Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai

mokken
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Sjekket når skattepengene blir utbetalt i år. Dessverre for sent, så jeg får de ikke før vi reiser til ullared og Liseberg.. Kjipt å reise og bare ha et par tusen å bruke (og det bare fordi jeg har bursdag rett før og får penger da). Så nå harjeg begynt å grue meg til turen, egentlig. Trenger jo ikke det heller, mamma betaler reise og overnatting. Så strengt tatt trenger jeg ikke bruke mer enn det billetten til Liseberg koster,ca 500. Dvs at jeg kan handle for ca 1000kr på ullared, pluss ha råd til noe alkohol på ferja. Det får gå det..

Alle bekymringer man kommer med i eksamenslesinga :P

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krutsi skrev:

En sixpack med øl :aww::lol: 

Vi bor nærmere butikken i sverige enn i norge, så han har allerede vært der og ordnet den biten når han fikk lappen sammen dag :aww::lol:

7 minutter siden, Turb skrev:

Kinobilletter? 

Det var litt lurt, han har jo ei han driver på med som vi kan tvinge han til å ha henne med :lol:

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Vi bor nærmere butikken i sverige enn i norge, så han har allerede vært der og ordnet den biten når han fikk lappen sammen dag :aww::lol:

Det var litt lurt, han har jo ei han driver på med som vi kan tvinge han til å ha henne med :lol:

Gavekort på benserten for å kjøpe bensin da? Evt en bunke med wonderbaum.. Du bor vel i et slikt område :lol: 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å ikke gå for toller denne gangen så var det ikke kjempelurt å sette seg ned å se på planlagte toller-kull! :P En hannhund jeg liker veldig godt skal brukes, men heldigvis på ei tispe jeg ikke liker, som i tillegg er fra et kull der flere gikk nokså svake MH'er. Et par andre planlagte kull ser derimot veldig lovende ut og jeg kjenner det blir stadig vanskeligere å holde på argumentasjonen om hvorfor jeg ikke skulle ha toller nå. Men det er nå det som er blitt hjerterasen min da. Jaja, jeg har heldigvis tid til å bestemme meg og ombestemme meg noen ganger enda, selv om jeg helst skulle hatt hund i går. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tinkie skrev:

UVI som varer i en uke bør du absolutt dra til lege med, det kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som er skikkelig ukult. 

:o Ringer legen i morgen :aww: 

8 minutter siden, MarieR skrev:

Altså, når jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å ikke gå for toller denne gangen så var det ikke kjempelurt å sette seg ned å se på planlagte toller-kull! :P En hannhund jeg liker veldig godt skal brukes, men heldigvis på ei tispe jeg ikke liker, som i tillegg er fra et kull der flere gikk nokså svake MH'er. Et par andre planlagte kull ser derimot veldig lovende ut og jeg kjenner det blir stadig vanskeligere å holde på argumentasjonen om hvorfor jeg ikke skulle ha toller nå. Men det er nå det som er blitt hjerterasen min da. Jaja, jeg har heldigvis tid til å bestemme meg og ombestemme meg noen ganger enda, selv om jeg helst skulle hatt hund i går. 

Hvilken annen rase ville du hatt hvis du ikke skulle valgt toller? 

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MarieR skrev:

Misunner deg litt den følelsen for tolleren. Savner Turbo inderlig, men jeg er så redd for å ende opp med samme sykdommen igjen at jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å tørre en ny :( så mange med tollersyke på linjene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, laikamor skrev:

Sjekket når skattepengene blir utbetalt i år. Dessverre for sent, så jeg får de ikke før vi reiser til ullared og Liseberg.. Kjipt å reise og bare ha et par tusen å bruke (og det bare fordi jeg har bursdag rett før og får penger da). Så nå harjeg begynt å grue meg til turen, egentlig. Trenger jo ikke det heller, mamma betaler reise og overnatting. Så strengt tatt trenger jeg ikke bruke mer enn det billetten til Liseberg koster,ca 500. Dvs at jeg kan handle for ca 1000kr på ullared, pluss ha råd til noe alkohol på ferja. Det får gå det..

Bruk (bestill? ) master og betal når skattepenger kommer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Ingen fordommer å spore her nei ikke :lol::lol::lol: 

Det ekke fordommer vettu når jeg vet åssen tilstandene kan være :P 

i min spede ungdom brukte jeg ganske mye tid nede på Rena og hang med rånertypan der.. Noen gikk også på landbruksskole nedover mot flisa-ish-området, en del hang litt på Hamar osv, og joda; vi må bare elske den kulturen av hedmarken :lol::aww: 

plutselig en dag våknet jeg tydeligvis opp av koma, ble ferdig med den fyren og fant meg en trønder.. Vet ikke om det kan kalles en vannvittig oppgradering, men wonderbaumen ble i alle fall byttet ut med noen minnerike fester :lol: 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lader opp til cholesystektomi i morgen. Er det noen som melder seg frivillig til å komme og holde meg i hånda?

Er så teit å tenke på at jeg slokner av narkosen og vet ikke noe før jeg våkner igjen en galleblære fattigere. Liker å ha kontroll. Og kunne jeg ha bestemt selv, så hadde jeg valgt åpen bukoperasjon. For hva skjer med nettet som holder bukhinna mi sammen når de skal stikke skop og redskaper inn i diverse hull i magen min?

Jo mer jeg tenker på det, dess mer gruer jeg meg. Hadde jeg ikke vært nær en blodforgiftning for noen uker siden, ville jeg antakelig avlyst hele greia.

Lurer på om jeg greier å bestikke denne kirurgen så hun også snurper sammen de langsgående musklene ovenfor navlen, de som aldri har trekt seg sammen igjen etter svangerskapene. Han som var innenfor bukveggen min med skalpell sist lot seg ikke bestikke :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Lader opp til cholesystektomi i morgen. Er det noen som melder seg frivillig til å komme og holde meg i hånda?

Er så teit å tenke på at jeg slokner av narkosen og vet ikke noe før jeg våkner igjen en galleblære fattigere. Liker å ha kontroll. Og kunne jeg ha bestemt selv, så hadde jeg valgt åpen bukoperasjon. For hva skjer med nettet som holder bukhinna mi sammen når de skal stikke skop og redskaper inn i diverse hull i magen min?

Jo mer jeg tenker på det, dess mer gruer jeg meg. Hadde jeg ikke vært nær en blodforgiftning for noen uker siden, ville jeg antakelig avlyst hele greia.

Lurer på om jeg greier å bestikke denne kirurgen så hun også snurper sammen de langsgående musklene ovenfor navlen, de som aldri har trekt seg sammen igjen etter svangerskapene. Han som var innenfor bukveggen min med skalpell sist lot seg ikke bestikke :drool:

:hug: Skulle gjerne vært med og holdt deg i hånda! 

Prøver å se the100 men jeg kommer liksom ikke helt inni denne sesongen. Hmh.  

Barnet sover, mor samler krefter litt litt forfallende husarbeid så jeg har dagen i morgen på andre ting :ahappy: Ta bilder av kaninunger foreksempel, jeg har noen jeg er skrekkelig spent på, men med momzillas eldre søster  som mamma til det ene så tør jeg ikke pelle uten å sette henne bak lås og slå, så da peller man ikke så veeeldig ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Frida og fuglehundene skrev:

Men det er jo sant :lol: 

*Hysj... må ikke la henne få vann på mølla vøtt :lol:*

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Det ekke fordommer vettu når jeg vet åssen tilstandene kan være :P 

Det er det argumentet jeg bruker også, når noen mener jeg har fordommer mot noe :aww: 

8 minutter siden, Krutsi skrev:

plutselig en dag våknet jeg tydeligvis opp av koma, ble ferdig med den fyren og fant meg en trønder.. Vet ikke om det kan kalles en vannvittig oppgradering, men wonderbaumen ble i alle fall byttet ut med noen minnerike fester :lol: 

:lol: Oppgraderte fra wonerbaum til skinnvest, bart og mokasiner? :lol: Heimbrenten var vel den samme antar jeg :aww: 

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Men det var jo greit å få igjen jakka si i det minste :lol:. Også kan det jo være greit med slike enkle sykehusbesøk også da, noen ganger. 

Nei, jeg syns ikke det, jeg syns det er bortkasta tid å kjøre helt til Lørenskog bare for at han skal se på noe jeg kunne sendt han bilde av, og svart på noe jeg kunne sendt i en sms :aww: Men jeg er glad for at jeg fikk igjen jakka mi :ahappy: 

TonjeM kan sikkert dra kortversjonen :D. Du kan sikkert glede deg over å høste fruktene av arbeidet deres, da i det minste :D. Det er jo det som er den morsomme delen av denne gartnerivirksomheten :). Jeg kasta jo ut frø i det fri for et par-tre uker siden, og det spirer og gror som bare det :). Artig!

Ja, det var det da, jeg er ikke helt sikker på om jeg vil høste fruktene av deres arbeid, jeg er ikke spesielt glad i hverken tomater eller agurk, og gudene veit hva slags salat og krydderplanter de har sådd :lol: 

Nå har vi vært på sykkeltur, og sykkeltur trumfer høyløpsk tispe altså. Willy var klar for løping han, selv om høyløpske Yasmine løp bak... det er det jeg har sagt bestandig: Willy var nok trekkhund i sitt tidligere liv :aww: 

Willy er rar :aww::P 

1 time siden, Tinkie skrev:

Hvordan føles det egentlig å våkne med irritabel tarm? Jeg lurer på om jeg egentlig har det, nemlig...

Jeg veit ikke hvordan det føles for andre, jeg tror det er litt forskjellig fra person til person, men for meg så føles det som når du tar et skikkelig mageplask, bare at det varer i flere timer i stedet for å gå over. Noen ganger svir det litt i tillegg :)

Det som kjennetegner irritabel tarm er oppblåsthet, magesmerter og "avvikende avføring", det kan veksle mellom forstoppelse og diare, for meg er det alltid det siste (TMI? :lol: ). Det er vel stort sett en diagnose du får om du har mageproblemer, uten at de finner noen annen grunn til det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, laikamor skrev:

Siden du vet at du får penger kan du jo bruke mastercard og betale tilbake når pengene kommer? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

:hug: Skulle gjerne vært med og holdt deg i hånda! 

Prøver å se the100 men jeg kommer liksom ikke helt inni denne sesongen. Hmh.  

Barnet sover, mor samler krefter litt litt forfallende husarbeid så jeg har dagen i morgen på andre ting :ahappy: Ta bilder av kaninunger foreksempel, jeg har noen jeg er skrekkelig spent på, men med momzillas eldre søster  som mamma til det ene så tør jeg ikke pelle uten å sette henne bak lås og slå, så da peller man ikke så veeeldig ofte. 

Takk. Det er ikke så veldig ofte jeg har lyst til å drikke for å glemme, men i kveld kunne jeg godt gått amok i brennevinsflaskene, hvis vi da hadde hatt slike i hus:|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å dra på miljøtrening. Ut av døra litt over fem, hjemme igjen litt før ni. Han som bare har tatt buss gjennom sentrum fikk nå bryne seg på 30 minutter hver vei, i tillegg til miljøtreninga. Men han har så godt av det at det er det verdt... Fikk mange godord om gemyttet hans da :ahappy: Nå ligger han rett ut i gangen og grynter... 

Jeg er grisesliten. Formen er medium, halsen er fortsatt vond. Tenkte først at jeg skal ingenting i morgen, men jeg har visst en avtale klokka ti. Grunnkurs på kvelden da, men det er jo bare gøy :P

Nå, noe varmt. Og et pledd. :yawn:

IMG_1070.JPG

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Takk. Det er ikke så veldig ofte jeg har lyst til å drikke for å glemme, men i kveld kunne jeg godt gått amok i brennevinsflaskene, hvis vi da hadde hatt slike i hus:|

Godt du ikke har slikt i hus... :hug: Fjernet galleblæra i '13 jeg. Var livredd, aldri operert før og 11 uker gammel baby og i det heletatt. Aldri mer :aww:  (som om jeg kan bestemme det *Fnis* ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det som kjennetegner irritabel tarm er oppblåsthet, magesmerter og "avvikende avføring", det kan veksle mellom forstoppelse og diare, for meg er det alltid det siste (TMI? :lol: ). Det er vel stort sett en diagnose du får om du har mageproblemer, uten at de finner noen annen grunn til det :) 

Takk! Oppblåst, magesmerter og avvikende avføring har jeg tidvis :lol: Jeg vet at hvetemel utløser det, men det virker som om det bare gjør det av og til. Mer enn én kopp kaffe hver dag utløser det også. Høres sannsynlig ut?

Noen som ønsker seg delebil?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76415756&fks=76415756

Verdens mest sjarmerende peugeot 206 (AKA Harley) selges dersom noen vil betale mer enn sånn 5.000 (sånn at det lønner seg ift. vrakpant og retur av halv årsavgift :lol: ). Det er også verdens verste bilder på den annonsen, men jeg GADD ikke gå og ta nye. Er nok ikke hvor fine bildene er som bestemmer om denne blir solgt, gitt. *flir* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tricolor skrev:

:hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raksha skrev:

:lol: Jeg kan hjelpe deg i morgen :=) I kveld vet jeg ikke helt hva jeg heter så tør ikke rote meg inni bloggverden og flickrverden. 

Tusen takk for tilbudet. Ikveld er jeg så sliten at jeg glemte å lage middagen helt ferdig. Risen er kokt, resten har jeg glemt...blir tidelig natta idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snoffe skrev:

Hvilken annen rase ville du hatt hvis du ikke skulle valgt toller? 

Tja, det kommer helt an på hva jeg skal ha hund til, men det er utelukkende hunder fra gruppe 1 og 8. :)

17 minutter siden, Turb skrev:

Misunner deg litt den følelsen for tolleren. Savner Turbo inderlig, men jeg er så redd for å ende opp med samme sykdommen igjen at jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å tørre en ny :( så mange med tollersyke på linjene 

Uff, ja, tollersyken unner jeg ingen :( Så jeg skjønner godt at det skremmer deg. Hadde følt det likedan om det ikke var kommet gentest for DE. 

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...