Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

15 minutter siden, Tinkie skrev:

5 km én vei? Altså, det er faktisk ganske langt... :P  

7 åringer i det langstrakte land går 4 km hver vei liksom, så nei. Jeg synes ikke det er såååå langt at det er en umulig avstand å gå for en voksen høyreist mann. 

Han fikk ikke så veldig mye medlidenhet over sutringen på mangel på offentlig transport av meg :P

Kona kjører han til og fra da. Så stakkaren slipper å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

7 åringer i det langstrakte land går 4 km hver vei liksom, så nei. Jeg synes ikke det er såååå langt at det er en umulig avstand å gå for en voksen høyreist mann. 

7-åringer i det langstrakte landet blir kjørt til og fra skolen, de, om de ikke har buss :aww:
Men han kunne jo ha syklet.... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg landet i sofaen etter en dag hvor jeg har vært på beina omtrent hele tiden. Godt å slappe av litt nå ja! Har ikke hatt tid til å lage middag og nå orker jeg ikke, men brødskiver fungerer fint det :aww: Hadde tenkt å vaske over gulvene, får se om jeg orker det etterpå. Da skal jeg i så fall belønne meg selv med stratos melky, kakao og hundenerding resten av kvelden! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Wednesday skrev:

Ja, han er virkelig hysterisk. Skal visst ikke være et eneste tegn på at det har bodd folk der, virker det som. Skapdøra er ikke eneste skaden da, det er hakk og skraper overalt :/ Og jeg har ikke gått gjennom sammen med huseier ennå :/ 

Men mannen til mamma skal hjelpe til med å fikse litt her og der, det er bare småplukk. Selv om det er en kjempe big deal for huseier.

Usj, sånn var huseiern jeg hadde i aremark. Heldigvis slapp jeg gjennomgang med han, og siden jeg flyttet før oppsigelsestiden så fikk han dobbel leie en eller to mnd og tok det til pusse på det han fant, istede for depositum. Var tygget på en dørkarm, og noen kloremerker på to dører. Og jo, jeg hadde fått installert parabol da, det var krise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg øm i anklene. Vrikka begge to flere ganger i går på NRH-trening (helsikes terreng med overgrodde småsteiner!), og etter å ha vært på beina på jobb i 5 timer og nå gått en times tur med Bris så er de litt såre. Bra jenta er sliten enda etter tre tøffe spor i går (eller sliten og sliten, ikke understimulert sier vi heller :P ).

Decoy var hos veterinær i dag ja, og fikk røntga nakken og ryggen. Bildene så fine ut de sa veterinær (faktisk helt identiske med de som ble tatt i januar i fjor). Konklusjonen ble at det er muskulært. Skal få en kur med betennelsesdempende + ei uke med bare båndturer, så tar vi det videre derfra. Var samme veterinær som han hadde sist runde og, så han kjente igjen "casen" vår. :P Håper kuren fikser trøbbelet. :) 
Sånn ser ryggen til den 9 år gamle flybensintolleren min ut:
ryggr%C3%B8ntgen.jpg

Jeg er ikke noe god på å lese røntgenbilder, men jeg syns det er veldig fascinerende. :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

7-åringer i det langstrakte landet blir kjørt til og fra skolen, de, om de ikke har buss :aww:
Men han kunne jo ha syklet.... 

Mange desverre,  men ikke alle :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Usj, sånn var huseiern jeg hadde i aremark. Heldigvis slapp jeg gjennomgang med han, og siden jeg flyttet før oppsigelsestiden så fikk han dobbel leie en eller to mnd og tok det til pusse på det han fant, istede for depositum. Var tygget på en dørkarm, og noen kloremerker på to dører. Og jo, jeg hadde fått installert parabol da, det var krise. 

De må nesten regne med at folk bor der når de leier ut, synes jeg :aww:

---

Mamma sier at hun har lyst på katt. Det er jo perfekt! Da kan jo den være hos meg når vi er på skole og jobb, for da slipper valpen å være helt alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mud skrev:

7 åringer i det langstrakte land går 4 km hver vei liksom, så nei. Jeg synes ikke det er såååå langt at det er en umulig avstand å gå for en voksen høyreist mann. 

Han fikk ikke så veldig mye medlidenhet over sutringen på mangel på offentlig transport av meg :P

Kona kjører han til og fra da. Så stakkaren slipper å gå. 

Jeg er enig i at det ikke er en umulig avstand, altså, men det er et stykke å gå hver vei. :P Men sykle kunne han definitivt gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wednesday skrev:

De må nesten regne med at folk bor der når de leier ut, synes jeg :aww:

---

Mamma sier at hun har lyst på katt. Det er jo perfekt! Da kan jo den være hos meg når vi er på skole og jobb, for da slipper valpen å være helt alene :D

Enig. Skal ikke forlate åstedet bomba, men med små barn/dyr/klønete mennesker, så skjer det ting. :aww:  

Kult! :D Pass på tidlig tilvenning med valpen :D

 

 

 

Trenger ikke vente på tenårene nei, det slamres i dører og skrikes NEI! av fulle lunger. :aww:  Hun er ørlite granne dramatisk av seg den ungen :lol::wub: 

Nå ligger hun i senga og teller smokker og div. Alt for å ikke sovne. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, nå må jeg begynne å gå kveldstur igjen..Huseier har lånt sau som skal bo på den lille enga nedenfor huset i sommer. Jeg har pleid å la gutta få siste lufting før natta der. Felix og Blaze har stått som to meget interesserte inspektører i vinduet. Blaze bjeffer mest på folka som styrer, men jeg ser i blikket til Felix at han kunne tenkt seg litt lammelår:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Raksha skrev:

Enig. Skal ikke forlate åstedet bomba, men med små barn/dyr/klønete mennesker, så skjer det ting. :aww:  

Kult! :D Pass på tidlig tilvenning med valpen :D

 

Nettopp. Å ha dyr der var heeelt uaktuelt, så skjønte fort at de kom til å være nøye. 

Jeg tenkte hun kunne få kattunge akkurat når jeg får valp! Det passer best for meg at de får katt da :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty skrev:

Akkurat nå er jeg øm i anklene. Vrikka begge to flere ganger i går på NRH-trening (helsikes terreng med overgrodde småsteiner!), og etter å ha vært på beina på jobb i 5 timer og nå gått en times tur med Bris så er de litt såre. Bra jenta er sliten enda etter tre tøffe spor i går (eller sliten og sliten, ikke understimulert sier vi heller :P ).

Decoy var hos veterinær i dag ja, og fikk røntga nakken og ryggen. Bildene så fine ut de sa veterinær (faktisk helt identiske med de som ble tatt i januar i fjor). Konklusjonen ble at det er muskulært. Skal få en kur med betennelsesdempende + ei uke med bare båndturer, så tar vi det videre derfra. Var samme veterinær som han hadde sist runde og, så han kjente igjen "casen" vår. :P Håper kuren fikser trøbbelet. :) 
Sånn ser ryggen til den 9 år gamle flybensintolleren min ut:
ryggr%C3%B8ntgen.jpg

Jeg er ikke noe god på å lese røntgenbilder, men jeg syns det er veldig fascinerende. :P

Jeg begynte automatisk å telle valper på det bildet, men fant ikke en eneste en!

 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke skal jeg både planlegge fremtiden min (hva jeg skal bli når jeg blir stor) og undersøke hodet mitt (migreneutrening på nevrologisk avdeling) - dette kan bli interessant. :aww: 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluh, jeg trodde laptopen min røyk, den oppførte seg helt skrullete, men så var det visst bare den trådløse musa som var på bærtur. Alle muser er vel kanskje trådløse nå til dags forresten. Men uansett så er en mus veldig mye billigere enn en laptop, så da så.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Line skrev:

3-400g vh til en valp på 2-3 kilo, høres da absurd mye ut? 

Rafiki spiste faktisk omkring 12% av sin egen kroppsvekt i en periode.. 1 kg dagen på 7,noe-kilos hund :ustol: Spiser nå i underkant av det samme, men veier 14-15kg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mushi skrev:

Luna var meget omtenksom på tur i dag. Hun hadde fått med seg trenden om farget hår og bestemte seg for å farge ponni gul.

Det samme prøver Casper å gjøre med mamma sin svarte hund. Funker dårlig å ikke bleke pelsen først har jeg fortalt, men han nekter å høre på det øret:aww:

 

Endelig fått noe kontroll på urinveisinfeksjonen. Herlighet som den har plaget meg i dag! To bare 3 timer å bli kvitt de verste smertene etter at jeg tok smertestillende. Får vurdere legetime hvis det ikke blir bedre i løpet av noen dager. Tipper jeg får noe form for hjelp når jeg har gått med det i over en uke, håper ihvertfall det. Som regel så klarer jeg å ta knerten på hele greia selv i løpet av et par dager, men denne gangen satt den litt hardere fast.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten. Rakk akkurat å få gjort unna mobilhandelen, slengt på Uno selen og stappa en pose i lomme, møte mobilkjøper i døra for gubben hadde glemt å tilbakestille, febrilsk ringe gubben på jobb for å få itunespassord, fikse mobilen, hurtigtisse Uno, komme inn døra igjen rett før siste brettet med rundstykker var ferdige, få dem ut av ovnen, slenge brus og notatblokk i sekken, tisse selv, hente frem godbit og kose litt med trøttingen, hive ham inn på riktig side av kompostgrindene med godbit, og få på meg sko idet svigerfar kom ned oppkjørsla. 

Veldig morsomt og lærerikt kurs da, teorikveld før grunnkurs lydighet i regi av Oslo hundeskole. Geir Marring var med og prata en del. Kjenner jeg angrer litt på at vi valgte valpekurs i regi av hundeklubben istedenfor de her folka... men vi har sjansen til å lære en del nå, og jeg kommer til å fortsette med hverdagslydighet-kurset etterpå. Nå håper jeg bare jeg kan få lokka gubben til å være med på en kurskveld eller to, det hadde vært så fint for både ham og Uno om de kunne finne litt treningsglede sammen. Tror gubben hadde hatt godt av å få oppleve litt mestring sammen med Uno, det blir mye "nei"...

Uno har gått og lagt seg igjen, jeg sitter fast i sofaen. Finne litt krefter til å lage meg kakao og ta på meg kosebukse :faceless: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Line skrev:

Noen begynner å bli godt vant med å sofe.... :aww: 

13248432_10153706576941985_4414200280318

:wub::wub::wub: nydelig!!!

 

Jeg har lyst å flytte til Oslo nåååå, er så lei av livet i Bergen for tiden. Hadde jeg ikke har mr.tinder så hadde jeg kjeda meg ihjel.... Familien er alt for mye hjemme i huset, venner er alt for opptatt med egne liv og jeg trenger en hund!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...