Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

2 timer siden, Tonje skrev:

Fy fader så redd jeg har vært nå. Hundene forsvant plutselig i skogen og ble borte i en god time. Jeg gikk hjem for å se om de hadde fulgt baksporet vårt, men ingen hunder der. Tok bilen tilbake til skogen og gikk opp dit de forsvant mens jeg kauka meg hes. Begynte å få panikk, for så lenge har de aldri blitt borte og det er bratt med mange steder de kan falle ned.

Felix dukker opp, men Blaze er ikke med. Nå begynner jeg for alvor å tro at han ligger skadet et sted. Når han plutselig kommer løpende bak meg glad og lykkelig så faller jeg litt sammen og begynner å grine skikkelig. Fader altså! Hvorfor må de skremme meg sånn! 

Tre timer var vi ute og begge to er helt utkjørt, så de har nok løpt et stykke. 

Æsj, så ekkelt! Kjenner følelsen, og det er lov til å grine litt når de endelig finner det for godt til å komme! :)

Akkurat nå, LØJ skrev:

Herregud, nå griner jeg på jobb òg :icon_redface: 

Heia Tiril!!! :bananas:

Jeg sitter i sofaen og stortuter, herregud :icon_redface: Men så fortjent!

6 timer søvn etter nattevakt er sabla bra! :D Også har C vært i by'n og sosialisert Vigdis, både innomhus og utenomhus, så hun er nok sliten i nepa nå :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramla opp i det sorte hullet kalt "Twitter" i går, og da ble det seeeent i seng, og seeent ut av seng. Det verste er at jeg klarte ikke å sovne med en gang heller, det skjer så mye i huet at jeg ikke faller helt til ro.

Men nå skal jeg få i meg frokost, og gjøre noe vettugt som ikke er Twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Æsj, så ekkelt! Kjenner følelsen, og det er lov til å grine litt når de endelig finner det for godt til å komme! :)

Jeg sitter i sofaen og stortuter, herregud :icon_redface: Men så fortjent!

6 timer søvn etter nattevakt er sabla bra! :D Også har C vært i by'n og sosialisert Vigdis, både innomhus og utenomhus, så hun er nok sliten i nepa nå :) 

:icon_cry:Har blitt så soft på mine eldre dager :D Godt jeg ikke er alene...

Jepp, såååå fortjent! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tinkie skrev:

@Tonje Å herregud :| Det hørtes helt forferdelig ut. Jeg har en som aldri stikker av fra meg på tur, så jeg hadde fått skikkelig panikk selv. (Og siden han er shiba, så kan jeg nok regne med at det kommer til å skje en eller annen gang... :lol: )

@Pixie Du, husk å puste litt! :) Valper spiser som regel tennene sine, og de kommer ut igjen. Småstein kommer dermed også ut igjen. Det er ikke så mange steder de kan skape trøbbel. Puuust med magen! Alle hunder spiser alt mulig forskjellig, og det går bra så godt som alltid, rent statistisk sett!

 

Det hender jo at Felix tar seg en avstikker, Blaze gjør aldri det hvis Felix ikke drar, men de er stort sett kjappe med å komme tilbake, så i dag synes jeg de drøyde den litt vel lenge ja. De har sikkert lett etter meg ei stund mens jeg gikk hjem og så etter dem, for de er helt kake ennå. 

Jeg har vært på en liten shopping-runde og følt meg litt som pretty woman. Gikk innom et parfymeri for å få hjelp til å kjøpe litt ny sminke og hud-produkter, men der var ikke servicen mye å skryte av gitt. Var innom to ganger og fikk like dårlig hjelp begge gangene, så da jeg gikk forbi tredje gang med en svær pose fra et annet parfymeri håper jeg de så meg :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wihu! Ferdig med kilometerene for Gjensidiges øvelseskjøring-app, så da har man fått fratakelse fra aldersbegrensning for forsikrede biler, mottatt rabatter og fått alle 2000/2000 mulige lodd i trekningen om en Mini :ahappy: Spent på om jeg kan delta på de andre småpremiene nå da? Iallefall morsomt å ha nådd målet to måneder før fristen :) 

image.thumb.png.8bbab458fd4ea6e8b1f0eaf6

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tonje skrev:

Det hender jo at Felix tar seg en avstikker, Blaze gjør aldri det hvis Felix ikke drar, men de er stort sett kjappe med å komme tilbake, så i dag synes jeg de drøyde den litt vel lenge ja. De har sikkert lett etter meg ei stund mens jeg gikk hjem og så etter dem, for de er helt kake ennå.

Sånn har det vært med Kuro når han har stukket av hjemmefra også, da kommer han gjerne løpende når han først hører hvor jeg roper fra. :lol: Og er helt utslitt, for da har han beina for å finne meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tonje herregud,  så ekkelt!  

Med en gang hundene mine er ute av syne et minutt  ( altså, Toddy. Nico er ikke ute av syne ), så tror jeg at jeg har sett han for siste gang :(

Kjeder meg litt.  Men ikke pokker om jeg gjør noe fornuftig kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ingvild skrev:

Blir jeg kastet ut av sonen om jeg kjøper noe så tullete og ubrukelig som dandie dinmont terrier, eller får jeg fremdeles være med? Se så søte de er da. :wub: 

image.thumb.jpg.cf2da6d4a1fc47c065995990image.jpg.137f19d3c27837116e112541b8b069

Fantastisk sveis! Den kan hete Hårek! :lol:

40 minutter siden, LØJ skrev:

Herregud, nå griner jeg på jobb òg :icon_redface: 

Heia Tiril!!! :bananas:

Herlighet så fantastisk!  :cheerleader: *tørke tårene* 

 

......har jeg plantet litt til så nå er det fullt i minidrivhuset :ahappy: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peisestua grundig ryddet, støvsuget og vasket. Faktisk så har jeg ryddet hylla under sofabordet også, der har det samlet seg blader, papirer, bøker og støv i minst et år. :icon_redface: Sjokoladekake med kefir i ovnen. Snart ut med hundene, så skal jeg lage solskinnsboller etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Tonje skrev:

Det hender jo at Felix tar seg en avstikker, Blaze gjør aldri det hvis Felix ikke drar, men de er stort sett kjappe med å komme tilbake, så i dag synes jeg de drøyde den litt vel lenge ja. De har sikkert lett etter meg ei stund mens jeg gikk hjem og så etter dem, for de er helt kake ennå. 

Jeg har vært på en liten shopping-runde og følt meg litt som pretty woman. Gikk innom et parfymeri for å få hjelp til å kjøpe litt ny sminke og hud-produkter, men der var ikke servicen mye å skryte av gitt. Var innom to ganger og fikk like dårlig hjelp begge gangene, så da jeg gikk forbi tredje gang med en svær pose fra et annet parfymeri håper jeg de så meg :sleep:

Utgir ikke Førde for å være Sogn og Fjordanes shoppingmekka? Hvis de synes at de konkurrerer mot Sogndal kan jeg forstå det altså.. Så fint du fikk hjelp et annet sted :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått en kjempefin tur på nesten tre timer i skogen med Nemi, Sofie og Laffen til @Tøfflus :ahappy: Nemi syntes herremannen med de lange beina var kjempekjekk, for hun flørtet og gjorde seg til masse enda hun er ferdig med løpetid for flere dager siden. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke begynne på middag så siden jeg plutselig fikk besøk så ble det å bestille mat. Hadde tenkt å bestille kinesisk først, men av en eller annen grunn ville de ikke behandle orderen så da fikk vi en 25% rabattkupong. Da ble det burgere i stede da :) 

Og nå har mamma klart å overtale meg til å bruke penger på nye spisestoler. De to jeg har en er halvveis spist opp av bikkja og hadde vært kjekt med fire hele stoler. Jeg hater å bruke penger på sånne "unødvendige" ting, ville heller brukt de pengene på noe sånt som hundeutstyr eller lettere tursko siden de jeg har detter fra hverandre:lol: Men siden stolene er på salg kan jeg vel kanskje kjøpe sko også :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skikkelig, skikkelig lyst til å kaldkvele Vigdis! Når hu er sliten i nepa har hu en tendens til å bjeffe på alt, jeg hater den bjeffinga og skvetter like ***** mye når hu setter igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg ble en sånn sur hundekjerring i dag :S Var på dyrebutikken med Casper. Inn kommer det en hannhund, som eieren lar gå i rimelig langt bånd. Jeg trekker unna, og sier at min er ikke noe glad i hannhunder. Det var greit, de trakk inn hunden, og gikk unna. Så skulle jeg betale, og da står eieren med hunden i langt bånd igjen, og er på vei til å bare la hunden få viljen sin, altså gå bort til Casper. Ingen av hundene var sure eller noe, men jeg vet jo hvordan det hadde endt. Så da sa jeg "kan du vær så snill å holde hunden din unna min", i litt sånn krast tonefall... og for meg er det omtrent det samme som å klikke på en fremmed :lol: jeg liker ikke å være uhøflig eller sur mot folk jeg ikke kjenner... men det er da så irriterende med folk som ikke tar hint/tilsnakk! Og det er da vel i begges interesse å slippe uheldige hundemøter... hvorfor insistere på å slippe bort hunden sin til en sur hannhund?

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg dobbeltsjekket med fôrvertene at de kan bli med på MH i mai, og at det neppe er løpetid da. Gloria fikk sin første løpetid 1. januar og Mira var nettopp ferdig, da bør 1. mai være trygg MH-dato. Jeg har også booket plass til Glam til høsten, men det er på en utstillingshelg, så jeg har lett etter en annen MH fordi jeg vil ha i pose og sekk. I dag fikk jeg svar fra en arrangør for en ikke utstillings-helg at han er av feil rase og at de kun tar med egen rase, men jeg kan få bli med om de ser at det er ledig plass når det nærmer seg. Så da svarte jeg på den, og henviste til litt regler og NKK og sånt. Det interessante er at jeg ikke nevnte noe om hundens navn eller rase i mailen, jeg bare ba om en plass om de hadde ledig, så de må jo faktisk ha lagt litt jobb i å sjekke meg ut for å kunne si ja eller nei. Eventuelt at de kjenner ALLE i hele landet med den rasen.

Jeg prioriterer MH foran utstilling, for utstillinger er det flust av, men jeg forsøker jo å få til begge deler når jeg endelig har lyst til å stille litt, og det er satt opp dommer som likte Foenix og dømte fornuftig i fjor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Sånn, da har jeg dobbeltsjekket med fôrvertene at de kan bli med på MH i mai, og at det neppe er løpetid da. Gloria fikk sin første løpetid 1. januar og Mira var nettopp ferdig, da bør 1. mai være trygg MH-dato. Jeg har også booket plass til Glam til høsten, men det er på en utstillingshelg, så jeg har lett etter en annen MH fordi jeg vil ha i pose og sekk. I dag fikk jeg svar fra en arrangør for en ikke utstillings-helg at han er av feil rase og at de kun tar med egen rase, men jeg kan få bli med om de ser at det er ledig plass når det nærmer seg. Så da svarte jeg på den, og henviste til litt regler og NKK og sånt. Det interessante er at jeg ikke nevnte noe om hundens navn eller rase i mailen, jeg bare ba om en plass om de hadde ledig, så de må jo faktisk ha lagt litt jobb i å sjekke meg ut for å kunne si ja eller nei. Eventuelt at de kjenner ALLE i hele landet med den rasen.

Jeg prioriterer MH foran utstilling, for utstillinger er det flust av, men jeg forsøker jo å få til begge deler når jeg endelig har lyst til å stille litt, og det er satt opp dommer som likte Foenix og dømte fornuftig i fjor :P 

Vet i Sverige at enkelte raseklubber arrangerer MH og da prioriterer egen rase i påmeldinga, men da pleier de jo å avertere bare på klubbens egne sider. Da har jeg hørt at de har gjort som det du fikk høre, lagt andre raser på venteliste og latt de fylle opp hvis de ikke har hatt nok påmeldte. Men aldri hørt om det i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Th3a skrev:

Gått en kjempefin tur på nesten tre timer i skogen med Nemi, Sofie og Laffen til @Tøfflus :ahappy: Nemi syntes herremannen med de lange beina var kjempekjekk, for hun flørtet og gjorde seg til masse enda hun er ferdig med løpetid for flere dager siden. :lol:

Ååååååå, savne Laffen sin :heart: Men han koste seg nok veldig på fin-fin skogstur sammen med lekkerbisken Nemi :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kokospaniel skrev:

Utgir ikke Førde for å være Sogn og Fjordanes shoppingmekka? Hvis de synes at de konkurrerer mot Sogndal kan jeg forstå det altså.. Så fint du fikk hjelp et annet sted :-)

Gjør det? :lol: Aldri hørt før, men så har jeg ikke bodd her så lenge heller da. Ift andre steder i Sogn og Fjordane så er det kanskje det, men noe shoppingmekka ville jeg aldri kommet på å kalt det :P 

Akkurat nå spiser jeg skinkebiff med chips og salat. Denne jenta vet å kose seg alene! Har sjokolade i skuffa også :sleep:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for pokker, jeg sjekker og dobbeltsjekker at valpekjøpere og fôrverter har ledig 1. mai for MH, men glemmer å sjekke min egen kalender. Jeg har jo valper da. 

Jaja, får prøve å finne noen til å passe dem, jeg ser jeg også er ringsekretær dagen før, så kanskje noen har lyst til å bli her hele helga... 

Det ble sagt en gang at en aldri kan oppnå suksess som verken oppdretter eller konkurrerende om en er single, fordi en trenger noen på hjemmefronten til å avlaste og ta seg av hundene mens en er på farta. Jeg forsøker å stritte imot slike spådommer. Så lenge en har venner og familie, skulle en tro det kunne erstatte mangelen på en partner. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...