Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

17 minutter siden, Wednesday skrev:

Vært skjult nummer mange ganger i det siste også! Da er det vel dem da og. Hvorfor snakker de aldri til meg tro? 

Det tok litt tid før de snakket til meg, så kanskje du er litt rask? Ikke at det er noe big deal at de snakker da :lol: Jeg la jo bare på :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Hmm. Litt vanskelig å vurdere et kurs på et felt jeg er grønn på når arrangør kun har lagt ut dato og pris.... Får spørre hva planen for kurshelgen er før jeg evnt melder på. 

Meldte Lykke på et kurs i går, så forhåpentligvis blir det litt påfyll i løpet av våren :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Aslan skrev:

Det tok litt tid før de snakket til meg, så kanskje du er litt rask? Ikke at det er noe big deal at de snakker da :lol: Jeg la jo bare på :P 

Nei, jeg hadde jo ikke giddet å snakke med dem jeg heller :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som jobber med å berolige alle dere som får anrop fra disse folkene, jeg vil gjerne få en telefon fra de, slik at jeg har litt mer erfaring med de enn å høre hva andre sier... Jeg har ikke fått et eneste anrop fra de :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå på ski med Bizi.

Prøvde med Erica, men hun skjønte ikke hva jeg holdt på med.:icon_redface:

Så..hvordan lærer jeg en hund som aldri har sett ski før, å trekke meg?

Jeg synes det er kjedelig å gå på ski, og gidder bare hvis hun kan trekke meg.:P

Hun drar som bare det på tur i sele.

Eller er hun for ung for det enda? Leste alt mellom 1 og 2 år på google. Hun er 15 mnd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk..hadde akkurat skrevet om hvor synd på meg så forsvant nettet en kort stund og det ble borte.. aner ikke hvor jeg finner lagret innlegg.. Jajaja, tar det en gang til jeg for det er så skrekkelig synd på meg akkurat nå..

Jeg har voldsom tannlegeskrekk, skikkelig ille. Før i tiden hadde jeg en tannlege jeg stolte på, og som jeg klarte å karre meg til sånn innimellom ihvertfall. Han la ned praksisen sin og flyttet for ca 10 år siden - og jeg har ikke vært hos tannlege siden. For 4 år siden revnet en rotfylt jeksel, og på langs (mine tenner revner gjerne slik..) så jeg visste den måtte trekkes. Men jeg gikk ikke til tannlege for det.. så for 3 år siden datt plomben ut av den lealøse jekselen, men det har gått noenlunde greit frem til nå. Men nå er det stopp. Jeg har fått en slags hoven egg på siden av kjeven (ser ut som en skakk hamster) og det gjør fryktelig vondt.. så imorgen MÅ jeg finne en tannlege som kan kikke på det, for dette går vel ikke over av seg selv.. grøss grøss og atter grøss. Først skal jeg kjøre gubben til flyet for han skal til Island på jobbreise, så spennende for han - og så kjipt for meg.

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sove inatt.. dels gjør det vondt, og dels gruer jeg meg så avsindig til å få gjort noe med de dumme tennene.. ja, det er synd på meg.. synes ihvertfall jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk dampvasker til jul, og er så skuffa.. har prøvd den to ganger nå, og ingenting har imponert meg. 

I går vasket jeg hunderommet. Det er ikke lenge siden det ble vasket skikkelig, men med hvit strie på veggen vises møkka fort. Hadde på en slik mikrofiberklut som var med, og stria ble ikke ren.  En runde med håndvask hadde vært mye mer effektivt. Gulvet fikk "striper " eller noe lignende og virket nesten mindre rent til tross for ren klut og mye skrubbing.. 

I dag skulle jeg vaske dusjen. Det er et helt vanlig dusjkabinett (plast), men ikke av den billigste typen. Da brukte jeg en klut beregnet for skrubbing av kalk osv, og det så greit ut helt til det tørket. Nå ser jeg at det vises knapt at jeg har vasket veggene. Eneste som viser er "vannstriper" som har tørket.. og den dusjen er ikke lenge siden den hadde fått en edikkrunde.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Annik skrev:

Og jeg som jobber med å berolige alle dere som får anrop fra disse folkene, jeg vil gjerne få en telefon fra de, slik at jeg har litt mer erfaring med de enn å høre hva andre sier... Jeg har ikke fått et eneste anrop fra de :lol: 

Jeg følte meg nesten beæret som fikk ta del i det :lol: 

21 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå på ski med Bizi.

Prøvde med Erica, men hun skjønte ikke hva jeg holdt på med.:icon_redface:

Så..hvordan lærer jeg en hund som aldri har sett ski før, å trekke meg?

Jeg synes det er kjedelig å gå på ski, og gidder bare hvis hun kan trekke meg.:P

Hun drar som bare det på tur i sele.

Eller er hun for ung for det enda? Leste alt mellom 1 og 2 år på google. Hun er 15 mnd.

 

Thorvald fikk trekke lett på den alderen, vi var to stk og en gikk "sammen" med ham og rosa og oppmuntra. Men det var snakk om et par hundre meter, resten av skituren gikk han løs. Vinteren etter fikk han trekke mee, fokuserte på at han skulle føle mestring og syntes det var gøy at det gikk fremover :) Han er ingen rå trekkhund, litt virrete, men ligger godt i selen for det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TonjeM skrev:

Sukk..hadde akkurat skrevet om hvor synd på meg så forsvant nettet en kort stund og det ble borte.. aner ikke hvor jeg finner lagret innlegg.. Jajaja, tar det en gang til jeg for det er så skrekkelig synd på meg akkurat nå..

Jeg har voldsom tannlegeskrekk, skikkelig ille. Før i tiden hadde jeg en tannlege jeg stolte på, og som jeg klarte å karre meg til sånn innimellom ihvertfall. Han la ned praksisen sin og flyttet for ca 10 år siden - og jeg har ikke vært hos tannlege siden. For 4 år siden revnet en rotfylt jeksel, og på langs (mine tenner revner gjerne slik..) så jeg visste den måtte trekkes. Men jeg gikk ikke til tannlege for det.. så for 3 år siden datt plomben ut av den lealøse jekselen, men det har gått noenlunde greit frem til nå. Men nå er det stopp. Jeg har fått en slags hoven egg på siden av kjeven (ser ut som en skakk hamster) og det gjør fryktelig vondt.. så imorgen MÅ jeg finne en tannlege som kan kikke på det, for dette går vel ikke over av seg selv.. grøss grøss og atter grøss. Først skal jeg kjøre gubben til flyet for han skal til Island på jobbreise, så spennende for han - og så kjipt for meg.

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sove inatt.. dels gjør det vondt, og dels gruer jeg meg så avsindig til å få gjort noe med de dumme tennene.. ja, det er synd på meg.. synes ihvertfall jeg!

Finn en tannlege som er erfaren innen skrekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
4 minutter siden, TonjeM skrev:

Sukk..hadde akkurat skrevet om hvor synd på meg så forsvant nettet en kort stund og det ble borte.. aner ikke hvor jeg finner lagret innlegg.. Jajaja, tar det en gang til jeg for det er så skrekkelig synd på meg akkurat nå..

Jeg har voldsom tannlegeskrekk, skikkelig ille. Før i tiden hadde jeg en tannlege jeg stolte på, og som jeg klarte å karre meg til sånn innimellom ihvertfall. Han la ned praksisen sin og flyttet for ca 10 år siden - og jeg har ikke vært hos tannlege siden. For 4 år siden revnet en rotfylt jeksel, og på langs (mine tenner revner gjerne slik..) så jeg visste den måtte trekkes. Men jeg gikk ikke til tannlege for det.. så for 3 år siden datt plomben ut av den lealøse jekselen, men det har gått noenlunde greit frem til nå. Men nå er det stopp. Jeg har fått en slags hoven egg på siden av kjeven (ser ut som en skakk hamster) og det gjør fryktelig vondt.. så imorgen MÅ jeg finne en tannlege som kan kikke på det, for dette går vel ikke over av seg selv.. grøss grøss og atter grøss. Først skal jeg kjøre gubben til flyet for han skal til Island på jobbreise, så spennende for han - og så kjipt for meg.

Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få sove inatt.. dels gjør det vondt, og dels gruer jeg meg så avsindig til å få gjort noe med de dumme tennene.. ja, det er synd på meg.. synes ihvertfall jeg!

Det er stor forskjell på tannleger og hvordan de oppfører seg mot en med skrekk. Jeg har en som jeg kommer til å holde på. Han er flink rolig og behagelig også bruker han bedøvelse i små annerledesland sprøyter og ja det funker. Jeg som måte bruke lystgass og alikevell skalv som et aspeløv har kommet ned til å ha sommerfugler i magen med han. Prøvde en annen med den andre sprøyta også men der var det mer skrekk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :wave: og god natt :sleep:

Ville bare si hei. Jeg er sløv sonis om dagen. Kommer sterkere tilbake når jeg er over "kneika" på jobb og har mental kapasitet til å gjøre noe annet enn å gå tur, se TV og sove, i tillegg til jobb :P Det går så det suser, men elsker ny-jobben likevel da! (Er kanskje å dra det langt å kalle det "ny" jobben enda? har jo akkurat blitt ferdig med prøvetida, men starta i mai :P)

Nattaaa :Kissing:(siste sjangs for nissenuss)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Klematis skrev:

Jeg tenkte jeg skulle prøve å gå på ski med Bizi.

Prøvde med Erica, men hun skjønte ikke hva jeg holdt på med.:icon_redface:

Så..hvordan lærer jeg en hund som aldri har sett ski før, å trekke meg?

Jeg synes det er kjedelig å gå på ski, og gidder bare hvis hun kan trekke meg.:P

Hun drar som bare det på tur i sele.

Eller er hun for ung for det enda? Leste alt mellom 1 og 2 år på google. Hun er 15 mnd.

 

Jeg har brukt "hare" foran når mine hunder har vært ferske på ski/sykkelturer. Person/og eller hund som er kul går foran, når linen er stram og frem legger jeg på kommando "frem". Lykke var på sine første skiturer når hun var 11 -12 mnd, holdt oss til korte turer på 4-5 km. Gikk veldig fint.  :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

@TonjeM Jeg var ikke hos tannlegen på 10 år. Var så redd. Gikk med periodevis verkende visdomstann i to år før jeg innså at jeg ikke hadde noe valg lenger. Gikk til tannlege med videreutdanning i tannlegeskrekk. Det gikk så fint. Etter det så ble en tann trukket og to operert ut. Det gikk også helt fint. Kirurgen var snill. Jeg ble helt kurert. Så kan anbefale en tannlege som har spesialisert seg på oss som er redde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg bare oppe fordi jeg har lyst. Det er dumt for jeg må stå opp tidlig for å avklare når avtalen min onsdag 7.1 egentlig er. Jeg antar at den er på torsdag 7.1...

I dag har ungen brukt mange timer på å legge seg. Hun er sulten, så er hun tørst og så må hun selvfølgelig tisse. Det er som å lese albert åberg historien. Men jeg husker at jeg var sånn selv, så da er det vel karma :aww: 

Også har jeg spist noen skikkelige gode saftige appelsiner i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fillerya skrev:

Nå sitter jeg bare oppe fordi jeg har lyst. Det er dumt for jeg må stå opp tidlig for å avklare når avtalen min onsdag 7.1 egentlig er. Jeg antar at den er på torsdag 7.1...

I dag har ungen brukt mange timer på å legge seg. Hun er sulten, så er hun tørst og så må hun selvfølgelig tisse. Det er som å lese albert åberg historien. Men jeg husker at jeg var sånn selv, så da er det vel karma :aww: 

Å det så kjent ut :P Jeg tenkte her om dagen at albert åberg må komme fra et sted, ca 85% av alle hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lola Pagola skrev:

Xxl ja... Takk ebay:p 

Ny genser til Sniff eller Oppe da.

20160105_140433.jpg

Har lært meg å sjekke mål og ikke lese størrelser på ebay. Kinesiske størrelser er ikke de samme som europeiske når det kommer til folk, og til hunder er det gjerne snakk om ting til småhunder, og går fra størrelse chihuahua til cavalier. :P Har blant annet klart å kjøpe potesokker i største størrelse og de passer nesten til bikkja på 20 kilo. :rofl:

 

...er det -22,5 ute og det er meldt kaldere de neste dagene. Miljøtrening i morgen er avlyst på grunn av kulda, så da får vi vel finne på noe annet. Finne frem dekken og sokker tror jeg, når det er 20 blå og nedover blir det nok minst noen kalde tær, bevegelse eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så fredelig på jobb første timen *sukk * 

Poden mistet sin 2 tann i går. Og 2 til er løse. 

I natt drømte jeg at han plutselig var stor slaskete tenåring sånn helt plutselig :( Føler meg sanndrømt. 

Hvor ble lille tjukkebolla av? Han som lo seg i hjel hvis jeg rappet smokken hans og kalte seg selv for Ach? :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
7 timer siden, 2ne skrev:

Vi kan gå til tannlege når vi finner en sånn en med sånt dop, @TonjeM:ahappy:

 

Det er jo nesten litt søtt at hun tror hun bor på Hogwarts. Jeg vil også tro at jeg bor på Hogwarts :lol: 

Rekker ikke se filmen men lystgass den er fin. Mange sprø tanker og det som er godt 1/2 time etter ferdig behandling kan du kjøre hjem igjen. Ulempe en plir spent fast i stolen. Dog bare nesa men det holder. Og lurt den gangen jeg mente jeg satt i stolen hjemme og at det ringte på døra. Det var plinget som fortalte at noe var ferdig hos tannlegesekretæren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lijenta skrev:

Rekker ikke se filmen men lystgass den er fin. Mange sprø tanker og det som er godt 1/2 time etter ferdig behandling kan du kjøre hjem igjen. Ulempe en plir spent fast i stolen. Dog bare nesa men det holder. Og lurt den gangen jeg mente jeg satt i stolen hjemme og at det ringte på døra. Det var plinget som fortalte at noe var ferdig hos tannlegesekretæren

Jeg har fått lystgass, det var ikke så morsomt som det der, det :P Jeg har 3.5 knekte jeksler jeg, så neste gang jeg skal til tannlegen, så skal jeg ha narkose, tenkte jeg :)

--

AN lurer jeg på hvorfor jeg ikke har vann. Det hadde jo vært kjekt å ha, liksom.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, 2ne skrev:

Jeg har fått lystgass, det var ikke så morsomt som det der, det :P Jeg har 3.5 knekte jeksler jeg, så neste gang jeg skal til tannlegen, så skal jeg ha narkose, tenkte jeg :)

--

AN lurer jeg på hvorfor jeg ikke har vann. Det hadde jo vært kjekt å ha, liksom.. 

Ja det høres ut som narkose hadde vært best hos deg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...