Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

I dag har jeg hatt nok en forberedende samtale for å kartlegge før jeg skal ut i praksis, og i dag ble jeg presset så mye at jeg endte med å gråte. Jeg skjønner at jeg må utenfor komfortsonen for å bli bedre, men det er jo grenser for hvor mange sonegrenser jeg skal bryte i ett jafs. Jeg pusher meg allerede så mye, utfordrer meg daglig med ting folk flest ikke finner ubehagelig, og da blir jeg frustrert når jeg blir bedt om å prøve enda mer. Jeg har bare så mye å gå på, men jeg vet ikke om det kom fram i dag gjennom snørr og tårer.

Jaja, ny samtale til fredag, så får vi se hva som skjer da.

Det hjalp i hvert fall å komme hjem til oppdatering på DogWeb - Glamtastic har A-hofter! Nå er det bare den ekle ventetiden på albuer igjen, jeg er mer nervøs for dem siden jeg ikke har like mye erfaring med å skjønne albuebilder. Hoftene så flotte ut, så jeg regnet med at vi slapp unna de sterkeste gradene. Men albuer er gresk for meg :P

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

16 timer siden, MegaMarie skrev:

Er det noen soniser i Bergen som kunne tenke seg en skanke? Jeg har en liggende i frysen i leiligheten som jeg nå flytter ut fra og jeg har en sterk tvil om at mamma vil la meg ta den med hjem i hennes frys :lol: Så den gies bort!

Jeg tar gjerne i mot :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Strøken/Kjakan/Bolla/Stælken har blitt stor jente, ett år i dag! :wub: :cheer:

13001236_1346103385415701_225809817553772270_n.jpg?oh=de62fb95b1f87dcd041d771aaf109340&oe=577B3500

 

Og jeg har fått brev av legen med beskjed om at jeg har uttalt vitamin D-mangel og en resept på vitaminpiller, så da var det en enkel og grei årsak og løsning på hvorfor jeg er så trøtt, forhåpentligvis. :punk:Må bare få kommet meg ned til sentrum i apotekets åpningstider nå da, de sitter fast i steinalderen.

Jeg tror at sånt faktisk kan bestilles fra et nettapotek og leveres med posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, SFX skrev:

I dag har jeg hatt nok en forberedende samtale for å kartlegge før jeg skal ut i praksis, og i dag ble jeg presset så mye at jeg endte med å gråte. Jeg skjønner at jeg må utenfor komfortsonen for å bli bedre, men det er jo grenser for hvor mange sonegrenser jeg skal bryte i ett jafs. Jeg pusher meg allerede så mye, utfordrer meg daglig med ting folk flest ikke finner ubehagelig, og da blir jeg frustrert når jeg blir bedt om å prøve enda mer. Jeg har bare så mye å gå på, men jeg vet ikke om det kom fram i dag gjennom snørr og tårer.

Jaja, ny samtale til fredag, så får vi se hva som skjer da.

Det hjalp i hvert fall å komme hjem til oppdatering på DogWeb - Glamtastic har A-hofter! Nå er det bare den ekle ventetiden på albuer igjen, jeg er mer nervøs for dem siden jeg ikke har like mye erfaring med å skjønne albuebilder. Hoftene så flotte ut, så jeg regnet med at vi slapp unna de sterkeste gradene. Men albuer er gresk for meg :P

Hurra for hoftene! 

Og :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 1 års dagen til "Stælken" @Argyr

og med superduper hofter på Glam @SFX

Mulig du har nevnt det før, men da har jeg i så tilfellet glemt det. Men hvorfor skal du ut i praksis? Altså hva slags ting er det du presser deg på?
Kjenner deg ikke godt nok tydeligvis. Og du må selvsagt ikke svare om du ikke ønsker!

 

Jeg har vært på joggetur, fyttigrisen sier jeg bare. Noen har kondis knapt nok verdig en elefantsel på land.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, SFX skrev:

I dag har jeg hatt nok en forberedende samtale for å kartlegge før jeg skal ut i praksis, og i dag ble jeg presset så mye at jeg endte med å gråte. Jeg skjønner at jeg må utenfor komfortsonen for å bli bedre, men det er jo grenser for hvor mange sonegrenser jeg skal bryte i ett jafs. Jeg pusher meg allerede så mye, utfordrer meg daglig med ting folk flest ikke finner ubehagelig, og da blir jeg frustrert når jeg blir bedt om å prøve enda mer. Jeg har bare så mye å gå på, men jeg vet ikke om det kom fram i dag gjennom snørr og tårer.

Jaja, ny samtale til fredag, så får vi se hva som skjer da.

Det hjalp i hvert fall å komme hjem til oppdatering på DogWeb - Glamtastic har A-hofter! Nå er det bare den ekle ventetiden på albuer igjen, jeg er mer nervøs for dem siden jeg ikke har like mye erfaring med å skjønne albuebilder. Hoftene så flotte ut, så jeg regnet med at vi slapp unna de sterkeste gradene. Men albuer er gresk for meg :P

:hug:  NAvmøte med noe av det samme her om en uke, jeg har gruet meg i to allerede. :aww:  

Og hurra for Glam! 

 

 

Var helt riktig å holde snupps hjemme i dag, hun sov en time i vogna og har sløvet en time på sofaen med meg, og nå spratt hun opp, lekte litt, så på meg med verdens største glis og sa "jeg føles bra!!" og strakk armene i været og løp en seiersrunde :wub: 

Mor er derimot oppvridd vaskeklut :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Line skrev:

@SFX Grattis med Glamtastiske hofter! Resten kommer seg :hug: 

Tusen takk! 

26 minutter siden, mokken skrev:

Hurra for hoftene! 

Og :hug: 

His hips don't lie! (Jeg vet ikke om jeg er helt normal, men jeg har nynnet på den en stund nå...) Og tusen takk!

15 minutter siden, Snøfrost skrev:

og med superduper hofter på Glam @SFX

Mulig du har nevnt det før, men da har jeg i så tilfellet glemt det. Men hvorfor skal du ut i praksis? Altså hva slags ting er det du presser deg på?
Kjenner deg ikke godt nok tydeligvis. Og du må selvsagt ikke svare om du ikke ønsker!

Tusen takk! 

Og ikke noe problem, jeg har vært tidvis relativt åpen om ting på sonen før, men forventer ikke at alle husker - eller har vært her så lenge.

Jeg ble sykemeldt september 2010, fordi jeg "gikk på en smell", og nå begynner jeg å bli såpass frisk at vi kan forsøke å få meg tilbake i jobb. Den stillingen jeg hadde ble oppløst desember 2010 på grunn av manglende finansiering, så jeg har ikke noen arbeidsplass å gå tilbake til. Derfor må vi finne ut "hva jeg skal bli når jeg blir stor", og hvor jeg kan passe inn. Men før det igjen, skal jeg ut i praksis hos en av samarbeidspartnerne til NAV - både for å venne meg til å jobbe, for å teste hvor mye jeg kan klare å jobbe, og selvfølgelig for å ha et lavterskeltilbud med annerledes oppfølging og tilrettelagte vilkår for å hjelpe meg i gang. Det ser ut til at jeg skal begynne å jobbe litt allerede til uka, og det er greit - jeg er overraskende positivt innstilt til det, selv om det føles skummelt også. Men min rådgiver ønsket å legge til noen flere planer for å hjelpe meg å bli bedre, og det er ting som havner rett i mine verste triggere. Jeg ønsker at NAV skal fokusere på det som har med jobb å gjøre, så kan alt annet i livet være noe jeg tar med psykologen jeg har gått til i fire år. Denne rådgiveren mente sikkert bare vel, men det føltes som et stort overtramp, særlig når forslaget er motsatt av hva psykologen og jeg har blitt enig om som strategi. Jeg ønsker ikke å framstå som vanskelig, unnvikende eller kranglete med NAV, men det er frustrerende at en person som har møtt meg hele tre ganger på to av disse møtene har foreslått tiltak som treffer midt i angsten min, og det er ikke en gang jobbrelatert. (Vedkommende vil at jeg skal delta på treningssenter. Jeg ble verbalt og fysisk mobbet blant annet i garderobe- og gymsituasjoner på barne- og ungdomsskolen. Enkelt regnestykke, synes jeg...)

8 minutter siden, Raksha skrev:

:hug:  NAvmøte med noe av det samme her om en uke, jeg har gruet meg i to allerede. :aww:  

Og hurra for Glam! 

Tusen takk! Jeg må legge til at jeg er veldig fornøyd ellers, det har vært god dialog, jeg har fått stor innflytelse og påvirkning i prosessen, og føler virkelig at jeg blir sett og hørt på alle andre punkt enn dette. Jeg har fått velge hvor jeg vil ha min første praksis blant tilbudene som finnes, så det skal føles mest mulig trygt for meg. Vi har gått fram saktere enn jeg hadde sett for meg, så det skal gå gradvis og ikke overvelde meg. Stakkars rådgiveren kan ikke noe for at h*n tråkket midt i salaten, når h*n bare kjenner diagnoser, og ikke detaljer i bakgrunnen min. Masse lykke til, det går som regel bra, tenk så mange som er i NAV-systemet og IKKE trenger å bruke media fordi gladhistorier ikke selger forsider.

Jeg har spist middag allerede, dette var veldig rart... Da kanskje jeg skal få gredd ut noen floker på Glamarama, montert ei grind, og pusse 2 mm på en dørlist som ble sagd litt for lang. Jeg klarer ikke presisjonssaging med ei grov håndsag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

I dag har jeg hatt nok en forberedende samtale for å kartlegge før jeg skal ut i praksis, og i dag ble jeg presset så mye at jeg endte med å gråte. Jeg skjønner at jeg må utenfor komfortsonen for å bli bedre, men det er jo grenser for hvor mange sonegrenser jeg skal bryte i ett jafs. Jeg pusher meg allerede så mye, utfordrer meg daglig med ting folk flest ikke finner ubehagelig, og da blir jeg frustrert når jeg blir bedt om å prøve enda mer. Jeg har bare så mye å gå på, men jeg vet ikke om det kom fram i dag gjennom snørr og tårer.

Jaja, ny samtale til fredag, så får vi se hva som skjer da.

Det hjalp i hvert fall å komme hjem til oppdatering på DogWeb - Glamtastic har A-hofter! Nå er det bare den ekle ventetiden på albuer igjen, jeg er mer nervøs for dem siden jeg ikke har like mye erfaring med å skjønne albuebilder. Hoftene så flotte ut, så jeg regnet med at vi slapp unna de sterkeste gradene. Men albuer er gresk for meg :P

Grattis med fineste A-hofter! Fortsetter det sånn så blir han kanskje pappa en vakker dag? Og forøvrig: :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Överlevde intervju fast jag var så nervös först att jag nästan skakade av stolen. Tror det gick bra i vart fall. Vi blev sittandes i lite mer än en timme och det vill jag ju gärna tro är ett gott tecken... Får svar senast på måndag.

AN är det dags att packa hunden i bilen och åka till träning. Glädjer mig som en liten unge till han skall slippa sitta med sele i baksätet och kan åka som sig bör i en riktig bur längst bak i bilen. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Det hjalp i hvert fall å komme hjem til oppdatering på DogWeb - Glamtastic har A-hofter! Nå er det bare den ekle ventetiden på albuer igjen, jeg er mer nervøs for dem siden jeg ikke har like mye erfaring med å skjønne albuebilder. Hoftene så flotte ut, så jeg regnet med at vi slapp unna de sterkeste gradene. Men albuer er gresk for meg :P

Grattis med fiiiiine hofter :bananas: også krysser jeg fingrene for at alt annet faller på plass etter hvert også :hug:

Mett i magen av ostegratinert fiskesuppe med hvitløksbaguett til - samme som i forgårs... og satser på at den har overlevd to døgn i kjøleskapet. Det kjennes foreløpig ok ut :aww:. Også har jeg brukt 1 time på å børste halve Yasmine - enda jeg børstet deler av det jeg også børstet i dag, i går.... Den hunden gror floker bare man ser på den :o. Jeg hadde jo håpet på at vi skulle rekke en sykkeltur i kveld også, også skulle jeg fått luket i det forsømte blomsterbedet mitt hvor både tulipaner og andre søte små løkplanter kjemper seg opp fra frossen jord og masse ugress... også håper jeg på at jeg får innstillingen fra valgkomitéen i løpet av kvelden sånn at jeg endelig kan ferdigstille papirene for utsendelse. Kjenner jeg har litt høye skuldre akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, SFX skrev:

Tusen takk! 

Og ikke noe problem, jeg har vært tidvis relativt åpen om ting på sonen før, men forventer ikke at alle husker - eller har vært her så lenge.

Jeg ble sykemeldt september 2010, fordi jeg "gikk på en smell", og nå begynner jeg å bli såpass frisk at vi kan forsøke å få meg tilbake i jobb. Den stillingen jeg hadde ble oppløst desember 2010 på grunn av manglende finansiering, så jeg har ikke noen arbeidsplass å gå tilbake til. Derfor må vi finne ut "hva jeg skal bli når jeg blir stor", og hvor jeg kan passe inn. Men før det igjen, skal jeg ut i praksis hos en av samarbeidspartnerne til NAV - både for å venne meg til å jobbe, for å teste hvor mye jeg kan klare å jobbe, og selvfølgelig for å ha et lavterskeltilbud med annerledes oppfølging og tilrettelagte vilkår for å hjelpe meg i gang. Det ser ut til at jeg skal begynne å jobbe litt allerede til uka, og det er greit - jeg er overraskende positivt innstilt til det, selv om det føles skummelt også. Men min rådgiver ønsket å legge til noen flere planer for å hjelpe meg å bli bedre, og det er ting som havner rett i mine verste triggere. Jeg ønsker at NAV skal fokusere på det som har med jobb å gjøre, så kan alt annet i livet være noe jeg tar med psykologen jeg har gått til i fire år. Denne rådgiveren mente sikkert bare vel, men det føltes som et stort overtramp, særlig når forslaget er motsatt av hva psykologen og jeg har blitt enig om som strategi. Jeg ønsker ikke å framstå som vanskelig, unnvikende eller kranglete med NAV, men det er frustrerende at en person som har møtt meg hele tre ganger på to av disse møtene har foreslått tiltak som treffer midt i angsten min, og det er ikke en gang jobbrelatert. (Vedkommende vil at jeg skal delta på treningssenter. Jeg ble verbalt og fysisk mobbet blant annet i garderobe- og gymsituasjoner på barne- og ungdomsskolen. Enkelt regnestykke, synes jeg...)

 

Takk for forklaring :)
Forstår godt at det veilederen foreslo virker som et overtramp, :hug:  hadde blitt rimelig grinete selv og jeg har ingen angst å slite med (men kjærestemannen har - i så stor grad at han er arbeidsufør).
Håper du trives på praksisplassen, alt blir så mye enklere hvis det er greie, forståelsesfulle og imøtekommende folk man skal jobbe med/under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, SFX skrev:

 

Tusen takk! Jeg må legge til at jeg er veldig fornøyd ellers, det har vært god dialog, jeg har fått stor innflytelse og påvirkning i prosessen, og føler virkelig at jeg blir sett og hørt på alle andre punkt enn dette. Jeg har fått velge hvor jeg vil ha min første praksis blant tilbudene som finnes, så det skal føles mest mulig trygt for meg. Vi har gått fram saktere enn jeg hadde sett for meg, så det skal gå gradvis og ikke overvelde meg. Stakkars rådgiveren kan ikke noe for at h*n tråkket midt i salaten, når h*n bare kjenner diagnoser, og ikke detaljer i bakgrunnen min. Masse lykke til, det går som regel bra, tenk så mange som er i NAV-systemet og IKKE trenger å bruke media fordi gladhistorier ikke selger forsider.

Jeg har spist middag allerede, dette var veldig rart... Da kanskje jeg skal få gredd ut noen floker på Glamarama, montert ei grind, og pusse 2 mm på en dørlist som ble sagd litt for lang. Jeg klarer ikke presisjonssaging med ei grov håndsag.

Godt å høre at det gikk veldig bra ellers :ahappy: Jeg er veldig spent på mitt møte, heldigvis nekter jeg å dra alene, så har med faglig støtte. Skal til legen i morgen for å legge strategi. M¨bare få svar på spørsmålet mitt til nav om vi kan utsette møtet 20 min... 2 dagers svartid  er nå det. *utålmodig* 

 

 

Minner meg på at jeg skal purre på forige praksisplass om en bedre attest som opplæringskontoret kan godta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Grattis med fineste A-hofter! Fortsetter det sånn så blir han kanskje pappa en vakker dag? Og forøvrig: :hug:

Tusen takk!

Som vi sier her inne når det kommer tråder fra nye brukere som etterlyser tisper til sine hannhunder - så er det jo ikke helt opp til meg om han blir brukt i avl. Bortsett fra at jeg har tre tisper selv, selvfølgelig. Han skal avleses på albuene også, så liker jeg å skjele til resultatene på søsken selv om klubbens retningslinjer ser bort fra søsken på importer for å gjøre det lettere å få brukt nytt blod (norskfødte valper må ha en viss andel frirøntgede søsken) - men i Finland er røntgenalder 18 måneder, så jeg må vente en stund til der. Han skal gjennom en DNA-test, som ikke sier noe endelig, bare om hunden har lavrisiko, normalrisiko eller høyrisiko for å utvikle en bestemt krefttype. Derfor åpner vi for å bruke alle dyr i avl, men vi parrer ikke to høyrisiko-hunder, så jeg må jo se om hans DNA-prøve matcher med mine tispers resultat. Han skal gjennom en MH, men det er mitt private krav for mine avlsdyr, ikke noe klubben foreskriver. Så må han ha et par utstillingsresultat etter fylte 18 måneder - men DET er jo det enkleste. Hvis ikke han klarer to ganger very good eller en excellent, da klarer ingen det. Helt subjektivt sett så er han ****** fin til å være ettåring, og har alt jeg trenger til Foenix, per i dag.

X'en het Xkumle X-Faktorer på stamtavla på grunn av alle de uvisse X-faktorene som skal klaffe først, og det er jo en ny runde for hver hund. Men jeg dro ikke til Finland for å kjøpe en hund jeg håpte skulle bli eksepsjonelt god på å kose i sofaen ;)

12 minutter siden, Siri skrev:

Grattis med fiiiiine hofter :bananas: også krysser jeg fingrene for at alt annet faller på plass etter hvert også :hug:

Tusen takk, til begge deler!

12 minutter siden, Siri skrev:

Mett i magen av ostegratinert fiskesuppe med hvitløksbaguett til - samme som i forgårs... og satser på at den har overlevd to døgn i kjøleskapet. Det kjennes foreløpig ok ut :aww:. Også har jeg brukt 1 time på å børste halve Yasmine - enda jeg børstet deler av det jeg også børstet i dag, i går.... Den hunden gror floker bare man ser på den :o. Jeg hadde jo håpet på at vi skulle rekke en sykkeltur i kveld også, også skulle jeg fått luket i det forsømte blomsterbedet mitt hvor både tulipaner og andre søte små løkplanter kjemper seg opp fra frossen jord og masse ugress... også håper jeg på at jeg får innstillingen fra valgkomitéen i løpet av kvelden sånn at jeg endelig kan ferdigstille papirene for utsendelse. Kjenner jeg har litt høye skuldre akkurat nå. 

Og NÅ skal jeg rive meg løs fra maskina og få gredd litt på fjompestompen. Det er klubbarbeid her også som lenker meg til maskina, men nå får det være nok.

1 minutt siden, Snøfrost skrev:

Takk for forklaring :)
Forstår godt at det veilederen foreslo virker som et overtramp, :hug:  hadde blitt rimelig grinete selv og jeg har ingen angst å slite med (men kjærestemannen har - i så stor grad at han er arbeidsufør).
Håper du trives på praksisplassen, alt blir så mye enklere hvis det er greie, forståelsesfulle og imøtekommende folk man skal jobbe med/under.

Tusen takk! Jeg satser på at det blir en bra praksis - men har også fått beskjed om at vi finner et annet sted om det ikke fungerer. Så jeg er ikke bundet. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Paranomia skrev:

Hesten jeg skulle starte med begynte å halte under trening. Beinsplint + noe senegreier som gjør at han da ikke kan brukes mer. Og operasjon er uaktuelt siden han er over 20. Så han skal flytte til et sted der han kan gå som selskapshest evt slaktes dersom veterinær mener det er det beste. Det er så vanvittig trist og urettferdig, for han er egentlig så utrolig lekker og ikkeminst flink! 

Ikke noen bra dag, dette :icon_cry:

Så utrolig trist :hug:   vet akkurat hvordan det føles :cry: 

3 timer siden, Argyr skrev:

Frøken Strøken/Kjakan/Bolla/Stælken har blitt stor jente, ett år i dag! :wub: :cheer:

13001236_1346103385415701_22580981755377

 

Og jeg har fått brev av legen med beskjed om at jeg har uttalt vitamin D-mangel og en resept på vitaminpiller, så da var det en enkel og grei årsak og løsning på hvorfor jeg er så trøtt, forhåpentligvis. :punk:Må bare få kommet meg ned til sentrum i apotekets åpningstider nå da, de sitter fast i steinalderen.

Grosser :wub:  gratulerer så mye med dagen! :D 

 

@SFX Stor klem :hug:  

og grattis med hoftene :banana: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs rett etter jobb, så samboer tok med seg hundene på jobb da han dro i 12-tida. Jeg trodde han var kommet hjem og drev å planla hvor jeg skulle gå tur, men her var ingen hjemme. Det jeg burde gjort var å sette meg meg ned og nyte muligheten til å ikke fokusere på hundene rett etter jobb, men istedet heiv jeg meg rundt med en litt overfladisk helgevask. Nå pøser det ned, jeg er sliten og må pakke, så jeg tror tur utgår i kveld (de er ikke hjemme ennå heller).

Drar til Oslo i morgen kveld, og siden samboer og hundene kjører i morgen tidlig (jeg får dekt fly av jobb), så må jeg sende med han alt jeg vil få bruk for resten av helga. 

Søknadsfristen på jobben jeg har søkt gikk ut i dag, så nå er jeg spent på om jeg hører noe de neste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Line skrev:

Har ikke du en gubbe som kan hjelpe deg da? :P

Gjort litt mer i hagen, men noen kom med et par svære trær og vips så var containeren full igjen. Håper de bytter den i morgen, så jeg får gjort meg ferdig..

Gubben tok et 27-timers skift på jobben, så der fikk jeg ikke så mye hjelp, gitt :lol: Men jeg endte med å dra til han mekaniker-naboen til mamma og pappa, så fikk jeg låne både lift og powertools der, så det gikk sykt mye fortere :P 

19 timer siden, MegaMarie skrev:

Er det noen soniser i Bergen som kunne tenke seg en skanke? Jeg har en liggende i frysen i leiligheten som jeg nå flytter ut fra og jeg har en sterk tvil om at mamma vil la meg ta den med hjem i hennes frys :lol: Så den gies bort!

Eventuelt kan du sende den til meg i posten! DET blir digg, tenker jeg :lol:  

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Den quoten ble jeg ikke kvitt. Trykket bare feil jeg.

Sara har kjøpt seg symaskin. Det betyr jo at jeg får tilbake min sånn at jeg kan montere den jakka jeg har strikket ferdig! :ahappy:

Ellers har jeg vært sensor i samfunnsfag i hele dag. Ganske morsom jobb egentlig, men fint å bli ferdig likevel da.

Det er meldt snø i Trøndelag, og jeg ler like høyt som jeg ler hvert år av alle dem som skifter til sommerdekk i april.  a068.gif

Jesus. Satser på at det ikke kommer hit til Oslo, for jeg orker ikke kjøre med piggdekk lenger enn nødvendig :P 

 

Jeg skar akkurat opp manchegoen jeg skulle sitte og munche og kose meg med, med kniven Musikeren nettopp hadde brukt på habanero-chili... ANGRER :cry:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Gubben tok et 27-timers skift på jobben, så der fikk jeg ikke så mye hjelp, gitt :lol: Men jeg endte med å dra til han mekaniker-naboen til mamma og pappa, så fikk jeg låne både lift og powertools der, så det gikk sykt mye fortere :P 

Eventuelt kan du sende den til meg i posten! DET blir digg, tenker jeg :lol:  

Jesus. Satser på at det ikke kommer hit til Oslo, for jeg orker ikke kjøre med piggdekk lenger enn nødvendig :P 

 

Jeg skar akkurat opp manchegoen jeg skulle sitte og munche og kose meg med, med kniven Musikeren nettopp hadde brukt på habanero-chili... ANGRER :cry:  

Det ekke noe problem p sende slanker i posten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. april 2016 at 8:16 AM, Caroline skrev:

Jeg burde sikkert også drømme om ny bil, men det har jeg ikke råd til nå :P Sitter og drømmer om nye løpesko med ordentlig demping, men jeg klarer ikke velge. Disse eller disse? Eller noe helt annet?

Vet du om du over- eller underpronerer? I så fall ville jeg gått for sko som veier opp for det :) 

 

21 timer siden, Snoffe skrev:

Fikk hentet kløven :D 

Casper kunne ikke brydd seg mindre om han hadde den på seg :P Blir gøy å fylle litt i veskene, tipper han tar det like greit som de andre hundene har tatt det :ahappy: 

12998628_10156817276550597_5413330489933

Stilig! Frøkna måtte vende seg til kløven, hun gikk nemlig bare rett frem der HUN hadde plass :P 

 

10 timer siden, Alvira skrev:

Jeg skrev for den dommeren på lørdagen - jeg lo mye! :P

Når han virkelig likte en hund, lød kritikken som følger:

"Dette er en *sett inn rase*" - og det var det.

"Denne hunden skal få lov å beholde championatet sitt"

"Håper jeg ser like bra ut når jeg er 77" Om en veteran han likte :P 

 

:lol: 

---

AN skulle jeg på butikken og kjøpe middag jeg har gitt meg selv vann i munnen av, så åpnet himmelen seg :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katla takker for alle gratulasjoner! Hun hilser og sier at hun har en møkkaeier. Siden det ikke ble miljøtrening på oss i dag tok vi en spadag i stedet, så nå er jentene badet, blåst og fått klørne klippet. Gratulerer med dagen, liksom. :lol: 

Det har med andre ord vært verdens undergang for Dita tre ganger i dag, først dusjen, så blåseren og så klotanga. Hun er glad i meg likevel da. :ahappy:

 

 

..spiser jeg pastasalat.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...