Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Var det rett ved City Lade? Hvis ikke skjedde omtrent det samme på to forskjellige steder. 

Enig. 

Men kokt scampi og tempura har vi spist i flere tiår før sushi ble en greie. Sushifolket  får ikke ta æren for det! :aww:

@Siri: At eplekart faller av kan vel skyldes manglende pollinering? Det er ofte lurt å ha to epletrær av typer som pollinerer hverandre hvis det er et stykke til nærmeste nabotrær.

Ellers kom jeg plutselig på at jeg skal ha et innlegg på et kurs i morgen, og da må jeg jo lage en presentasjon. Kan ikke sitte her og skravle om sushi og pollinering da! 

Sånn der ble det riktig.

Gjelder dette også for plommer?

 

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg har vokst opp med pæretre. Men så vokste jeg opp på en litt annen kant av landet også :P 

Kom på nå at jeg har vel egentlig ikke nevnt det her inne. Murphy ble avlivet søndag 22. 

:hug: kondolerer :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, 2ne skrev:

Noen ganger burde leger få seg et klask i bakhodet :aww: Men det er visst flere med irritabel tarm som har hatt godt av low fodmap-diett. Jeg driver stadig og lurer på om jeg skal prøve det, men jeg kommer ikke helt i gang :P 

Hun sa jeg kunne begynne på sånn elimineringsdiett, men at jeg sannsynligvis bare ville komme frem til "Ja, du får vondt i magen av hvetemel" :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Kom på nå at jeg har vel egentlig ikke nevnt det her inne. Murphy ble avlivet søndag 22. 

*Klemme litt her også :console:*

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Aha. Da burde de vel kunne flirte litt med hverandre og en bie eller to ja.

Ja, det var liksom det jeg også tenke... men kanskje det ikke kom noen bier eller humler forbi? 

16 minutter siden, Tinkie skrev:

Jepp, jeg er frisk som en fisk :aww: Legen sa til slutt at jeg bare kunne la være å spise det jeg fikk vondt i magen av. :lol: 

Fornuftig lege - det enkle er jo det beste :lol: 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Vel, enn så lenge bærer ingen av de frukt, så da er det egentlig det samme om de er eple- eller pæretrær :lol: 

Sant nok :lol: 

Sitat

Kanskje det er bare her i området vi ikke hadde pæretrær? Eller kanskje jeg ikke var på slang ofte nok til å finne et? :o 

Antakelig det siste... :aww: . Vi hadde forresten ikke pæretrær der jeg vokste opp heller, så jeg trodde ikke sånt vokste i Norge før jeg så et slikt et en gang her sørpå... 

11 minutter siden, Snoffe skrev:

Gjelder dette også for plommer?

Ja, det tror jeg :) 

Edit: Nå har jeg spist pannekaker til lunch... de smakte helt fortreffelig selv om jeg blandet røra etter eget hode :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Belgerpia nå er vi i Trondheim, så kanskje mot sin hensikt, men si fra om det passer at vi kan ha henne. For hun er ok med barn, sant? 

Ellers skal vi leke hundeeiere og passe en storpuddeldame fra neste lørdag i 10 dager. Gleder meg!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tinkie skrev:

Hun sa jeg kunne begynne på sånn elimineringsdiett, men at jeg sannsynligvis bare ville komme frem til "Ja, du får vondt i magen av hvetemel" :lol: 

*sukk* For min del så er jeg ikke konsekvent i hva jeg reagerer på, jeg har f.eks reagert på taco, pizza, gryterett, risengrynsgrøt osv en gang i blant, men ikke hver gang jeg har spist det. Det er ikke alltid jeg reagerer flere ganger på samme type rett, risengrynsgrøt f.eks har jeg blitt dårlig av 1 gang. Det samme med taco. Sist jeg reagerte var det på pasta og ost, det har jeg spist 1000vis av ganger uten å ha reagert på det før, så for min del ville ikke elimineringsdiett fungert. 

Men jeg reagerer fortere/oftere i perioder hvor det er mye stress, jeg er mer sliten enn normalt eller det er ekstra belastninger enn normalt. Hvordan jeg har det fysisk og psykisk er mer utslagsgivende enn hva jeg spiser. Bortsett fra når jeg er i skikkelig dårlig form da, da er tarmen merkelig lite irritert :lol: Det er fader meg ikke lett å bli klok på.. 

Akkurat nå, Siri skrev:

Antakelig det siste... :aww: . Vi hadde forresten ikke pæretrær der jeg vokste opp heller, så jeg trodde ikke sånt vokste i Norge før jeg så et slikt et en gang her sørpå... 

Men du vokste jo opp i nord-Norge :P

Plommetreet her gir plommer selv om det er ensomt plommetre :aww: De er visst veldig gode, hilsen de firbeinte her :lol: 

https://www.facebook.com/tone.rognstad/videos/10153535523256327/ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tinkie skrev:

Jepp, jeg er frisk som en fisk :aww: Legen sa til slutt at jeg bare kunne la være å spise det jeg fikk vondt i magen av. :lol: 

Det fikk jeg og beskjed om :aww::lol:   Men venter fremdeles på time hos ernæringsfysiolog, håper det er hjelp å få der. Kutte laktose hadde, selvsagt, bare midlertidig effekt, men nå spiser jeg gluten da, og har like mye vondt i magen som vanlig, så da er det ikke gluten som er hovedproblemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

*sukk* For min del så er jeg ikke konsekvent i hva jeg reagerer på, jeg har f.eks reagert på taco, pizza, gryterett, risengrynsgrøt osv en gang i blant, men ikke hver gang jeg har spist det. Det er ikke alltid jeg reagerer flere ganger på samme type rett, risengrynsgrøt f.eks har jeg blitt dårlig av 1 gang. Det samme med taco. Sist jeg reagerte var det på pasta og ost, det har jeg spist 1000vis av ganger uten å ha reagert på det før, så for min del ville ikke elimineringsdiett fungert. 

Men jeg reagerer fortere/oftere i perioder hvor det er mye stress, jeg er mer sliten enn normalt eller det er ekstra belastninger enn normalt. Hvordan jeg har det fysisk og psykisk er mer utslagsgivende enn hva jeg spiser. Bortsett fra når jeg er i skikkelig dårlig form da, da er tarmen merkelig lite irritert :lol: Det er fader meg ikke lett å bli klok på.. 

Det der er jo veldig typisk irritabel tarm da, at det ikke er konsekvent. Og stress/allmentilstand påvirker ekstremt.  :/ pleier å si at jeg er allergisk mot min mor jeg, for jeg blir alltid dårlig når jeg om hun skal komme på besøk :lol: Fordi jeg stresser så vanvittig. 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Men du vokste jo opp i nord-Norge :P

Pffffft..... jeg vokste til og med opp SØR for Norges midtpunkt :P 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Plommetreet her gir plommer selv om det er ensomt plommetre :aww: De er visst veldig gode, hilsen de firbeinte her :lol: 

https://www.facebook.com/tone.rognstad/videos/10153535523256327/ 

Kanskje det er andre plommetrær i nærheten? :D Dere må hundesikre det i sommer :lol: 

Og apropos mager og irriterte tarmer, så reagerer jeg også veldig ulikt på ulike ting... tåler en ting lenge, før jeg plutselig reagerer, for så å ikke reagere nesten gang... Jeg har vært veldig fin i magen lenge nå - da har jeg gått på knekkebrød og havregrøt til frokost og lunch - og "rein" middag til middag... enten kjøtt eller fisk med rå grønnsaker til. Nå tror jeg magen min protesterer fordi jeg har dytta innpå noe IBUX i det siste, det vet jeg jo at jeg ikke tåler over tid, så det er egentlig magekatarr som er problematisk her akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tine Kristine Lindbeck skrev:

Noen som vet hvem dager nkk leser av Hd bilder? 

 

På min rase har det ihvertfall vært fredager i det siste, og iblant torsdag/onsdag av det jeg har sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Burde gjort så mye. Men blir liksom ikke noe av.... Alt for sent oppe i dag også. Men det skal bli godt tur i dag også. Og ringtrening i kveld. Må huske å ta opp og dele opp pølser slik at han får ekstra lyst til å jobbe litt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritabel tarm her også, med jevne mellomrom. Har vært frisk og fin de siste par årene da, uten at jeg helt vet hva det er som gjør at magen oppfører seg pent nå. Jeg tror jeg er intolerant mot studier og oppgaveskriving (=stress), for jeg hadde ekstremt mye vondt i magen osv i studietida, og det var vel da det dukka opp. Men magen tålte visst fint over et halvår med arbeidsledighet da, selv om jeg ble plaga av andre ting da :P

Jeg fant ut at mye hvetemel og melkeprodukter var triggere for meg. Biola og yoghurt ga god fart på magen, kan man si, samme med kaffe. Vaniljesaus og krem var også ille. Men ellers er det vel ingen bombe at man blir oppblåst av lyst brød og boller... Pluss at jeg tror at man må regne med å bli litt oppblåst innimellom. Men er det snakk om magevondt hver eneste dag osv, så bør man jo ta seg en tur til legen. Om ikke annet, så for å utelukke at det ikke er noe alvorlig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Ja, tror det, men en del plommesorter er selvpollinerende, blant annet Opal. Finnes sikkert en liste på nett over hvilke som er selvpollinerende.

Nå vet jeg ikke helt hvilken plommesort det er.. 

Når jeg tenker meg om så har jo naboen et plommetre som står 4-5 meter unna vårt tre. så pollinering skulle vel ikke vært et problem sånn egentlig. Så da må det være noe galt med selve treet vårt, siden den bare har 10 blomster på seg :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå. :aww:  Sovet lenge, dvs våkner jo 5 av mobilen til Bonden, og opp 6 for å hente lille. stå opp 6.30, være oppe til de har reist, og så legge seg igjen, avreagere og så sove - men lenge ble det likevel :ahappy: Frokost er intatt, hunder har fått tisse, så da skal jeg hive meg rundt og sette på roombaen, oppvaskmaskin og vaskemaskin før jeg tulser ut og knipser bilder av verdens fineste kaninunger :wub:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronningen av ukonsentrert bor her.... plenklipp,bare litt da,skrape maling,også bare litt,kaste søppel halvparten glemt,passe hunder fullfører nok greit:D. Klesvask,maskin som gjør jobben,sengetøy inne vaskemaskinen..... legge på nytt,utsatt og sånn går no dagan:icon_redface:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Irritabel tarm her også. Aldri kommet i gang med low foodmap- diett jeg heller.

Formen er bedre når jeg er gravid merkelig nok. Mindre vondt i magen og føler meg generelt bedre.

På en måte føler jeg ikke at det er noe godt argument for å bli gravid... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Irritabel tarm her også. Aldri kommet i gang med low foodmap- diett jeg heller.

Formen er bedre når jeg er gravid merkelig nok. Mindre vondt i magen og føler meg generelt bedre.

På en måte føler jeg ikke at det er noe godt argument for å bli gravid... 

Ikke ment som noe argument ;)

Det jeg tenker på, er om det kan være hormonelle årsaker til mageproblemene, og ikke irritabel tarm

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Kom på nå at jeg har vel egentlig ikke nevnt det her inne. Murphy ble avlivet søndag 22. 

:console: 

1 time siden, 2ne skrev:

Kanskje det er bare her i området vi ikke hadde pæretrær? Eller kanskje jeg ikke var på slang ofte nok til å finne et? :o 

Helt sikkert det siste :lol: Jeg har i alle fall vært på pæreslang, og vokser det pæretrær her så burde det jo gjøre det på østlandet også vil jeg tro.

Husker forresten at de med de beste pærene hadde en stor hund som sladra på oss når vi stjal pærer, så da endte vi opp med å gå og ringe på og spørre om å få plukke istedenfor. Det fikk vi :D

Hjemme. Rette litt igjen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
1 time siden, Mari skrev:

@Belgerpia nå er vi i Trondheim, så kanskje mot sin hensikt, men si fra om det passer at vi kan ha henne. For hun er ok med barn, sant? 

Ellers skal vi leke hundeeiere og passe en storpuddeldame fra neste lørdag i 10 dager. Gleder meg!!

He he he he - vel, jeg får henne jo med meg oppover - det er bare litt pes å ha tre bikkjer når man skal jobbe - og i alle fall en som gjerne vil gjøre ting på sin måte, bedre med de to som er samstemt - i værste fall kan jeg dumpe henne hos dere når jeg kommer oppover og hente henne etter utstillingen søndag *lurt* - og ja, Hermine er grei med unger - hun er egentlig veldig grei med alt faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...