Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg har vokst opp med pæretre. Men så vokste jeg opp på en litt annen kant av landet også :P 

Kom på nå at jeg har vel egentlig ikke nevnt det her inne. Murphy ble avlivet søndag 22. 

Kondolerer :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

3 minutter siden, Belgerpia skrev:

He he he he - vel, jeg får henne jo med meg oppover - det er bare litt pes å ha tre bikkjer når man skal jobbe - og i alle fall en som gjerne vil gjøre ting på sin måte, bedre med de to som er samstemt - i værste fall kan jeg dumpe henne hos dere når jeg kommer oppover og hente henne etter utstillingen søndag *lurt* - og ja, Hermine er grei med unger - hun er egentlig veldig grei med alt faktisk.

Ja, det høres ut som en god løsning. :) Tror H hadde elsket en snål fralle og blitt kjempestolt av henne. Ikke så stor fare for turer i varmt vær heller i Trøndelag... Hmf.
Må bare dobbelsjekke med sambo, men tipper det er helt ok. Si fra når det er 100% da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roomba rusler, oppvaskmaskinen durer. klesvasken spora jeg av fra :aww: Magen min døde litt, så sitter her og kjenner på om det er trygt å gå ut eller ikke. Glemte å lade kamera i går, så får ikke tatt bilder nå, men da kan vi teste om formen holder til en liten skogstur heller. Kan ta bilder etterpå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.......og dobbelposter for å si at sushi er og kommer ALDRI til å bli godt.... [emoji8] :barfy:Og ja..jeg har prøvd sushi.... [emoji4] Rå mat er ikke mat [emoji8] Enten det heter røkelaks, sushi eller hva det nå er.... [emoji52]

Og jeg gjentar at sushi er så mye mer enn rå fisk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Og jeg gjentar at sushi er så mye mer enn rå fisk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og jeg gjentar at jeg fortsatt ikke liker det... :) Folk må gjerne spise sushi, men jeg liker det fortsatt ikke :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev: Og jeg gjentar at sushi er så mye mer enn rå fisk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Og jeg gjentar at jeg fortsatt ikke liker det... [emoji4] Folk må gjerne spise sushi, men jeg liker det fortsatt ikke [emoji3] 

Men du fremhevet at du ikke likte rå fisk. Ikke at du ikke likte scampi, krabbe med mer :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Det der er jo veldig typisk irritabel tarm da, at det ikke er konsekvent. Og stress/allmentilstand påvirker ekstremt.  :/ pleier å si at jeg er allergisk mot min mor jeg, for jeg blir alltid dårlig når jeg om hun skal komme på besøk :lol: Fordi jeg stresser så vanvittig. 

Ja, jeg veit, men det er nettopp det at det ikke er konsekvent som gjør irritabel tarm irriterende, for hvordan forhindrer man det da? Det hadde vært mye enklere å vært allergisk mot enkelte matvarer, da ligger du unna de da, så har man ikke problemer med magen. Men enkelt er åpenbart barnslig :aww: 

1 time siden, Siri skrev:

Pffffft..... jeg vokste til og med opp SØR for Norges midtpunkt :P 

Jøss, jeg trodde du var fra Trøndelag jeg? :P 

1 time siden, Siri skrev:

Kanskje det er andre plommetrær i nærheten? :D Dere må hundesikre det i sommer :lol: 

Aner ikke, de er ikke innen synsvidde i hvert fall :) Må vel det, nå som de veit at det er frukt på treet, så kan det vel brått hende at de tar det før det er modent også. De må gjerne spise rips da, det var mye rips på de to buskene i fjor. Det ene har hvite bær. Visste ikke at det gikk an jeg, men de ble aldri røde, så vi prøvesmakte, og de smakte som de røde og modne :ahappy: 

1 time siden, Siri skrev:

Og apropos mager og irriterte tarmer, så reagerer jeg også veldig ulikt på ulike ting... tåler en ting lenge, før jeg plutselig reagerer, for så å ikke reagere nesten gang... Jeg har vært veldig fin i magen lenge nå - da har jeg gått på knekkebrød og havregrøt til frokost og lunch - og "rein" middag til middag... enten kjøtt eller fisk med rå grønnsaker til. Nå tror jeg magen min protesterer fordi jeg har dytta innpå noe IBUX i det siste, det vet jeg jo at jeg ikke tåler over tid, så det er egentlig magekatarr som er problematisk her akkurat nå. 

Ja, Ibux er noe som irriterer mager fort. Jeg får medisiner mot det, siden jeg står fast på Ibux, men det fjerner ikke irritasjonen helt tydeligvis. 

29 minutter siden, Line skrev:

Helt sikkert det siste :lol: Jeg har i alle fall vært på pæreslang, og vokser det pæretrær her så burde det jo gjøre det på østlandet også vil jeg tro.

Det skulle en tro :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene stedet jeg bodde på i Ås hadde pæretrær. Det var kjempe stort, så må ha vært ganske gammelt :aww:  

 

Akkurat nå vil jeg sove, men er sulten og jeg bør ta en dusj. Livets harde valg :P Skal i bursdagsbesøk til ei venninne i dag ( jepp vi er blitt så gammel at vi tar det klokken 17 på en hverdag, er jo hele 24 år gammel:aww: ) tviler på at vi blir så lenge. Jeg er ikke akkurat i topp form, men har fryktelig lyst å treffe henne siden vi ikke har treffes siden januar. Også har jeg sydd 2 skjørt til henne som jeg håper hun liker og at de passer. Tror jeg skal ta med litt nåler så jeg kan fikse litt på ting der hvis det skulle være et behov.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 2ne skrev:

Jøss, jeg trodde du var fra Trøndelag jeg? :P 

Ved nærmere ettersyn så vokste jeg jo opp AKKURAT i Norges Midtpunkt... men det er altså ikke Nord-Norge :aww:    :P 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Aner ikke, de er ikke innen synsvidde i hvert fall :) Må vel det, nå som de veit at det er frukt på treet, så kan det vel brått hende at de tar det før det er modent også. De må gjerne spise rips da, det var mye rips på de to buskene i fjor. Det ene har hvite bær. Visste ikke at det gikk an jeg, men de ble aldri røde, så vi prøvesmakte, og de smakte som de røde og modne :ahappy: 

Rips finnes i rød og hvit ja - og stikkelsbær finnes jo i grønn og rød versjon (eller noe sånt) :). Jeg er ikke sånn himla glad i rips, jeg da, skal jeg innrømme.. men med nok sukker går de jo ned, de også :lol: 

5 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, Ibux er noe som irriterer mager fort. Jeg får medisiner mot det, siden jeg står fast på Ibux, men det fjerner ikke irritasjonen helt tydeligvis. 

Ja, jeg vet jo at jeg ikke tåler sånt, men måtte teste fordi jeg har hatt sånn trøbbel med den ene skuldra i det siste, og bare paracet har liksom ikke funket noe særlig (og tablettene jeg fikk av legen blir jeg jo fyllesyk av... og det burde jeg jo også ha visst på forhånd...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant dette pratet om irritabel tarm. Høres ut som meg, det. Jeg blir dårlig i magen av ting, men finner lite fornuftige sammenhenger i hva... (og å være dårlig i magen er ekstremt lite heldig i kombinasjon med ca 0 evne til å holde seg...) 

Jeg prøvde et år uten gluten. Syntes vel det var litt bedre, men egentlig ble det ingen forskjell når jeg begynte med det igjen. Legen foreslo å prøve uten laktose, med omtrent samme resultat. Dvs, hvis jeg spiser mye med laktose, så går det galt. Så noe er det der. Men kan like gjerne bli dårlig uten et snev av laktose el gluten. Det eneste som har en bra effekt, er å spise imodium. Men det er jo egentlig akuttbehandling, og neppe noe man skal spise hver dag. Selv om jeg ikke finner noe som tilsier at det er skadelig. Noen som vet mer om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JeanetteH skrev:

Jeg har vokst opp med pæretre. Men så vokste jeg opp på en litt annen kant av landet også :P 

Kom på nå at jeg har vel egentlig ikke nevnt det her inne. Murphy ble avlivet søndag 22. 

Sender en :hug:jeg også.. helt ufattelig tungt det med lille smurfen, det ligger så mye vondt bak den lille setningen "Murphy ble avlivet søndag 22".

Og så mye frukt&grønt det går i her om dagen!

Vi har forøvrig hugget ned plommetreet vårt. Det bar, for første gang, enorme mengder med plommer i fjor høst, søte deilige plommer. Det syntes vepsen også.. jeg kunne ikke bevege meg ute på 1 måned.. deilig å bli kvitt det!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubben sier at low fodmap ikke har fungert på han. nettopp fordi det er så variabelt hva han reagerer på. Han var på sånn kurs på sykehuset, og utifra det han fortalte så fikk jeg et inntrykk av at legene der mente at low fodmap fungerte på noen, men ikke alle. Og at det ikke er bevist at det fungerer heller, men legene anbefaler det fordi det ikke er noe annet de kan gjøre :/  Dette er hva jeg har oppfattet av hva gubben har fortalt, kan hende jeg har missforstått noe.

Selv syntes jeg det var ufattelig slitsomt å forholde seg til low fodmap, og var kjempeglad når vi var ferdig. Var så mye å sette seg inn i, og det ble vanskelig å gå ut å spise eller dra på middagsbesøk. Syntes faktisk det er lettere å forholde meg til folk med glutenalergi. Har måtte forholdt meg mye til dem da jeg har nær familie og nære venner med det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Sagaa skrev:

Når du tar deg selv i å bli hekta på et program du i utgangspunktet syns var kleint. #williammåsvare 

Hææ? Åååh. 

NYTT KLIPP

42 minutter siden, Siri skrev:

Rips finnes i rød og hvit ja - og stikkelsbær finnes jo i grønn og rød versjon (eller noe sånt) :). Jeg er ikke sånn himla glad i rips, jeg da, skal jeg innrømme.. men med nok sukker går de jo ned, de også :lol: 

Sikker på at det ikke bare er kart og modne bær du tenker på, da? :aww::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tinkie skrev:

NYTT KLIPP

Sikker på at det ikke bare er kart og modne bær du tenker på, da? :aww::lol: 

Hun lyyyyver ikke altså :aww::lol:

Farmor og farfar har røde og grønne stikkelsbær i hagen. De røde er søtere enn de grønne :) så jeg spiste nesten bare røde stikkelsbær :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Hun lyyyyver ikke altså :aww::lol:

Farmor og farfar har røde og grønne stikkelsbær i hagen. De røde er søtere enn de grønne :) så jeg spiste nesten bare røde stikkelsbær :aww:

Jeg har alltid spist grønne stikkelsbær - men jeg husker at de ble røde etter hvert hvis vi lot dem henge på busken "for lenge" :lol::lol: Hilsen Tinkie 5 år

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

:lol: Men artig med sånn sightseeing da :). Her er det også sånn at man bare må sette bilen et sted i veikanten og gå - ikke noen p-plasser å finne her heller, men det er overraskende mange stier i skogen (men de er ikke merka), man må bare finne dem liksom.  

Ja, det må jo være noe som ligner på sti et eller annet sted, så jeg ikke går meg bort. Jeg skal se om jeg finner kart i en bokhandel eller lignende når jeg er på jobb i morgen. Jeg er jo vant til Romeriksåsen og allmenningen på Gjerdrum, hvor det er store parkeringsplasser og godt merkede stier. Men det er jo for så vidt også bare en fordel om det ikke er like mye folk i "min" skog, at en kan gå i fred og ikke i kø. Lurer på om det da lages skiløyper på vinteren, eller om en kan få kose seg der da også. Jeg får ikke til så lange turer i skogen som er rundt huset, så greit med alternativ.

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Kom på nå at jeg har vel egentlig ikke nevnt det her inne. Murphy ble avlivet søndag 22. 

:console: Jeg kan fremdeles ikke helt forstå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene har fått tur. Kjøretur.

Jeg har lenge tenkt at jeg skulle vært litt på sightseeing i området, nyinnflyttet som jeg fremdeles synes jeg er, så da gjorde jeg det. Og jeg fant jo flere bomveier hvor en betaler en dagskvote eller årskort for å benytte allmenningsområde. Så jeg betalte dagens femtilapp (kjempelurt at en kan betale med mobil - om det hadde vært dekning der... Men et annet sted var det mulig å legge igjen kontanter i konvolutt, heldigvis), og kjørte og kjørte på alskens skogsbilveier. Jeg hadde jo forventet å finne en parkeringsplass, et startpunkt for utfart til beins, et eller annet. Men etter å ha kjørt rundt på ulike veier hit og dit i over fire mil, innså jeg at dette nok er av typen "sleng bilen i grøfta og stikk til skogs utenfor stien"-opplegg. 

På nett står det at det skal være oppmerkede stier, så jeg får sjekke om det finnes kart. Det er fint å gå tur på skogsbilveier, om ikke annet kan de få trekke Rockyvogn. Men jeg vil jo gå i skogen også, særlig nå som naboen har løse sauer i "min" skog, og det orker jeg ikke å treffe på med min ustabile ankel og to hunder uten båndmanerer.

Jeg mistet for øvrig all retningssans inni Stangeskogene, for jeg kjørte inn i skogen en seks-syv km sør for der jeg bor, og kom ut ved Bolleland på Espa, en seks-syv km nord for der jeg bor. Så da vet jeg at jeg kan komme fra meg til bensinstasjonen uten å kjøre gjennom dyr bompengering - men da må jeg ha årskort til allmenningen og kjøre en omvei som er minst dobbelt så lang som å kjøre på E6. Det hørtes ikke ut som økonomi på noen som helst måte.

Etter sightseeingen vår var det så mørkt at jeg turte ikke stoppe noe sted for tur, så da kjørte vi hjem, tisset og bæsjet i hagen, og gikk inn til sofaen. Begge snorker rundt beina mine, så de har sikkert fått sett seg om de også.

Jeg har funnet mange fine steder i området (stange/løten) via geocaching. Du trenger ikke å begynne med det, men om du lager deg en bruker og laster ned appen cgeo (Android ) så kommer det opp masse cacher i området som befinner seg i skogen. Disse har alltid (iallefall dom regel) stier inn til seg, og utlegger har ofte satt inn et sted på kartet der man kan parkere. Jeg har funnet mange fine og øde steder pga denne hobbyen, ypperlig for både hundelufting og til å bli kjent med nye områder :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå oppe til 0640 å så på Skam! Blitt helt hekta. Heier på Noora og Wilhelmmmm, syns Jonas var skikkelig duuch først men så vaks han på meg. Vilde er jo bare så naiv og god da. Må bare se mer!

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...