Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Debbie skrev:

Tusen takk for tilbudet. Ikveld er jeg så sliten at jeg glemte å lage middagen helt ferdig. Risen er kokt, resten har jeg glemt...blir tidelig natta idag. 

:lol:  Vi prøver i morgen eller noe sånt. :)  Er ikke så skrekkelig vanskelig, tror jeg, men greit å være litt våken. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

I kveld kom det invitasjon på tur med flere damer med sax fra fredag til lørdag. Det tror jeg blir veldig koselig! Og med fint vær så er det nok helt topp å være ute i havgapet :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ozzy skrev:

Bruk (bestill? ) master og betal når skattepenger kommer? :)

 

5 minutter siden, Tonje skrev:

Siden du vet at du får penger kan du jo bruke mastercard og betale tilbake når pengene kommer? :) 

 

Får kanskje vurdere det... Får ikke såå mye skattepenger heller, men det blir jo litt. Men aldri brukt Mastercard, så er litt skeptisk til det og. Men det koster ikke noe ekstra, så lenge man betaler tilvake innen ne viss tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laikamor skrev:

 

Får kanskje vurdere det... Får ikke såå mye skattepenger heller, men det blir jo litt. Men aldri brukt Mastercard, så er litt skeptisk til det og. Men det koster ikke noe ekstra, så lenge man betaler tilvake innen ne viss tid?

Ja, stemmer, bare å sjekke vilkårene så vet du hvor lang tid du har på deg. Som oftest er minst en måned "gratis", altså, ingen ekstra kostnader utover akkurat det du brukte. Jeg bruker det mye, eksempelvis veldig greit på ferie i utlandet, da mastercardet mitt har endel forsikringer inkludert om jeg handler med det, også betaler jeg når jeg kommer hjem :) Veldig enkelt og helt trygt. Faren med mastercard er folk som bruker det uten å tenke på at det faktisk er lånte penger som skal tilbakebetales, og som ikke skjønner konseptet med renter, mastercardet i seg selv er helt trygt å bruke. Jeg bruker aldri mastercardet om jeg ikke vet jeg kan betale seinest måneden etter, men så lenge jeg kan det er det stort sett alltid det jeg bruker ved netthandel, kjøp av reiser eller handling i utlandet etc etc :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Siri skrev:

*Hysj... må ikke la henne få vann på mølla vøtt :lol:*

Det er det argumentet jeg bruker også, når noen mener jeg har fordommer mot noe :aww: 

:lol: Oppgraderte fra wonerbaum til skinnvest, bart og mokasiner? :lol: Heimbrenten var vel den samme antar jeg :aww: 

Heimerten var noe av den samme, bare vesentlig flinkere til å drikke og tåle den her i Trøndelag :aww: 

14 minutter siden, laikamor skrev:

 

Får kanskje vurdere det... Får ikke såå mye skattepenger heller, men det blir jo litt. Men aldri brukt Mastercard, så er litt skeptisk til det og. Men det koster ikke noe ekstra, så lenge man betaler tilvake innen ne viss tid?

Men hvordan vet du når du får skattepengene? De oppgir jo ingen dato.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

Men hvordan vet du når du får skattepengene? De oppgir jo ingen dato.. 

Første utbetaling starter 22. juni - så om hun trenger dem før så vet hun jo at de kommer for sent. :)

 

Wee - barnslig glede for en blakk sjel - 1500 i kundeutbytte fra gjensidige - me like!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Heimerten var noe av den samme, bare vesentlig flinkere til å drikke og tåle den her i Trøndelag :aww: 

Men hvordan vet du når du får skattepengene? De oppgir jo ingen dato.. 

Har bare gått ut fra jeg får p førdte utbetalingsdato, som er i slutten av juni. Har alltid fått da tidligere, men det er jo mulig det endrer seg.

Men uansett får jeg lønn i juli, siden jeg starter sommerjobben i juni :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, jeg syns ikke det, jeg syns det er bortkasta tid å kjøre helt til Lørenskog bare for at han skal se på noe jeg kunne sendt han bilde av, og svart på noe jeg kunne sendt i en sms :aww: Men jeg er glad for at jeg fikk igjen jakka mi :ahappy: 

Du skal nå være så vanskelig, du :aww:          :lol: 

35 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det var det da, jeg er ikke helt sikker på om jeg vil høste fruktene av deres arbeid, jeg er ikke spesielt glad i hverken tomater eller agurk, og gudene veit hva slags salat og krydderplanter de har sådd :lol: 

:lol: Du får komme hit og spise jordbær og sukkererter da... og lukte på resten av blommorna :lol:

35 minutter siden, 2ne skrev:

Willy er rar :aww::P 

Pfffft... er han vel ikke... han er bare en fornuftig fyr :aww: 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Heimerten var noe av den samme, bare vesentlig flinkere til å drikke og tåle den her i Trøndelag :aww: 

Vi er selvsagt litt mer drevne på sånt, vi trøndere må vite :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ozzy skrev: Bruk (bestill? ) master og betal når skattepenger kommer? [emoji4]

 

5 minutter siden, Tonje skrev: Siden du vet at du får penger kan du jo bruke mastercard og betale tilbake når pengene kommer? [emoji4] 

 

Får kanskje vurdere det... Får ikke såå mye skattepenger heller, men det blir jo litt. Men aldri brukt Mastercard, så er litt skeptisk til det og. Men det koster ikke noe ekstra, så lenge man betaler tilvake innen ne viss tid?

Hvilken bank har du?

Jeg bruker mastercard mye siden jeg bor i utlandet. Har DnB sitter hvite og er veldig fornøyd med det. Har bare 5000 i kreditt. Kunne sikkert fått mer, men har det kun som nødbeløp og trekker som oftest en sum fra brukskontoen hver måned sånn at jeg egentlig ikke bruker av kreditten. Mange mastercard har en del rabatter på bensinstasjoner og enkelte butikker så er ikke dumt å ha i bakhånd :)

Søstera til x'n har kjøpt seg blandingsvalp. Hun bor i statene. Fikk snapp av en valp som sitter i ett alt for lite bur...

Spurte hvorfor den satt i bur. Fikk til svar at den ikke var husrein så måtte ha bur med burdeler for å gjør buret mindre sånn at den ikke ville tisse i senga si... For det hadde hun nemmelig fått beskjed om fra der hun kjørte valpen :/

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Krutsi skrev:

Heimerten var noe av den samme, bare vesentlig flinkere til å drikke og tåle den her i Trøndelag :aww: 

Men hvordan vet du når du får skattepengene? De oppgir jo ingen dato.. 

Jeg får de alltid på første oppgitte dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Tinkie skrev:

Takk! Oppblåst, magesmerter og avvikende avføring har jeg tidvis :lol: Jeg vet at hvetemel utløser det, men det virker som om det bare gjør det av og til. Mer enn én kopp kaffe hver dag utløser det også. Høres sannsynlig ut?

Har du sjekka om du har glutenallergi eller andre problemer med mage/tarm? 

Du kan lese litt om det her, det er ganske greit forklart, både symptomer og årsaker og hvordan de diagnostiserer det, men om du mistenker mage/tarm-problemer, bør du ta det med legen din. Det kan være alt fra ingenting til noe ordentlig alvorlig :) 

3 minutter siden, Siri skrev:

Du skal nå være så vanskelig, du :aww:          :lol: 

Jeg liker å være vanskelig, jeg :aww::lol: 

3 minutter siden, Siri skrev:

:lol: Du får komme hit og spise jordbær og sukkererter da... og lukte på resten av blommorna :lol:

Jaaaa, det høres ålreit ut :ahappy: Kanskje jeg kan ta med litt rips, vi har to ripsbusker i hagen. Vi har et plommetre også, men det slanger bikkjene før vi rekker å høste inn noe :lol: Og to epletrær, tror vi, de er så unge at de ikke ga noe frukt i fjor i hvert fall :) 

3 minutter siden, Siri skrev:

Pfffft... er han vel ikke... han er bare en fornuftig fyr :aww: 

Som heller vil løpe enn pule? Høres ikke fornuftig ut :aww::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, laikamor skrev:

Har bare gått ut fra jeg får p førdte utbetalingsdato, som er i slutten av juni. Har alltid fått da tidligere, men det er jo mulig det endrer seg.

Men uansett får jeg lønn i juli, siden jeg starter sommerjobben i juni :)

 

 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Jeg får de alltid på første oppgitte dato.

Men det er ingen garanti i det.. Særlig ikke etter de har endret utbetalingsrutinene i fjor.. 

Bare sånn at man er obs på det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg liker å være vanskelig, jeg :aww::lol: 

I knoooow :P 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Jaaaa, det høres ålreit ut :ahappy: Kanskje jeg kan ta med litt rips, vi har to ripsbusker i hagen. Vi har et plommetre også, men det slanger bikkjene før vi rekker å høste inn noe :lol: Og to epletrær, tror vi, de er så unge at de ikke ga noe frukt i fjor i hvert fall :) 

Høres ut som en bra deal :lol:. Jeg har også et epletre i hagen - jeg planta det i fjor og det satte noen kart, men de bare falt av :( 

2 minutter siden, 2ne skrev:

Som heller vil løpe enn pule? Høres ikke fornuftig ut :aww::P 

Synes det er et særdeles tilgivende trekk hos en mann :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt misunt på epletrærne, plommetrærne og ripsbærbuskene deres :P Vi har et plommetre i hagen, men det har bare 10 blomster på seg :P Lite sannsynlig at det blir mye plommer til høsten med andre ord. Ripsbærbusken min er fremdeles så liten at det sikkert ikke blir bær der før tidligst til neste år. 

Tenker jeg skal følge litt med på plantasjen og se om det kommer litt eple-, og plommetrær (og ripsbærbusker) på tilbud utover sommeren/høsten. For da tror jeg at jeg kjøper noen :D Må jo utnytte hagen :aww::D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Blir litt misunt på epletrærne, plommetrærne og ripsbærbuskene deres :P Vi har et plommetre i hagen, men det har bare 10 blomster på seg :P Lite sannsynlig at det blir mye plommer til høsten med andre ord. Ripsbærbusken min er fremdeles så liten at det sikkert ikke blir bær der før tidligst til neste år. 

Det er ikke bare gull og grønne skoger her da :lol:. Epletreet mitt ser egentlig litt dødt ut, synes jeg... det kan kanskje med litt godvilje se ut til at det kommer noen skudd, men blomster er det langt i fra :lol:. Jeg har en stor og gammel ripsbusk, men den får ikke bær lenger.. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det hundebur på oss da :lol: Satse påat de passer i nybilen om vi må heve kjøpet på mazdaen. De som har buret er litt gira på å bli kvitt det, og kommer med det på døra i morgen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Krutsi skrev:

 

Men det er ingen garanti i det.. Særlig ikke etter de har endret utbetalingsrutinene i fjor.. 

Bare sånn at man er obs på det.. 

Hyyyyyysj, jeg mååå ha mine i juni :cry: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
2 timer siden, MarieR skrev:

Altså, når jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å ikke gå for toller denne gangen så var det ikke kjempelurt å sette seg ned å se på planlagte toller-kull! :P En hannhund jeg liker veldig godt skal brukes, men heldigvis på ei tispe jeg ikke liker, som i tillegg er fra et kull der flere gikk nokså svake MH'er. Et par andre planlagte kull ser derimot veldig lovende ut og jeg kjenner det blir stadig vanskeligere å holde på argumentasjonen om hvorfor jeg ikke skulle ha toller nå. Men det er nå det som er blitt hjerterasen min da. Jaja, jeg har heldigvis tid til å bestemme meg og ombestemme meg noen ganger enda, selv om jeg helst skulle hatt hund i går. 

Å skjønner deg godt. Holdt på å kjøpe en flat valp som noen måtte omplassere. Og det hadde vært impulskjøp det

Jeg har solbær i hagen og fått tiggi til meg en ripsbusk. Ripsbusken satte noen enorme røtter så den er det bra å kjøpe som liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Raksha skrev:

Første utbetaling starter 22. juni - så om hun trenger dem før så vet hun jo at de kommer for sent. :)

 

Wee - barnslig glede for en blakk sjel - 1500 i kundeutbytte fra gjensidige - me like!

 

Har du fått mail fra gjensidige om det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Har du fått mail fra gjensidige om det nå?

nei, men jeg har snoka før så visste at det skal være klart 24. mai, så bare å logge inn på sidene og bekrefte konto så kommer dem innen en ukes tid. :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

nei, men jeg har snoka før så visste at det skal være klart 24. mai, så bare å logge inn på sidene og bekrefte konto så kommer dem innen en ukes tid. :D

 

Å, så kjekt! Da må jeg gjøre det :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, laikamor skrev:

Har bare gått ut fra jeg får p førdte utbetalingsdato, som er i slutten av juni. Har alltid fått da tidligere, men det er jo mulig det endrer seg.

Men uansett får jeg lønn i juli, siden jeg starter sommerjobben i juni :)

Ikke for å være gledesdreper, men jeg har både fått på første og siste utbetalingsdato, så det er ingen automatikk i at du alltid vil fortsette å få på første utbetalingsdato. 

Nå har bikkjene fått en mil foran sparkesykkel, så de er fornøyde, mens jeg funderer på en husky til :P Jeg sliter stadig med at jeg vil ha hundene fra de er valper, men ikke vil ha valper. Det er litt vanskelig å kombinere :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snusmumrikk skrev:

Ikke for å være gledesdreper, men jeg har både fått på første og siste utbetalingsdato, så det er ingen automatikk i at du alltid vil fortsette å få på første utbetalingsdato. 

Nå har bikkjene fått en mil foran sparkesykkel, så de er fornøyde, mens jeg funderer på en husky til :P Jeg sliter stadig med at jeg vil ha hundene fra de er valper, men ikke vil ha valper. Det er litt vanskelig å kombinere :lol: 

Jeg har det akkurat på samme måte.. Men jeg kjenner at ulempene ved å få de som voksne er større enn valper :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Akkurat nå, Krutsi skrev:

Jeg har det akkurat på samme måte.. Men jeg kjenner at ulempene ved å få de som voksne er større enn valper :P 

Husky er ikke det verste å få som unghund da. En brukshund til lp, redning osv ville jeg definitivt hatt fra valp. Men jeg syns også fordelene med å ha dem fra valper er større enn ulempene. Men det er så godt med voksne hunder som ikke trenger å begrenses ifht aktivitet og faktisk skjønner litt :P Selv om den ene "voksne" her ikke er mer enn et år da. Men han er så fornuftig at jeg må ta meg sammen for å ikke forvente mer av han enn man gjør av ettåringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...