Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars

mokken
 Share

Recommended Posts

Guest *Kat84*

Våkna 06.20 av at Aragon var utålmodig. Så han stod og ulte og skreik. Skynder meg å få på meg klær og går ned. Der sitter han i trappa og logrer. Skulle bare ha kos.... Siden han varsler så snart det knirker litt i senga sover han i stua. Legger seg helt innerst i buret og går ikke ut av det hvis han mener at det er natt. Rart dyr :P 

Ellers er det ikke helt helg for meg enda. Skal på jobb 6 timer i dag. Men ferdig klokka 16:30 så jeg har mer igjen av dagen enn i går i det minste. 
Så da får gutta få seg en god tur når jeg kommer hjem igjen :) La dem løpe løs et sted sånn at de får ut energien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Guest Christine
10 timer siden, Aslan skrev:

Jeg og lader opp til rallystevne i helga. Jeg håper på opprykk til klasse 3, så da blir det sikkert 2 x disk :lol: 

Neida, det går så bra så! :D Gleder meg til å kose Thorvald igjen! 

10 timer siden, Betty skrev:

Holder om du bare sender et pip når klasse 1 er ferdig. Har lagt inn litt stopp på diverse butikker på bl.a Tiller så er ikke så langt unna,  så om det går kjapt unna dropper jeg bare å svi av penger jeg ikke har. :P TJ er redd for at vi kommer til å ende opp med å beholde alle selv. :lol:  Da trøster jeg han med at vi i alle fall har et sikkert hjem, for nest yngste bror med samboer vil ha valp. :aww: Begynner å få noen potensielt fine hjem på lista da, og flere i Trondheimsområdet. Skal møte en valpespekulant i helga, der jeg er litt skeptisk pga alder - helt til jeg kommer på at jeg var yngre enn det da jeg fikk egen hund. :whistle: Kua som har vært kalv og sånt. 

Den er grei! Kan dere ikke bare beholde alle da? :P Neida, men godt dere begynner å få potensielt fine hjem :ahappy: 

image.jpg.3f521f2ad7b8321279da98d895347d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Neida, det går så bra så! :D Gleder meg til å kose Thorvald igjen! 

Den er grei! Kan dere ikke bare beholde alle da? :P Neida, men godt dere begynner å få potensielt fine hjem :ahappy: 

image.jpg.3f521f2ad7b8321279da98d895347d

Hihi, vi får se :teehe: Ikke overbevist enda :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Aslan skrev:

Hihi, vi får se :teehe: Ikke overbevist enda :lol: 

Jeg skulle gjerne hatt opprykk til klasse 3 med terven jeg også, men det får bli senere i år tror jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nico er faktisk den kuleste hunden jeg vet om...

Tung våt løype, veldig dårlig løype,  hun ga full pinne. Til tross for snøballpels. 

Hadde Toddy hatt arbeidsmoralen hennes hadde han ikke havnet her :lol:

Han gir jo opp og må oppmuntres med en gang det blir mye jobb, Nico bare peiser på og lurer på hvorfor i alle dager vi har pauser :lol:

Jeg slapp henne på vei tilbake for at hun ikke skulle sprenge seg ved å trekke av all makt og samtidig holde følge med en langbeint husky. Da løp hun foran oss i løypa med snøballer som var større enn tennisballer på bein og mage . Den bikkja er rå ! 

• Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Absolutt hver eneste gang jeg ser avataren din så tror jeg det er en basset fauve de bretagne. Den eneste grunnen jeg kan komme på er at noen med nevnte rase må ha hatt en veldig lignende avatar en gang. Hva het hun som hadde en som het Taika? Trøndersk jente? (Typisk å huske hundenavnet og ikke menneskenavnet).

Så morsomt, og grattis med dagen på etterskudd. Og jeg skal skifte avatar- så du får noe nytt å se på:)

16 timer siden, Lola Pagola skrev:

Drittvær! 

20160304_155002-01.thumb.jpeg.8166384f81

Men for en vakker og kjekk kar:wub:

I dag er en seig dag.... en sånn som burde være innedag, men som ikke blir det...

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er så fantastisk vakkert ute, men steinharde snøkuler så store som håndballer, er ikke godt i en Tinkapels. Det sitter langt inne å klippe henne helt ned, så vi får vel leke byhund og tusle langs måkte gangveier i dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Christine skrev:

Jeg skulle gjerne hatt opprykk til klasse 3 med terven jeg også, men det får bli senere i år tror jeg :lol: 

Hehe, ja, målet er før babyen popper, så jeg har bare dette stevnet egentlig, aprilstevnet kan gå, men litt risky :lol: Trenger heldigvis bare 1 napp da, så det bøøør jo gå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Symra&Pippin skrev: Absolutt hver eneste gang jeg ser avataren din så tror jeg det er en basset fauve de bretagne. Den eneste grunnen jeg kan komme på er at noen med nevnte rase må ha hatt en veldig lignende avatar en gang. Hva het hun som hadde en som het Taika? Trøndersk jente? (Typisk å huske hundenavnet og ikke menneskenavnet).

Så morsomt, og grattis med dagen på etterskudd. Og jeg skal skifte avatar- så du får noe nytt å se på:)

16 timer siden, Lola Pagola skrev: Drittvær! 

20160304_155002-01.thumb.jpeg.8166384f8192352772319e2800d9875c.jpeg

Men for en vakker og kjekk kar:wub:

I dag er en seig dag.... en sånn som burde være innedag, men som ikke blir det...

Casper takker :D

Han har fått ost på frokosten sin, etterpå skal vi til byen og dyrebutikken der han skal få velge seg akkurat det han vil ha. Verdens beste blir nemlig 8 år i dag :D

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

• Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg overrasket meg selv med å sette en brøddeig. Grovt brød med kli og kim, havregryn og hvete helkorn, linfrø og solsikkefrø. Og masse sammalt grov rug og hvete. Den skal få stå og godgjøre seg hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ida skrev:

Altså, det er så fantastisk vakkert ute, men steinharde snøkuler så store som håndballer, er ikke godt i en Tinkapels. Det sitter langt inne å klippe henne helt ned, så vi får vel leke byhund og tusle langs måkte gangveier i dag :(

De tiner fort om du tar henne i dusjen i lunka vann. 

Mvh puddeleieren :aww: 

Hvor blir det av den lange, varme våren jeg hørte rykter om at vi skulle få? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 2ne skrev:

Det er sånn jeg gjør det på pulien også.  Hun synes forøvrig dusjen er verre enn snøballene,  men jeg slipper vanndammer overalt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tricolor skrev:

I dag har jeg overrasket meg selv med å sette en brøddeig. Grovt brød med kli og kim, havregryn og hvete helkorn, linfrø og solsikkefrø. Og masse sammalt grov rug og hvete. Den skal få stå og godgjøre seg hele dagen.

Jeg har begynt å bruke mye havremel i brødet når jeg baker, det gir så god smak! Og så blir det grovere uten at det blir tungt, bruker mer havre enn spelt og sammalt spelt til sammen + havregryn (lettkokt og grov), havre- og hvetekli, masse god olje og 1 liter cultura/1 boks naturellyoghurt. Supersaftig bakst :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, 2ne skrev:

Jada, men klumpene sitter jo før vi er halvveis avgårde på turen og det er vanskelig å gå med digre snøballer over alt. I går kveld stoppet vi tre ganger på et par kilometer og brukte kniv for å skjære gjennom ballene, for å få dem av. Til slutt tok jeg henne på armen og bar henne gjennom snøen. I formiddag gikk vi kortere og snøen var litt snillere enn i går. Men jeg spyler av klumper når vi først er kommet inn, altså. Det er jo ikke det som er problemet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mud skrev:

Det er sånn jeg gjør det på pulien også.  Hun synes forøvrig dusjen er verre enn snøballene,  men jeg slipper vanndammer overalt :lol:

Pudlene er enige med pulien, snøballer er mye greiere enn dusjing og påfølgende blåsing :lol: 

Akkurat nå, ida skrev:

Jada, men klumpene sitter jo før vi er halvveis avgårde på turen og det er vanskelig å gå med digre snøballer over alt. I går kveld stoppet vi tre ganger på et par kilometer og brukte kniv for å skjære gjennom ballene, for å få dem av. Til slutt tok jeg henne på armen og bar henne gjennom snøen. I formiddag gikk vi kortere og snøen var litt snillere enn i går. Men jeg spyler av klumper når vi først er kommet inn, altså. Det er jo ikke det som er problemet :P

Til lengre turer har man klær som holder snøen borte fra pelsen :) 

--

AN har jeg ringt guttebarnet og mer eller mindre tvunget han til å besøke mammaen sin. Han kunne velge mellom å komme hit og få taco i kveld og pannekaker til frokost i morgen, eller at vi (datterbarnet og jeg) kom og besøkte han hjemme hos han, og da ville han komme hit i stedet. Jeg veit ikke helt hva som dro mest, mammaen hans eller maten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ektepar hadd ei bikkja som snorka nå grusomt. Fortvila fordi ho ikkje fikk tel å sov i bråket, gikk hun til veterinæren med bikkja. Veterinæren ber ho knyt ei sløyfa rundt testiklene tel bikkja. Da vil den slutt å snork. - Ja, særlig..., sei dama!! Seinar på kvelden hadd ho gått til sengs, og bikkja starta å snork som vanlig. Hun kast seg rundt om i sengklean og får ikke søv.
Vel..., æ har ingenteng å tap tenke ho. Henter eit rødt sløyfeband i syskrinet, knyt det møysommelig rundt testiklan tel bikkja. Det utrolige skjer, bikkja slutt å snork.
Seinar samme kvelden kjem gubben heim ette ein nå fuktig tur på byen. Han hopp te sengs og det tar ikkje lange tida før han også e i gang med å snork. Kjærringa tenke sett, og hent et blått sløyfeband i syskrinet. Knyt det godt fast i gubbens testikla, og sannelig blir det ikkje stilt.
Litt senar på natta må gubben ut på badet for å pess. Mens han gjør sine teng kik han ned, og får se den blå sløyfa på snøtten. Ikkje så lite forundra går han tilbake te soverommet kor han ser at bikkja har på seg ei rød sløyfa længst bak. Han rest på hodet, kik på bikkja og utbryt. "Ikkje veit æ kor vi har vært eller ka vi har gjort, men vi har i allfall fått 1. og 2. plass ......

:lol:

• Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
    • Da har vi fått oss en reell frykt. Viser seg at tøffeste, tryggeste lille Edeward er som Mr.T når det kommer til trapper. Tror han fikk vondt i en klo da vi skulle opp trappen til veterinæren. Den forserte vi ved at jeg praktisk talt stod over han og løftet labbene hans en og en trinn for trinn. Han nektet gå selv, men var ok med å gjøre det sånn, hele trappen. Stoler på meg, men ikke sine egne bein.  Nå tenkte jeg det skulle være annerledes med en ny trapp som ser litt annerledes ut, på et annet sted, i annet lys, men nei. Ikke engang Nom Noms fristet nok til å våge gå et eneste trinn av den trappen med bakbeina.  Vurderer om Nom Noms er verdt det: Prøver snakke meg til fornuft. Det må vel finnes en annen måte? Muttern prøver friste med "kjepp". Dette ble pinlig fordi det er folk rundt, vi er på Tiller - Trondheims Grorud - og det ryktes at det kan være risikabelt å flagge blasfemiske avvik her på kveldstid etter mørkets frembrudd. Er det ikke provoserende nok å være svart hund om vi ikke skal gå rundt og vise at han liker å sutte på "kjepp" også?  — Virkelig, muttern! Dette vil jeg ikke være med på! Jevngodt med å brenne en Koran her. Du er sinnsyk!  Så han ble båret opp, som den lille babyen han er. Mindre pinlig. Fikk ham til å gå de siste tre trinnene selv. Prøver øke til fire-fem neste gang, uten å vifte med en diger "kjepp" så alle kan se det.  Han er i full sving med å fortære den nå, mulig for å prøve sikre seg mot flere sånne flauser ^^  
    • Avledning, og innlæring av alternativ adferd. "Hysj, gå og legg deg" fungerer bare HVIS hunden har lært og KAN oppgaven. Hvordan jeg ville gått fram avhengger veldig både av rase og individ. Men jeg ville ikke skjermet valpen for det som skjer rundt, den må jo bli vant til normale forstyrrelser. Hvis det er en rase med tendens til varsling så ville jeg nok sørget for å trekke for gardinene og ha på radio ved alenetreningen, så forstyrrelser utenfor blir mindre tydelige. I mange tilfeller ville jeg nok belønnet veldig raskt etter første bjeff, og deretter avbrutt/avledet, og lært inn alternativ adferd. Det er helt greit med et bjeff eller to for å si fra, og så komme til meg. Men hvis det er en bjefferase som varsler så skal man være ganske forsiktig for å ikke forsterke adferden. Det aller viktigste er å selv slappe av og ikke være så opptatt av det rundt. Det er ikke sikkert hunden reagerer i det hele tatt, og da trenger den ihvertfall ikke å lære det av eieren. Hvis det kommer et bjeff eller to på noe fra en valp ville jeg sagt "ja, ok", og så funnet på noe annet med valpen. En valp som får miljøtrening ute og oppdage masse lyder og omgivelser vil også være tryggere hjemme, mener jeg. Jeg kan anbefale boken Hverdagslydighet fra valp til voksen av Arne Aarrestad og Siri Linnerud Riber, den tar også for seg vanlige utfordringer.
    • Unge lovende sover søtt etter en to timer lang opp og ned fellestrening med mye bra og masse klebb.  Forventninger til hele stedet, både godteributikken som eimer deilig godis av alle slag, og hallen hvor godbitene hagler og det er lek og moro, de forventningene er skyhøye. Da muttern ba om en sitt før hun åpnet døren var ikke den unge lovende enig i det. Han var fokusert på å komme seg inn til moroa. Dumme muttern la listen for høyt og trodde hun skulle få sitt med verbal kommando, uten å engang hjelpe med lure. Hennes: "I shall ønly say this once," policy, hvorpå hun etter å være sikker på at han hørte det stilte seg til for å vente på sitten - det var som en krigserklæring. Da sitten endelig kom, men den kjipe megga ikke belønnet den med en gang, og hadde nerver til å lukke døren igjen da Ede spratt opp for å løpe inn, for å kreve mer.. Etter mange sånne forsøk, hvor sitten til slutt ble holdt med en godbit foran nesen, lenge nok til at mutteren fikk satt foten innenfor døren, så ble den belønnet et kom og ros og godis og den korte selvbeherskelsen han ble tvunget til å ha for å komme inn - sinnsykt frustrerende - ble forløst i økt glede, mer energi og iver, han ble mer gira av det enn han allerede var, så da muttern på ny, bare to meter innenfor første døren ***** ba ham om enda en sitt for å komme gjennom neste dør.. Hun fikk den, men han var ikke blid.  De glade forventningene hadde slått over i irritasjon da vi kom frem til plassen vår, og han satte i en hardrock konsert av bjeffing. Frustrert bjeffing. Emo bjeffing. Intenst. Øredøvende. Muttern fikk påpakning fra instruktør om å få hunden under kontroll, noe hun til sin store overraskelse fikk til momentant med å legge hendene på ham. Bjeffingen tok fullstendig slutt, han glemte hele resten av hallen, alt fokus var nå på kamp mot muttern. Hender uten godbiter som hadde nerver til å holde ham fast.. Tyggebeinet han ble tilbudt som alternativ å bite på var han fullstendig uinteressert i. Mutterns hender var den punchingbagen han følte for å ta ut sin høygira irritasjon og frustrasjon på. Vi var med ett tilbake til situasjonen i forrige uke. Dette var ikke tanning, dette var kamp, og Ede ville lære muttern å slutte stille urimelige krav og heller servere godis og leker og være blid og lett å ha med å gjøre. Han bet hardt og med et mål om mutterns submission. — Respect my authoritay, bitch! Muttern er ikke komfortabel med å bruke fysisk makt for å få trumfet gjennom viljen sin, men den der typen biting er fullstendig uakseptabel, og negativ straff var ikke en mulighet i situasjonen. Avledning var allerede forsøkt. Å holde ham fastlåst ble i øyeblikkets hete vurdert som en dårlig løsning. Selv om det å fysisk tviholde ham fast til han ga seg antakelig ville fungert der og da, så er ikke det en løsning når han blir større, og det blir han. Det kommer en dag hvor han har passert 40kg og har 10x forhøyet testosteron ifht en voksen hann. Den kampviljen der i den situasjonen lar seg ikke løse med bryting.  Muttern brukte det ene positiv straff verktøyet hun er komfortabel med. Overleppene hans ble lagt over tennene hans, om og om igjen. Han liker ikke å bite seg selv i leppene, og det frustrerte ham, men han hadde ikke lyst til å gi seg uten å ha lekset opp for muttern om å drive han inn i et sånt humør med urimelige krav. Det tok antakelig flere minutter før han ga opp. Så ikke på klokka, men hendelsene i rommet forøvrig ga holdepunkter å estimere fra. Mange ekle og vonde bitt i sine egne lepper fulgt av flere runder av og på tyggebeinet før kamplysten forlot den lille kroppen som roet seg ned og slo seg til ro. Søte lille snille Edeward var tilbake, og resten av treningen var han bare søt og snill og grei og flink. Muttern gjorde masse feil i starten, samtlige fra å ha for høye forventninger til hva han skulle mestre nå, og så bli så forfjamset av å ikke få hva hun ba om at hun ble usikker og ikke helt visste hvordan hun skulle løse det. De første feilstegene på gulvet var å forvente oppmerksomhet med for lav belønningsfrekvens. Lineføring ble repeatedly brutt av fokus rettet mot de andre ekvipasjene fordi muttern var for kjip med tørrfor. Tilbake til plassen vår hvor Ede er superflink til å chille nå.  Neste runde på gulvet, etter å ha ligget og sett på de andre, så fikk muttern oppmerksomheten, men hun feilet igjen med verbale cues uten lure, og hennes usikkerhet rundt hvordan løse det etter å ha feilet med å forvente utførelse på verbale cues, den forvirret Ede også, og vi ble gående og virre uten mål og mening. Han VILLE gjerne mestre, han var fokusert, men kommunikasjonen fra muttern var ikke klar og tydelig nok. Han la seg ned som et spørsmålstegn. Skjønte ikke hvorfor godbitene uteble. Mistet motivasjonen. Tilbake til plassen vår.  Tredje runde gikk bedre. Muttern hadde senket forventningene, klarte kommunisere tydeligere og belønne med høyere frekvens. Det løsnet.  ..men alle øvelser er bagateller. Så lenge valpen er snill og grei og i godt humør og gir kontakt og kommer på oppfordring, så er det ikke viktig om han sitter skrått, ligger på hoftene eller må bes flere ganger om noe. Det eneste virkelig viktige er å få den kampviljen under kontroll. Det har skjedd to ganger til nå. To ganger har han slått over i en sånn modus. Det er ikke overraskende. Jeg trodde ikke jeg kjøpte en retriever. Spørsmålet er hvilken måte som er den mest riktige å håndtere det på for å unngå virkelige problemer når han vokser til og får baller.  Tre andre valper jeg har hatt reagerte på smertehyl og ble lei seg og ville si unnskyld for å ha bitt meg. Easy peasy bitehemming på null komma niks. Chihuahuaen hadde en annen kamp i seg. Hun tente på at jeg hylte og gikk på med dødsforakt. Negativ straff var nøkkelen med henne. Å bli forlatt alene i rommet hver gang var bare ikke verdt den triumferende følelsen av å bite det digre vesenet til grimaser og hyl av smerter som en liten pipeleke. Hun lærte fort av det.  Jeg håper og tror at kombinasjonen av sosial avvisning i de situasjonene hvor jeg kan forlate ham, og tennene over leppa så han biter seg selv i de situasjonene jeg ikke kan bruke sosial avvisning vil få dette under kontroll.  Han er bare 13.5 uker, og det har bare skjedd to ganger enda. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...