jo blitt kald om jeg skulle badet - med shampoo og stæsj - to eller tre hunder, mens det regnet! 

Nå er to hunder fønet helt tørr, og Glam er fremdeles fuktig etter en god stund på bordet. Får ta ham en runde til da, den pelsen hans blir jo aldri tørr. Jeg fant noen heftige floker hos Mira som jeg hadde oversett, og de ble på en måte litt tovete av å dusje, så nå har jeg skamklipt henne framfor å lugge og slåss med kammen. Jaja... Hun er så nedrøytet at det synes egentlig ikke at jeg fjernet en del der hun fremdeles hadde litt pels :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Sånn som det er nå, ville det blitt galt uansett hva NKK Hedmark/Oppland hadde gjort. Hadde de stått på å ha det på Ankerskogen, så ville det vært galt, for da måtte folk parkert langt unna. Flytter de det, så er det galt, for da blir det så mye ekstra jobb for de andre klubbene. Jeg tipper at den avgjørelsen ikke ble tatt med lett hjerte, men det er nesten 2 mnd til, så klubbene kan jo prøve å gjøre det beste ut av det, og utstillere kan vente med sytinga over arrangementet til det har vært. At andre ikke har forståelse for det, endrer ikke på hva jeg mener :aww:  

Men hadde de tenkt litt FØR de fant ut at Ankerskogen var et genialt sted å ha utstillingen, så hadde man jo unngått hele problemstillingen... Jeg stilte spørsmål ved p-kapasiteten der allerede da det ble annonsert i vår - men jeg fikk aldri noe svar på det. Og det er sikkert sånn at ingen av de som står som ansvarlige for de ulike arrangementene har tenkt å ha ferie en 2-4 uker nå i sommer - og kanskje får ferien sin litt spolert fordi de må omorganisere hele greia :aww:

Akkurat nå, SFX skrev:

Men jeg hadde jo blitt kald om jeg skulle badet - med shampoo og stæsj - to eller tre hunder, mens det regnet! 

Jeg hadde regntøy på, jeg :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

@2ne Det skulle være på Ankerskogen, nært NKK sin utstilling. Det var derfor det var mulig å gjennomføre, siden gruppe 1 og 2 går forskjellige dager. 

Okay. 

3 minutter siden, Martine skrev:

Jeg syns det er noe helt annet når det er i hagen/på gårdsplassen etc, enn utenfor butikk/kafé osv :) Løse hunder i hagen til de jeg besøker hilser jeg selvsagt på! 

Tja. Noen hunder er hyggeligere utenfor butikk/kafe enn de er i hagen/på gårdsplassen da, så kanskje man ikke skal hilse på løse hunder i hager heller :P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Men hadde de tenkt litt FØR de fant ut at Ankerskogen var et genialt sted å ha utstillingen, så hadde man jo unngått hele problemstillingen... Jeg stilte spørsmål ved p-kapasiteten der allerede da det ble annonsert i vår - men jeg fikk aldri noe svar på det. Og det er sikkert sånn at ingen av de som står som ansvarlige for de ulike arrangementene har tenkt å ha ferie en 2-4 uker nå i sommer - og kanskje får ferien sin litt spolert fordi de må omorganisere hele greia :aww:

Men det gjorde de ikke. Det er bare en utstilling, ikke en livsnødvendig operasjon, liksom, jeg fatter ikke at folk gidder å irritere seg så ****** over bagateller. 

Hvis man får ferien sin spolert pga et hundearrangement, så bør man revurdere prioriteringene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev: For meg personlig er det ikke et problem, men for klubben blir det litt vanskeligere. 5-6 mil er litt klønete for de som har bouvier, som da må velge mellom jubileumsutstilling og NKK. Synd også om det kommer færre på jubileumsfesten, for det er neppe alle som kjører fra Lillehammer etter endt utstilling for å være med på festen, for så å kjøre tilbake til Lillehammer etterpå (for mange stiller jo på NKK på lørdagen). Jeg vet at styret har kastet seg rundt i dag, for å se hvordan de kan løse det på best mulig måte. Det er mange som har jobbet mye med dette, og så har de gjort en hel masse som nå må forkastes eller gjøres om på. Jeg synes det er kjipt, og burde vært helt unødvendig.

Såvidt jeg har forstått, så er det mange som for lenge siden har stilt seg undrende til om det var mulig å gjennomføre NKK på Ankerskogen. Da burde det vel kanskje gått opp et lys litt tidligere for de som står bak arrangementet også.

At andre ikke har forståelse for det, endrer ikke på hva jeg mener :aww: Sånn, utblåsning slutt.

Nå pleier ikke gruppe 1 og gruppe 2 gå samme dagen på NKK-utstillinger, så det burde vel klubben tenkt på før? Men forstår jeg det rett at spesialklubben har sin utstilling på Lillehammer? Siden de skal kjøre til Lillehammer, så tilbake til Hamar og så igjen til Lillehammer, mener jeg? 

Sånn som det er nå, ville det blitt galt uansett hva NKK Hedmark/Oppland hadde gjort. Hadde de stått på å ha det på Ankerskogen, så ville det vært galt, for da måtte folk parkert langt unna. Flytter de det, så er det galt, for da blir det så mye ekstra jobb for de andre klubbene. Jeg tipper at den avgjørelsen ikke ble tatt med lett hjerte, men det er nesten 2 mnd til, så klubbene kan jo prøve å gjøre det beste ut av det, og utstillere kan vente med sytinga over arrangementet til det har vært. At andre ikke har forståelse for det, endrer ikke på hva jeg mener :aww: 

38 minutter siden, AnnikenK skrev: Supra nyser, hun. Hun sitter pent i utgangsstilling, og så fort vi begynner og gå, nyser og fnyser hun og da klarer ikke jeg å la være og le, så da må jeg bumpes på. Hun er ganske ping pong, kan man si. Men hun er jo fryktelig søt og morsom også da :wub:

Søte Supra :ahappy: Nora bumpa på meg når jeg prøvde meg på springmarsj hun, og jeg er egentlig glad for at hun holdt seg til det, for oppdretteren hadde prøvd å jobbe med henne da vi var i England, og da hadde vesle snuppis kløpet henne *kremt* [emoji38] 

11 minutter siden, Lola Pagola skrev: Jeg la ut en annonse der jeg ga bort to ting. Fikk kjapt svar og sa hun kunne få. Men ser nå at de koster 500 i butikk, og nå angrer jeg meg litt. .. :/ kan jeg komme meg ut av dette?

Ikke uten å virke som en grisk og grunn person :aww: Har du sagt at du skal gi det bort, så har du sagt du skal gi det bort [emoji4] 

Men jeg er jo grunn :/ jaja se har jo ligget og slengt i 5 år så får slutte å tenke på det. Skulle ikke søkt opp pris [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...har kåt hannhund i huset, som maser og plager Lotta(som alltid lukter godt uavh. av løpetid) veldig (så setter han innimellom i bur så hun skal få fred). Og jeg har en datter på 12 år som tenker mye rart for tiden. Bla så spurte hun følgende i går: "Hvis pappa hadde plaga deg og styra oppetter deg slik som hannhunden gjør med Lotta, hadde du blitt irritert da?"
Svar: "Absolutt JA!!!!":nesevis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, 2ne skrev:

Men det gjorde de ikke. Det er bare en utstilling, ikke en livsnødvendig operasjon, liksom, jeg fatter ikke at folk gidder å irritere seg så ****** over bagateller. 

Det er liksom greit å bagatellisere det så lenge det ikke går ut over en selv, skjønner jeg... for jeg antar du ikke skal dit og ikke har noe som helst med organiseringen av det hele å gjøre heller. Jeg synes kanskje ikke det er en bagatell engang, jeg, siden dette involverer masse flytting av arrangementer, overnattinger etc. 

19 minutter siden, 2ne skrev:

Hvis man får ferien sin spolert pga et hundearrangement, så bør man revurdere prioriteringene sine. 

Tja, de som står for organiseringen hadde kanskje ikke tatt med i beregningen at ting skulle flyttes 7 mil og ser at de må jobbe med dette i stedet for å ta ferie... kanskje. For ting ordner seg ikke sjøl vet du - det er visst ikke sånn det fungerer. Men som sagt: for min del er det da helt utmerket. Jeg klager ikke på egne vegne, jeg, men jeg skjønner godt dem som gjør det. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Enkelte skilt i rally er skikkelig hat. Har meld meg og Biz på et nytt lydighetskurs i august og instruktøren er litt gira på at vi skal finne oss en konkurranse i løpet av året og tenkte vi kunne trene litt ekstra på rally da. 

Vet ikke om jeg liker konkurranser jeg,men det er jo fint å ha noe å trene mot når man mister motivasjonen fort slik som jeg.

Har gått fin tur med T og B,det er så spennende å snuse rundt her i Oslo for her er det så mange interessante lukter. Timmy går med nesa i bakken hele tiden han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt mer knøl å arrangere spesial i forbindelse med NKK sine utstillinger når man har en raseklubb som involverer raser i to forskjellige grupper. Det har i alle fall tidligere (jeg vet ikke om de har prøvd det denne gangen) vært vanskelig å få gruppe 1 og 2 på samme dag, slik at vi har motsatt dag fristilt. Denne gangen hadde de fått kabalen til å gå opp i utgangspunktet, så krysser jeg bare fingrene for at de får det til selv om kortene må stokkes på nytt. Det er bare så unødvendig at det må gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
13 minutter siden, Siri skrev:

Det er liksom greit å bagatellisere det så lenge det ikke går ut over en selv, skjønner jeg... for jeg antar du ikke skal dit og ikke har noe som helst med organiseringen av det hele å gjøre heller. Jeg synes kanskje ikke det er en bagatell engang, jeg, siden dette involverer masse flytting av arrangementer, overnattinger etc. 

Tja, de som står for organiseringen hadde kanskje ikke tatt med i beregningen at ting skulle flyttes 7 mil og ser at de må jobbe med dette i stedet for å ta ferie... kanskje. For ting ordner seg ikke sjøl vet du - det er visst ikke sånn det fungerer. Men som sagt: for min del er det da helt utmerket. Jeg klager ikke på egne vegne, jeg, men jeg skjønner godt dem som gjør det. 

Jeg tror vel ikke ferie er det som blir prioritert to måneder før sånne arrangementer uavhengig av flytting. 

Noen vil alltid bli missfornøyd  - sånn er det bare.  Og det meste lar seg løse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Belgerpia skrev:

Jeg tror vel ikke ferie er det som blir prioritert to måneder før sånne arrangementer uavhengig av flytting. 

For en rasespesial er det vel ikke to måneders intensivt arbeid og jeg ser vel ikke helt problemet med å ha ferie før et slikt arrangement i utgangspunktet, men når man må begynne å omorganisere ting så tett på arrangementet så vil det jo fort gå med en del tid til det som man kanskje hadde gjort ferdig i god tid før ferien sin. 

31 minutter siden, Belgerpia skrev:

Noen vil alltid bli missfornøyd  - sånn er det bare.  Og det meste lar seg løse.

Det meste lar seg løse selvsagt - det bare lager så mye mer styr for de stakkarene som må gjøre om igjen en del av jobben de kanskje var ferdige med allerede - og det kanskje midt i ferien sin. DET synes jeg ikke er så greit, og det synes jeg det er rart det er liten forståelse for. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, enna skrev:

Jaja...har kåt hannhund i huset, som maser og plager Lotta(som alltid lukter godt uavh. av løpetid) veldig (så setter han innimellom i bur så hun skal få fred). Og jeg har en datter på 12 år som tenker mye rart for tiden. Bla så spurte hun følgende i går: "Hvis pappa hadde plaga deg og styra oppetter deg slik som hannhunden gjør med Lotta, hadde du blitt irritert da?"
Svar: "Absolutt JA!!!!":nesevis:

:lol:

Her kom det plutselig et voldsomt regnskyll, men fargene på himmelen ble ikke mindre spektakulære av den grunn. Sommeren er så vakker. :heart:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk å la meg i sengen fordi jeg sovnet på sofaen. Var fryktelig trøtt og sliten, men nå er jeg lys våken:icon_confused:

I går klarte jeg mesterstykket å stange hodet i bagasjeluken på bilen to ganger på 12 timer :lol:  Nå har jeg innmari vondt i panna, og en liten rød kul som bevis på at jeg bør følge mer med :aww: 

Fikk ordnet i gangen i dag. Endelig så blir gangen vår brukt til å sette fra seg sko og jakker! Men bare inntil videre, for det skal pusses og males, og tettes igjen hull og kanskje litt mer som jeg ikke vet av enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

Bruker marinetraffic ca hver dag, for å sjekke hvor en helt spesiell båt med en helt spesiell mann som jeg venter på, er.... :icon_redface:

Kanskje ikke så rart, men den siden har jeg aldri hørt om før. Det passet så bra akkurat nå, for jeg leser fjerde bok i serien "En sjøens helt" av Jon Michelet. Hodet mitt er fylt av hav og båtliv for tiden. :P

Jeg er sulten, men har spist kvoten i dag. Tror jeg skal gå og legge meg før jeg plutselig står på kjøkkenet og varmer frosne rundstykker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...