Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg hatt besøk av ei venninne og terven hennes, så da fikk jeg litt pelsterapi :ahappy: På en måte veldig trivelig, men samtidig gjør det at jeg savner Zivaen min enda mer enn vanlig...

Akkurat nå burde jeg pakke, men det tror jeg får vente til i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

15 minutter siden, Lola Pagola skrev: Takk [emoji3]

[emoji3] 

15 minutter siden, Lola Pagola skrev: Regntøy på Casper og i dag.  han får riktignok ikke klumper, men bruker jo timesvis på å bli skikkelig tørr...

Du må kjøpe deg blåser vøtt[emoji38]

15 minutter siden, Lola Pagola skrev: Usj.  Nærmer seg kveldstur nå, håper det har sluttet å snøregne,  orker ikke kle på ham. Han maser ikke da, så kanskje det ikke er så farlig for ham. 

Her ble det full mundur på hundene... regndress og splitter nye boots (kjøpt fra beardisklubben - veldig billige og virker solide). Nå har jeg helt tørre og fine hunder til vi skal legge oss [emoji4] 

[emoji38]da blir jeg nok den første dalmatinereieren med blåser! Men hadde ikke vært så dumt, rart hvordan slik kort pels kan tørke så sakte. Er akkurat som dalmatinerkosedyret jeg hadde som liten, når jeg vasket det kjentes det likt ut som Casper gjør når han er våt.

Mett... Men har lyst på sjokolade. Og da må jeg gå tur for å få tillatelse fra meg selv til å spise det [emoji12]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Raksha skrev:

Bare hyggelig - håper du får til :D

Kjenner til det med altfor mange prosjekter, så om ett går i stå er det bare å begynne på et av de ørtenhundreogtredve andre :lol: 

Jeg fikk gått gjennom noen esker i et annet rom, og da fant jeg minnekort til speilrefleksen - så slipper jeg å kjøpe nytt før valpene. Fant også knaggrekke til lenkene jeg skal skru opp i gangen, og noen pynteting jeg skal henge opp i stua. I mårrå :P

28 minutter siden, Raksha skrev:

Elsker helg, for da har jeg lillemor hjemme hos meg hele dagen :wub: Håper på finvær så vi kan være mye ute. 

Aww, sånne kosedager :wub:

34 minutter siden, Betty skrev:

Mnja, men det er da så snabla lett å diske i eliteklassen. Fikk med meg det ja. :) Skal beregne god tid i tilfelle det går kjappere ellers også, eller er mer frafall, men med ca tid 17:30 for eliteklassen trenger jeg ikke akkurat ha alarmen på i morgen. :lol:  Tror nok vi må satse på championat til høsten (håper løpetiden til Bris kommer snart, og at det blir noe av kullplanene - og da ryker jo ganske mye av sesongen). Men gøy å få konkurrert i alle fall en gang før kanskje-kullet. :ahappy:  

Kjekt å prøve ut ting i sesongstarten da. :) 

Du er klar over at hvis du ikke melder på flere stevner framover, så får hun ikke løpetid. Og om du melder på flere stevner framover, så får hun løpetid? Det er sånn det fungerer, de får løpetid når det ikke passer. Eventuelt planlegg en ferietur, da vil hun være høyløpsk mens du er bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

emoji38.pngda blir jeg nok den første dalmatinereieren med blåser! Men hadde ikke vært så dumt, rart hvordan slik kort pels kan tørke så sakte. Er akkurat som dalmatinerkosedyret jeg hadde som liten, når jeg vasket det kjentes det likt ut som Casper gjør når han er våt.

Jamen tenk på det da: firste ever dalmiseier som bruker blåser :lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg har tømt to skåler med dip helt alene jeg,  og sånn helt uten grunn :lol:

Lykke til , det hørtes ikke godt ut :hug:

Det var ikke så godt i dag, men det hjelper sikkert med narkose og bedøvelse :lol: Det bare føles bortkasta å bruke en hel ag på noe som ikke burde tatt mer enn en times tid, bare fordi jeg ikke er smidig nok og pyser meg :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Du er klar over at hvis du ikke melder på flere stevner framover, så får hun ikke løpetid. Og om du melder på flere stevner framover, så får hun løpetid? Det er sånn det fungerer, de får løpetid når det ikke passer. Eventuelt planlegg en ferietur, da vil hun være høyløpsk mens du er bortreist.

Den magien gikk over da vi rykka opp til eliteklassen. *sukk* Må vel melde på et lydighetsstevne da, der er vi i klasse 3 så da funker det sikkert. Bare synd at første lp-stevne i området ikke er før i slutten av april, vil helst ha løpetid før den tid. :P Så får ty til planlegging av ferietur eller noe ja. :aww:  Ev. får jeg melde på aprilstevnet første helga i rally og satse på at hun er høyløpsk den helga. Det kan funke. :aww:  Dog har Bris alltid vært flink med løpetidene tidligere, og det har aldri kræsja med noe. Merkelig nok med ei som har løpetid to ganger i året.

Tror den nærmer seg da, Decoy er litt i overkant interessert i henne og har stadig tendenser til å være gris. Tipper hun får den iløpet av de nærmeste ukene (har ikke gått 6 mnd før i påskeuka, så det er egentlig litt tidlig å være utålmodig *kremt* ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
26 minutter siden, Betty skrev:

Supert om du kan gjøre det! :) Ja, det blir spennende! Og ikke minst vanskelig, det ryr jo inn med forespørsler og frøkna har ikke fått løpetid enda.

Krysser fingre for at det funker. Det er så greit å finne ut av oppvarmingsrutiner, det letta stevnedagen min veldig i alle fall - da hadde jeg et plan å forholde meg til, og jeg ble mindre nervøs av det.

Når ca skal jeg sende mtp kjøretid osv? :) Ser den, tror jeg måttet ha satt bort alt slikt om jeg skulle hatt valper på en hund :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Betty skrev:

Den magien gikk over da vi rykka opp til eliteklassen. *sukk* Må vel melde på et lydighetsstevne da, der er vi i klasse 3 så da funker det sikkert. Bare synd at første lp-stevne i området ikke er før i slutten av april, vil helst ha løpetid før den tid. :P Så får ty til planlegging av ferietur eller noe ja. :aww:  Ev. får jeg melde på aprilstevnet første helga i rally og satse på at hun er høyløpsk den helga. Det kan funke. :aww:  Dog har Bris alltid vært flink med løpetidene tidligere, og det har aldri kræsja med noe. Merkelig nok med ei som har løpetid to ganger i året.

Tror den nærmer seg da, Decoy er litt i overkant interessert i henne og har stadig tendenser til å være gris. Tipper hun får den iløpet av de nærmeste ukene (har ikke gått 6 mnd før i påskeuka, så det er egentlig litt tidlig å være utålmodig *kremt* ).

Vi krysser fingrene for at det blør snart! Og jeg vet hvordan det er, en blir jo rastløs og utålmodig når det er snakk om valper. X'en var presis omtrent på timen, mens Foenix er mer uregelmessig. Hun gikk over 11 måneder mellom de to første (og ble faktisk parret på andre løpetid, på nyttårsaften, men da var hun to og et halvt år), over åtte måneder mellom andre og tredje (ble parret på tredje samme dag som min far fylte 60 - timing, og fikk valper), ni måneder fram til fjerde (to dager før hun skulle debutere i klasse 1 - dårlig timing!), og litt over syv måneder nå før den femte (parringen var på et greit tidspunkt, men fødsel og levering faller på uheldige helger). Jeg holder aldri pusten når jeg planlegger å parre henne :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen starta 06.17 med et hyl! Hadde klart å sove over fire alarmer rundt 05.30, så jeg hadde nøyaktig 13 min til jeg måtte kjøre ut av innkjørselen..  Vel, kom meg tidsnok på jobb iallefall! Vært full rulle på jobb hele dagen, og det ble to timer overtid. Hjemme var det bare å hive seg rundt å bære ved ned i kjelleren, måke snø (det snør så mye at det er kvalmt), spise middag og ut på jordet med hundene i snøen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har mer og mer lyst til å gå på Soleo-klinikken sitt årskurs for å bli fysioterapeut på dyr. Ser for meg at jeg kan trives med det :)

Må bare finne meg en ny jobb itilegg til min egen jobb.

Iben bæsja 4 ganger (!!) i dag! Det er minst 3 ganger for mye ? Aldri mer jumbobones. Hun har enda litt kul på ryggen så jeg tenker hun har litt vondt i magen stakkars. Lita igjen er dårlig form igjen.. sånn som hun bruker å bli etter å ha brukt seg for mye. Så ett besøk til Soleo med hun ville nok vært det beste :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Christine skrev:

Når ca skal jeg sende mtp kjøretid osv? :) Ser den, tror jeg måttet ha satt bort alt slikt om jeg skulle hatt valper på en hund :P 

Holder om du bare sender et pip når klasse 1 er ferdig. Har lagt inn litt stopp på diverse butikker på bl.a Tiller så er ikke så langt unna,  så om det går kjapt unna dropper jeg bare å svi av penger jeg ikke har. :P TJ er redd for at vi kommer til å ende opp med å beholde alle selv. :lol:  Da trøster jeg han med at vi i alle fall har et sikkert hjem, for nest yngste bror med samboer vil ha valp. :aww: Begynner å få noen potensielt fine hjem på lista da, og flere i Trondheimsområdet. Skal møte en valpespekulant i helga, der jeg er litt skeptisk pga alder - helt til jeg kommer på at jeg var yngre enn det da jeg fikk egen hund. :whistle: Kua som har vært kalv og sånt. 

Akkurat nå, SFX skrev:

Vi krysser fingrene for at det blør snart! Og jeg vet hvordan det er, en blir jo rastløs og utålmodig når det er snakk om valper. X'en var presis omtrent på timen, mens Foenix er mer uregelmessig. Hun gikk over 11 måneder mellom de to første (og ble faktisk parret på andre løpetid, på nyttårsaften, men da var hun to og et halvt år), over åtte måneder mellom andre og tredje (ble parret på tredje samme dag som min far fylte 60 - timing, og fikk valper), ni måneder fram til fjerde (to dager før hun skulle debutere i klasse 1 - dårlig timing!), og litt over syv måneder nå før den femte (parringen var på et greit tidspunkt, men fødsel og levering faller på uheldige helger). Jeg holder aldri pusten når jeg planlegger å parre henne :P 

Takk! Håper hun er flink pike og kommer i gang snart - jeg har jo hatt en oppdretter i magen siden 2009 (forrige tollertispe og avlshåp døde brått og brutalt som 2-åring i 2011, og så har jeg ventet i overkant lenge med Bris for å være sikker på at hun er frisk og ikke kom til å dø fra oss for tidlig. Hun blir fire i slutten av måneden. :P:icon_redface:). Hun pleier å være rimelig stødig, har gått mellom 5,5 mnd og 6,5 mnd på de fleste løpetider. Men det er vel selvsagt nå med parringsplaner at hun kommer til å gå unormalt lenge over tiden, det er jo da de pleier å gjøre rare ting med løpetiden sin. Hun planlegger sikkert valpefødsel i løpet av et av de to bryllupene vi skal i til sommeren. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Der mista Uno første hjørnetanna... Nå får vi bare håper den passerer greit gjennom systemet, jeg rakk ikke få tak i den før han svelget den. 

Det er helt vanlig at de svelger tennene sine. Ingen fare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer fra jeg satte meg bak rattet i dag tidlig til jeg var ferdig med rundtur og parkerte utenfor her hjemme. Nå har jeg landet i sofaen og skal snart legge meg. Det snødde så ****** at jeg var redd for å ikke komme meg over fjellet i dag, men fjellovergangen hadde fineste føret så langt og da sluttet det å snø også :D Her i vest er det jo bare veier, så bare avslappende og greit. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pixie skrev:

Der mista Uno første hjørnetanna... Nå får vi bare håper den passerer greit gjennom systemet, jeg rakk ikke få tak i den før han svelget den. 

Bedre at de spiser den enn at den havner i helen din eller noe :P tråkka på hjørnetanna til første hunden min, den hadde festet seg i teppet, måtte bruke pinsett for å dra den ut av helen... *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en deilig dag i stallen idag, satt i solveggen i 3 timer og snakket. Fine stallgjengen! :D Fikk skikkelig vårfeeling, akkurat utenfor der så har det smelta godt så bakken er bar der iom det er mye trafikk frem og tilbake. Da var det rimelig merkelig å gå i flere cm snø når man skulle noe i bilen eller opp i utegangen f.eks. :P Var ikke hjemme før over 7, det vil si totalt 5 timer ca i stallen. Låneponni ble knekt opp av kiro rett før vi dro, så skal bli spennende å se om vi får høyregalopp neste gang jeg rir. :D 
AN purker Rocky i sofaen, og jeg titter på Midsommer Murders. 
 

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:D 

Du må kjøpe deg blåser vøtt :lol: 

Her ble det full mundur på hundene... regndress og splitter nye boots (kjøpt fra beardisklubben - veldig billige og virker solide). Nå har jeg helt tørre og fine hunder til vi skal legge oss :) 

Beardisfolket kan det der med boots. Det eneste problemet med Symra sine er at de er glatte, hun blir liksom stående å spøle av og til.

Jeg synes jeg hører at senga kaller jeg. I morgen skal jeg så masse blomster og grønnsaker og bake to kaker til kalas på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Vi er på hytta og koser oss.

Det blir den store tantebarnhelgen. 3-åringen er i nabohuset nå, han skal få en gave av meg i morgen, et stort bamse-elghode, som jeg fikk av pappaen hans en gang for lenge siden. 

Og på søndag har jeg invitert meg selv til å bli med dem for å besøke mitt nye tantebarn, igjen.:D

Jeg gleder meg til å se 3-åringen treffe babyen, han snakker mye om det. Nå kan det vel hende han blir skuffa og synes babyen er kjedelig, men da får han i hvert fall møtt hun som har bodd i den store magen til tanta hans, som han kaller huset til babyen. 

Søs sender meg bilde av skjønningen sin hver dag. Hun er så fin, altså. Nydelig.:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...