Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

1 time siden, Snøfrost skrev:

Jeg har gjort dagens (u)gjerning. Stjerne og Såga har fått et bad. Skikkelig fæl eier har de tenk :aww:

Det sagt så logra Stjerne mye av tiden, verre med Såga. Men tror jeg er tillgitt.

Haha jeg har også badet hund i dag.. Dusjen er skikkelig fæl sier rottisen, og bare dør på badegulvet.. Sånn type bare legger seg rett ut på gulvet og ligger der.. Kjempe praktisk :lol: så gubben måtte løfte henne inni, og da er det godkjent å dusje hvis hun får stå med hodet i fanget mitt.. Igjen kjempe praktisk når man prøver å ikke bli våt :P 

når hun endelig har overlevd dusjen, må hun ha en håndduk på badegulvet som hun legger seg på, og jeg brer over henne en håndduk eller to, så får hun ligge der, sammenkrøllet, mens jeg tørker henne :lol: 

jeg er så glad for at jeg ikke må dusje henne en gang i uka :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Haha jeg har også badet hund i dag.. Dusjen er skikkelig fæl sier rottisen, og bare dør på badegulvet.. Sånn type bare legger seg rett ut på gulvet og ligger der.. Kjempe praktisk :lol: så gubben måtte løfte henne inni, og da er det godkjent å dusje hvis hun får stå med hodet i fanget mitt.. Igjen kjempe praktisk når man prøver å ikke bli våt :P 

når hun endelig har overlevd dusjen, må hun ha en håndduk på badegulvet som hun legger seg på, og jeg brer over henne en håndduk eller to, så får hun ligge der, sammenkrøllet, mens jeg tørker henne :lol: 

jeg er så glad for at jeg ikke må dusje henne en gang i uka :lol: 

Det der hørtes jo bare praktisk og koselig ut :aww:  

tror ikke helt hun har forstått at rottiser skal være stor og skummel, og ikke være redd for noe :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Det der hørtes jo bare praktisk og koselig ut :aww:  

tror ikke helt hun har forstått at rottiser skal være stor og skummel, og ikke være redd for noe :lol: 

Det er veldig praktisk ja, og joda, litt koselig, men også litt langdrygt.. For hun er ikke ferdig like fort med å tørkingen som jeg er :P forrige rottisen min var veldig grei egentlig, hun måtte ha tørre håndduker på gulvet og så gnidde hun seg tørr selv :lol:

og nei, hun har definitivt ikke forstått at hun skal være stor og skummel.. Hvis begge hundene er løse i Hagen, og det kommer fremmende, så kan det hende hun varsler.. Hvis whippeten starter :P 

ellers er det egentlig sånn at når det kommer folk her, og jeg er feks på et annet rom, så kommer rottisen logrende imot folket for å vise tyggebeinet sitt mens whippeten står og varsler og holder "stand".. :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Er ikke sommerkoteletter veldig salte? 

I'll stick to you... *mohahahahahhaha*

Nå har hundene fått trent litt feltsøk - og bortsett fra at Yasmine hadde glemt at alle disse morsomme tingene som ligger der ute i skogen skal bringes tilbake til meg, så er jeg riktig godt fornøyd med bikkjeskinna :). Hun er faktisk veldig flink til å lokalisere gjenstandene, synes jeg, og er kjempestolt når hun finner dem. Etter en liten diskusjon skjønte hun også at hun skulle ta med tingene helt inn til meg :). Morsomt !

 

3 timer siden, Pixie skrev:

Tror kanskje sommerkoteletter blir litt salt, de er røkt iallfall...

Det kan hende, en hel er uansett for mye for ett måltid, så må bli en halv i slengen tenker jeg og ikke hver dag. (Er vel 4stk i pakken så blir 8 "måltid" som jeg kan fordele utover en x lang periode.)
Funker kanskje å vanne dem over natta også og gi som frokost? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Det er veldig praktisk ja, og joda, litt koselig, men også litt langdrygt.. For hun er ikke ferdig like fort med å tørkingen som jeg er :P forrige rottisen min var veldig grei egentlig, hun måtte ha tørre håndduker på gulvet og så gnidde hun seg tørr selv :lol:

og nei, hun har definitivt ikke forstått at hun skal være stor og skummel.. Hvis begge hundene er løse i Hagen, og det kommer fremmende, så kan det hende hun varsler.. Hvis whippeten starter :P 

ellers er det egentlig sånn at når det kommer folk her, og jeg er feks på et annet rom, så kommer rottisen logrende imot folket for å vise tyggebeinet sitt mens whippeten står og varsler og holder "stand".. :lol: 

priceless :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

 

Æsj, så kjedelig, håper det utvikler seg sakte før det eventuelt blir mer merkbart. Kan gulrot funke? Jeg synes mine faktisk må gnage litt på dem, slik at tennene får jobbe noe. De spiser vanligvis et griseøre på tre minutter, og da er gulrøtter i det minste billigere.

 

Jupp, håper det stabiliserer seg der og forblir sånn! Merker heldigvis ingenting på ham i hverdagen. :) 
Hmm, det kan prøves ja, spørs om gulerot er interessant nok, men det skader ikke å prøve! Er uansett ikke det verste å eventuelt ha liggende på gulvet et sted. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Siri skrev:

Det kan du kanskje være glad for :D 

 

33 minutter siden, Caroline skrev:

Mer tid til andre ting vøtt :P 

Nemlig! Ei venninne med pelsstellraser har plassert trimmebordet foran TV'en, så hun kan kombinere sine favorittserier med flokekrig. Jeg vil heller slange meg i sofaen med bikkjene i armkrokenforan TV'en.

11 minutter siden, Paranomia skrev:

S*atan heter han :P  

Tøft!

4 minutter siden, Rocket skrev:

Jupp, håper det stabiliserer seg der og forblir sånn! Merker heldigvis ingenting på ham i hverdagen. :) 
Hmm, det kan prøves ja, spørs om gulerot er interessant nok, men det skader ikke å prøve! Er uansett ikke det verste å eventuelt ha liggende på gulvet et sted. :) 

Jeg er jo vant til matvrak som ikke nøler med å spise ting de blir tilbudt, så da fungerer det meste :P X'en og Foenix ble tilbudt en bit jalapeno etter en tacokveld av ei venninne, og de tok imot. Foenix ble litt rar i trynet, mens X'en svelget nedpå da hun ble tilbudt en bit til. Jeg tror hun sjelden rakk å smake det hun åt.

Jeg er stappmett, men Foenix vil ligge tett for å kose - hun skviser på vomma mi...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad jeg ikke er rørlegger! Samboeren dro hjemmefra 06.45 og var hjemme 16.15.  Måtte dra ut på en jobb igjen så han dro litt over fem, og han jobber enda. Blir ihvertfall ikke ferdig på et par timer, også kjøre en halvtimes hjem igjen.  Jeg hadde død av sånt, er jo så fysisk krevende også..  Menmen, de Kan liksom ikke la Tønsberg sykehus stå uten gass i evig tid så de må jo bli ferdige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen soniser i Bergen som kunne tenke seg en skanke? Jeg har en liggende i frysen i leiligheten som jeg nå flytter ut fra og jeg har en sterk tvil om at mamma vil la meg ta den med hjem i hennes frys :lol: Så den gies bort!

Sånn ellers. Fun fact! I dag møtte jeg på noen som visste hva en kelpie var. Det var pga kelpien Maggie som er blitt 29 år gammel eller noe. Kommentarer fra mannen var: "Ja, kelpien er de som blir kjempe gammel, er det ikke?" Og jeg svarer: "Det var en sak nylig i mediene om en kelpie som ble veldig gammel ja. Men det er ikke vanlig at rasen blir så gammel." Mannen: "Ja, jeg vet hvilken det er. De blir så gamle de!". Jeg gjentar: "Den hunden var nok et unntak, de blir vanligvis 12-15 år gamle kanskje." Mannen "Ja, det er de som blir så gamle." :pinch: Jaja, spennende at folk nå kan navnet på rasen i det minste :lol:

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Snoffe skrev:

priceless :lol: 

Ting er helt snudd på hodet i forhold til hva som er normalt her i huset :lol: 

feks må jeg alltid være litt nøye med hvem jeg slipper rottisen med.. Ikke fordi hun er noe ille, for hun er snill med alt så vidt jeg vet.. Men hun forsvarer jo seg heller aldri da :lol: hun lå liksom i buret sitt og logret når mammas dritt tispe sto utenfor og viste hele tanngarden og skulle spise rottisen :lol: 

rottisen liker heller ikke å stå i hundegården hvis det er andre hunder som bjeffer der.. Det er for mye bråk det shø :whistle::lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

30 år gammel kelpie død. Trøste mæ. Håper den hadde glede av de siste femten årene da.

Virket som den hadde vært frisk til to dager før den døde.  Tenk å ha hunden sin i 30 år da... lurer på om man blir mer knust når den dør så gammel eller om man klarer å innfinne seg bedre med det etter så mange bonusår...   det vil tiden vise, Casper skal jo bli minst 49.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Krutsi skrev:

Ting er helt snudd på hodet i forhold til hva som er normalt her i huset :lol: 

feks må jeg alltid være litt nøye med hvem jeg slipper rottisen med.. Ikke fordi hun er noe ille, for hun er snill med alt så vidt jeg vet.. Men hun forsvarer jo seg heller aldri da :lol: hun lå liksom i buret sitt og logret når mammas dritt tispe sto utenfor og viste hele tanngarden og skulle spise rottisen :lol: 

rottisen liker heller ikke å stå i hundegården hvis det er andre hunder som bjeffer der.. Det er for mye bråk det shø :whistle::lol: 

Næmen :lol: stakkar lille rottisen :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Kat84* skrev:

Helt enig. Men du har nok bedre impulskontroll enn meg, for jeg hadde satt vedkommende grundig på plass om noen hadde prøvd seg på å gjøre mine babyer vondt! :sint_01:

Og gratulere med dagen til Bazer'n, @Tonje! :D 

 

Snart en liten luftetur til før jeg skal begynne å planlegge alle nyinnkjøp til i morgen og finne noe mat til både meg og Sjef'en :) 

 

Nåja, jeg følte veldig for å eksplodere, men tror det kunne gjort opplevelsen verre. Ikke det at jeg tror hun ble særlig preget eller skadet av hendelsen, men jeg har gjort det klinkende klart hvordan jeg vil oppdra hunden, og nåde den som prøver å rive henne i nakkeskinnet e.l. Dessuten er det en 9 uker valp, og valper har valpepass. 

I går dro jeg ut på leting etter hunden hans, hun kommer springende mot meg med en gang glad og fornøyd, får masse skryt og godbit, og det han gjør når hun kommer tilbake? kjefter henne opp. :( *oppgitt*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fillerya skrev:

Sett de nye klippene av skam og jeg heier ikke på william og noora. Nora kan finne seg noe langt bedre! :aww:  

Du skjønner vel at Wilhelm bare blei kald fordi han er redd for at kegas-storebroren skal stjele Noora fra ham, vel? :aww: 

Gjett hvorfor bare en av hundene har en godis foran seg! Kan det muligens være fordi hun med det skrekkfrekke trynet skyndte seg å spise både sin og Aiko sin før jeg fikk tatt bildet, sånn at Aiko måtte få en ny? Å jadda. Den lille lynrotta. :wub: 

 

image.jpeg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

I dag skulle han vært her med meg og feiret dagen sin med leverposteikake :heart: Ingen tvil om at hunder setter dype spor i hjertet på folk - tror aldri 20.April kan passere uten å tenke på den bikkja. image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Justisia skrev:

Om jeg ikke husker helt galt, så er det flere her inne som spiller sånne spill hvor du skal løse gåter og komme deg ut av rom. Noen som har linker/anbefalinger?
Det er til 13-åringen.

I dag trente vi på bordet for andre gang. Synes hun er flink jeg.

dag21.jpg

The Talos Principle. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Caroline skrev:

Mer tid til andre ting vøtt :P 

Skal man ha tid til ANDRE ting også nå liksom? Meg ikke forstå... :aww: 

8 timer siden, SFX skrev:

Nemlig! Ei venninne med pelsstellraser har plassert trimmebordet foran TV'en, så hun kan kombinere sine favorittserier med flokekrig. Jeg vil heller slange meg i sofaen med bikkjene i armkrokenforan TV'en.

Nå bruker ikke jeg trimmebord, men vi sitter da alltid foran TV'n og børster... 

Skal jeg snart dra til Espa på møte... det er skikkelig logisk siden de aller fleste som skal på det møtet har kontor på Hamar :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Siri skrev:

Skal man ha tid til ANDRE ting også nå liksom? Meg ikke forstå... :aww: 

Nå bruker ikke jeg trimmebord, men vi sitter da alltid foran TV'n og børster... 

Skal jeg snart dra til Espa på møte... det er skikkelig logisk siden de aller fleste som skal på det møtet har kontor på Hamar :aww: 

De vil sikkert ha boller :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

I dag skal jeg hente en brukt komfyr. Hadde bare lønna kommet inn på konto hadde det vært supert! Skulle være der rundt klokka 12, og hadde tenkt å handle et par ting som mangler i kjøleskapet. Som alt til middag, masse pålegg, og helt sikkert fylle fryseren litt også :P 

Noen som har erfaring med Baltofor forresten?  Har fått tilbud om å være med og bestille det, men ser ut som at det kun er rent muskelkjøtt i det? Synes det er litt rart å fore på bare det når hunder skal ha mer eller mindre hele dyret for å få i seg den næringen de trenger... 
JEg har sikkert gått glipp av noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...