Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

Jeg er "kjøkkendingsmenneske"....
Og har nå skaffet meg "spiralizer". Fornøyd med å ha smuglet 9 ulike typer grønnsaker inn i middagen, med tanke på avkommet. Og like fornøyd med at middagen var mettende, rik på næring og likevel under 400 kcal per porsjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Eplefe skrev:

Apropos historien min tidligere - fortalte den til en venninne og hun sa at hun ikke hadde reagert noe ålreit på om noen hadde hilst på hunden hennes uten tillatelse, enten hunden inviterte til det eller ei, og selv om den lå "løs" utenfor. Jeg har aldri tenkt på det som et problem, så lenge folk ikke buser på hunden, men nå begynte jeg jo å stusse. Har hatt en hund som lagde skolebarnsamling utenfor porten hver ettermiddag og en som ikke var så interessert og dermed ikke fikk den samme fanklubben, og jeg har aldri tenkt at det var noe problem at fanklubben til Bamse ikke spurte om å få hilse, jeg følte det fulgte med det å ha menneskekjær hund løs, liksom.

Det er jo noe med det at man ikke skal hilse på fremmede hunder uten tillatelse da. Om det skulle skjedd noe så er det jo eiers ansvar. Selv om eier ikke burde ha hunden bundet/løs uten å følge med om den ikke er helt stabil. 

Tok bussen med ungene i går, og der var det en fyr med en mellomstor hund. Han flyttet seg da jeg kom inn med barnevognen, men hunden satt litt i veien så jeg ikke fikk plass til vognen uten å stå i veien for alle andre. Sa til han at jeg kom ikke forbi hunden hans med vognen uten å kjøre på halen hennes, hvor eier svarte "det går bra, hun tåler det!" Uten å flytte hunden sin. Tenker at det også er litt uansvarlig, der stod jeg med to unger, hvor en stod omtrent oppå hunden fordi det var trangt. Hadde hunden reagert på at jeg hadde kjørt over halen, så kunne det ha gått utover E eller noen av de andre som stod oppå de. Selv om hunden din er "verdens snilleste" så kan den reagere om fremmede kjører over halen dens med vogn midt i rushtrafikken. 

Faren min ble angrepet av sin egen hund her forrige dagen. Pappa var på badet mens hunden lå bak døren utenfor. Da pappa kom ut og lukket badedøren ble han flydd rett på, og måtte bruke masse krefter på å holde han nede til han roet seg. Det viste seg at hunden hadde klemt halen i døren, var visst blod der og greier. Endte med at pappa fikk bittskader på magen, og begge underarmene/hendene og en skikkelig infeksjon. Han hadde aldri reagert sånn før, så man vet jo faktisk aldri... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Martine said:

 

Faren min ble angrepet av sin egen hund her forrige dagen. Pappa var på badet mens hunden lå bak døren utenfor. Da pappa kom ut og lukket badedøren ble han flydd rett på, og måtte bruke masse krefter på å holde han nede til han roet seg. Det viste seg at hunden hadde klemt halen i døren, var visst blod der og greier. Endte med at pappa fikk bittskader på magen, og begge underarmene/hendene og en skikkelig infeksjon. Han hadde aldri reagert sånn før, så man vet jo faktisk aldri... 

Syns ikke det er noe rart at en hund "flyr rett på" ved sterke smerter. Forventet, mener jeg. Alle levende vesener "klikker" når smerter tar overhånd- spesielt akutte uventede smerter. Spiller ingen rolle at hunden ikke har reagert akkurat slik før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

Syns ikke det er noe rart at en hund "flyr rett på" ved sterke smerter. Forventet, mener jeg. Alle levende vesener "klikker" når smerter tar overhånd- spesielt akutte uventede smerter. Spiller ingen rolle at hunden ikke har reagert akkurat slik før.

Det er nettopp det jeg mener. Selv om hunden på bussen sikkert aldri hadde reagert på noe liknende før, så kunne den ha gjort det da. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er tre hunder badet, og jeg lurer igjen på hvorfor ikke sluket er på det laveste punktet på badet. Det laveste punktet er i hjørnet bak tørketrommelen, det.

De kan få lufttørke litt, mens jeg finner tørre klær til meg og vurderer noe som ligner på mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Klematis skrev:

Takk til han som skrapet opp bakskjermen på bilen min i går, jeg ser at doningen din er knall gul,siden du la igjen mye av lakken din på bilen min.

:twisted:

 

Æsj! Det er vel kanskje en bitteliten trøst at bilen til vedkommende også er skrapet opp? 

Skal jeg kjøre til Midtsandtangen å gå tur tro? Ikke villmark akkurat, men veldig knevennlig. :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Martine skrev:

Det er jo noe med det at man ikke skal hilse på fremmede hunder uten tillatelse da. Om det skulle skjedd noe så er det jo eiers ansvar. Selv om eier ikke burde ha hunden bundet/løs uten å følge med om den ikke er helt stabil. 

Tok bussen med ungene i går, og der var det en fyr med en mellomstor hund. Han flyttet seg da jeg kom inn med barnevognen, men hunden satt litt i veien så jeg ikke fikk plass til vognen uten å stå i veien for alle andre. Sa til han at jeg kom ikke forbi hunden hans med vognen uten å kjøre på halen hennes, hvor eier svarte "det går bra, hun tåler det!" Uten å flytte hunden sin. Tenker at det også er litt uansvarlig, der stod jeg med to unger, hvor en stod omtrent oppå hunden fordi det var trangt. Hadde hunden reagert på at jeg hadde kjørt over halen, så kunne det ha gått utover E eller noen av de andre som stod oppå de. Selv om hunden din er "verdens snilleste" så kan den reagere om fremmede kjører over halen dens med vogn midt i rushtrafikken. 

Faren min ble angrepet av sin egen hund her forrige dagen. Pappa var på badet mens hunden lå bak døren utenfor. Da pappa kom ut og lukket badedøren ble han flydd rett på, og måtte bruke masse krefter på å holde han nede til han roet seg. Det viste seg at hunden hadde klemt halen i døren, var visst blod der og greier. Endte med at pappa fikk bittskader på magen, og begge underarmene/hendene og en skikkelig infeksjon. Han hadde aldri reagert sånn før, så man vet jo faktisk aldri... 

Føler det er to ekstremer, det å be noen om å kjøre over halen til hunden og det å sette seg på huk på god avstand og oppfordre en fremmed hund til å hilse, men jeg ser absolutt poenget ditt, og det er ikke egentlig det at jeg er systematisk uenig, jeg har bare alltid gjort mot andre hunder som jeg ville synes var ok at noen gjorde mot mine/de jeg kjenner. Ting kan jo skje, som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Eplefe skrev:

Føler det er to ekstremer, det å be noen om å kjøre over halen til hunden og det å sette seg på huk på god avstand og oppfordre en fremmed hund til å hilse, men jeg ser absolutt poenget ditt, og det er ikke egentlig det at jeg er systematisk uenig, jeg har bare alltid gjort mot andre hunder som jeg ville synes var ok at noen gjorde mot mine/de jeg kjenner. Ting kan jo skje, som du sier.

Ting kan skje, og om det skjer så er det kanskje ikke alle som innser at det kan være deres egen feil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Det skjønner jeg godt, det er tross alt 5-6 mil mellom Hamar og Lillehammer, og hundefolk gidder jo ikke å kjøre sånne strekker på en dag, latsabbene :aww: 

For meg personlig er det ikke et problem, men for klubben blir det litt vanskeligere. 5-6 mil er litt klønete for de som har bouvier, som da må velge mellom jubileumsutstilling og NKK. Synd også om det kommer færre på jubileumsfesten, for det er neppe alle som kjører fra Lillehammer etter endt utstilling for å være med på festen, for så å kjøre tilbake til Lillehammer etterpå (for mange stiller jo på NKK på lørdagen). Jeg vet at styret har kastet seg rundt i dag, for å se hvordan de kan løse det på best mulig måte. Det er mange som har jobbet mye med dette, og så har de gjort en hel masse som nå må forkastes eller gjøres om på. Jeg synes det er kjipt, og burde vært helt unødvendig.

Såvidt jeg har forstått, så er det mange som for lenge siden har stilt seg undrende til om det var mulig å gjennomføre NKK på Ankerskogen. Da burde det vel kanskje gått opp et lys litt tidligere for de som står bak arrangementet også.

At andre ikke har forståelse for det, endrer ikke på hva jeg mener :aww: Sånn, utblåsning slutt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Sitter på hotell. Gleder meg til å komme hjem og skrive tidenes styggeste anmeldelse på tripadvisor...

Uff da?

Åh, Martine, jeg fikk skikkelig vondt inni meg jeg nå, stakkars lille hunden fikk sikkert kjempevondt. Og stakkars pappaen din og, ikke noen gøy situasjon.

 

Var på Pride i går, og det ble litt senere enn jeg hadde tenkt... :lol: Det ble en to timer lang lur på solsengen med pledd, siden det var overskyet. Av og til er det nesten verdt det å sove lite om natten sånn at man kan ta en lur på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mushi skrev:

Kjøp en billig bil nå i helgen og sats på at den holder 3 mnd. Så kan dere prøve å selge den igjen for samme pris. Omreg er bare 1500 på eldre biler.

Har svigers sin bil i 2 uker nå. De reiser bort på ferie. 

Så får vi se etter det. Har heldigvis butikk og barnehage i gåavstand, og mannen kan sykle til jobb. 

Fått tilbud om å låne en av mine foreldres biler også, så det ordner seg nok.

Håper bare det ikke stemmer med 3 mnd..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eplefe skrev:

Apropos historien min tidligere - fortalte den til en venninne og hun sa at hun ikke hadde reagert noe ålreit på om noen hadde hilst på hunden hennes uten tillatelse, enten hunden inviterte til det eller ei, og selv om den lå "løs" utenfor. Jeg har aldri tenkt på det som et problem, så lenge folk ikke buser på hunden, men nå begynte jeg jo å stusse. Har hatt en hund som lagde skolebarnsamling utenfor porten hver ettermiddag og en som ikke var så interessert og dermed ikke fikk den samme fanklubben, og jeg har aldri tenkt at det var noe problem at fanklubben til Bamse ikke spurte om å få hilse, jeg følte det fulgte med det å ha menneskekjær hund løs, liksom.

Eier hadde sikkert gitt beskjed hvis det ikke var greit. Jeg er bare en landsens frue, så jeg forstår ikke dette med at hunder på død og liv ikke skal få hilse på folk. Greit nok hvis de står bundet, men når hundene våre svinser rundt så får da folk lov til å kose med dem.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

Nå leter jeg etter guts til å gå på bading av to eller tre hunder. Tre trenger det, men to skal stilles i helga, så bursdagsbarnet kan strengt tatt utsettes. Men det regner ute, så jeg må bade dem inne, og skal jeg først ha fullt av våt pels på badet kan jeg jo få dusjet flest mulig på en gang. Kanskje.

Og nå lurer jeg skikkelig på hvorfor det ikke går an å bade hundene ute når det regner? :lol: 
Bare for å ha nevnt det, så har jeg dusjet Yasmine ute etter sykkelturen MENS det regnet. Det gikk helt fint *fnis*. 

1 time siden, Belgerpia skrev:

Dette er regionens arrangement altså. Birkebeinerstadioen er nok allikevel bedre egnet i forhold til parkering osv. Og det er neppe en raseklubb eller to som får de største utfordringene pga flytting.  Noen skal flytte et arrangement som innvolverer pittelitt flere folk og hunder.

Jeg misunner ingen den flyttingen må jeg innrømme, men som jeg har sagt mange ganger: jeg fatter ikke at de i utgangspunktet trodde at det skulle gå an å ha arrangementet der de tenkte fra starten av. 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Skjønner ikke dette. Søster gikk tur med Casper, og han bæsjet ikke?! Han elsker jo å bæsje!

:lol: 

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Eier hadde sikkert gitt beskjed hvis det ikke var greit. Jeg er bare en landsens frue, så jeg forstår ikke dette med at hunder på død og liv ikke skal få hilse på folk. Greit nok hvis de står bundet, men når hundene våre svinser rundt så får da folk lov til å kose med dem.

Jeg synes nok også det er litt hysteri omkring dette her. 

Vi har vært på sykkeltur i kveld - og nå vet jeg hva som skal til for å gjøre Yasmine til trekkhund... sau :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 2ne skrev:

Nora syns det var skrekkelig artig å få trene igjen, så hun hadde lyd på fvf :teehe: Det er morsomt bare fordi hun a - er pensjonist, og b - jeg veit hun slutter å snakke om ting om hun bare fikk trene jevnt. Søte lille nepeskrellet mitt :heart: 

Supra nyser, hun. Hun sitter pent i utgangsstilling, og så fort vi begynner og gå, nyser og fnyser hun og da klarer ikke jeg å la være og le, så da må jeg bumpes på. Hun er ganske ping pong, kan man si. Men hun er jo fryktelig søt og morsom også da :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del irriterer meg meg litt at utstillingen er flyttet, for nå må jeg betale parkering og jeg kan ikke bare sykle . Jeg skal og se på dalmatinere og finsk lapphund, og de har nok forskjellige dager...så det gikk fra gratis til å måtte betale bensin og parkering . Men, jeg er og litt glad da, for det blir innmari koselig å ha en helg i Lillehammer :) masse fine turstier rett ved utstillingen og. Kanskje jeg skal få kjøpt meg det teltet jeg har tenkt på å kjøpe og rett og slett ta det som en mini-ferie :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tinkie, Ja han fikk nok det stakkars :( Pappa trodde jo det hadde klikka helt for han, og at han angrep helt ut av det blå, før han så at halen satt fast :( Fikk tvunget med meg pappa til legevakten for stivkrampesprøyte og antibiotika, og halen til Dennis ser det ut til å gå helt greit med. Går heldigvis bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu hva man får gjort med bittelitt pågangsmot, maskert en helvetes mange sprossejævler på stuevinduene, det er pent å se på, men et ******* å male! Og malt de hvite, karmen var meninga skulle være grå, men ikke søren om jeg klundrer mer med det! Ta 2 strøket imorra før vi reiser hjem, så ta kjøkken og soveromsvinduet neste uke. Men gud så lyst det blir! Den derre hytterøde malinga har jo slukt alt lyset!

Nå spiser jeg sjokolade, eller det har jeg gjort i hele kveld, men nå har jeg tatt med meg en neve til stua og løper ikke att og frem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Tricolor skrev:

Eier hadde sikkert gitt beskjed hvis det ikke var greit. Jeg er bare en landsens frue, så jeg forstår ikke dette med at hunder på død og liv ikke skal få hilse på folk. Greit nok hvis de står bundet, men når hundene våre svinser rundt så får da folk lov til å kose med dem.

 

19 minutter siden, Siri skrev:

Jeg synes nok også det er litt hysteri omkring dette her. 

Må jo sies at jeg som sagt aldri har reagert på at folk hilser på mine, og jeg er alt annet enn landejente, har aldri bodd lengre fra (Bergen) sentrum enn Fyllingsdalen (13,2km fra sentrum, helt nøyaktig), og selv det var bare noen år før vi kom oss tilbake til mer siviliserte trakter. Men jeg har jo ikke en gang tenkt over at det skulle være et problem, som gjør at jeg nå føler meg litt lite hensynsfull. I akkurat berneren sitt tilfelle var det ikke tvil om at eier bare synes det var stas at baristaene tydeligvis var så hundevennlige. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...