Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, Snoffe skrev:

Oj da:blink: Har du fått sjekket om det er noe galt med blæren eller noe sånt?

Han ble sjekket for det samme i fjor, da han hadde en periode hvor han drakk mye og tisset ekstremt mye, men det ble ikke funnet noe galt. Det gikk over, men det skjer med ujevne mellomrom fremdeles. 

Når man våkner med tungt og vondt hode for andre dag på rad, og ble vekket flere ganger i løpet av natten av sutrete whippet, ja da greier jeg ikke helt å være smørblid...Den hunden gjør meg gal til tider og jeg vurderer rett å slett å kaste han ut av soverommet. Urettferdig når Blaze får ligge der, men dette gidder jeg ikke stort lenger altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

På ‎17‎.‎04‎.‎2016 at 3:29 PM, Ganzie skrev:

veldig mye schnauzer, men kanskje ikke like mye dvergschnauzer?

og denne:  Jeg skal bare kritisere en eneste ting: hvor er forbrystet?

han får sagt det:lol:
underholdende kritikker da:lol:

Jeg skrev for den dommeren på lørdagen - jeg lo mye! :P

Når han virkelig likte en hund, lød kritikken som følger:

"Dette er en *sett inn rase*" - og det var det.

"Denne hunden skal få lov å beholde championatet sitt"

"Håper jeg ser like bra ut når jeg er 77" Om en veteran han likte :P 

 

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alvira skrev:

Jeg skrev for den dommeren på lørdagen - jeg lo mye! :P

Når han virkelig likte en hund, lød kritikken som følger:

"Dette er en *sett inn rase*" - og det var det.

"Denne hunden skal få lov å beholde championatet sitt"

"Håper jeg ser like bra ut når jeg er 77" Om en veteran han likte :P 

 

haha det der blir nok bra når han kommer i Trøndelag i mai og skal dømme :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en strategi for å få sove når det går litt trått: ta med dyna på stua og sov på sofaen. Ikke fordi jeg ikke trives på soverommet eller fordi samboern er dust, men fordi jeg trenger et miljøskifte. Det funka i natt! Etter å ha ligget og hørt på at mannen og bikkja sov tungt til klokka var ett (vi la oss elleve) ga jeg opp. Bikkja slapp en skikkelig sur fis, og det gadd jeg i hvertfall ikke å ligge og lukte på. Og jammen fikk jeg sove litt før halv to på stua! Bedre enn ingenting! :D Men bomull i hodet i dag, da. Får vel ta meg en minikopp med kaffe og late som ingenting. :P Bare å venne seg til først som sist. ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tommy skrev:

Studiene er ferdige for semesteret i begynnelsen av Juni, men jeg har allerede kontraktsfestet sommerjobb. Det skal sies at jeg forsåvidt har en god økonomi. Utfordringen ligger i at jeg ikke får 30 - 40k jeg skulle fått i Mai og Juni før i slutten av August av ymse grunner. Så det er ikke slik at jeg er arbeidsledig heller. Faktisk har jeg seks jobber totalt, men ingen stillingsbrøk utover "ved behov". Litt finurlig og kinkig situasjon.

Jeg får bare ringe og høre. Hvis de sier nei så skal de få gallesteinen tilsendt direkte i posten fra sykehussengen.

Du har rett på nødhjelp, det har alle. Legg ved kontoutskrift som viser at kontoen er tom (du må legge ved kontoutskrift) til søknad om økonomisk sosialhjelp. Skriv at du søker om nødhjelp til lege eller mat i søknaden :) 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonje skrev:

Han ble sjekket for det samme i fjor, da han hadde en periode hvor han drakk mye og tisset ekstremt mye, men det ble ikke funnet noe galt. Det gikk over, men det skjer med ujevne mellomrom fremdeles. 

Når man våkner med tungt og vondt hode for andre dag på rad, og ble vekket flere ganger i løpet av natten av sutrete whippet, ja da greier jeg ikke helt å være smørblid...Den hunden gjør meg gal til tider og jeg vurderer rett å slett å kaste han ut av soverommet. Urettferdig når Blaze får ligge der, men dette gidder jeg ikke stort lenger altså.

Så kjedelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene sto opp lenge før meg i dag også, og var like flinke som i går :D Kan jeg konkludere med at de er ferdige med å rasere og ødelegge? (Neppe :P )  

Har jeg sagt at jeg gleder meg til å få valp? Jeg håper så veldig at det kommer en hannhund til meg i første kullet som er ventet. Hva slags fôr er bra for tida egentlig? De forrige hundene fikk Royal Canin og funka fint på det. Er det bra fôr? Og hva i huleste skal den hete?? Er det for tidlig å planlegge valpekurs og utstillinger? :P:frantics::frantics::D

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt dekk, på jobb og lurer på om jeg rakk å henge opp klær eller ikke på morgen idag før ungene stod opp ? Ting går så på automatikk før første kaffen ? Gleder meg til å komme hjem da, nyvasket og man ikke har gjort det selv[emoji14]Må huske å kjøpe ny kattekasse idag. Fiskepinner til middag tro? Det synes jeg var en god plan. Fish and chips med remulade kanskje ?? Hmm. Ja

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Snoffe skrev:

Ser at kløven har kommet på postkontoret i går! Jeg vil ha hentelapp nå!:frantics:

 

Har vist tidenes sureste rørlegger på besøk. Hvor for gidder dem? Kommer ikke akkurat til å bruke de igjen når de oppfører seg som en dame med PMS og uten folkeskikk.  

Sorry @Snoffe, LIKER ikke at du har hatt sur rørlegger på besøk. Men beskrivelsen av han lo jeg godt av :D 

@rosinbolle bruker den taktikken selv jeg, sover i forskjellige rom...for det hjelper faktisk :icon_redface:

 

Herregud det er så fint vær nå...og jeg har FRI FRI FRI!!!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Du skjønner vel at Wilhelm bare blei kald fordi han er redd for at kegas-storebroren skal stjele Noora fra ham, vel? :aww: 

Gjett hvorfor bare en av hundene har en godis foran seg! Kan det muligens være fordi hun med det skrekkfrekke trynet skyndte seg å spise både sin og Aiko sin før jeg fikk tatt bildet, sånn at Aiko måtte få en ny? Å jadda. Den lille lynrotta. :wub: 

 

image.jpeg

Link til siste episoder? :P Finner bare frem til episode fem (før pausen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uka man helst skulle vært under dyna hele dagen med real forkjølelse, da har man selvsagt tre dager med kjøreskole, to obligatoriske kjøretimer + glattkjøring. Også må jeg i bassenget for å holde svømmekurs i kveld, lurer på hvordan formen er i morgen for glattkjøring hele dagen, som om man ikke var nok nervøs for det i utgangspunktet :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Guttene sto opp lenge før meg i dag også, og var like flinke som i går :D Kan jeg konkludere med at de er ferdige med å rasere og ødelegge? (Neppe :P )  

Har jeg sagt at jeg gleder meg til å få valp? Jeg håper så veldig at det kommer en hannhund til meg i første kullet som er ventet. Hva slags fôr er bra for tida egentlig? De forrige hundene fikk Royal Canin og funka fint på det. Er det bra fôr? Og hva i huleste skal den hete?? Er det for tidlig å planlegge valpekurs og utstillinger? :P:frantics::frantics::D

Oh, valp? Hvem/hva/hvor? Det er lov å spørre, du må ikke svare. :P Den skal hete Bonus, for den høres litt ut som en Bonus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Perfect Image skrev:

Nytt dekk, på jobb og lurer på om jeg rakk å henge opp klær eller ikke på morgen idag før ungene stod opp ? Ting går så på automatikk før første kaffen ? Gleder meg til å komme hjem da, nyvasket og man ikke har gjort det selvemoji14.pngMå huske å kjøpe ny kattekasse idag. Fiskepinner til middag tro? Det synes jeg var en god plan. Fish and chips med remulade kanskje ?? Hmm. Ja

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Fish fingers and custard! :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bananen skrev:

Oh, valp? Hvem/hva/hvor? Det er lov å spørre, du må ikke svare. :P Den skal hete Bonus, for den høres litt ut som en Bonus!

 

Håper på at Kingwanas skal ha en hannvalp til meg etterhvert :) Bonus er ikke noe dumt forslag det, men jeg tenkte å bruke noe fra Doctor Who e.l! 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Må det, dette var bare plasking ved minneparken i Raufoss :P

Der er det bare grums i vannet, synes jeg. Det er mange greie vann rundt der, men Skumsjøen slår alt, altså!

Pøbel fikk en ny grisebamse i går, siden den skitne og eldste fikk noen flerrer i seg av en drakamp. :lol: Tar vare på begge to i munn, må vite (se logringen 'a gitt!). IKEA ftw, forresten!

26266096930_b9e46b610f_c.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...