Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

1 time siden, Caroline skrev:

Jeg burde sikkert også drømme om ny bil, men det har jeg ikke råd til nå :P Sitter og drømmer om nye løpesko med ordentlig demping, men jeg klarer ikke velge. Disse eller disse? Eller noe helt annet?

Det må ha kommet noe pollen de siste par dagene, for øynene mine er ikke spesielt happy. Zyrtec funker ikke på meg, så er det noe annet man får reseptfritt, eller må man ta den fryktelige turen til lege? 

Livostin øyedråper og nesespray? Koster en del men funker! Hilsen nysegubben ved min side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sto guttene opp en time før meg! Jeg hørte gjennom babycallen at de romsterte på sitt eget rom, så da gadd jeg ikke stresse. Da jeg sto opp selv, viste det seg at de bare hadde lekt med togbane :D Og kledd av seg da. Men det er jo ikke så nøye. De hadde ikke vært på kjøkkenet, ikke kasta noe ut av vinduet, og alt var på sin vante plass! Utrolig :lol: En hel time dere! Og ingenting er ødelagt.

  • Like 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pixie skrev:

Livostin øyedråper og nesespray? Koster en del men funker! Hilsen nysegubben ved min side :P

Verdt et forsøk, men jeg skipper nesesprayen. Både fordi jeg ikke er tett, og fordi jeg brekker meg av nesespray. Bare tanken... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Verdt et forsøk, men jeg skipper nesesprayen. Både fordi jeg ikke er tett, og fordi jeg brekker meg av nesespray. Bare tanken... *grøss*

prøvd nesepulver? På meg funker det bedre faktisk. Det er en astmainhalator, bare til nesa... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kokospaniel skrev:

prøvd nesepulver? På meg funker det bedre faktisk. Det er en astmainhalator, bare til nesa... 

Iiik, jeg får litt hetta av tanken på det også. Ting som skal inn i nesa, liksom. Men så lenge jeg ikke er hverken tett eller renner fra nesa, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal putte noe inn der heller. Det er bare øynene jeg sliter med. Kløe, hovenhet og til tider rennende øyne. Jeg har eksem i tillegg, så det hjelper liksom ikke på at jeg har teit hud i utgangspunktet, for det blir rett og slett som eksemutbrudd, bare rundt øynene. Det er ikke spesielt behagelig, og i hvertfall ikke pent :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Krutsi skrev:

Hvorfor skal kiropraktor være dårligere enn fysioterapeut? 

Kiropraktikk er ikke en metode som er vitenskapelig bevist å være effektivt. Hvis jeg ikke husker feil, så kan man klare å behandle symptomer(!) på smerte i nedre rygg, men noe mer utover det er ikke bevist. Fysioterapi er hakket mer effektivt. De bruker trening i sin terapi, som det er god evidens for at fungerer, men har også med metoder med manglende evidens i arbeidet, som manuelle tiltak. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Caroline skrev:

Iiik, jeg får litt hetta av tanken på det også. Ting som skal inn i nesa, liksom. Men så lenge jeg ikke er hverken tett eller renner fra nesa, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal putte noe inn der heller. Det er bare øynene jeg sliter med. Kløe, hovenhet og til tider rennende øyne. Jeg har eksem i tillegg, så det hjelper liksom ikke på at jeg har teit hud i utgangspunktet, for det blir rett og slett som eksemutbrudd, bare rundt øynene. Det er ikke spesielt behagelig, og i hvertfall ikke pent :P 

Jeg sliter med pollenallergi og annen allergi for den saks skyld, men fikk avamys nesespray i fjor - den fungerer så fint. Slipper øyedråper i det hele tatt, så om du klarer å overkomme legefobien og stappe noe i nesa fobien så anbefales den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så mye leamus i øyet for tiden, utrolig irriterende. Holdt på i over en uke nå, siden før eksamen i sist uke. Har jo stresset veldig over eksamen og praksis, og regnet med det er derfor. Føler jeg har roet meg nå, men fremdeles mye leamus. Skjer maaange ganger iløpet av en dag (kanskje 2-3 ganger i timen), av og til går jeg et par timer uten. Er jo ikke vondt eller noe, men utrolig irriterende i lengden. Noe man kan gjøre for å bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Caroline skrev:

Iiik, jeg får litt hetta av tanken på det også. Ting som skal inn i nesa, liksom. Men så lenge jeg ikke er hverken tett eller renner fra nesa, så ser jeg ikke helt hvorfor jeg skal putte noe inn der heller. Det er bare øynene jeg sliter med. Kløe, hovenhet og til tider rennende øyne. Jeg har eksem i tillegg, så det hjelper liksom ikke på at jeg har teit hud i utgangspunktet, for det blir rett og slett som eksemutbrudd, bare rundt øynene. Det er ikke spesielt behagelig, og i hvertfall ikke pent :P 

Bruker du linser? Gubben må la linsene ligge de verste pollenukene, og må bytte til ReNu Sensitive linsevæske på våren/sommeren. Ellers er det greit å tenke over hva man smører seg med/sminker seg med/fjerner sminke med under pollensesongen, kryssallergier kan forekomme. Neutral produkter, Änglamark fra Coop og Isadora sminke er allergivennlige alternativer.

Avamys nesespray har jeg også brukt, den hjalp. Jeg fikk dog ganske tørre neseslimhinner og måtte slutte.

Men det fins da mange andre allergitabletter enn Zyrtec, det er kanskje greit å gå til legen likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, puddellover skrev:

Kiropraktikk er ikke en metode som er vitenskapelig bevist å være effektivt. Hvis jeg ikke husker feil, så kan man klare å behandle symptomer(!) på smerte i nedre rygg, men noe mer utover det er ikke bevist. Fysioterapi er hakket mer effektivt. De bruker trening i sin terapi, som det er god evidens for at fungerer, men har også med metoder med manglende evidens i arbeidet, som manuelle tiltak. :)

Det kan godt hende det.. Jeg bare lurer.. 

Hvis vi feks tar meg selv som et eksempel, for jeg har gått til begge deler for samme problemet. Så var det egentlig ikke så stor forskjell.. Kiropraktoren knakk opp musklene mine og der trengte jeg bare 2-3 behandlinger i året.. Fysio masserte opp musklene mine og jeg måtte gå 1 gang i uka til de.. 

Begge deler fungerte til meg, men kiropraktorens behandling på musklene og leddene var for hard til min potensielle diagnose.. Ingen av de hadde trening som behandling på meg.. 

Andre som har gått til kiropraktor pga ryggen vet jeg har fått treningsopplegg.. 

Etter min erfaring, så er dette to yrker med litt forskjellig tilnærming.. Men ikke at det ene fungerer bedre enn det andre.. Men selvfølgelig funker det ikke å gå til kriopraktor for å få hjelp til opptrening av feks et kne :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Caroline skrev:

Det må ha kommet noe pollen de siste par dagene, for øynene mine er ikke spesielt happy. Zyrtec funker ikke på meg, så er det noe annet man får reseptfritt, eller må man ta den fryktelige turen til lege? 

Dra til legen. Det åpner seg en ny verden med det man kan få på resept. Hilsen pollenallergiker med alvorlige reaksjoner i 26 år (jeg er 28..). Jeg vaksineres for tida mot gresspollen, og det er helt nydelig :heart: Akkurat nå bruker jeg ingen medisiner utover vaksina, og vanligvis ville jeg vært døden nær med linser som spretter ut for et godt ord og nyseanfall. Når gresset kommer for fullt må jeg nok ta noe i tillegg da (men da klarer jeg meg med symptomlette, og slipper de medisinene som går på hele systemet), måtte ihvertfall i fjor (første sesongen på vaksine), men dæven, ny verden!

35 minutter siden, Pixie skrev:

Livostin øyedråper og nesespray? Koster en del men funker! Hilsen nysegubben ved min side :P

Og drar man til legen og får det på blå resept koster det bare noen kroner :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Krutsi skrev:

Hvis vi feks tar meg selv som et eksempel, for jeg har gått til begge deler for samme problemet. Så var det egentlig ikke så stor forskjell.. Kiropraktoren knakk opp musklene mine og der trengte jeg bare 2-3 behandlinger i året.. Fysio masserte opp musklene mine og jeg måtte gå 1 gang i uka til de.. 

Begge deler fungerte til meg, men kiropraktorens behandling på musklene og leddene var for hard til min potensielle diagnose.. Ingen av de hadde trening som behandling på meg.. 

Andre som har gått til kiropraktor pga ryggen vet jeg har fått treningsopplegg.. 

Etter min erfaring, så er dette to yrker med litt forskjellig tilnærming.. Men ikke at det ene fungerer bedre enn det andre.. Men selvfølgelig funker det ikke å gå til kriopraktor for å få hjelp til opptrening av feks et kne :P 

Jeg skal ikke påberope meg mye erfaring med verken kiropraktor eller fysioterapeut, men jeg gikk for mange år siden til en som gjorde begge deler. Jeg hadde trøbbel nederst i ryggen og ble henvist til ham. Der var det verken knaing eller knekking som stod på programmet, men masse trening av kjernemuskulatur i første omgang. Etter noen timer fikk jeg kink i nakken (ikke relatert til det andre altså), og det knakk han kjapt opp.. ulempen var jo at etter to dager satte det seg kink i neste virvel... ny knekking, som førte til kink i neste virvel etter det igjen. Når jeg får kink i nakken nå, så går det jo over av seg selv, helt uten at det trengs knekking eller andre ting :D. Men altså... det som hjalp da jeg hadde vond rygg, var rett og slett medisiner. Ryggen ble ikke bedre av den treningen heller - for hele greia var jo at det var betennelser der pga forkalkninger som vi ikke så før han sendte meg til MR. Hadde MR vært første punkt på programmet, ville jeg jo sluppet mange unødvendige timer hos ham :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aslan skrev:

Dra til legen. Det åpner seg en ny verden med det man kan få på resept. Hilsen pollenallergiker med alvorlige reaksjoner i 26 år (jeg er 28..). Jeg vaksineres for tida mot gresspollen, og det er helt nydelig :heart: Akkurat nå bruker jeg ingen medisiner utover vaksina, og vanligvis ville jeg vært døden nær med linser som spretter ut for et godt ord og nyseanfall. Når gresset kommer for fullt må jeg nok ta noe i tillegg da (men da klarer jeg meg med symptomlette, og slipper de medisinene som går på hele systemet), måtte ihvertfall i fjor (første sesongen på vaksine), men dæven, ny verden!

Og drar man til legen og får det på blå resept koster det bare noen kroner :D 

Ja det er fint og flott - så lenge man får påvist allergien. Jeg er såkalt sensitiv, dvs jeg er allergisk men uten at det slår ut på tester. Jeg har alle symptomer på allergi, og blir bedre med antihistaminer, men siden det ikke slår ut på testene får jeg ikke blå resept på noenting. Får kun resept på 100 tabletter istedet for 7 men må betale hele summen! Og ikke noe annet en zyrtec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Line skrev:

Naprapat sier jeg bare, naprapat :aww: Ja, det er vondt, men det funker. I alle fall på meg, og @Mud skriver vel også gjerne under på den. Mye mer effektivt enn fysio og kiro.

Enig, jeg har hatt stor nytte av å gå til naprapat :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Ja det er fint og flott - så lenge man får påvist allergien. Jeg er såkalt sensitiv, dvs jeg er allergisk men uten at det slår ut på tester. Jeg har alle symptomer på allergi, og blir bedre med antihistaminer, men siden det ikke slår ut på testene får jeg ikke blå resept på noenting. Får kun resept på 100 tabletter istedet for 7 men må betale hele summen! Og ikke noe annet en zyrtec.

Joa, det er jo selvsagt, men det vet man jo heller ikke om man ikke tar turen til legen :) Kjedelig at det ikke gir nok utslag hos deg da :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Line skrev:

Naprapat sier jeg bare, naprapat :aww: Ja, det er vondt, men det funker. I alle fall på meg, og @Mud skriver vel også gjerne under på den. Mye mer effektivt enn fysio og kiro.

*signerer*

Man blir ikke henvist til naprapat av legen da, men det har hvert verdt pengene for min del. 

Men mesteparten av jobben har jeg gjort selv ved å trene meg opp. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pixie skrev:

Bruker du linser? Gubben må la linsene ligge de verste pollenukene, og må bytte til ReNu Sensitive linsevæske på våren/sommeren. Ellers er det greit å tenke over hva man smører seg med/sminker seg med/fjerner sminke med under pollensesongen, kryssallergier kan forekomme. Neutral produkter, Änglamark fra Coop og Isadora sminke er allergivennlige alternativer.

Avamys nesespray har jeg også brukt, den hjalp. Jeg fikk dog ganske tørre neseslimhinner og måtte slutte.

Men det fins da mange andre allergitabletter enn Zyrtec, det er kanskje greit å gå til legen likevel?

Nei, jeg bruker ikke linser, og bruker ikke sminke heller til hverdags. Jeg reagerte rundt øynene på Neutral sine produkter, jeg, så det kommer fint lite produkter i ansiktet mitt utover vann. Prøvde ansiktsrens og ansiktskrem derfra. Jeg vant en ansiktskrem fra Aderma (som fortsatt ikke har kommet), så den er jeg spent på. Jeg har dessverre utrolig teit hud, og kan tåle noen produkter en stund, men plutselig får jeg reaksjon på dem i stedet. 

Jada. Greit å gå til legen, jeg bare veier for og i mot hva som er verst av legebesøk og allergiutbrudd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også pollenallergiker, og på meg fungerer loratadin (clarityn) bedre enn zyrtech, i tillegg blir jeg mindre trøtt. Dette er også reseptfritt. Det er vel også de minste pakningene av noen av de nyere antihistaminene på markedet, son telfast. 

Ellers er det kanskje nok å behandle lokalt hvis man bare har utslag et sted, som feks livostin øyedråper.  bruker de selv til tider., i tillegg til pillene. 

 

Så bra bunadsølvet dukket opp igjen @Perfect Image

 

Var noen flere jeg skulle si noe til, men mobilen rota det til :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heite tips til allergikere (alt er reseptbelagt):

Aerius tabletter
Optanaol øyedråper
Avamys nesespray (tjukk i konsistensen, verken som pulver eller vanlig nesepray, merker ikke at en får det i nesa, og funker på både nese og øyne)

 

Mvh testperson for allergimedisiner :P
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Teserere skrev:

Ja det er fint og flott - så lenge man får påvist allergien. Jeg er såkalt sensitiv, dvs jeg er allergisk men uten at det slår ut på tester. Jeg har alle symptomer på allergi, og blir bedre med antihistaminer, men siden det ikke slår ut på testene får jeg ikke blå resept på noenting. Får kun resept på 100 tabletter istedet for 7 men må betale hele summen! Og ikke noe annet en zyrtec.

Hva? Hvilken lege har du? Bytt fastlege! Jeg er heller ikke allergiker, men hypersensitiv så jeg slår ut på alle allergitester inkludert blindtesten (gjerne den jeg reagerer mest på) ergo så er jo testene verdiløse. Jeg har fått medisiner på blå resept siden jeg var 11... Går på medisiner hele året for jeg reagerer på så mye rart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har LYST til å dra på lydighetstrening i klubben i kveld, men jeg vet ikke om jeg ORKER. Jeg føler meg utslitt etter de siste dagenes intense tempo. Håper jeg kjenner meg bedre senere. Jeg skal få gjort noen småting, i håp om å komme ut av det mønsteret hvor jeg har så lett for å sløve bort hele dager når jeg er sliten. Få av tapen fra gulvlistene vi malte på søndag, henge opp gardiner på kontoret, tømme to skittentøyskurver med rene klær, gre gjennom det finske floketrollet som skifter pels, og sende et par klubbmailer. Men først to episoder av Modern Family for å fordøye frokosten :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...