Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Turb skrev:

Vet i Sverige at enkelte raseklubber arrangerer MH og da prioriterer egen rase i påmeldinga, men da pleier de jo å avertere bare på klubbens egne sider. Da har jeg hørt at de har gjort som det du fikk høre, lagt andre raser på venteliste og latt de fylle opp hvis de ikke har hatt nok påmeldte. Men aldri hørt om det i Norge. 

I Sverige kan de jo arrangere MH etter behov. I Norge er MH et terminfestet arrangement, og da skal det være åpent på lik linje for alle. En ting er om de tar imot påmeldinger fra sine medlemmer før NKK offentliggjør terminlista, men deretter er det ikke mulighet til å sortere.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

12 minutter siden, SFX skrev:

Men for pokker, jeg sjekker og dobbeltsjekker at valpekjøpere og fôrverter har ledig 1. mai for MH, men glemmer å sjekke min egen kalender. Jeg har jo valper da. 

Jaja, får prøve å finne noen til å passe dem, jeg ser jeg også er ringsekretær dagen før, så kanskje noen har lyst til å bli her hele helga... 

Det ble sagt en gang at en aldri kan oppnå suksess som verken oppdretter eller konkurrerende om en er single, fordi en trenger noen på hjemmefronten til å avlaste og ta seg av hundene mens en er på farta. Jeg forsøker å stritte imot slike spådommer. Så lenge en har venner og familie, skulle en tro det kunne erstatte mangelen på en partner. 

I alle fall så lenge en har venner og kjente som er i samme situasjon! 

Her er det veldig kaldt på stua, og det har nok direkte sammenheng med at jeg slo av varmen mens jeg støvsuget for at ikke strømmen skulle gå, og så glemte jeg å slå på igjen. :pinch:

Fyre opp i peisen da kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

I alle fall så lenge en har venner og kjente som er i samme situasjon! 

Ja, selvfølgelig, og det er jo en toveis-sak.

Nå sitter Foenix og tigger pops så det drypper av munnvikene. Er det hennes pregnant craving?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, SFX skrev:

Ja, selvfølgelig, og det er jo en toveis-sak.

Jeg tenker at så lenge man ikke har flere hunder enn at man kan ta med seg alle når man reiser langt. Og bare noen unntak som feks kull eller spesielle anledninger så kommer man like langt som de som har 16 hunder. Kvalitet i avl går ikke på antall hunder og antall kull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istede for å kvele Vigdis så dro jeg på butikken. Får lønn på mandag, har igjen over 1000 kr på konto og har nesten middag ut Mars! Jeg er et økonomisk geni :lol: Blir nok litt småhandling i påska og sånt da, og ferskvarer. Men jeg går nok i + neste mnd :D Ligger en mnd foran med sparinga og :) Det ble med 3 boller hjem, en spist i bilen og de 2 andre skal jeg kose meg med inatt + en boks med dream is som C og jeg skal dele ikveld.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg er helt håpløs.. Jeg sitter og bestemmer meg for hund i fremtiden, og nå sitter jeg og kjenner på at lysten sier gul labrador og en liten fransk bulldog.. Evt en bc også.. 

Jeg aner dog ikke hva jeg skal med de :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
1 minutt siden, Krutsi skrev:

Haha jeg er helt håpløs.. Jeg sitter og bestemmer meg for hund i fremtiden, og nå sitter jeg og kjenner på at lysten sier gul labrador og en liten fransk bulldog.. Evt en bc også.. 

Jeg aner dog ikke hva jeg skal med de :aww: 

Skal du ikke ha kelpie da? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, JeanetteH skrev:

Skal du ikke ha kelpie da? :P 

Hahahahha de er jo så små :lol: kelpie kan utkonkurrere bc hvis det er gjetingpotensiale i den da :aww: 

det hadde irritert naboen hvis "utstillingskelpien" var bedre enn bc'ene hans :lol::lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Krutsi skrev:

Hahahahha de er jo så små :lol: kelpie kan utkonkurrere bc hvis det er gjetingpotensiale i den da :aww: 

det hadde irritert naboen hvis "utstillingskelpien" var bedre enn bc'ene hans :lol::lol: 

Lapphund :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Jeg tenker at så lenge man ikke har flere hunder enn at man kan ta med seg alle når man reiser langt. Og bare noen unntak som feks kull eller spesielle anledninger så kommer man like langt som de som har 16 hunder. Kvalitet i avl går ikke på antall hunder og antall kull. 

Sant, så lenge en ikke har fem kull i året og et dusin hunder, så går det jo greit. Jeg trenger oftere hundepass fordi jeg er ringsekretær eller sitter i lange møter som leder av klubben, men da spiller det jo ingen rolle om jeg har 1 eller 10 hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeting i regndress gikk helt fint det, faktisk :D. Yasmine var riktig flink liten pike i dag, og plutselig var hun dødslydig til og med, og la seg kjapt i dekk helt av seg selv på kl 12. Steike altså :). Hun kan når hun tør hun der - og i dag var hun kjempetøff (ok - alt er relativt *ler*). Ingen sauer køddet med henne. Mammahjertet vokste mye i dag altså :wub:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker lørdagskvelder :ahappy: Hjemmelaget pizza, masse snacks og film eller TV-serie. I dag var det tre episoder av One Tree Hill :P Og nå litt jobb siden det har blitt for mye tur og for lite jobb denne uka. Med hund på fanget, så klart ...

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Caroline skrev:

Hund ferdig paret :D Da er det bare å krysse fingrene i ca. 9 uker framover. 

Whuhu! Krysser fingre. :D

9 timer siden, Tonje skrev:

Fy fader så redd jeg har vært nå. Hundene forsvant plutselig i skogen og ble borte i en god time. Jeg gikk hjem for å se om de hadde fulgt baksporet vårt, men ingen hunder der. Tok bilen tilbake til skogen og gikk opp dit de forsvant mens jeg kauka meg hes. Begynte å få panikk, for så lenge har de aldri blitt borte og det er bratt med mange steder de kan falle ned.

Felix dukker opp, men Blaze er ikke med. Nå begynner jeg for alvor å tro at han ligger skadet et sted. Når han plutselig kommer løpende bak meg glad og lykkelig så faller jeg litt sammen og begynner å grine skikkelig. Fader altså! Hvorfor må de skremme meg sånn! 

Tre timer var vi ute og begge to er helt utkjørt, så de har nok løpt et stykke. 

Åh, det der er så ekkelt! Decoy har hatt et par avstikkere, og jeg får lyst til å både knuseklemme han og kaldkvele han på samme tid. Ekkelt det der. Heldigvis er det veldig sjeldent det skjer, tror det er over et år siden han hadde seg en runde.

Akkurat nå sitter jeg under et pledd, med pcn i fanget. Man blir kald av å være i ridehall noen timer i mars! Kaldere inne enn ute jo. Stevnet gikk sådær, endel avdet vi har trent på satt kjempefint - men hodet mitt var ikke helt på rett plass så jeg slurva på et skilt og var uoppmerksom på et annet - og da røk championatet rett foran nesa på meg. 183 poeng av 200 (og jeg trengte minst 190 poeng). Neste stevne er 9. april, og da har jeg enten nyparret hund (forhåpentligvis) eller må være klar til å reise til hannhund. Så, da blir det championat til høsten da, kanskje. :) Trivelig stevne, fin bane, flink hund og jeg fikk hilst på hyggelige valpespekulanter. Bris godkjente dem, og viste seg fra sin mer sjarmerende side med forsiktige nuss på nesa og ved å være supersøt (hun er nå stort sett det hele tiden da :ahappy:  men kan være overlegen på stevneplasser da hun enten er mest opptatt av meg eller av å få med seg hva som skjer rundt henne). Litt synd det ikke blir stevne på meg i morgen, men orker ikke en tur til til byen og jeg vil heller trene med NRH. Ikke sikkert det hadde klaffet uansett, jeg er ikke helt kommet meg etter sykdomsperioden så jeg blir fort sliten og litt ukonsentrert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Stevnet i dag gikk rett vest med settervimsen, men terven endte på 3.plass :ahappy: Fin dag, også blir jeg så sinnsykt glad av å se kjentfolk gjøre det bra! :) 

Da jeg skulle svinge inn i innkjørsla på tur hjem mistet jeg styring over bilen. Fikk ikke til å svinge, så kjørte meg skeivt inn i innkjørsla for å parkere og finne ut av problemet. Nærmer meg garasjen, presser inn bremsepedalen og ingenting hender. Heldigvis tenkte jeg klart så fikk stoppet ved hjelp av brekket før jeg kjørte inn i garasjen. Rett før kjøre jeg i ca 100 km/t på E6. Utrolig glad for at ikke styringen og bremsene sviktet da.. 

Og snille kjæresten min velger å bruke bursdagen sin i morgen på å stå opp tidlig og være med på stevne så jeg kommer meg avgårde :heart: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venner på fb som deler ting fra folk som sloss mot hundeslakterier i Kina - jeg bare sitter å gråter når jeg ser det og orker ikke helt å ta det inn over meg. Kjenner at jeg får litt strutsementalitet og bare vil stappe hodet i sanden - det er ikke lov å gjøre det, men skulle ønske jeg ikke visste at sånne ting fantes... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk Thorvald fra stevnet i dag jeg :lol: Fikk for dårlig tid under oppvarminga og han var mer løk i hodet enn han pleier å være, så da var det ikke noe vits i å dra ham gjennom. Hadde bare endt opp med at jeg kokte over og hadde hatt lyst til å kvele ham, og han hadde meldt seg ut og prøvd å gå sin vei :teehe: Så da var det hyggeligere for oss begge å droppe å gå inn gitt. Satser på i morgen istedetfor :thumbs: 

På handletur på Tiller etterpå kjøpte vi katteleke til ham da. Thorvald skjønte den ikke :lol: Eller, joda, han ville gjerne fange den (er sånn trekk-opp-mus som går bortover gulvet), men bamser skal jo ha pip syns Thorvald, så han har prøvd så godt han kunne å finne pipen. Og når ikke det gikk prøvde han heller å demontere ører og hale :aww: 

12789916_10156662846060341_1423015453_o.

Nå har vi lagt musa utenfor rekkevidde, han trenger ikke spise opp motoren helt enda :lol: 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt upraktisk den der gårdsbikkja mi :lol: 

En hel stevnedag i tettbebygd strøk, skulle ønske hun var litt mer hannhund. "Lufte seg i bånd gjør man bare ikke", hilsen Lyn 3år. Hjelper kanskje ikke akkurat på at jeg ikke orker gå med henne i bånd til vanlig heller. Etter å ha gått i en halvtime uten suksess så fikk hun bare koble seg av, rett i snøen og gjorde sin business, rare dyr :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt @Tonje så slitsomt! Husker Kakkelakken en gang var borte i 8 timer her i skauen, det var uendelige 8 timer. Eller da Shy her for noen uker siden gikk i en revefelle og vi fant henne ikke på en time, stakkars da hadde hun brukket et par klør på forbeina og revefelle-eier kunne fortelle at hun hadde klort opp bunnen av fella - og ikke rørt åtet (som hun i utgangspunktet har vært ute etter.. jaja grådighet straffer seg!). Shy kan dog ta seg en avstikker i ny og ne - utenom revefellen er vel det lengste 3 min - og da var jeg allerede nervevrak. Strider, som er blitt skrekkelig skikkelig med alderen, tar seg aldri noen turer, han er alltid innen synsavstand - alltid. Veldig forskjell på hunder det der, Kakkelakken kunne fint være borte i 10-15 min så etterhvert hadde vi på han hundepeilehalsbånd, bare for å være trygg på hvor han var.

Ellers hadde jeg en litt vemmelig opplevelse med Shy ista. Hun lå og sov tungt inntil meg i sofaen, plutselig skvetter hun til og hodet hennes veiver merkelig, veldig merkelig, frem og tilbake og litt rundt samtidig som ørene vipper i høy hastighet i alle mulige rare retninger. Det varte bare ca 10 sek, og etterpå var hun splitter våken og gikk og drakk vann. Moren hennes fikk jo tung epilepsi da hun var noe over 3 år, og endte til slutt opp med å bli avlivet, men jeg tenker Shy bare drømte fælt jeg, velger den tolkningen inntil det eventuelt blir bevist motsatt.

Nå venter vi intenst på våren her, de 50 cm snø som kom deisende er aldeles svært uvelkomment. Den er så kram og klissete at jaktskiene bare kladder og alle turer er blitt en slags crossfitness greie for både meg og små kelpier som nesten forsvinner i ned i snøen. Jeg tråkker opp stier til oss og det er litt tungt. Men da er et lettere å gå senere. Jeg ser at rådyrene i omegn er glade for slike stier, masse rådyr-spor i dem (og masse rådyr bæsj til Shy som synes selv hun får alt for lite mat!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...