Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

50 minutter siden, Aslan skrev:

Har vært et par på min rase som har vært på parringstur i nord i Finland i januar, 25 minusgrader og vind er stas :P Jeg syns vi hadde det kaldt nok i går med 12 minus liksom. I dag tyr jeg nok til boblebukse om det er like kaldt kjenner jeg :brr:

Det første kullet mine foreldre hadde ble laget i midten av januar nord for Stockholm mens det var kulderekord. Og hundene hang i over en time... Jeg husker ingenting, for jeg var tre og et halvt, men jeg har sett bilder, og jeg ser ut som en klump. Mamma hadde kledd på meg så mye tøy, i frykt for at jeg skulle bli sjuk, så jeg kunne ikke gå. Når de satte meg et sted, så sto jeg fast der uten å komme videre, sies det :D 

4 minutter siden, Ingvild skrev:

Fikk svar fra boligdirektøren nå med sterk oppfordring om å anmelde. Han avviste at det er noen hos dem som har gjort det eller gitt tilgang til andre som kan ha gjort det, og de skulle undersøke om de mangler nøkler. Jeg svarte at dette er ubehagelig og at vi ønsker å få låsene skiftet, så da håper vi at det blir gjort. 

Kan det være tidligere beboere som har tatt kopi av nøkkelen? Jeg husker jeg var paranoid for sånt da jeg bodde på studenthybel og det var nøkler, ikke nøkkelkort. Uansett skikkelig ekkelt, håper de i det minste bytter lås.

Nei, pakke litt, finne ei lue så ikke håret fryser, og se hva som skjer. Jeg tror det er litt tidlig enda for Foenix, men det er dumt å komme for sent også. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

46 minutter siden, Tonje skrev:

Bedriftshelsetjenesten har allerede vært her :) Jeg fikk oversikt over øvelser jeg kunne gjøre (prøver å huske dem hver dag), tips om sittestilling og hvordan stolen kunne justeres. Hun skrev en anbefaling til lederen min om annen stol og bord som kan justeres opp og ned, men det eneste hun kunne skaffe meg var en mouse-trapper. Det er visst ikke rom for mer i budsjettet...Så om dette fortsetter ender det med at jeg kanskje må få sykemelding før de kan gjøre noe mer, og det ønsker jeg virkelig ikke. Jeg trives på jobb og vil være her og være frisk. 

Krysser fingre for at jeg får funnet en god stilling selv med stolen jeg har, driver å prøver meg litt fram nå. 

 

Aww, så kjipt! Det er da mye billigere å investere i godt kontormøblement til de ansatte enn at folk blir sykemeldt. Det koster faktisk ikke mer enn 4400 kr for et hev-senk-bord på Ikea, og det er jammen ikke dyrt. Det er omtrent det dobbelte hos feks Lindbak, men likevel en billig investering for å beholde folk i jobb..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, vivere skrev:

Du kan evt også surre ei glovarm fille, en vridd håndduk dyppet i glovarmt vann rundt rørene for å gi litt ekstra "puff" til oppvarmingen. Men varmeeffekten avtar ganske raskt med nedkjølte rør så det kan være lurt å prøve med to filler/håndduker som du veksler på å legge rundt rørene.

Det er sikkert en god ide, problemet er bare at jeg ikke har vann å varme opp, fordi vannrørene mine er frosset ;)

-- 

AN irriterer jeg meg over regjeringens stadige kutt i utbetalinger og ytelser de fattigste av oss får. Det sies at alle FrP-velgere er misfornøyde navere, så da håper jeg at de kjenner det på lommeboka, det har de fader meg fortjent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev:

Kan det være tidligere beboere som har tatt kopi av nøkkelen? Jeg husker jeg var paranoid for sånt da jeg bodde på studenthybel og det var nøkler, ikke nøkkelkort. Uansett skikkelig ekkelt, håper de i det minste bytter lås.

Det kan jo være, men det er systemnøkkel og det skal jo være umulig å få kopiert for "hvem som helst" egentlig. Selv om det sikkert finnes muligheter for å få gjort det om man bare går til "riktig" aktør. Jeg kjenner forrige leietaker av rommet mitt (hun bodde der i et par år før jeg flyttet inn), og det er ikke helt folk til å gjøre sånt. Og ettersom det er studentboliger kan det vel fort hende at de som hadde rommet før det igjen har flyttet fra Ås for lenge siden... Så jeg veit jo ikke, men jeg syns det høres litt usannsynlig ut sånn egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Nå skal jeg ta en dusj, og så skal jeg pakke bag for parringsferd. Det er vel og bra med sommervalper, men har dere tenkt på at vi stakkars oppdrettere må stå rolig ute i kulda for å få gitt folket sommervalper? Jeg sverger det har blitt kaldere og kaldere for hver dag utover i løpetiden til Foenix, mens i desember var det grønt og plussgrader :D Her måler vi ikke progesteron, vi ser på gradestokken :P

Du... jeg hadde tatt 20 minus glatt framfor da jeg var på slik tur og satt i 10 grader, yr og enorme mengder knott.... 

1 time siden, SFX skrev:

Neida, men boblebukse og stilongs og ull gjør nok susen, så håper vi det blir parring, også håper vi de ikke henger i tre kvarter...

Du burde nok bare komme til Willy... han har garanti på 20 min heng +/- 1 min :lol:

35 minutter siden, 2ne skrev:

Badet har vært her lenger enn bygget har vært bolig, så jeg er forholdsvis sikker på at de som har eid huset før veit at rørene fryser når det blir kaldt nok :)

Ååååja, men da visste de vel at rørene frøys ja :D. Men uansett himla kjipt... 

35 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har pledd da. Massevis av dem! Og ulltrøye og ullbukse og tjukke sokker. Jeg fryser for det, jeg.  

Det hjelper liksom ikke så mye med alskens pledd og ulltøy nei, dersom man sitter stille og det er for kaldt i huset.... særlig ikke hvir man er frossen på forhånd. Jeg hadde jo tenkt å foreslå varmeflaske eller noe sånt, men det går vel ikke det når du ikke har vann i rørene... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har fått mer ut av denne dagen enn på lenge! Har til og med rukket en tur til farmor med noen zip-lockposer som hun ble veldig glad for. Nå er jeg og hundene inne fra en 10-minutters tur i området - 15 minus dere, det er så kaldt det!

@SFX Lykke til på parringstur! Måtte det bli mange små:D

@Ingvild Så utrolig ubehagelig, man skal liksom føle at ting er trygt forvart i eget hjem. Ekstra kjipt med gjenstander som vanskelig kan erstattes! Håper syndebukken melder seg:fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Ingvild skrev:

Fikk svar fra boligdirektøren nå med sterk oppfordring om å anmelde. Han avviste at det er noen hos dem som har gjort det eller gitt tilgang til andre som kan ha gjort det, og de skulle undersøke om de mangler nøkler. Jeg svarte at dette er ubehagelig og at vi ønsker å få låsene skiftet, så da håper vi at det blir gjort. 

Håper de tar tak i det, og at anmeldelse kanskje fører frem! Mulig politiet har noen tilsvarende saker

39 minutter siden, Ingvild skrev:

Nå har jeg sendt en litt sur mail til instituttlederen som svar på en svadaepost om hvorfor vi ikke har tilgang på masterleseplassene våre ennå. Skrev at vi gjerne kan bære møbler sjøl om det er det det står på. Også er jeg motløs med tanke på masteroppgaven. Og litt lei rett og slett. Så da hjalp det at en kompis av meg har tatt initiativ til øl og kollokvie på stasjonskafeen hver fredag resten av semesteret. Så får uka hvertfall ett lyspunkt. :P 

Den biten likte jeg ikke, men håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-25 minus ute og nesten ikke snø. Stakkars vannrør. :o  Skal ut og sjekke røra i gamlefjøset etterpå, skal bare... Bonden ordnet varmekabel langs og rundt det vi tror er frosset, så krysser fingre for at det er flytende igjen, men så flaks har jeg vel ikke. Så må ordne nytt vann til kaniner, ikke 25 minus hos dem altså, men kaldt nok til at vann fryser. :aww: Hestene har oppvarmet vann, så null stress der bortsett fra at det må bæres et stykke. 

Gikk fullstendig ned for telling i går kveld med migrene, og den henger igjen enda. 12 timer i senga gjør ikke godt for en sår og vond kropp, men det trengtes. :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket å gå en fin tur:jump: Var så deilig å være ute, og så fint vær! Alle bør ta seg en tur til Bergen nå, for vi har så fint vær:ahappy:

Nå har Casper og jeg funnet sofaen, en kopp te og House M.D. på skjermen:ahappy:  

Om noen timer håper jeg at jeg er pigg nok til å ta en dusj og begynne på middagen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Ellers, så paret vi innomhus i april vi. Mye mer behagelig :P 

Vi paret innendørs i juni vi, fordi det regna :lol: 

--

AN har jeg fyrt opp en hel haug med te-lys i håp om å øke romtemperaturen her med minst en grad. Pretty please med sukker på? Jeg har ikke lyst til å sitte på badet, liksom :lol:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ingvild skrev:

Det kan jo være, men det er systemnøkkel og det skal jo være umulig å få kopiert for "hvem som helst" egentlig. Selv om det sikkert finnes muligheter for å få gjort det om man bare går til "riktig" aktør. Jeg kjenner forrige leietaker av rommet mitt (hun bodde der i et par år før jeg flyttet inn), og det er ikke helt folk til å gjøre sånt. Og ettersom det er studentboliger kan det vel fort hende at de som hadde rommet før det igjen har flyttet fra Ås for lenge siden... Så jeg veit jo ikke, men jeg syns det høres litt usannsynlig ut sånn egentlig. 

Da jeg bodde i samskipnadshybel hadde vi en vaktmester som drev sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 2ne skrev:

Det er vel forøvrig mulig å få bikkjer til å pare innendørs også? Så slipper man å stå ute i ørti minusgrader og vente på heng, liksom :P 

Vi bytta litt på i går kveld, men vi har så glatte gulv (vi har også nemlig to eksemplarer av "klare sjøl gå vekk!"-bikkjer, så noe hint om å sikte på et teppe for å ikke skli så mye gikk ikke an) at det var lettest å bare kle på seg tjukt og holde ut ute gitt :P I dag vet jeg ikke hva de har gjort mest, jeg måtte på jobb og fjernprostituerer vofsen via telefon :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

AN har jeg fyrt opp en hel haug med te-lys i håp om å øke romtemperaturen her med minst en grad. Pretty please med sukker på? Jeg har ikke lyst til å sitte på badet, liksom :lol:  

Får du ikke opp varmen med varmepumpa? Prøv å støvsuge filtrene, om de er støvete blir det kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Aslan skrev:

Vi bytta litt på i går kveld, men vi har så glatte gulv (vi har også nemlig to eksemplarer av "klare sjøl gå vekk!"-bikkjer, så noe hint om å sikte på et teppe for å ikke skli så mye gikk ikke an) at det var lettest å bare kle på seg tjukt og holde ut ute gitt :P I dag vet jeg ikke hva de har gjort mest, jeg måtte på jobb og fjernprostituerer vofsen via telefon :lol: 

:lol: Ja, da er det kanskje greit å ta det ute, så sant du ikke har vegg-til-vegg-teppe noe sted da :P 

22 minutter siden, Line skrev:

Får du ikke opp varmen med varmepumpa? Prøv å støvsuge filtrene, om de er støvete blir det kaldere.

De er ny-støvsugde, og jeg syns den blåser kaldt :lol: Men nå er jeg frossen, og da skal det litt til før jeg føler at det er vamt igjen, så jeg håper at om et par timer så syns jeg og det er levelig temperatur her inne :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Malinka skrev:

Det skal være mulig å søke om støtte hos Nav for slike tiltak? Det var i hvert fall det før.

Skal sjekke det ut, takk for tips :) 

1 time siden, rosinbolle skrev:

Aww, så kjipt! Det er da mye billigere å investere i godt kontormøblement til de ansatte enn at folk blir sykemeldt. Det koster faktisk ikke mer enn 4400 kr for et hev-senk-bord på Ikea, og det er jammen ikke dyrt. Det er omtrent det dobbelte hos feks Lindbak, men likevel en billig investering for å beholde folk i jobb..

Jeg vet, forklarte det for leder også og at jeg absolutt IKKE vil bli såpass plaget at jeg må sykemeldes, men det ser ikke ut til at det blir gjort noe før de absolutt må pga lite budsjett. Forbaska synd at det skal være så tungvindt! 

Jeg følger med på finn nå da i tilfelle det dukker opp noe der, jeg kjøper meg stol selv hvis jeg ikke får en av jobben, for jeg vil virkelig ikke plages når det er så lett kan unngås.

Akkurat nå gleder jeg meg til tur i ettermiddag sammen med @Bellare og samboeren hennes :) Bare to pasienter til så kan jeg dra hjem til hundene og få i oss litt mat først. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooho! Vann i fjøset :D Kom en haug med skikkelig rustbrunt vann, men det forsvant og vannet er flytende og riktig farge igjen. :D Håper det løser seg enkelt hos @2ne også. 

Niner og hester og hunder har fått sitt, Kasko brøt seg inn på kjøkkenet da de var alene, så han har spist ukjente mengder med kaningodis, dentastixmini og sikkern oe annet jeg har glemt at lå i veska han har spist seg inn til, og selvsagt spist og dratt ut søppelposen. :aww: Sjarmtrollet mitt. Godt jeg var i godt humør da jeg kom inn... *grumle* 

Nuh, kakao og kreve penger tilbake for knust ebayvare. :aww: Puslespill av glass er visst "in" for tiden. :aww::lol: 

 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Line skrev:

Berner sennen + briard - må bli en Brisen det da :lol: 

Neeeeei, det er briard og riesen, det :lol: 

1 time siden, Line skrev:

Ellers, så paret vi innomhus i april vi. Mye mer behagelig :P 

Småhundeiere altså... 

1 time siden, 2ne skrev:

Vi paret innendørs i juni vi, fordi det regna :lol: 

Jeg gjentar: småhundeiere altså *tsk tsk tsk*

1 time siden, 2ne skrev:

AN har jeg fyrt opp en hel haug med te-lys i håp om å øke romtemperaturen her med minst en grad. Pretty please med sukker på? Jeg har ikke lyst til å sitte på badet, liksom :lol:  

Det er da koselig å sitte på badet? Må man så må man, liksom :P 

36 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Ja, da er det kanskje greit å ta det ute, så sant du ikke har vegg-til-vegg-teppe noe sted da :P 

De er ny-støvsugde, og jeg syns den blåser kaldt :lol: Men nå er jeg frossen, og da skal det litt til før jeg føler at det er vamt igjen, så jeg håper at om et par timer så syns jeg og det er levelig temperatur her inne :ahappy: 

Du vet du kan stille inn temperaturen på pumpa også? *host* :whistle: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, SFX skrev: Kan det være tidligere beboere som har tatt kopi av nøkkelen? Jeg husker jeg var paranoid for sånt da jeg bodde på studenthybel og det var nøkler, ikke nøkkelkort. Uansett skikkelig ekkelt, håper de i det minste bytter lås.

Det kan jo være, men det er systemnøkkel og det skal jo være umulig å få kopiert for "hvem som helst" egentlig. Selv om det sikkert finnes muligheter for å få gjort det om man bare går til "riktig" aktør. Jeg kjenner forrige leietaker av rommet mitt (hun bodde der i et par år før jeg flyttet inn), og det er ikke helt folk til å gjøre sånt. Og ettersom det er studentboliger kan det vel fort hende at de som hadde rommet før det igjen har flyttet fra Ås for lenge siden... Så jeg veit jo ikke, men jeg syns det høres litt usannsynlig ut sånn egentlig. 

Jeg hadde kopiert 5-6 systemnøkler Før noen fortalte meg at det ikke gikk. Null stress. Inkludert noen studenthusnøkler. Er bare å gå på riktig/feil sted.

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fyyy det er så kaldt, - 19 ute her,  - verste jeg veit er å fryse, har det heller alt for varmt enn å fryse - dyp medfølelse @2ne, håper du snart får det varmere (kunne jeg foreslå et par varmeovner.. sånne på hjul som du kun bruker ved behov Å ha det kaldt inne er virkelig ikke noe det går an å leve med).

Tvi tvi med utesexen @SFX

Sitter her med månefjeset mitt og forsøker å unngå å sikle i tastaturet, venter på at ibux og paracet skal virke..Fikk kjørt gubben til buss til Gardemoen idag, fikk anbefalt en tannlege av naboen og var der idag, de fikk skviset meg inn heldigvis. Så nå har jeg fått en antibiotika kur, og skal trekke tannen på mandag. Han viste meg røntgenbildene at tann-delene satt ikke fast i kjevebeinet lenger, at infeksjonen er forårsaket av at kroppen ser på tannen som et fremmedlegeme som skal ut, og at det blir helt uproblematisk  fjerne den. Den brukne tannen har plaget vettet av meg i 4 år, og nå skal man endelig bli kvitt den! Det var en helt suveren tannlege som visste hvordan omgåes en med totale skrekken.. Jeg ble så lykkelig, nå skal jeg få fikset kjeften min! 

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...