Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

9 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hvis det er ei Billyhylle eller tilsvarende med papplate bak kan du i verste fall stikke ut hull med saks som du kan sage ut ifra. :)

 

Det er ikke papp, mer sponlignende vil jeg gjette på - i hvert fall ikke noe jeg stikker ei saks i uten å frykte at hele greia spjærer. Det er ei Bohus-hylle, så det er kanskje litt mer solid enn IKEA, IDK? Ellers takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå har jeg skiftet batteri i en røykvarsler, den hadde sluttet å blinke hvert 1,5 minutt. Jeg har også kjøpt to røykvarslere til, mangler både ute i gangen og i andre etasje! Noen snakket om brannsikkerhet her for noen dager siden. Sonen har mange positive sider. :aww:

Edit: Minutt! Røykvarsleren skal blinke hvert 1,5 minutt, ikke sekund.

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag i dag: En boks hermetiske tomater med tandoori-kyllingkrydder i (AKA tomatsuppe) med couscous i. Servert med et glass whisky og et glass vin. :aww: Ja, Musikeren er ute så jeg må mate meg selv, og nei, jeg klarte ikke bestemme meg for vin eller whisky... :lol:  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, SFX skrev:

Det er ikke papp, mer sponlignende vil jeg gjette på - i hvert fall ikke noe jeg stikker ei saks i uten å frykte at hele greia spjærer. Det er ei Bohus-hylle, så det er kanskje litt mer solid enn IKEA, IDK? Ellers takk for innspill!

Tegn en firkant som passer til det som skal gjennom. Borr hull med borr i hvert hjørne, sag med stikksag eller bajonettsag. Hvor stort hull du må borre avhenger av hvilken sag du bruker :) Ved o borre hull i hvert hjørne så får du til vinkel uten å brekke bladet. 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN trøstespiser jeg Smørbukk, bare fordi jeg må inn på sykehuset og ta en ny undersøkelse som i dag, bare at neste gang må jeg få narkose. Snarest, visstnok. Jeg er glad jeg får narkose neste gang altså, men jeg hadde ikke tenkt å holde på med dette hele våren :aww: 

På den positive siden, så har jeg fått dører på garderobeskapet i gangen i dag. Det ble fint :ahappy:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

AN trøstespiser jeg Smørbukk, bare fordi jeg må inn på sykehuset og ta en ny undersøkelse som i dag, bare at neste gang må jeg få narkose. Snarest, visstnok. Jeg er glad jeg får narkose neste gang altså, men jeg hadde ikke tenkt å holde på med dette hele våren :aww: 

På den positive siden, så har jeg fått dører på garderobeskapet i gangen i dag. Det ble fint :ahappy:  

Er det lov å spørre hva slags undersøkelse?  Har ikke fått det med meg jeg. 

Trøstespising er lov :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Tegn en firkant som passer til det som skal gjennom. Borr hull med borr i hvert hjørne, sag med stikksag eller bajonettsag. Hvor stort hull du må borre avhenger av hvilken sag du bruker :) Ved o borre hull i hvert hjørne så får du til vinkel uten å brekke bladet. 

Tusen takk! Da prøver jeg det neste gang jeg gidder å bytte plass for sofa og bokhylle igjen :D Fordelen er at jeg har så himla mange flytterelaterteprosjekt som venter at jeg ikke blir arbeidsledig av å være sint og ignorere et prosjekt et par dager :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på IKEA i dag og kjøpte skittentøyskapene vi ville ha i den nye leiligheten. Det var en god plan, det, å få unna flere ærender på den siden av byen på en gang. 

Problemet var bare da jeg skulle få dem over på tralla mi, og så over i bilen. Hver av dem veide jo 36 kg! Ned på tralla gikk greit, men jeg så tydeligvis såpass klønete ut mens jeg prøvde, at en mann nærmest kom løpende og bare "JEG GJØR DET DER FOR DEG JEG". :lol:  

Egentlig tenkte jeg å kjøre dem opp til leiligheten og laste dem ut der, men da hadde jeg måttet åpne pakkene og bære ut hver enkelt del, så da får det vente til Musikeren kan hjelpe meg med å få dem ut av bilen. :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

Er det lov å spørre hva slags undersøkelse?  Har ikke fått det med meg jeg. 

Trøstespising er lov :hug:

Rektoskopi. 

Takk :) Men nå har jeg ikke igjen Smørbukk. Ikke bare meg som har spist altså :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Rektoskopi. 

Takk :) Men nå har jeg ikke igjen Smørbukk. Ikke bare meg som har spist altså :lol: 

Jeg har tømt to skåler med dip helt alene jeg,  og sånn helt uten grunn :lol:

Lykke til , det hørtes ikke godt ut :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg lett-is for å kose meg med i kveld, men jeg tror faktisk jeg bare skal la den ligge i fryseren og heller kose meg litt ekstra i morgen. Har ikke spist noe snop denne uka og har lyst til å holde på den gode følelsen litt lenger :P 

Nå skal jeg finne ut om det finnes andre skiløyper i nærheten som jeg kan utforske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg funnet fram vaksinasjonskortet til Bris. Rally-stevne i morgen, og jeg tror det blir en lang tur for en disk. Pga jeg har vært slått ut med sykdom nesten hele februar og deler av januar så har vi knapt fått trent noe, men shit au. Vi prøver lykken, kanskje vi er veldig heldige med banen. :P Gidder ikke å kjøre nedover på søndag da, det får holde med Trondheimstur i helga. Hadde ikke det vært for championatmuligheten (den er veldig liten med den treningsmengden vi har!!) så hadde jeg ikke dratt overhodet.

Innser også at jeg må ha ny mappe til stamtavle, vaksinasjonskort etc. Den jeg har (hundens bok fra NKK) har delt seg i to. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
10 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg funnet fram vaksinasjonskortet til Bris. Rally-stevne i morgen, og jeg tror det blir en lang tur for en disk. Pga jeg har vært slått ut med sykdom nesten hele februar og deler av januar så har vi knapt fått trent noe, men shit au. Vi prøver lykken, kanskje vi er veldig heldige med banen. :P Gidder ikke å kjøre nedover på søndag da, det får holde med Trondheimstur i helga. Hadde ikke det vært for championatmuligheten (den er veldig liten med den treningsmengden vi har!!) så hadde jeg ikke dratt overhodet.

Innser også at jeg må ha ny mappe til stamtavle, vaksinasjonskort etc. Den jeg har (hundens bok fra NKK) har delt seg i to. :P

Det er når en minst venter det at resultatene kommer :ahappy: Fikk du med deg at ca-tiden for start er blitt flyttet frem en halvtime, forresten? 

Hundene ligger på lading til stevnehelg. Mitt mål for stevnet er å prøve ut ting vi fikk tips om på kurset i konk-lp. Med andre ord ikke noen forventninger til noe :lol: Funderte på å heller stikke på hytta, men har man betalt 1000,- for en helg så skipper man ikke ut :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pixie skrev:

Googler barnesikring av skap og skuffer og lurer på om noe av det vil duge til å holde tenåringshunden ute av søppelskapet om vi må avgrense kjøkkenområdet...

Det holdt for oss, i hvert fall. Vanlig barnesikring fra Clas Ohlson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Det er når en minst venter det at resultatene kommer :ahappy: Fikk du med deg at ca-tiden for start er blitt flyttet frem en halvtime, forresten? 

Hundene ligger på lading til stevnehelg. Mitt mål for stevnet er å prøve ut ting vi fikk tips om på kurset i konk-lp. Med andre ord ikke noen forventninger til noe :lol: adunderte på å heller stikke på hytta, men har man betalt 1000,- for en helg så skipper man ikke ut :aww: 

Mnja, men det er da så snabla lett å diske i eliteklassen. Fikk med meg det ja. :) Skal beregne god tid i tilfelle det går kjappere ellers også, eller er mer frafall, men med ca tid 17:30 for eliteklassen trenger jeg ikke akkurat ha alarmen på i morgen. :lol:  Tror nok vi må satse på championat til høsten (håper løpetiden til Bris kommer snart, og at det blir noe av kullplanene - og da ryker jo ganske mye av sesongen). Men gøy å få konkurrert i alle fall en gang før kanskje-kullet. :ahappy:  

Kjekt å prøve ut ting i sesongstarten da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Tusen takk! Da prøver jeg det neste gang jeg gidder å bytte plass for sofa og bokhylle igjen :D Fordelen er at jeg har så himla mange flytterelaterteprosjekt som venter at jeg ikke blir arbeidsledig av å være sint og ignorere et prosjekt et par dager :P 

Bare hyggelig - håper du får til :D

Kjenner til det med altfor mange prosjekter, så om ett går i stå er det bare å begynne på et av de ørtenhundreogtredve andre :lol: 

 

Elsker helg, for da har jeg lillemor hjemme hos meg hele dagen :wub: Håper på finvær så vi kan være mye ute. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

Vakkert :D 

Jeg tenker de blir skikkelig imponert når jeg kommer på gjeterhundkurs med hund iført regndress :aww:. Denne snøen er nemlig helt perfekt for snøballproduksjon i pelsen. Da er regndress en nødvendighet :D.

Takk :D

Regntøy på Casper og i dag.  han får riktignok ikke klumper, men bruker jo timesvis på å bli skikkelig tørr...

Usj.  Nærmer seg kveldstur nå, håper det har sluttet å snøregne,  orker ikke kle på ham. Han maser ikke da, så kanskje det ikke er så farlig for ham. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
8 minutter siden, Betty skrev:

Mnja, men det er da så snabla lett å diske i eliteklassen. Fikk med meg det ja. :) Skal beregne god tid i tilfelle det går kjappere ellers også, eller er mer frafall, men med ca tid 17:30 for eliteklassen trenger jeg ikke akkurat ha alarmen på i morgen. :lol:  Tror nok vi må satse på championat til høsten (håper løpetiden til Bris kommer snart, og at det blir noe av kullplanene - og da ryker jo ganske mye av sesongen). Men gøy å få konkurrert i alle fall en gang før kanskje-kullet. :ahappy:  

Kjekt å prøve ut ting i sesongstarten da. :) 

Det er sant. Jeg kan godt sende deg melding når klasse 1 er ferdig eller noe, så vet du hvordan vi ligger an :) Så mange kjentfolk som skal debutere, så jeg tenker å være der fra starten, til tross for at vi ikke har oppmøte før nærmere 14. Spennende med kanskje-kull da! :D 

Jepp, veldig spennende å få testet ut ting som jeg tror kan ha positiv effekt i ringen :) Oppvarming med lydforstyrrelser osv. Blir gøy å se om det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Det er sant. Jeg kan godt sende deg melding når klasse 1 er ferdig eller noe, så vet du hvordan vi ligger an :) Så mange kjentfolk som skal debutere, så jeg tenker å være der fra starten, til tross for at vi ikke har oppmøte før nærmere 14. Spennende med kanskje-kull da! :D 

Jepp, veldig spennende å få testet ut ting som jeg tror kan ha positiv effekt i ringen :) Oppvarming med lydforstyrrelser osv. Blir gøy å se om det fungerer.

Supert om du kan gjøre det! :) Ja, det blir spennende! Og ikke minst vanskelig, det ryr jo inn med forespørsler og frøkna har ikke fått løpetid enda.

Krysser fingre for at det funker. Det er så greit å finne ut av oppvarmingsrutiner, det letta stevnedagen min veldig i alle fall - da hadde jeg et plan å forholde meg til, og jeg ble mindre nervøs av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Takk :D

:D 

15 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Regntøy på Casper og i dag.  han får riktignok ikke klumper, men bruker jo timesvis på å bli skikkelig tørr...

Du må kjøpe deg blåser vøtt :lol: 

15 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Usj.  Nærmer seg kveldstur nå, håper det har sluttet å snøregne,  orker ikke kle på ham. Han maser ikke da, så kanskje det ikke er så farlig for ham. 

Her ble det full mundur på hundene... regndress og splitter nye boots (kjøpt fra beardisklubben - veldig billige og virker solide). Nå har jeg helt tørre og fine hunder til vi skal legge oss :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...