Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest *Kat84*

@Pixie Det er så gøy med hunder som liker å bade! Det merkes veldig godt hvor mye man savner det når man har en hund som går store omveier for å unngå å bli våt på labbene :lol:
Sjef kan ikke se en liten dam en gang uten at han skal stå midt i den og drikke. Akkurat han er kanskje litt for glad i vann ;) 


Jeg har 103 kroner på konto, og i dag skulle jeg fått lønn. På lønnsslippen jeg fikk tilsendt på mail stod det kun oppført forskudd for å dekke utlegg, og egne utlegg på kampanjer. Avregnet der stod jeg med 16 kroner i minus... De faktiske timene hadde de ikke tatt med. Og når jeg sendte mail så måtte de bruke tid på å sjekke det. 

Så det blir verken kjøpt mat eller komfyr for min del i dag da :hmm: Flaksen min ble tydeligvis oppbrukt sist uke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

 

Håper på at Kingwanas skal ha en hannvalp til meg etterhvert :) Bonus er ikke noe dumt forslag det, men jeg tenkte å bruke noe fra Doctor Who e.l! 

Da synes jeg du skal kalle den Who.... enkelt og greit :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Alvira skrev:

Jeg skrev for den dommeren på lørdagen - jeg lo mye! :P

Når han virkelig likte en hund, lød kritikken som følger:

"Dette er en *sett inn rase*" - og det var det.

"Denne hunden skal få lov å beholde championatet sitt"

"Håper jeg ser like bra ut når jeg er 77" Om en veteran han likte :P 

 

Man må jo bare digge Jul Hamlot, uansett om man gjør det bra eller ikke :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Artemis skrev:

Nydelig vårvær her i dag. :ahappy:

Tok bilde av lille valpen som har blitt voksen. Tiden går så fort. :cry::wub: 

Hadde tenkt å lage en collage av Sjef fra dagen jeg hentet ham og til nå. Men da kan jeg ikke lengre si at han er bare valp, og at han er lille bebbisen min så jeg lar være :lol:

Men flott hund! Og herlig vær :D Slik påstås det at vi skal ha det her også i et par uker fremover! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ja, det er kjempemange! Tenkte på Skaro, men er ikke helt sikker på det heller. 

Ååååh, Skaro er fint! Jeg liker Dalek, jeg, men da burde man få en liten djevelvalp :D  

Her Er noen av mine favoritter: Boe, Ood, Raxacoricofallapatorians :aww: 

 

@Artemis Sååååå vakker han har blitt! :drool:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesten jeg skulle starte med begynte å halte under trening. Beinsplint + noe senegreier som gjør at han da ikke kan brukes mer. Og operasjon er uaktuelt siden han er over 20. Så han skal flytte til et sted der han kan gå som selskapshest evt slaktes dersom veterinær mener det er det beste. Det er så vanvittig trist og urettferdig, for han er egentlig så utrolig lekker og ikkeminst flink! 

Ikke noen bra dag, dette :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, *Kat84* skrev:

 

 

Den quoten ble jeg ikke kvitt. Trykket bare feil jeg.

Sara har kjøpt seg symaskin. Det betyr jo at jeg får tilbake min sånn at jeg kan montere den jakka jeg har strikket ferdig! :ahappy:

Ellers har jeg vært sensor i samfunnsfag i hele dag. Ganske morsom jobb egentlig, men fint å bli ferdig likevel da.

Det er meldt snø i Trøndelag, og jeg ler like høyt som jeg ler hvert år av alle dem som skifter til sommerdekk i april.  a068.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Strøken/Kjakan/Bolla/Stælken har blitt stor jente, ett år i dag! :wub: :cheer:

13001236_1346103385415701_22580981755377

 

Og jeg har fått brev av legen med beskjed om at jeg har uttalt vitamin D-mangel og en resept på vitaminpiller, så da var det en enkel og grei årsak og løsning på hvorfor jeg er så trøtt, forhåpentligvis. :punk:Må bare få kommet meg ned til sentrum i apotekets åpningstider nå da, de sitter fast i steinalderen.

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Pippin&Symra skrev:

Den quoten ble jeg ikke kvitt. Trykket bare feil jeg.

Sara har kjøpt seg symaskin. Det betyr jo at jeg får tilbake min sånn at jeg kan montere den jakka jeg har strikket ferdig! :ahappy:

Ellers har jeg vært sensor i samfunnsfag i hele dag. Ganske morsom jobb egentlig, men fint å bli ferdig likevel da.

Det er meldt snø i Trøndelag, og jeg ler like høyt som jeg ler hvert år av alle dem som skifter til sommerdekk i april.  a068.gif

Jeg har skiftet.. Sjeldent snøen blir liggende i april her i området allikevel og byr på problemer.. Hjemme derimot :P 

8 minutter siden, Argyr skrev:

Frøken Strøken/Kjakan/Bolla/Stælken har blitt stor jente, ett år i dag! :wub: :cheer:

13001236_1346103385415701_22580981755377

 

Og jeg har fått brev av legen med beskjed om at jeg har uttalt vitamin D-mangel og en resept på vitaminpiller, så da var det en enkel og grei årsak og løsning på hvorfor jeg er så trøtt, forhåpentligvis. :punk:Må bare få kommet meg ned til sentrum i apotekets åpningstider nå da, de sitter fast i steinalderen.

Hvis jeg skal ha en sennen, så skal jeg ha en av de korthårete! De er fine de :heart: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner sidelengs, og jeg tipper valpene på valpekurset i kveld kommer til å være skikkelig konsentrerte og flinke:aww:
Særlig chihuahuavalpen på 13 uker kommer nok til å være skikkelig imponert over været:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Containerne er borte og jeg er ikke ferdig med å kaste!! Containeren for hageavfall var full i går, så jeg fikk ikke gjort meg ferdig. Regnet jo med de byttet den ut når de så den var full, men det står ikke noen ny :( Hvis de tror jeg har tenkt å stappe golfen full av kvister så tror de feil altså. Da raker jeg det sammen bak søppelskjulet, så får det ligge til neste år :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Argyr skrev:

Frøken Strøken/Kjakan/Bolla/Stælken har blitt stor jente, ett år i dag! :wub: :cheer:

13001236_1346103385415701_22580981755377

 

Og jeg har fått brev av legen med beskjed om at jeg har uttalt vitamin D-mangel og en resept på vitaminpiller, så da var det en enkel og grei årsak og løsning på hvorfor jeg er så trøtt, forhåpentligvis. :punk:Må bare få kommet meg ned til sentrum i apotekets åpningstider nå da, de sitter fast i steinalderen.

Å så fin hun er! Gratulerer med dagen :ahappy:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...