Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

5 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg begynte automatisk å telle valper på det bildet, men fant ikke en eneste en!

 

Jeg og... :icon_redface:

 

Nedtelling til fri, knappe 6 t igjen. Eller "fri",  det mangler jo selvsagt ikke på ting man har planlagt/tatt på seg. Neste fripriode skal jeg prøve å si nei. Må bare huske det... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at det går an jeg.. Barnet som fikk full dose med Paracet, Ibux og hostesaft i går for å klare seg igjennom dagen, er i ganske så fin form i dag.. 

Enn om flere kunne bli så mye bedre av å bare sove ei natt :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Annik skrev:

Noen som har tips som hjelper mot kvalme? Dette er grusomt :thumbsdown:

Det kommer kanskje an på hva slags kvalme det er snakk om, men jeg har hatt god effekt av Fisherman's Friend med mintsmak og Lovehearts av en eller annen merkelig grunn. Preggiskvalmen til lillesøster ble døyvet av Ritz-kjeks, mens en venninne levde på Lovehearts (igjen: :|) i sitt første trimester. Ellers er det mange som tyr til halvdød blå Farris med iblandet eplejuice med suksess.

Edit: og ingefær! Ingefærøl, f.eks. eller "ingefærbrygg" (oppskåret ingefær i en kopp med varmt vann. "nytes" varm eller kald)

 

Nå sitter jeg og har hjemmekontor mens jeg venter på at legekontoret skal åpne. Det er kanskje greit å sjekke ut når jeg ikke har fått puste skikkelig (altså, jeg får puste, men sliter med å få dratt luften ordentlig inn og ut av lungene). Tør ikke løpe 5 k i morgen uten å ha sjekket det først, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonje skrev:

Akkurat prata med samboer på tlf, han er drittlei jobben sin og vurderer å si opp. Det er så mye frem og tilbake og lite håndfast i den bedriften at jeg blir skremt. Samboer har fast bortejobbing hver fjerde uke, det er det eneste han vet helt sikkert, alt annet får han beskjed om samme dag eller dagen i forveien. 

I dag ble han beordret til å kjøre ut og bli borte resten av uka selv om han ikke har borte-uke før i neste uke. Da har han vært på jobb siden 6 i dag tidlig og da jeg snakket med han jobbet han fremdeles...Forsvarlig? Han rakk å komme hjemom å hente tingene sine før han måtte dra, ingen dusj eller middag. Grunnen til at han måtte steppe inn på langkjøring var at han som egentlig skulle kjøre hadde fri denne uka. Forbauselsen var derfor stor da samboer ser denne fyren på jobb...Sjefen lyver han rett i trynet...

Det samme med ferier. Han får ikke vite noen ting i god tid. Han har spurt om ferieplanene for sommern i flere uker nå, men fått beskjed om at de vet ikke. Vel, i dag kom det opp ferieliste og hans navn står ikke noe sted. Hvordan i huleste heiteste skal vi få planlagt noe som helst på det viset her?? :gaah: Det blir vel samme opplegget som i påska, da fikk han vite ettermiddagen før ferien at han faktisk fikk fri og kunne bli med til tr.heim dagen etter. Hva **** liksom? *oppgitt*

Høres ut som en arbeidsplass det ikke er verdt å samle på, nei. Er det ikke noe regler om at man skal få arbeidstidene sine 14 dager før de inntreffer, så lenge man ikke er typ vikar ol? Mener at vi hadde det sånn pga arbeidsmiljøloven. 

Jeg hadde sagt opp på dagen om det var meg. Å gå med så mye usikkerhet hver dag hadde jeg rett og slett ikke orket. 

 

@Annik Når jeg er kvalm lever jeg på vanlig "levende" Cola og noe salt, enten Ritz-kjeks eller salt potetgull 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Akkurat nå sitter jeg her og er så trøtt at jeg faktisk ikke fungerer. Sånn har det vært i et par dager nå, selv om jeg har sovet 10 timer natt til i går formiddag, og over 8 timer nå. Sovnet litt på sofaen i løpet av gårsdagen også... 

Men snart må jeg kjøre på jobb. Heldigvis bare halvannen time i dag. Og så skal jeg til lege etterpå. Gubbens ordre fordi han nekter å se på at jeg har det dritt i månedsvis sier han. 
Er rimelig lei av denne runddansen her nå :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgen med valp, vært litt bortskjemt de siste dagene med at hun sov til jeg sto opp, men i dag våkna jeg av et brak i femtia og så syting rundt halv seks..tror hun ramla ned fra sofaen...Stakkar lille, voldsom måte å våkne på? Ellers har jeg ringt å fått ført journal over fra gammelt til nytt legekontor, og det koster visst 85 kroner.. Syns det var litt stiv pris men..kanskje bare meg?

AN..vaske håret, så på trening [emoji4]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Polfarer skrev:

Det der høres ikke ut som en arbeidsplass man vurdere holde på nei emoji14.png Håper han finner noe annet om han bestemmer seg for å si opp, og at dere får det litt lettere med planlegging og andre ting :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Det håper jeg også :) 

4 minutter siden, Lunatic skrev:

Høres ut som en arbeidsplass det ikke er verdt å samle på, nei. Er det ikke noe regler om at man skal få arbeidstidene sine 14 dager før de inntreffer, så lenge man ikke er typ vikar ol? Mener at vi hadde det sånn pga arbeidsmiljøloven. 

Jeg hadde sagt opp på dagen om det var meg. Å gå med så mye usikkerhet hver dag hadde jeg rett og slett ikke orket. 

 

@Annik Når jeg er kvalm lever jeg på vanlig "levende" Cola og noe salt, enten Ritz-kjeks eller salt potetgull 

14 dager før? Ohoi, det hadde vært luksus! Det funker visst ikke sånn i transportbransjen. Å jeg forstår det til en viss grad, men slik som de holder på nå er rett og slett ikke bra. Han har holdt ut i snart 1 år nå og jeg har sagt at jeg støtter han uansett hva han velger å gjøre, har selv gått i jobb jeg mistrivdes veldig i, så jeg har full forståelse for tankene hans. 

------

Jeg er litt spent på fysioterapeut-time i dag, aldri vært på sånt før. Prøvde å droppe paracet i dag tidlig, men måtte kapitulere da jeg kom på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Akkurat nå sitter jeg her og er så trøtt at jeg faktisk ikke fungerer. Sånn har det vært i et par dager nå, selv om jeg har sovet 10 timer natt til i går formiddag, og over 8 timer nå. Sovnet litt på sofaen i løpet av gårsdagen også... 

Men snart må jeg kjøre på jobb. Heldigvis bare halvannen time i dag. Og så skal jeg til lege etterpå. Gubbens ordre fordi han nekter å se på at jeg har det dritt i månedsvis sier han. 
Er rimelig lei av denne runddansen her nå :thumbsdown:

Kanskje du sover litt i overkant mye? Jeg ville kutta ned til maks 8 timer totalt i løpet av et døgn, for man blir fort sløv og mer trøtt hvis man sover for mye. 

Lykke til hos legen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....fikk jeg endelig tak i rett person. Brukte nesten en time i går å få tak i en annen i samme firma, og når jeg endelig fikk tak i han så var det selvsagt feil person. Sentralborddamen hadde visst ikke helt oversikt alikevel :P

Nå er det hjem å sove litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Celeritas skrev:

 

Tidlig morgen med valp, vært litt bortskjemt de siste dagene med at hun sov til jeg sto opp, men i dag våkna jeg av et brak i femtia og så syting rundt halv seks..tror hun ramla ned fra sofaen...Stakkar lille, voldsom måte å våkne på? Ellers har jeg ringt å fått ført journal over fra gammelt til nytt legekontor, og det koster visst 85 kroner.. Syns det var litt stiv pris men..kanskje bare meg?

AN..vaske håret, så på trening emoji4.png

Det koster dessverre litt å sende en journal.. For jeg er i alle fall vant med at det sendes rekommandert, og det ekke helt billig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Celeritas skrev:  

Tidlig morgen med valp, vært litt bortskjemt de siste dagene med at hun sov til jeg sto opp, men i dag våkna jeg av et brak i femtia og så syting rundt halv seks..tror hun ramla ned fra sofaen...Stakkar lille, voldsom måte å våkne på? Ellers har jeg ringt å fått ført journal over fra gammelt til nytt legekontor, og det koster visst 85 kroner.. Syns det var litt stiv pris men..kanskje bare meg?

AN..vaske håret, så på trening [emoji4]

Det koster dessverre litt å sende en journal.. For jeg er i alle fall vant med at det sendes rekommandert, og det ekke helt billig [emoji14] 

Jo skjønner det, tenkte kanskje det meste var digitalt nå så det gikk an å sende over nett, men er vel noen gamle papirjournaler også sikkert. Blir grinete av uforberedte utgifter selv om de er små:P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Celeritas skrev:

Jo skjønner det, tenkte kanskje det meste var digitalt nå så det gikk an å sende over nett, men er vel noen gamle papirjournaler også sikkert. Blir grinete av uforberedte utgifter selv om de er små:P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Problemet er at det er ikke noe standardisert program legekontorene har, så de kan velge selv. Så de kan ikke sende noe over til hverandre elektronisk. Så de er nødt å skrive ut alt de har, i tillegg finne den journalen de fikk fra det forrige legekontoret og evt papirsvar fra Div undersøkelser (fra feks sykehus) og så sende pr post.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Problemet er at det er ikke noe standardisert program legekontorene har, så de kan velge selv. Så de kan ikke sende noe over til hverandre elektronisk. Så de er nødt å skrive ut alt de har, i tillegg finne den journalen de fikk fra det forrige legekontoret og evt papirsvar fra Div undersøkelser (fra feks sykehus) og så sende pr post.. 

Jeg tror min gikk på en brent dvd sist jeg bytta legekontor. Men det er jo mulig de lagra alt til pdf... Evt at de kontora jeg bytta mellom ved en ren tilfeldighet har samme journalsystemet. Lurer på om regninga kom på 75 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

Jeg tror min gikk på en brent dvd sist jeg bytta legekontor. Men det er jo mulig de lagra alt til pdf... Evt at de kontora jeg bytta mellom ved en ren tilfeldighet har samme journalsystemet. Lurer på om regninga kom på 75 kr

Det kan godt hende at noen har en slik løsning, men der jeg jobbet så sendte vi alt pr post.. Fordi de andre kontorene rundt omkring hadde flere forskjellige systemer, og så i tillegg fikk vi sendt alt av det vi hadde av papirer også.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Celeritas skrev: Jo skjønner det, tenkte kanskje det meste var digitalt nå så det gikk an å sende over nett, men er vel noen gamle papirjournaler også sikkert. Blir grinete av uforberedte utgifter selv om de er små[emoji14]

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Problemet er at det er ikke noe standardisert program legekontorene har, så de kan velge selv. Så de kan ikke sende noe over til hverandre elektronisk. Så de er nødt å skrive ut alt de har, i tillegg finne den journalen de fikk fra det forrige legekontoret og evt papirsvar fra Div undersøkelser (fra feks sykehus) og så sende pr post.. 

Åja, om det er slik så skjønner jeg jo at de tar seg såpass betalt, da er det jo faktisk litt styr med det. Skulle vært litt bedre system i dagens samfunn, men blir vel mye jobb å få alt gammelt papir inn på data uansett. Men ja, om det er så mye jobb med det så er jo 85 kroner helt greit:)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna med irritabel tarm i dag, så jeg tok smertestillende og gikk og la meg igjen. Veit ikke helt hvorfor den er så lett å irritere om dagen, men det er irriterende :aww: 

Etterpå skal jeg på Ahus på sjekk på gastropoliklinikken. Det blir interessant, jeg kan ikke huske å ha fått noen innkallelse av dem før jeg fikk en tekstmelding om det i helgen, så jeg aner ikke hva som skal undersøkes, jeg. Satser på at det er operasjonsområdet, jeg har ikke så lyst på kamera i rompa igjen helt enda :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Celeritas skrev:

Åja, om det er slik så skjønner jeg jo at de tar seg såpass betalt, da er det jo faktisk litt styr med det. Skulle vært litt bedre system i dagens samfunn, men blir vel mye jobb å få alt gammelt papir inn på data uansett. Men ja, om det er så mye jobb med det så er jo 85 kroner helt greit:)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Det er faktisk litt jobb da.. 

Men systemene henger litt etter ja faktisk.. Det er vel nå nylig at de faktisk har sluttet med å oppdatere fastlegelistene med diskett liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...