Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Å fyyy det er så kaldt, - 19 ute her,  - verste jeg veit er å fryse, har det heller alt for varmt enn å fryse - dyp medfølelse @2ne, håper du snart får det varmere (kunne jeg foreslå et par varmeovner.. sånne på hjul som du kun bruker ved behov Å ha det kaldt inne er virkelig ikke noe det går an å leve med).

Tvi tvi med utesexen @SFX

Sitter her med månefjeset mitt og forsøker å unngå å sikle i tastaturet, venter på at ibux og paracet skal virke..Fikk kjørt gubben til buss til Gardemoen idag, fikk anbefalt en tannlege av naboen og var der idag, de fikk skviset meg inn heldigvis. Så nå har jeg fått en antibiotika kur, og skal trekke tannen på mandag. Han viste meg røntgenbildene at tann-delene satt ikke fast i kjevebeinet lenger, at infeksjonen er forårsaket av at kroppen ser på tannen som et fremmedlegeme som skal ut, og at det blir helt uproblematisk  fjerne den. Den brukne tannen har plaget vettet av meg i 4 år, og nå skal man endelig bli kvitt den! Det var en helt suveren tannlege som visste hvordan omgåes en med totale skrekken.. Jeg ble så lykkelig, nå skal jeg få fikset kjeften min! 

Åh godt å høre du fikk tak i en ok tannlege! Jeg har heldigvis en veldig ok tannlege selv, som har fjernet 90% av tannlegeskrekken mi,og han er utrolig nok skoletannlege :o De må stoppe og be meg puste underveis, men bortsett fra det så går det greit. God bedring! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, TonjeM skrev:

Så nå har jeg fått en antibiotika kur, og skal trekke tannen på mandag. Han viste meg røntgenbildene at tann-delene satt ikke fast i kjevebeinet lenger, at infeksjonen er forårsaket av at kroppen ser på tannen som et fremmedlegeme som skal ut, og at det blir helt uproblematisk  fjerne den. Den brukne tannen har plaget vettet av meg i 4 år, og nå skal man endelig bli kvitt den! Det var en helt suveren tannlege som visste hvordan omgåes en med totale skrekken.. Jeg ble så lykkelig, nå skal jeg få fikset kjeften min! 

Åååå, men så bra at dette gikk bra :). Krysser fingrene for videre tannlykke *ler*. Jeg husker da jeg hadde gått med tannpine en stund  - da var det nesten så jeg gledet meg til å komme meg til tannlegen når jeg endelig fikk ut fingeren og bestilte time :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Raksha skrev:

Wooho! Vann i fjøset :D Kom en haug med skikkelig rustbrunt vann, men det forsvant og vannet er flytende og riktig farge igjen. :D Håper det løser seg enkelt hos @2ne også. 

Det spørs vel det, det er 30 grader på badet nå, men fortsatt ikke noe vann i kranene :lol: 

13 minutter siden, Line skrev:

@2ne du får sjekke kontrollen, at den er stilt inn på heat :P 

*ler* Ja, den står på heat :P 

11 minutter siden, Siri skrev:

Jeg gjentar: småhundeiere altså *tsk tsk tsk*

Pelsstellrase :aww: Dessuten, eier som er allergisk mot regn :aww: 

11 minutter siden, Siri skrev:

Det er da koselig å sitte på badet? Må man så må man, liksom :P 

Ja, ikke sant? Og jeg trenger jo ikke å sitte på badet lenger, liksom, så jeg kunne jo tatt meg en halvtime der just for the fun of it :lol: 

11 minutter siden, Siri skrev:

Du vet du kan stille inn temperaturen på pumpa også? *host* :whistle: 

Jeg antar du mener med fjernkontrollen, for jeg finner ikke noe kontrollpanel på selve pumpa - og den står på 25 grader den, det er bare det at det er ikke det her :P 

Eller, det er 25 grader rett i utblåsinga til pumpa, men ved knehøyde er det 17 grader, og det kjennes ikke ut som det er noe mer enn det på kjøkkenet, så jeg blir sittende i stormen fra varmepumpa jeg :lol:  

2 minutter siden, TonjeM skrev:

Å fyyy det er så kaldt, - 19 ute her,  - verste jeg veit er å fryse, har det heller alt for varmt enn å fryse - dyp medfølelse @2ne, håper du snart får det varmere (kunne jeg foreslå et par varmeovner.. sånne på hjul som du kun bruker ved behov Å ha det kaldt inne er virkelig ikke noe det går an å leve med).

Jeg regner med at det ordner seg når pappa kommer hjem, jeg tror han har en oljeovn jeg kunne få om det ble kaldt på meg, og nå er det jo kaldt på meg ;) 

2 minutter siden, TonjeM skrev:

Sitter her med månefjeset mitt og forsøker å unngå å sikle i tastaturet, venter på at ibux og paracet skal virke..Fikk kjørt gubben til buss til Gardemoen idag, fikk anbefalt en tannlege av naboen og var der idag, de fikk skviset meg inn heldigvis. Så nå har jeg fått en antibiotika kur, og skal trekke tannen på mandag. Han viste meg røntgenbildene at tann-delene satt ikke fast i kjevebeinet lenger, at infeksjonen er forårsaket av at kroppen ser på tannen som et fremmedlegeme som skal ut, og at det blir helt uproblematisk  fjerne den. Den brukne tannen har plaget vettet av meg i 4 år, og nå skal man endelig bli kvitt den! Det var en helt suveren tannlege som visste hvordan omgåes en med totale skrekken.. Jeg ble så lykkelig, nå skal jeg få fikset kjeften min! 

Så bra du får ordnet kjeften din! :ahappy: 

-- 

AN sitter jeg og ser på "Smells like the 90s" på en eller annen musikk-kanal på tv, for DAB-radioen min røyk i går (jeg går i hvert fall ut fra at den er ødelagt, den står og skrur seg av og på når jeg putter i kontakta, så jeg dro ut kontakta jeg), og mimrer litt om ungdommen og sånt. 

Madonna hadde forøvrig noen interessante kostymevalg sånn omtrent på den tiden :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Det spørs vel det, det er 30 grader på badet nå, men fortsatt ikke noe vann i kranene :lol: 

Auch :lol:  Kan jeg få tipse om innvendig varmekabel når det en gang tiner opp? Er vel omtrent barfrost hos dere og, så om vannledningen ligger for grunt så kan det fryse, men siden du har vann i do så må det jo være etter skillet  der. Hmh! Blir "spennende" å finne ut hvordan dette løser seg :lol: Lykke til! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 2ne skrev:

Det spørs vel det, det er 30 grader på badet nå, men fortsatt ikke noe vann i kranene :lol: 

*ler* Ja, den står på heat :P 

Pelsstellrase :aww: Dessuten, eier som er allergisk mot regn :aww: 

Ja, ikke sant? Og jeg trenger jo ikke å sitte på badet lenger, liksom, så jeg kunne jo tatt meg en halvtime der just for the fun of it :lol: 

Jeg antar du mener med fjernkontrollen, for jeg finner ikke noe kontrollpanel på selve pumpa - og den står på 25 grader den, det er bare det at det er ikke det her :P 

Eller, det er 25 grader rett i utblåsinga til pumpa, men ved knehøyde er det 17 grader, og det kjennes ikke ut som det er noe mer enn det på kjøkkenet, så jeg blir sittende i stormen fra varmepumpa jeg :lol:  

 

Sånn for å idiotsikre :P Står den på auto også? For om den står på auto så blåser den kaldt når den mener det er over 25 grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, 2ne skrev:

Pelsstellrase :aww: Dessuten, eier som er allergisk mot regn :aww: 

Pelsstellrase er ingen god grunn altså :P 
Og den allergien? Du vet det finnes sånne klær som holder vannet ute? :D 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, ikke sant? Og jeg trenger jo ikke å sitte på badet lenger, liksom, så jeg kunne jo tatt meg en halvtime der just for the fun of it :lol: 

Koselig å sitte på badet da - enten man må eller ikke? :D 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg antar du mener med fjernkontrollen, for jeg finner ikke noe kontrollpanel på selve pumpa - og den står på 25 grader den, det er bare det at det er ikke det her :P 

Ja, jeg mente fjernkontrollen... men de fleste varmepumper sliter vel litt når temperaturene faller under 15 minus har jeg inntrykk av? 

17 minutter siden, 2ne skrev:

Eller, det er 25 grader rett i utblåsinga til pumpa, men ved knehøyde er det 17 grader, og det kjennes ikke ut som det er noe mer enn det på kjøkkenet, så jeg blir sittende i stormen fra varmepumpa jeg :lol:  

Men da sitter du i stormen fra varmepumpa da vøtt - sikkert trivelig det også :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

Berner sennen + briard - må bli en Brisen det da :lol: 

Ellers, så paret vi innomhus i april vi. Mye mer behagelig :P 

Nei, det må vel være briard og riesen som blir bri(e)sen :P 

Nå har jeg vært ute og gjort ting jeg ikke kan, tatt bilder av andre ting enn hunder *ler* 
12473781_10156381016565641_6283264465489

11872182_10156381018810641_4264648203286

Håpet egentlig å få til sånne frosne bobler, men det var ikke såpeblandingen sterk nok til, så de sprakk så fort de traff bakken. Har egentlig ikke objektiv til sånt som dette, men det var jo gøy å prøve.

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Raksha skrev:

Auch :lol:  Kan jeg få tipse om innvendig varmekabel når det en gang tiner opp? Er vel omtrent barfrost hos dere og, så om vannledningen ligger for grunt så kan det fryse, men siden du har vann i do så må det jo være etter skillet  der. Hmh! Blir "spennende" å finne ut hvordan dette løser seg :lol: Lykke til! 

Jeg tenker at huseieren sikkert har en løsning på problemet, og at han har snakket med rørleggerne som jobbet her da uthuset ble bolighus, så han veit hvor vannledninger og sånt går hen :ahappy:

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Sånn for å idiotsikre :P Står den på auto også? For om den står på auto så blåser den kaldt når den mener det er over 25 grader..

Nei, den står ikke på auto heller :P 

Akkurat nå, Siri skrev:

Pelsstellrase er ingen god grunn altså :P 
Og den allergien? Du vet det finnes sånne klær som holder vannet ute? :D 

Klart det er :aww: Og nei, det gjør ikke det :aww: 

Er det nå jeg skal dra kreftkortet, forresten? :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Koselig å sitte på badet da - enten man må eller ikke? :D 

Nei, ikke egentlig. Jeg har aldri skjønt den greia med å sitte på badet i en halv evighet :lol:  

Akkurat nå, Siri skrev:

Ja, jeg mente fjernkontrollen... men de fleste varmepumper sliter vel litt når temperaturene faller under 15 minus har jeg inntrykk av? 

Ja, men da har varmepumper og jeg noe til felles da. Eller, jeg sliter vel strengt tatt så fort det blir under 15 grader ute.. :lol: 

Akkurat nå, Siri skrev:

Men da sitter du i stormen fra varmepumpa da vøtt - sikkert trivelig det også :D 

Det ække det. Jeg blir trøtt av å stå i stormen hele tiden :P 

Akkurat nå, Line skrev:

Er det ikke varmt på 25 grader, så skrur man den opp. Min står på 27 :lol: 

Den sto på 23 grader i morres, så vi jobber oss oppover.. hehe 

-- 

AN sitter jeg og trykker refresh på Dogweb, jeg venter på røntgen-resultater jeg! Nå er 4 av 5 valper røntget, 2 venter jeg svaret på når som helst-ish, og femtemann skulle røntge nå i januar. Jeg har så innmari flinke valpekjøpere! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle en tur på butikken for å kjøpe bursdagspresang til min far... kom hjem med 1 skjørt, 2 bluser og 4 gensere :D Januarsalg altså!!! Kjøpt det meste på match og etter jeg hadde vært der så føltes alle klærne på cubus og vero moda så sinnsykt fæle ut, ødela hele shoppemanien (eller reddet? Alt ettersom!). Fikk tak i bursdagsgaven også...

Nå må jeg få unna organisasjonsarbeid før jeg skal på allergi-test-besøk (om hundeeier bare kan svare snart!) og bursdagsbesøk :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 2ne skrev:

Klart det er :aww: Og nei, det gjør ikke det :aww: 

Er det nå jeg skal dra kreftkortet, forresten? :lol: 

FU**.... Det kortet trumfer selv ikke jeg *innser nederlaget*.... 

10 minutter siden, 2ne skrev:

Nei, ikke egentlig. Jeg har aldri skjønt den greia med å sitte på badet i en halv evighet :lol:  

Det er da man slapper av og leser uten å bli forstyrret av alle andre ting, det :D 

10 minutter siden, 2ne skrev:

Det ække det. Jeg blir trøtt av å stå i stormen hele tiden :P 

Men du er tøff vøtt... du står 'an av :P 

Gleder jeg meg til å komme hjem og spise min deilige, varme og gode fiskesupper som venter :D. Kanskje jeg må bevilge meg et ørlite varmt rundstykke til også? 

Tror forresten vi kanskje skal gå for litt lp-trening med prinsessen i kveld. Willy kan få være i ro med tåa si i kveld også, han... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene har hosta nå i over seks uker, og jeg har vært syk i over tre uker. Så jeg ringte legen da. Telefondamen: "Har dere feber?" Nei, ingen av oss har det nå. "Nei, men da er det ikke vits i at dere kommer..." Så da fikk vi ikke legetime da. Er det normalt? Er det virkelig ingenting å gjøre med langvarig hoste dersom man ikke har feber? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
3 timer siden, 2ne skrev:

Det er sikkert en god ide, problemet er bare at jeg ikke har vann å varme opp, fordi vannrørene mine er frosset ;)

Å så nå :) Jeg trodde du hadde vann noen steder og ikke andre steder. Dersom det drøyer med tininga og det ikke er frosset på utsiden kan jeg komme over elva med en varmluftpistol. Det hjalp oss da vi ikke hadde isolert gråsteinsmuren og kaldlufta tøyt inn overalt i krypkjelleren. Bare send en PM på fjæsbukkkanalen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Wednesday skrev:

Guttene har hosta nå i over seks uker, og jeg har vært syk i over tre uker. Så jeg ringte legen da. Telefondamen: "Har dere feber?" Nei, ingen av oss har det nå. "Nei, men da er det ikke vits i at dere kommer..." Så da fikk vi ikke legetime da. Er det normalt? Er det virkelig ingenting å gjøre med langvarig hoste dersom man ikke har feber? 

Telefondamen har ingen grunn til å spørre om hvorfor du skal ha legetime! Det er ikke opp til henne å vurdere sånt, det er derfor man går til legen og ikke til sekretæren når man er syk.

 

Jeg drømmer om hus og når jeg vinner i lotto skal jeg ha sånn her i kjøkkenbenken http://shop.baerumboligfornying.no/butikk/kjokken Et eget urteskap!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C var tidlig hjemme idag så planen var å gå en lengre tur før middag, nå sitter vi begge under hvert vårt pledd og ser på Tour de ski istede :P Jentene fikk rase i skauen i 40 min idag tidlig da, også blir det vel en 30-40 min kveldstur etterpå...

Også glemte jeg å ringe legekontoret for å få helseattest for fornyelse av førerkort igjen... Jaja, det går ikke ut før 21 feb :P  Første natt på jobb igjen til natta, kun 2 netter så er det frihelg da :D

Red: Også leiter jeg etter noen bøker som jeg veit jeg har, men hvor i alle dager er de!? De står ikke sammen med de andre bøkene fra samme forfatter, kanskje jeg har glemt en på hytta også har kanskje svigermor en? Dette gjør vondt i ocd'en min...

Endret av Stine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fillerya skrev:

Telefondamen har ingen grunn til å spørre om hvorfor du skal ha legetime! Det er ikke opp til henne å vurdere sånt, det er derfor man går til legen og ikke til sekretæren når man er syk.

 

Jeg drømmer om hus og når jeg vinner i lotto skal jeg ha sånn her i kjøkkenbenken http://shop.baerumboligfornying.no/butikk/kjokken Et eget urteskap!

Jeg presenterte problemet før hun spurte da, men jeg syntes nå det var ganske merkelig at hun skulle bestemme om vi skulle få time eller ikke, ja... Jeg har hatt mykoplasma lungebetennelse tidligere, og da var symptomet langvarig hoste, og slett ingen feber, så det er jo ett eksempel på hva det kan være... Pokker heller, får ringe igjen i morgen og kreve en time da. Legen min sier jo også alltid at vi heller skal komme en gang for mye, spesielt når det gjelder barna. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"NKK gjør særskilt oppmerksom på endringen i paragraf 5.4, vedrørende hundevelferd og helse. Her heter det at "utstiller er ansvarlig for hundens velferd på utstillingen. Det er ikke tillatt å utsette hun-den for en situasjon som kan settes dens hel-se eller velferd i fare, eksempelvis å forlate en hund i svært varm eller kald bil og/eller behandle hunden dårlig. Det er f. eks. ikke tillatt å løfte en hund i halsbånd og/eller hale.""

Helt absurd at dette overhode trengs å presiseres...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter innpakka i ullpledd mens eg ventar på og få varmen i meg til sambuar kjem heim frå jobb. Så blir det tur med @Tonjeog bikkjene :D 

Kjenner det skal bli godt når vi flyttar snart, til eit hus med peis og varmepumpe! :D Så slepper eg å den elektriske ovnen som ikkje klarar varme opp stua skikkeleg. Kaldt på jobb og kaldt heime, lite morro når det er fleire minus ute :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...