Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

...er det 13 grader her inne. Jeg synes ikke det var så ille før vi dro ut, men når vi kom hjem igjen etter at jeg hadde fått kulda i kroppen, så var det rimelig hustrig. Må passe meg for å legge meg for godt til under varmeteppet, for da kommer jeg meg ikke opp igjen for å legge mer ved i ovnen.

Fornøyde hunder da, så resten av dagen blir det vel bare tisseturer ut og jeg kan vurdere å lage middag. Biff chop suey med nudler, tror jeg. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

-15°C her ved havet, det kjennes ut som betraktelig mindre. Gi meg heller -30°C i Jäckvik, altså!

Potesokkene som Keo fikk før jul er selvsagt for store, de 4 gamle parene er hullete og fæle, men det får duge. Se om jeg finner fleecesokkene etterhvert. Hund som setter seg med labber i været syntes det er kaldt, ikke uenig :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Wednesday skrev:

Pokker heller, får ringe igjen i morgen og kreve en time da. Legen min sier jo også alltid at vi heller skal komme en gang for mye, spesielt når det gjelder barna. 

Jeg vet ikke om det var hastetime du forsøkt å få tidligere - da kan det nok hende legesekretæren vil vite hvorfor, men om du bare skal ha ordinær time har hun jo ingen grunn til det. Og jeg tenker at om dere har vært syke så lenge, så er det jo heller ingen grunn til å få hastetime... :)

Har jeg spist fiskesuppe *nammm*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
1 time siden, Siri skrev:

 

Det er da man slapper av og leser uten å bli forstyrret av alle andre ting, det :D 

Ja, for vi som bor alene blir jo så veldig forstyrra i resten av huset :lol:

Jeg har tydeligvis bedre isolert hus enn resten av sonisene, for her er det minus 33 ute, men varmt og godt inne. Ok, jeg fyra opp i peisen da jeg kom hjem, men nå er det veldig levelig innetemperatur :D At jeg har lovet bikkjene skitur i dag angrer jeg derimot litt på. Men nå har de bare fått gåtur tre dager på rad, så jeg får vel bare kvinne meg opp og komme meg ut i kveld. Men først noen timer med sofa, kaffe og bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Støv på hjernen, så nå har jeg akutt lyst til å skrubbe ned alt. Jeg skulle definitivt hatt litt rengjøringsOCD :aww:   Kanskje gjøre noe fornuftig før turbofrøken kommer hjem :wub:  Rolige dager (migrenehangover) så rekker jeg å savne henne noe fryktelig. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

44 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Ja, for vi som bor alene blir jo så veldig forstyrra i resten av huset :lol:

Pffffft.... blir man vel???? :lol: 
Jeg lar meg lett forstyrre av alt mulig annet, jeg, om jeg ikke sitter på do :aww:

44 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Jeg har tydeligvis bedre isolert hus enn resten av sonisene, for her er det minus 33 ute, men varmt og godt inne. Ok, jeg fyra opp i peisen da jeg kom hjem, men nå er det veldig levelig innetemperatur :D At jeg har lovet bikkjene skitur i dag angrer jeg derimot litt på. Men nå har de bare fått gåtur tre dager på rad, så jeg får vel bare kvinne meg opp og komme meg ut i kveld. Men først noen timer med sofa, kaffe og bok :)

Her er det også godt og varmt i huset, selv bare med varmepumpa som jobber (nå kom jeg på at den bare er innstilt på 19 grader) - nå er det bare -15 grader utenfor her da, men jeg tror huset mitt er godt isolert altså :). Jeg vurderer å tenne opp i ovnen, men det er jo bare for kosens skyld liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Toril skrev:

Vi har fårr Glam i huset vi:D. Og nå har endelig Jäger skjønt at det ikke engang er en luremus der.... Det tok et par timer det:innocent:.

:lol: Det henger vel igjen litt muselukt i pelsen antar jeg :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Line skrev:

Berner sennen + briard - må bli en Brisen det da :lol: 

Nei, nei, det blir Brienne (av Tarth) det, schvære og schumle, men akk så snille :D

3 timer siden, HeleneFS skrev:

Skulle en tur på butikken for å kjøpe bursdagspresang til min far... kom hjem med 1 skjørt, 2 bluser og 4 gensere :D

Da blir faren din sikkert glad..... *fnis*

Deilig 2-timers tur i -12, akkurat passe temp, frisk og god luft :D Helsteke en entrecote kanskje? Med fløtepoteter, soppfangst fra i fjor og broccoli til? Ja :D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Siri skrev:

FU**.... Det kortet trumfer selv ikke jeg *innser nederlaget*.... 

Nei, var jammen meg flaks at jeg kom på at jeg kunne dra det kortet :lol:  

3 timer siden, Siri skrev:

Det er da man slapper av og leser uten å bli forstyrret av alle andre ting, det :D 

Det kan jeg jo gjøre når datterbarnet er ute og gjør datterbarn-ting :P 

3 timer siden, Siri skrev:

Men du er tøff vøtt... du står 'an av :P 

Jeg står an alltid av! :D 

2 timer siden, vivere skrev:

Å så nå :) Jeg trodde du hadde vann noen steder og ikke andre steder. Dersom det drøyer med tininga og det ikke er frosset på utsiden kan jeg komme over elva med en varmluftpistol. Det hjalp oss da vi ikke hadde isolert gråsteinsmuren og kaldlufta tøyt inn overalt i krypkjelleren. Bare send en PM på fjæsbukkkanalen :) 

Nei, jeg har bare vann i cisterna, og det vil jeg helst slippe å bruke andre steder enn i do :lol: Jeg er ikke helt sikker på hva konklusjonen var jeg, men jeg har fortsatt ikke vann. Skal si fra om vi trenger varmluftpistol jeg, takk for tilbudet :)

--

Jeg har fått varme i huset da, såpass at selv jeg har krøpet frem fra teppet. Det er digg :ahappy: Det burde alltid være så varmt :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tonje skrev:

Merker på skuldre og nakke at jeg er tilbake på jobb ja...Har byttet stol nå og endret på høyden, men jeg finner rett og slett ikke en sittestilling som er god. Angrer å at jeg ikke tok med meg kontorstolen som pappa sa jeg kunne få da jeg var i Trondheim i jula. Jeg blir rett og slett lei meg hvis jeg skal få tilbake disse vondtene nå etter å ha vært helt fin etter tablett-kur og ferie :no:*Sjekke finn*.

 

 

 

Arbeidsplassen din er vel ansvarlig for at du har en god stol å sitte i? Det er vel ikke du som skal kjøpe sånn? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Jeg vet ikke om det var hastetime du forsøkt å få tidligere - da kan det nok hende legesekretæren vil vite hvorfor, men om du bare skal ha ordinær time har hun jo ingen grunn til det. Og jeg tenker at om dere har vært syke så lenge, så er det jo heller ingen grunn til å få hastetime... :)

Har jeg spist fiskesuppe *nammm*

Neida, ville bare ha en helt vanlig time :) Får prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var deilig og kaldt vær i dag. Ble kald så måtte tines i dusjen etterpå, men vil gjerne ha mer sånt vær :D

Helst med litt mer snø også. Hundene er også fornøyde. Så kjørte jeg på et annet sted enn det vanlige i dag, og det var finere der enn jeg huska, så det blir flere turer dit gitt. Ny tur til helga er tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Toril skrev:

Han sa så ja.... Nå er han dypt skuffa :no:

Stakkars :D 

46 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, var jammen meg flaks at jeg kom på at jeg kunne dra det kortet :lol:  

Husk det har begrenset varighet altså :P 

46 minutter siden, 2ne skrev:

Det kan jeg jo gjøre når datterbarnet er ute og gjør datterbarn-ting :P 

Pffft :P 

46 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg står an alltid av! :D 

Vi er egentlig glade for det altså :D 

46 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har fått varme i huset da, såpass at selv jeg har krøpet frem fra teppet. Det er digg :ahappy: Det burde alltid være så varmt :aww: 

Det er godt å ha varme i huset sitt :)

8 minutter siden, Wednesday skrev:

Neida, ville bare ha en helt vanlig time :) Får prøve igjen. 

Du får gjøre det :). Nysgjerrige damer kan stikke nysgjerrigheten sin der sola aldri skinner... :aww:.

Har jeg vært ute og forsøke å reparere garasjeporten min... igjen. Tror det er tredje eller fjerde gang jeg greier å kjøre den sund... og det er bare min egen feil. To ganger har jeg kjørt den sund pga at jeg har lukket den uten å ha tatt igjen bakluka på bilen... nå hadde jeg satt sparken sånn at den stoppet porten når jeg skulle ta den igjen (fjernkontroll) - og da hadde den hoppet ut av sporet sitt... jeg fikk den på plass igjen, men den fungerte ikke like vel. Da fant jeg ut at et feste også manglet en mutter, så da fant jeg en ny og skrudde den fast... da BURDE alt være i orden, men da jeg åpnet porten helt, så stoppet den ikke der den skal stoppe, så da hoppet den ut av festene sine på begge sider... DA greide jeg ikke å få den på plass igjen alene *møkk*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mardina skrev:

Arbeidsplassen din er vel ansvarlig for at du har en god stol å sitte i? Det er vel ikke du som skal kjøpe sånn? :icon_confused:

Nei, det er jo ikke det, men om jeg finner en billig stol på finn så ordner jeg det sjøl. Orker ikke "krangle" på det, iom at leder allerede har sagt at det må mye til før slike tiltak godkjennes (hev-senk-bord og ny stol). Skulle det derimot gå så langt at jeg kjenner at jeg ikke klarer en hel arbeidsdag så kommer jeg til å varsle igjen, jeg blir så grinete av å ha vondt og enda mer grinete hvis jeg må gå hjemme :P 

Akkurat nå venter samboern på noen som skal se på et anlegg han skal selge, mens jeg har plantet meg i sofaen og kjenner det er godt med varm leilighet etter en kald tur. Jeg tror aldri jeg har gått tur i dobbel lag ull OG boblejakke før uten å bli for varm. Bare 7 kalde her, men det kjennes mye kaldere ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en kort tur her idag, -18 syntes jeg var litt vel kaldt altså. Men da må man jo kompensere med litt inne-aktiviteter. Og jeg fikk kjenne på at det dunker og verker  i min nye pelikan/hamster-look når jeg har drakamp med Strider.. au au au. Og pokker ta kulda altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så jeg at @Siri har samme forholdet til sin garasjeport som jeg har til skyvedørsgarderober. Ikke at jeg reparerer, da. Jeg kan bare ikke ha sånne sensitive greier. Nei, gi meg et skap med dører! Jeg bytter nok ut det avspora skyvemonsteret om et år eller fem. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Husk det har begrenset varighet altså :P 

Får passe på å pare på godværsdager da. Hvis ikke så går det faktisk an å ta sånt inne :P 

2 timer siden, Siri skrev:

Vi er egentlig glade for det altså :D 

Vrang og ****** vøtt :D 

2 timer siden, Siri skrev:

Det er godt å ha varme i huset sitt :)

Det er veldig deilig :ahappy: 

Nå har jeg varmtvann igjen og! W00pw00p :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...