Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Mørbanket. Ramla tre ganger på 500 m. Gikk med Pigg i trekk og han er rett og slett for sterk for dette føret, jeg hadde ikke godt nok feste så han dro meg overende. Ene gangen så jeg meg selv ligge vannrett i lufta og gikk deis i bakken. På merkene kunne jeg se at jeg ble dratt ca 1 m i lufta før jeg landet - han la vel ikke merke til at jeg ramla med en gang... 

Nå sushi, vin og snask som plaster på såret... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

6 minutter siden, Martine skrev:

Ikke noe gøy når hunder slåss altså :hug: Skjer det ganske ofte mellom de to? 

Santo og Dennis til foreldrene mine slåss ofte om de får være sammen, så der har vi funnet ut at det beste er å ikke ha de sammen i det hele tatt. Der har begge heldigvis så mye pels at det enda ikke har blitt noen sår! God bedring til Kasko :) 

Vet ikke hva "ofte" er - men det skjer jo, og det bør det ikke gjøre så da skjer det vel i grunnen for ofte :( (ikke hverken daglig, måntlig eller halvårslig, men plutselig så skjer det).skille dem helt er ikke noe alternativ desverre. Da vil vi ikke kunne tilby begge et bra liv, så de må bare funke - men det er klart at om dette eskalerer igjen så må vi jo gjøre noe. Slik som i går så vet vi hvorfor - verre gangen før da jeg stod alene midt på et jorde og de plutselig barket sammen tilsynelatende uten grunn ( de hadde helt sikkert en grunn, men jeg så den ikke). 

Takk for det, han har det fint, får rimadyl som tar eventuelle smerter og er helt normal. Heldigvis! Bare unngå infeksjon så blir det nok fort bra. Er liksom litt rått parti med 25 mot 12 kg, spesielt når han på 12 kg nekter å gi seg. :aww: 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå irriterer jeg meg over to ting: 1. at jeg glemte å ta opp kverna elgkjøtt i går og 2. at jeg, vel vitende om at jeg glemte å ta opp kjøtt i går, glemte å kjøpe kjøttdeig på butikken i dag. Jeg er sulten NÅ jeg, men må vente til kjøttklumpen tiner (ligger i vann). *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, nå har jeg målt vegger og møbler, båret tunge møbler jeg burde hatt to ekstra hender til gjennom huset, og styrt for å få møblert hunderommet - også har jeg glemt å sjekke hvor det er stikkontakter, så dermed får jeg ikke skjøvet bokhylla inntil veggen. Det er irriterende, når jeg mønstret opp energi og tiltakslyst til å bli ferdig, også blir jeg ikke ferdig. 

Jeg har en sjeselong med ett armlene, og jeg tenker at det er penest og mest hensiktsmessig at det armlenet er inntil en vegg, ikke sant? For i så fall så må sofaen stå på --> den veggen, og bokhylla ved siden av, foran den teite stikkontakten. Eller kan armlenet være ut mot rommet, slik at de to bytter plass? 

I-landsproblem, men jeg skulle liksom få dette unna i dag, få gjort noe viktigere enn en Scrubs-maraton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
35 minutter siden, Turb skrev:

Mørbanket. Ramla tre ganger på 500 m. Gikk med Pigg i trekk og han er rett og slett for sterk for dette føret, jeg hadde ikke godt nok feste så han dro meg overende. Ene gangen så jeg meg selv ligge vannrett i lufta og gikk deis i bakken. På merkene kunne jeg se at jeg ble dratt ca 1 m i lufta før jeg landet - han la vel ikke merke til at jeg ramla med en gang... 

Nå sushi, vin og snask som plaster på såret... 

Du får komme på letohallen i morgen og slite han ut i toppen :D 

...venter jeg på at min svinenakke som er surret med blåmuggost skal bli ferdig :D Stekte poteter og har ikke bestemt meg for hva mer jeg skal ha til enda *finne ut av det fort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk en jeg jobber sammen med beskjed om at datteren på 23 år var død.... jeg ble så uvel selv da tlf kom, at jeg måtte sette meg ned for ikke å besvime.... Min kollega er ikke norsk. Datteren er i hjemlandet og døde ifb fødsel..... Vi er så bortskjemt med godt helsevesen her i landet at vi glemmer at det å føde barn er en risikosport i store deler av verden.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, enna skrev:

I dag fikk en jeg jobber sammen med beskjed om at datteren på 23 år var død.... jeg ble så uvel selv da tlf kom, at jeg måtte sette meg ned for ikke å besvime.... Min kollega er ikke norsk. Datteren er i hjemlandet og døde ifb fødsel..... Vi er så bortskjemt med godt helsevesen her i landet at vi glemmer at det å føde barn er en risikosport i store deler av verden.... 

:o Grusomt! :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JeanetteH skrev:

Du får komme på letohallen i morgen og slite han ut i toppen :D 

...venter jeg på at min svinenakke som er surret med blåmuggost skal bli ferdig :D Stekte poteter og har ikke bestemt meg for hva mer jeg skal ha til enda *finne ut av det fort*

Er det sånn dommerting igjen? 

@enna så forferdelig. For en tøff opplevelse og stakkars kollegaen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, enna skrev:

I dag fikk en jeg jobber sammen med beskjed om at datteren på 23 år var død.... jeg ble så uvel selv da tlf kom, at jeg måtte sette meg ned for ikke å besvime.... Min kollega er ikke norsk. Datteren er i hjemlandet og døde ifb fødsel..... Vi er så bortskjemt med godt helsevesen her i landet at vi glemmer at det å føde barn er en risikosport i store deler av verden.... 

Huff så tragisk! :no:

 

.....har jeg meldt på begge hundene til stevne. Bra trening i dag, mulig jeg angrer på Lykkes påmelding til neste trening igjen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Nei utstilling :) 

Da kanskje jeg skal drasse ham med meg på sightseeing en tur da :) så kan han bli litt sliten i knotten og få løpe det ut av beina etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Debbie skrev:

Beskjed til meg selv: Gå til butikken!!!

Nå håper jeg bare at jeg leser den:)

Absolutt hver eneste gang jeg ser avataren din så tror jeg det er en basset fauve de bretagne. Den eneste grunnen jeg kan komme på er at noen med nevnte rase må ha hatt en veldig lignende avatar en gang. Hva het hun som hadde en som het Taika? Trøndersk jente? (Typisk å huske hundenavnet og ikke menneskenavnet).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Argh, nå har jeg målt vegger og møbler, båret tunge møbler jeg burde hatt to ekstra hender til gjennom huset, og styrt for å få møblert hunderommet - også har jeg glemt å sjekke hvor det er stikkontakter, så dermed får jeg ikke skjøvet bokhylla inntil veggen. Det er irriterende, når jeg mønstret opp energi og tiltakslyst til å bli ferdig, også blir jeg ikke ferdig. 

Jeg har en sjeselong med ett armlene, og jeg tenker at det er penest og mest hensiktsmessig at det armlenet er inntil en vegg, ikke sant? For i så fall så må sofaen stå på --> den veggen, og bokhylla ved siden av, foran den teite stikkontakten. Eller kan armlenet være ut mot rommet, slik at de to bytter plass? 

I-landsproblem, men jeg skulle liksom få dette unna i dag, få gjort noe viktigere enn en Scrubs-maraton.

Jeg hadde akkurat det samme problemet på peisestua, helt til det sa pling i hodet mitt og så saget jeg ut en åpning bak på bokhylla. Du får tipset helt gratis, selv om du kan bruke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. 

Nå har jeg hatt fire dager på Blindern på grunn av studiet mitt, mens resten av skolen min har hatt vinterferie. Og jeg har vært så FORKJØLA! Dette er den eneste uka i hele år hvor jeg ikke har kunnet være hjemme... Hadde det vært vanlig jobbuke, hadde jeg vært hjemme halve uka, altså. 

Men på den andre siden, på tirsdag fikk vi nøkkel til leiligheten vi skal flytte til så vi kan begynne å flytte over litt møbler. Jeg gleder meg så sinnsykt til å flytte!

UTSIKT! Og BADEKAR! Og plass til kjøkkenbord, og og og :jump: 

 

WP_20160303_13_41_27_Pro_LI.jpg

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mother of pearl, så frustrerende! Jeg kom fram til at det er ikke så nøye med en sofa på hunderommet, som i nitti prosent av tilfellene vil bli brukt av bare meg, eller hundene, eller meg og hundene. Så jeg snudde den til det andre hjørnet, med armlenet ut. Men da blir det for bredt til at jeg kan få igjen døra!

Er det mulig???

Og på motsatt vegg har jeg stablet alle kassene med hundeutstyr for å gi plass til sofaen, så jeg får ikke sjekket om det er stikkontakter i veien der også uten å fjerne alle sammen. Hvor vanskelig er det egentlig mulig at det skal være å plassere en liten sofa, en toseter?

Møkkadag. Møkkauke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg hadde akkurat det samme problemet på peisestua, helt til det sa pling i hodet mitt og så saget jeg ut en åpning bak på bokhylla. Du får tipset helt gratis, selv om du kan bruke det!

Teach me, O Wise One - hvordan får en saget midt i plata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Absolutt hver eneste gang jeg ser avataren din så tror jeg det er en basset fauve de bretagne. Den eneste grunnen jeg kan komme på er at noen med nevnte rase må ha hatt en veldig lignende avatar en gang. Hva het hun som hadde en som het Taika? Trøndersk jente? (Typisk å huske hundenavnet og ikke menneskenavnet).

Kjersti det vel :)

Apropos navn på K - @Krelise vil du ha vikartimer for meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Teach me, O Wise One - hvordan får en saget midt i plata?

Kanskje du får til å bore et lite hull som du kan stikke tuppen av saga i og ta det derfra? Jeg har en liten, spiss sag jeg ville ha brukt, men det hjelper jo ikke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Drittvær! 

20160304_155002-01.thumb.jpeg.8166384f81

Vakkert :D 

Jeg tenker de blir skikkelig imponert når jeg kommer på gjeterhundkurs med hund iført regndress :aww:. Denne snøen er nemlig helt perfekt for snøballproduksjon i pelsen. Da er regndress en nødvendighet :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Prosjekt "vaske sofaputer" funket :D Altså ikke de dere pynte greiene, men ryggputene. Har jo vært så sykt mye støv etter snekkeren. Jeg har jo teppe i sofaen, men ikke over ryggen. Så same hvor mye jeg banket så kom det nytt pussestøv. Så nå er det vasket og putene uten trekk banket. Ble litt bedre da. Men du verden for noen prosjekt jeg har etter han dere som skulle gjøre jobben lettere for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Teach me, O Wise One - hvordan får en saget midt i plata?

Hvis det er ei Billyhylle eller tilsvarende med papplate bak kan du i verste fall stikke ut hull med saks som du kan sage ut ifra. :)

Nå er det endelig helg! Og jeg har bestilt meg tur til Zürich for å besøke ei venninne som gjester et universitet der nede. Det blir så koselig! Gleder meg veldig! Kanskje vi kan ta toget bort til Liechtenstein når vi først er der nede? Hele Sveits er jo på størrelse med Trøndelag, så det tar en knapp time til Liechtenstein. Selve Liechtenstein er på størrelse med østsiden av Trondheim... Små forhold, altså!

@enna  så forferdelig og rystende! Vi har det veldig godt her i Norge... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Kanskje du får til å bore et lite hull som du kan stikke tuppen av saga i og ta det derfra? Jeg har en liten, spiss sag jeg ville ha brukt, men det hjelper jo ikke deg. 

Kanskje det kan gå - men ikke i kveld, jeg er for grinete til å leke med verktøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...