Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Timmiansen synes det var helt topp at Bizi kom hjem søndag kveld.

Eierne av valpen Bizi var sammen med i helgen synes det var veldig fint at valpens første møte med en voksen hund (så voksen man kan bli 19 mnd gammel) var med Biz, for hun var tålmodigheten selv, og valpen kopierte alt hun gjorde, løp ved siden av henne og kikket opp på henne, de lekte sammen, gikk tur sammen, satt pent ved siden av hverandre og fikk godbit og hadde det kjempefint.

De hadde egentlig ikke lyst til at hun skulle dra, og ville gjerne beholdt henne der, så hun var hjertelig velkommen tilbake så snart som mulig.:)

Nå er Timmy glad igjen også, han er ferdig med å sture og se trist ut, og er som han pleier.

 

I morgen klokka 09 kommer flislegger en og to, dvs papsen og broderen hit, for å starte å legge de lekre flisene mine på badet, som nå ligger og venter i spenning på et av soverommene.

Jeg kan nesten ikke vente med å se hvordan det blir, og har skrubbet membranen med salmiak, så alt er klart til i morgen.

Snart Timmy, kan du kose deg på varmekablene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat prata med samboer på tlf, han er drittlei jobben sin og vurderer å si opp. Det er så mye frem og tilbake og lite håndfast i den bedriften at jeg blir skremt. Samboer har fast bortejobbing hver fjerde uke, det er det eneste han vet helt sikkert, alt annet får han beskjed om samme dag eller dagen i forveien. 

I dag ble han beordret til å kjøre ut og bli borte resten av uka selv om han ikke har borte-uke før i neste uke. Da har han vært på jobb siden 6 i dag tidlig og da jeg snakket med han jobbet han fremdeles...Forsvarlig? Han rakk å komme hjemom å hente tingene sine før han måtte dra, ingen dusj eller middag. Grunnen til at han måtte steppe inn på langkjøring var at han som egentlig skulle kjøre hadde fri denne uka. Forbauselsen var derfor stor da samboer ser denne fyren på jobb...Sjefen lyver han rett i trynet...

Det samme med ferier. Han får ikke vite noen ting i god tid. Han har spurt om ferieplanene for sommern i flere uker nå, men fått beskjed om at de vet ikke. Vel, i dag kom det opp ferieliste og hans navn står ikke noe sted. Hvordan i huleste heiteste skal vi få planlagt noe som helst på det viset her?? :gaah: Det blir vel samme opplegget som i påska, da fikk han vite ettermiddagen før ferien at han faktisk fikk fri og kunne bli med til tr.heim dagen etter. Hva **** liksom? *oppgitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket forsikringen på hundene i dag, gjensidige har satt opp prisen på både saluki og basenji, men mest på basenji, så nå er det bare en 50lapp som skiller. Men med rabatten jeg har gjennom bondelaget så kommer begge to på under 2000 kr i året. Det som var mest interessant er at jeg endelig har en hund jeg har hatt fra valpestadiet som har blitt gammel nok til at livsforsikringssummen har blitt redusert! :o  Litt urettferdig at de regner år, siden han er født i desember da, men det får vi leve med. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat prata med samboer på tlf, han er drittlei jobben sin og vurderer å si opp. Det er så mye frem og tilbake og lite håndfast i den bedriften at jeg blir skremt. Samboer har fast bortejobbing hver fjerde uke, det er det eneste han vet helt sikkert, alt annet får han beskjed om samme dag eller dagen i forveien. 

I dag ble han beordret til å kjøre ut og bli borte resten av uka selv om han ikke har borte-uke før i neste uke. Da har han vært på jobb siden 6 i dag tidlig og da jeg snakket med han jobbet han fremdeles...Forsvarlig? Han rakk å komme hjemom å hente tingene sine før han måtte dra, ingen dusj eller middag. Grunnen til at han måtte steppe inn på langkjøring var at han som egentlig skulle kjøre hadde fri denne uka. Forbauselsen var derfor stor da samboer ser denne fyren på jobb...Sjefen lyver han rett i trynet...

Det samme med ferier. Han får ikke vite noen ting i god tid. Han har spurt om ferieplanene for sommern i flere uker nå, men fått beskjed om at de vet ikke. Vel, i dag kom det opp ferieliste og hans navn står ikke noe sted. Hvordan i huleste heiteste skal vi få planlagt noe som helst på det viset her?? :gaah: Det blir vel samme opplegget som i påska, da fikk han vite ettermiddagen før ferien at han faktisk fikk fri og kunne bli med til tr.heim dagen etter. Hva **** liksom? *oppgitt*

Det der høres ikke ut som en arbeidsplass man vurdere holde på nei [emoji14] Håper han finner noe annet om han bestemmer seg for å si opp, og at dere får det litt lettere med planlegging og andre ting :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Skrik ut om noen veit om en kurant jobb i Jessheim området a, og hus! Nå er jeg lei! Nei, jeg streika ikke for å være rasshøl mot dere liksom...

Klart du gjorde :aww: 

 

:hug: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

:yawn: grunner jeg skapdørene til Sophia. Tviler på at jeg rekker å bli ferdig med dem til imorgen, men kanskje onsdag :) Kjøpt nye håndtak også.

kan ikke du komme og grunne benken i butikken? :P den er grønn.... og det irriterer meg :lol: men det er vel bare å brette opp ermene og gjøre det en vakker dag... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive en hilsen til en konfirmant, noe som skal trykkes i en bok med bilder fra fødsel og nå, og hilsninger fra familien hans. Men jeg har null inspirasjon og kreativitet. Hva sier en egentlig til en konfirmant? 

"Bit tenna sammen, vi vet alle hvor det ender før eller senere."

Jeg tror kanskje ikke jeg er i rette sinnsstemning til å si noe fornuftig...

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev: Oppbrukt whipsevalp! Johoo! Synes hun dog kunne spart seg å bade med dekken på [emoji13]

5139aff7365e35f5aa1b80aabc0805ad.jpg

Hvor kommer pinnedyret ditt ifra? [emoji4] 

Ei på Nesodden som hadde sitt første kull i år. Har ikke fått seg kennelnavn enda, men mor er fra Pearls Legacy og far er Siprex Didrik. Hun har dog gjort en kjempejobb med valpene, veldig bra sosialisert og bare positiv opplevelse å kjøpe av henne. Selv om det sikkert var skummelt å selge valp til noen som har 20+ kull på en annen rase i bagasjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg til Køpenhavn, tur/retur samme dag så det er greit forsåvidt.. men jeg må opp ca kl 03:45 hvilket stresser meg en masse.. er så redd for å forsove meg at jeg får ikke sove!  Nå har jeg hatt mange slike Køpenhavn-turer i det siste, burde jo slutte med sånt reisefeber-tull men akk nei.. skal opp om mindre enn 4 timer og her sitter jeg (med en liten Shy sovende på føttene mine da.. :wub: og en Strider rett bak stolen, han vil gjerne vi skal legge oss snart). Jeg er så utrolig dårlig på reising altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bjornal skrev:

 

Hvor kommer pinnedyret ditt ifra? emoji4.png 

 

 

Ei på Nesodden som hadde sitt første kull i år. Har ikke fått seg kennelnavn enda, men mor er fra Pearls Legacy og far er Siprex Didrik. Hun har dog gjort en kjempejobb med valpene, veldig bra sosialisert og bare positiv opplevelse å kjøpe av henne. Selv om det sikkert var skummelt å selge valp til noen som har 20+ kull på en annen rase i bagasjen ;)

Ahh.. Hun hadde vel en tråd på kullet her på sonen også? Jeg bet meg merke i det, for noen år siden hadde jeg nemlig et lite håp om å få valp ifra Didrik, men han stakkars var noget ung og fersk enda, så parringene da ble ikke helt vellykket og det ble ingen valper.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bjornal skrev:  

Hvor kommer pinnedyret ditt ifra? [emoji4] 

 

 

Ei på Nesodden som hadde sitt første kull i år. Har ikke fått seg kennelnavn enda, men mor er fra Pearls Legacy og far er Siprex Didrik. Hun har dog gjort en kjempejobb med valpene, veldig bra sosialisert og bare positiv opplevelse å kjøpe av henne. Selv om det sikkert var skummelt å selge valp til noen som har 20+ kull på en annen rase i bagasjen [emoji6]

Ahh.. Hun hadde vel en tråd på kullet her på sonen også? Jeg bet meg merke i det, for noen år siden hadde jeg nemlig et lite håp om å få valp ifra Didrik, men han stakkars var noget ung og fersk enda, så parringene da ble ikke helt vellykket og det ble ingen valper.. 

Jepp, hun har en tråd på det. Egentlig ble det veldig fine og eksteriørmessig bra valper, har et håp om å få stilt ut litt når de verste kengerufaktene er over. Men først og fremst så skal hun (ikke le, da kommer vi og biter dere!!) bli en brukswhippet. Gjør det allerede bra på felt, spor er supergøy og lydighet er på vei inn. Litt i alle fall!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...