Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, juni


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Raptus får flytte til Langedrag! ! Vi er så glade nå at vi har ikke ord!! 

Mange som fortjener klemmer, gratulasjoner og mye jeg gjerne skulle svart på her og der, men tiden strekker ikke til.   Vi hadde en fantastisk dag på lørdag og alt ble veldig bra. Stemningen

Jeg har lappen  Kunne hatt den i 10 år allerede om jeg ikke hadde vært så treig, men bedre sent enn aldri  Så får vi se om jeg tør å kjøre alene, da    

Posted Images

45 minutter siden, JeanetteH skrev:

:lol: om det er insta linken du mener så ble teksten borte når jeg klarte legge det ut.

Deilig sommer rett: vannmelom, timian, fetaost og balsimikoeddik :D nam!

Jepp referte til script teksten. Greit at jeg forstår litt av koder, men synes det var noe slitsomt innlegg og skulle tolke. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
3 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg gir opp... i følge en finne så har den kelpien nå fått cert og NUCH forje helg på NKK Tromsø OG godkjent søknaden. Uten å inneha WCC eller ha noen bruksresultater...

Hva er det å gi opp? Seriøst? Om hunden har fått cert på feil grunnlag så må man kontakte arrangør og gjøre oppmerksom på det. (Region Troms/Finnmark  var arrangør).  Vi har ingen som helst mulighet til å vite at cert er tildelt feil. Søknader om championat blir derfor godkjent basert på championatreglene - ikke cert regler. Det finnes ikke kapasitet til å sjekke at alle cert er korrekt utdelt.

Er det gjort feil så må man si ifra, så blir det rettet. Det er helt unødvendig å lage drama av ting som kan reverseres. 

Ringsekretærer kan gjøre feil, dvs. alle kan gjøre feil. De fleste feil kan imidlertid rettes enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Belgerpia skrev:

Hva er det å gi opp? Seriøst? Om hunden har fått cert på feil grunnlag så må man kontakte arrangør og gjøre oppmerksom på det. (Region Troms/Finnmark  var arrangør).  Vi har ingen som helst mulighet til å vite at cert er tildelt feil. Søknader om championat blir derfor godkjent basert på championatreglene - ikke cert regler. Det finnes ikke kapasitet til å sjekke at alle cert er korrekt utdelt.

Er det gjort feil så må man si ifra, så blir det rettet. Det er helt unødvendig å lage drama av ting som kan reverseres. 

Ringsekretærer kan gjøre feil, dvs. alle kan gjøre feil. De fleste feil kan imidlertid rettes enkelt. 

Mja, er en dachs uten bruksmeritt som fikk cert på eurV i fjor, og har fått godkjent championat på dette (fortsatt uten bruksmeritter) Hun som fikk r.certet er naturlig nok sur, og har klaget og mast med nkk siden, uten resultater...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Belgerpia skrev:

Hva er det å gi opp? Seriøst? Om hunden har fått cert på feil grunnlag så må man kontakte arrangør og gjøre oppmerksom på det. (Region Troms/Finnmark  var arrangør).  Vi har ingen som helst mulighet til å vite at cert er tildelt feil. Søknader om championat blir derfor godkjent basert på championatreglene - ikke cert regler. Det finnes ikke kapasitet til å sjekke at alle cert er korrekt utdelt.

Er det gjort feil så må man si ifra, så blir det rettet. Det er helt unødvendig å lage drama av ting som kan reverseres. 

Ringsekretærer kan gjøre feil, dvs. alle kan gjøre feil. De fleste feil kan imidlertid rettes enkelt. 

Vel, jeg har flere ganger meldt ifra til både arrangør og NKK direkte når jeg har oppdaget feil utdeling av cert (feks ved dogweb).. Og det har ikke blitt endret.. 

Så joda, det kan forekomme feil. Men min erfaring er at det skjer for mye feil og lite retting, så jeg skjønner at folk "gir opp".. Jeg gidder ikke å si ifra selv lengre jeg, med mindre det skjer på de utstillingene jeg fysisk er på og kan da det direkte med Ringsekretæren.. For da blir ting rettet opp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
10 minutter siden, Belgerpia skrev:

Hva er det å gi opp? Seriøst? Om hunden har fått cert på feil grunnlag så må man kontakte arrangør og gjøre oppmerksom på det. (Region Troms/Finnmark  var arrangør).  Vi har ingen som helst mulighet til å vite at cert er tildelt feil. Søknader om championat blir derfor godkjent basert på championatreglene - ikke cert regler. Det finnes ikke kapasitet til å sjekke at alle cert er korrekt utdelt.

Er det gjort feil så må man si ifra, så blir det rettet. Det er helt unødvendig å lage drama av ting som kan reverseres. 

Ringsekretærer kan gjøre feil, dvs. alle kan gjøre feil. De fleste feil kan imidlertid rettes enkelt. 

Kjære deg! Dette var ikke til deg, samme hvor mye du jobber der. Slutt å ta slike ting personlig, det er min erfaring igjennom egen jobb og mitt råd til deg.

Og etter X antall mailet om ting som må rettes siste året som ikke blir rettet av verken ene eller andre, når regelverket ikke opprettholdes eller rettes av de som sitter på det så gidd jeg faktisk ikke mer. 

Dette er ikke ett engangstilfelle. Og ting kan tydeligvis ikke "rettes enkelt" (sitter på dogweb og ser på ikke mindre enn 5 cert som jeg har klaget inn siste året som ikke er rettet og bekreftet av eier at de ikke har brukskravet før jeg sendte klage) 

Jeg lager ikke drama, det er du. Jeg har ett frustrasjons innlegg i akkurat nå tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
32 minutter siden, Pringlen skrev:

Mja, er en dachs uten bruksmeritt som fikk cert på eurV i fjor, og har fått godkjent championat på dette (fortsatt uten bruksmeritter) Hun som fikk r.certet er naturlig nok sur, og har klaget og mast med nkk siden, uten resultater...

 

 

Er du sikker på at den ligger som N UCH? I dogweb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er egentlig litt deilig å være hjemme fra utstilling klokka ett, selv om jeg vanligvis ikke har noe imot å være på plassen til klokka seks for å løpe i store ringen selv eller heie på venner som vant. Men i dag var det så ulidelig varmt og klamt at jeg dro så snart rasen var over, ikke var det noen jeg har noen nære bånd til som ble BIR heller, og jeg så ikke kjentfolk med andre raser. 

Glam og Mira fikk hver sin excellent og kjempefine kritikker fra en god dommer som har fulgt rasen så langt tilbake som jeg kan huske, og hans mening betyr *mye* for meg. Så da er jeg fornøyd med excellent på to unge hunder uten særlig pels. Vi får leve på det så lenge vi kan, i morgen er det ny dommer og nye vurderinger.

Nå har vi sløvet litt i sofaen mens jeg spiste lunsj, og nå tror jeg vi skal ut og sløve på verandaen etter litt husarbeid. Jeg har satt på en vaskemaskin, og skal ta litt oppvask. Ny utstillingsdag i morgen, så greit å ta det rolig i dag. De to unge er i hagen og buser rundt, mens Foenix nyter litt alenetid med meg i sofaen.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørte jeg et mjau rett utenfor her, og da tenkte jeg: Oj, er Timo ute ja, får slippe han inn da. Så kom jeg på at han eksisterer jo ikke lenger. Det rare var at begge hundene så på meg og lurte på om jeg ikke skulle reise meg og åpne døra. 

For øvrig har vi vært på polet og kjøpt rødvin, savnet det litt da jeg satt på verandaen i går og nøt den varme sommerkvelden. Nå er det visst slutt på godværet for denne gangen, men nettopp derfor bør man jo ha litt rødvin og trøste seg med. :aww:

Og så kjøpte vi en del hageplanter som vi nå skal ut og plante. Det vil si, jeg skal plante, Symra skal lete etter kattebæsj i bedene og Pippin skal tisse på det jeg har plantet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Belgerpia skrev:

Er du sikker på at den ligger som N UCH? I dogweb? 

Ja, det gjør den.

Red; nå har jeg bare res.cert holders ord for at den mangler bruksmeritter, men regner med at damen har sjekket dette nøye, sånn som hun maser om saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Belgerpia skrev:

Hva er det å gi opp? Seriøst? Om hunden har fått cert på feil grunnlag så må man kontakte arrangør og gjøre oppmerksom på det. (Region Troms/Finnmark  var arrangør).  Vi har ingen som helst mulighet til å vite at cert er tildelt feil. Søknader om championat blir derfor godkjent basert på championatreglene - ikke cert regler. Det finnes ikke kapasitet til å sjekke at alle cert er korrekt utdelt.

Er det gjort feil så må man si ifra, så blir det rettet. Det er helt unødvendig å lage drama av ting som kan reverseres. 

Ringsekretærer kan gjøre feil, dvs. alle kan gjøre feil. De fleste feil kan imidlertid rettes enkelt. 

Så det er arrangørklubben man skal kontakte og ikke nkk? :) Har prøvd å kontakte nkk via mail om en tilsvarende sak nemlig, men får ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Nå er jeg ikke fullt så tøff lenger og begynner å få hetta bare ved tanken på mandag. Han har selvfølgelig oppført seg eksemplarisk og vært bare søt siden jeg kom innover. Vil ikke ta livet av småen!:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kokospaniel skrev:

@Siri Briard, beige tispe observert på Osøyro i Hordaland i dag.

Tipper det er samme briard som er endel på tur i Ervikane, tviler på at det er veldig mange briard tisper i Os :P 

8 minutter siden, Klematis skrev:

Nå er jeg ikke fullt så tøff lenger og begynner å få hetta bare ved tanken på mandag. Han har selvfølgelig oppført seg eksemplarisk og vært bare søt siden jeg kom innover. Vil ikke ta livet av småen!:no:

:hug: Minn deg selv på hvorfor du har tatt dette valget, det er en god grunn og ikke et lett valg :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
5 timer siden, Artemis skrev:

Haha, jeg tror det er ni år siden vi så hverandre sist så du er unnskyldt. :lol:  Jeg skulle på MH jeg, og ante ikke at det var agilitystevne også, så jeg ble rimelig overrasket da jeg så det yrende livet der kan du si. :P

Jo, jeg synes egentlig at MHen gikk bra, han er jo tross alt bare 14 mnd. Er jo den første og foreløpig siste MHen jeg har vært med på, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. Han fikk 1 på skudd, og kjeledressen stoppet han ikke på en gang, bare løp bort for å se hva det var for noe. Dommerne ble overrasket da jeg sa at han stort sett bare ligger og sover når vi er hjemme, er den enkleste valpen jeg har hatt, og at setterne har vært mye verre. :lol: 

Skal se om jeg kan kopiere inn skjemaet hans her uten å fylle hele siden. Var artig å være med på i alle fall.

a8c6fbf6-ffda-4ac5-b22a-f6e531a084c7_zps 

image_zps9rszsxsu.jpeg

 

Var litt folk og bråk der ja :P Var usikker på om jeg skulle melde på terven pga mh'en rett i nærheten og skuddene derfra, men er glad jeg gjorde det. Hun fortsatte oppgaven hun hadde fått i oppvarmingen mens det smalt, og under drakamp under skuddene så slapp hun leken litt før hun heiv seg på den igjen :ahappy: 

Grattis med fin MH! Støtter meg til de andre - virker som en kul kar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærpai, is, boller og moreller - høres det ok ut å servere i besøk? To do listen er skrekkelig lang så spørs om jeg rekker så mye mer enn det. Ene gjesten er jo en racer på både baking og annen matlagning så da får man jo litt prestasjonsangst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Blåbærpai, is, boller og moreller - høres det ok ut å servere i besøk? To do listen er skrekkelig lang så spørs om jeg rekker så mye mer enn det. Ene gjesten er jo en racer på både baking og annen matlagning så da får man jo litt prestasjonsangst. :P

Det høres veldig OK  ut :) 

 

Vi koser oss med frukt, bær og sjokolade :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
35 minutter siden, mokken skrev:

Så det er arrangørklubben man skal kontakte og ikke nkk? :) Har prøvd å kontakte nkk via mail om en tilsvarende sak nemlig, men får ikke svar.

Arrangør eller så sender man mail til utstilling@nkk.no   Men det er jo egentlig arrangør som skal kortigere eller be om at det korrigeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme!! Fryktelig sliten etter en lang og varm dag, så vi er enige om at i morgen blir vi hjemme.

I kveld skal jeg bare ligge på sofaen hele kvelden med taco, jordbær med fløte og potetgull istedet for å ordne hunder, legge meg tidlig, stå opp enda tidligere og kjøre langt bare for å stille i regnvær! Skal sove lenge :heart:

Er veldig veldig stolt av Sanna nok en gang, hun er så flink i ringen! Bare 4 måneder og løper som en proff allerede :heart:

Her er hele kritikken hennes:

"Utmerkede proposjoner i hode + kropp. Meget vakkert uttrykk. Korrekt bitt. Utmerket hals + vinkler. Velutviklet langt bryst. Korrekt hale. Lovende pels + farge. Beveger seg utmermet for sin alder. En serdeles lovende valp."

2016-06-25%2018.19.03.jpg

:wub:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som prøver å bli gravid, men driver og flyr på fylla hele tiden..  Hun sa hun håpet at det ikke gikk før etter sommeren fordi de hadde så mye fester og sosiale greier med alkohol i sommer..  Spurte om de ikke bare kunne vente med å prøve til etter sommeren, men det så hun ikke vitsen med, hun testet seg jo innimellom.. 

Jeg har ikke barn og skal nok ikke ha på et år eller to, men jeg tenker jo mitt om hvor klar hun kanskje er til å få en liten en,  er det normalt å drive å drikke hele tiden når man prøver å få barn?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...