Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

32 minutter siden, Ozzy skrev: Hvis du har vipps kan jeg vippse deg de kronene, så kan du betale tilbake når du har litt mer å rutte med til høsten [emoji4]  

Tusen takk for tilbudet, men jeg er ikke komfortabel med å låne penger av noen som jeg ikke deler DNA med [emoji4] 

32 minutter siden, Elisabeth00 skrev: Nav har ikke rett på å vite at du er student. De har kun rett på å vite om inntektsgivende aktivitet. 

Vil ikke da lånekasseinntekten dukke opp? De spurte iallefall hva jeg drev med da jeg snakket med de tidligere, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk økonomisk støtte av noe slag.

Du skal likevel ha nok til å overleve. Før ble det kalt nødhjelp, altså type "må til legen, har null peng. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Tommy skrev:

Vil ikke da lånekasseinntekten dukke opp? De spurte iallefall hva jeg drev med da jeg snakket med de tidligere, og fikk beskjed om at jeg ikke fikk økonomisk støtte av noe slag.

Det er mulig, selv om det strengt tatt er lån, ikke inntekt. Vet ikke hvordan de beregner inntekt hos nav, men de ber kanskje om å se kontoutskrifter? 

Kan en mulighet være å melde deg som arbeidsledig og 100% arbeidssøker? Da får du vel dagpenger. Studiene sine er vel ferdige i mai/juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Pringlen skrev:

Du får jo kjøpt en sånn ultralyd tannbørste, som sies å være veldig effektivt på tannstein. Fort å spare inn de kronene den koster, om lovordene om den stemmer..


Hmm ikke hørt om, får google litt! :thumbs: 




Har noen sommerkoteletter og kyllingvinger liggende i frysen, tenker det blir bra tygg også. :D Er det best å gi fryst eller tint mtp best slipe/rense effekt? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TrasselTrollet skrev:

Idag skrev gubben papper på ny bil! :bananas: Med lite tur får vi den redan i slutet av nästa vecka! Och imorgon skall jag på anställningsintervju! Jag är för tillfället den lyckligaste lilla grisen på sonen tror jag.

:D:bananas:

58 minutter siden, Rocket skrev:

Æsj altså, mer bilyd på hjertet til Rocky. :hmm: Fremdeles ikke ille, så gjør ikke noe mer enn å følge med på almentilstand/hosting/ev utmattelse på tur og sånn. Noen som har peiling på pris på sånn dopler undersøkelse? 

Ved sykdom koster mer enn "kontroll" mot avl. Mener jeg betalte rundt 1500,- pr hund på screening av frisk hund. Vet det koster mer når man ser etter spesifikk sykdom osv. 

De må ikke i narkose :) 

...prøver jeg overse at en av hundene har rullet seg i noe. Om de ligger helt stille så trenger jeg vel ikke bry meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
8 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Det er mulig, selv om det strengt tatt er lån, ikke inntekt. Vet ikke hvordan de beregner inntekt hos nav, men de ber kanskje om å se kontoutskrifter? 

Kan en mulighet være å melde deg som arbeidsledig og 100% arbeidssøker? Da får du vel dagpenger. Studiene sine er vel ferdige i mai/juni?

Man får ikke lov til å studere på arbeidsledighets trygd. Ikke 10 poengsfag uten opp møteplikt en gang og dem sjekker mot alt statlige utbetalinger. Jeg testet da jeg gikk arbeidsledig og da jeg hadde korte og lengre oppdrag i jobb. Jeg kunne ikke studere fult men å ta ti poeng av gangen og da måtte en jo jobbe ved siden av. Enten er du student eller så er du arbeidsledig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Tinkie skrev:

:heart: 

 

VI HAR FÅTT DEN NYE BILEN :heart::heart: Jeg elsker den! Eneste problem nå er at jeg må skifte dekk, for den har på PIGGDEKK... :lol:   IKKE det jeg ville med den lumbagoen jeg har i dag!

Har ikke du en gubbe som kan hjelpe deg da? :P

Gjort litt mer i hagen, men noen kom med et par svære trær og vips så var containeren full igjen. Håper de bytter den i morgen, så jeg får gjort meg ferdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Siri skrev:
17 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Det er mulig, selv om det strengt tatt er lån, ikke inntekt. Vet ikke hvordan de beregner inntekt hos nav, men de ber kanskje om å se kontoutskrifter? 

Kan en mulighet være å melde deg som arbeidsledig og 100% arbeidssøker? Da får du vel dagpenger. Studiene sine er vel ferdige i mai/juni?

blir ikke kvitt Siri :P 

 

og så blir det bare tull her.. Men man må ha tjent så og så mye før man får arbeidsledghetstrygd.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørlegger'n var bare innom og spiste middag før han dro avgårde på jobb igjen (måtte fikse noe gassgreier på sykehuset, og det måtte gjøres på kveldstid). Så da  var planen min å ikke gjøre en dritt. Men så sender han melding og sier ifra at søsteren hans kommer innom for å legge noe takstein på uteboden, så da måtte jeg vaske fant jeg ut..  Hun skal garantert inn og se kjøkkenet, det ser jo dritt ut i alle rommene som ikke er pussa opp enda, men greit at det ikke ser enda verre ut her en det faktisk er.  

I mitt neste liv vil jeg bli som venninna mi. Hun er helt nazi på renhold og rydding og det er så rent hos hu at du kan spise av gulvet.  Tror du blir sjuk av å spise av gulvet vårt :lol:   jaja, ingen er perfekte! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rocket skrev:

Har noen sommerkoteletter og kyllingvinger liggende i frysen, tenker det blir bra tygg også. :D Er det best å gi fryst eller tint mtp best slipe/rense effekt? Noen som vet? 

Er ikke sommerkoteletter veldig salte? 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

 

I'll stick to you... *mohahahahahhaha*

Nå har hundene fått trent litt feltsøk - og bortsett fra at Yasmine hadde glemt at alle disse morsomme tingene som ligger der ute i skogen skal bringes tilbake til meg, så er jeg riktig godt fornøyd med bikkjeskinna :). Hun er faktisk veldig flink til å lokalisere gjenstandene, synes jeg, og er kjempestolt når hun finner dem. Etter en liten diskusjon skjønte hun også at hun skulle ta med tingene helt inn til meg :). Morsomt !

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Rocket skrev:


Hmm ikke hørt om, får google litt! :thumbs: 




Har noen sommerkoteletter og kyllingvinger liggende i frysen, tenker det blir bra tygg også. :D Er det best å gi fryst eller tint mtp best slipe/rense effekt? Noen som vet? 

Tror kanskje sommerkoteletter blir litt salt, de er røkt iallfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det er mulig jeg har noe fjellørret til hundemat, hvis noen er interessert.. De er fryst ned 5 og 5 i pakkene, og er for gammel til menneskemat.. Men det er ikke sånn at noen blir sjuke, så tipper det går helt fint å gi det til hundene.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ozzy skrev:

  

I mitt neste liv vil jeg bli som venninna mi. Hun er helt nazi på renhold og rydding og det er så rent hos hu at du kan spise av gulvet.  Tror du blir sjuk av å spise av gulvet vårt :lol:   jaja, ingen er perfekte! 

Det er min drøm og... Det og Amenneske. :aww::lol:  Men vi blir ikke syke av å spise av gulvene våre da, det har lillemor testa :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Det er mulig, selv om det strengt tatt er lån, ikke inntekt. Vet ikke hvordan de beregner inntekt hos nav, men de ber kanskje om å se kontoutskrifter? 

Kan en mulighet være å melde deg som arbeidsledig og 100% arbeidssøker? Da får du vel dagpenger. Studiene sine er vel ferdige i mai/juni?

Studiene er ferdige for semesteret i begynnelsen av Juni, men jeg har allerede kontraktsfestet sommerjobb. Det skal sies at jeg forsåvidt har en god økonomi. Utfordringen ligger i at jeg ikke får 30 - 40k jeg skulle fått i Mai og Juni før i slutten av August av ymse grunner. Så det er ikke slik at jeg er arbeidsledig heller. Faktisk har jeg seks jobber totalt, men ingen stillingsbrøk utover "ved behov". Litt finurlig og kinkig situasjon.

Jeg får bare ringe og høre. Hvis de sier nei så skal de få gallesteinen tilsendt direkte i posten fra sykehussengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Det er min drøm og... Det og Amenneske. :aww::lol:  Men vi blir ikke syke av å spise av gulvene våre da, det har lillemor testa :aww: 

 

Neatfreaks og vaskedilla folk blir garantert sjuke av å spise av gulvet her. Mens folk med normalt syn på rusk og rask er immunisert :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er magen min veldig snill og kødder noe fryktelig. Passer utmerket siden jeg skal til legen på torsdag :ahappy: Så kanskje jeg klarer å huske hvor ille det faktisk er og ikke bare "nei altså... har jo litt vondt i magen da... " Kan få henvisning til ernæringsfysiolog for hjelp til å finne en kostholdsplan som kan fungere på sinna mage, men alt annet enn ISB må da kartlegges og eventuelt utelukkes, for å gjøre det så må man utredes, og da må man tørre å si til legen at jo, jeg har vondt i magen hver ENESTE dag, riktignok i varierende grad, men hver eneste dag... :gaah: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Neatfreaks og vaskedilla folk blir garantert sjuke av å spise av gulvet her. Mens folk med normalt syn på rusk og rask er immunisert :aww:

poeng! :lol: Er vel sånn her og... Bor man på gård, med tre bikkjer og tre katter, så blir man immunisert mot mye rart :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt galt, så er det flere her inne som spiller sånne spill hvor du skal løse gåter og komme deg ut av rom. Noen som har linker/anbefalinger?
Det er til 13-åringen.

I dag trente vi på bordet for andre gang. Synes hun er flink jeg.

dag21.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye dyrlegeutgifter den nærmeste mnd ja... Kaninene skulle hatt en helsesjekk(vil få bekreftet at Pepper faktisk er døv og at vi ikke bare er helt teite som tror det :P), ***** (dverghamsteret) skulle også hatt en helsesjekk, han begynner å bli gammel så trenger noen nye øyne til å se om han kan leve litt til så ikke han går og har det vondt uten at jeg har skjønt det. Knerten må vaksineres, idmerkes og kastreres før sommeren, og Pluto skal ha allergivaksiner. Og pusene skal vaksineres, helsesjekkes (og evt fjerne tannstein hvis det trengs, men jeg tviler) få ormkur og flåttmiddel. Og flåttmiddel er dyrt :sleep:  Heldigvis ingenting som haster ekstremt, så kan gjøre det litt etter litt. Det hjelper lommeboka en del. Liker planlagte veterinærutgifter mye bedre enn ting som kommer uforutsett :P I tillegg skulle Bjørn ha fjernet tannstein litt etterhvert og fått ny kastreringschip. 
Da tror jeg alle dyra utenom fuglene og marsvina rekker innom dyrlegen før starten av juni, gitt :lol:  Tenker vi slipper å betale fullpris for alt, de vet vi er gode stamkunder. Noen må jo holde veterinærkontorene i live også :sleep::lol: 

Rideutstyr skulle jeg også hatt før jeg skal på stevne, må liksom ha det da.
Og forsikringa til Pluto dekker allergivaksiner. Er så fornøyd med det. Blir noen tusenlapper likevel, men hvis de ikke hadde dekket det hadde det blitt eeenda mer. Agria :heart: Håper virkelig det fungerer, for nå har han blitt en del verre igjen :/  Tror han reagerer på pollen også, men vi får vel snart svar på allergitesten de tok for en liten stund siden. 

Da får bilen vente litt med EUgodkjenning og reparasjoner :) Heldigvis ingenting farlig der, så bare det blir tatt før EU går det helt fint. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blazer'n fyller 5 år i dag han :Present:DSC_0691.JPGCSC_6506.JPG:cheer:

DSC_0451.JPG

Jeg er så kjip at han ikke har fått gave, men han har vært i skogen i nesten to timer og han skal straks få en runde med børsten :P Kanskje en grisehale til kvelds da.

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Justisia skrev:

Om jeg ikke husker helt galt, så er det flere her inne som spiller sånne spill hvor du skal løse gåter og komme deg ut av rom. Noen som har linker/anbefalinger?
Det er til 13-åringen.

I dag trente vi på bordet for andre gang. Synes hun er flink jeg.

dag21.jpg

Sukkerungen :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overdriver sikkert nå, men fy f så forbanna jeg er. Et familiemedlem tok tak høvelig hardt rundt snuten til Saga, hun prøvde å rive seg løs og havnet rett i gulvet. 

For å ikke skremme hundene ga jeg ham et stygt blikk, tok valpen og gikk. Ingen får gjøre min lille baby vondt. :sint_01:

#valpepassmuch

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
10 minutter siden, Sagaa skrev:

Overdriver sikkert nå, men fy f så forbanna jeg er. Et familiemedlem tok tak høvelig hardt rundt snuten til Saga, hun prøvde å rive seg løs og havnet rett i gulvet. 

For å ikke skremme hundene ga jeg ham et stygt blikk, tok valpen og gikk. Ingen får gjøre min lille baby vondt. :sint_01:

#valpepassmuch

Helt enig. Men du har nok bedre impulskontroll enn meg, for jeg hadde satt vedkommende grundig på plass om noen hadde prøvd seg på å gjøre mine babyer vondt! :sint_01:

Og gratulere med dagen til Bazer'n, @Tonje! :D 

 

Snart en liten luftetur til før jeg skal begynne å planlegge alle nyinnkjøp til i morgen og finne noe mat til både meg og Sjef'en :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...