Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

10 timer siden, rosinbolle skrev:

Jeg kjenner jeg blir grinete på dine vegne... Kontakt verneombudet, arbeidsplassen har plikt til å tilrettelegge slik at du skal unngå å bli syk. Det står i arbeidsmiljøloven og i arbeidsplassforskriften. Om du ikke får hev-senk-bord finnes det rimeligere løsninger hvor man kan skru nederst på bordbeina for å stille inn høyde på bordet, og det er ofte viktigere enn stolen, for folk glemmer lett bordet. Skikkelig stol skal du ha også. De har å legge til rette, spesielt hvis du har fått en uttalelse fra bedriftshelsetjenesten. Hva er vitsen med tjenesten om de driter i det? Hvis leder er redd for snøballeffekt av at du får ny stol, så får leder si til de andre som får lyst på ny stol at de får kontakte bedriftshelsetjenesten som kan vurdere om det er nødvendig. Det er ikke vanskelig å hoste opp 4-5000 fra et budsjett et eller annet sted på starten av året. Synes ikke du skal gi deg på dette!

Hilsen hun med HMS-ansvar på jobben. 

Jeg er helt enig med deg, og lover at jeg skal ta det opp igjen hvis det ikke bedrer seg :) Litt ekkelt å være ny i jobben og liksom "kreve" noe, men jeg vet at det er kjempeteit å tenke sånn altså. 

Akkurat nå har jeg fått kaffe og en viss oversikt over dagen, så da er det bare å komme i gang da :yawn:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

7 minutter siden, mokken skrev:

Hun er er rar liten hund, Lykketrollet. Men som varmeflaske er hun helt perfekt :wub:

Den der "kusinen" hennes er ikke like perfekt. Hun prøvde seg på varmeflaske trikset kl.0500. "Om jeg ligger oppå hode ditt, er det godt? Våkner du da? Ikke vær så sur da *susssssss*" Vandre nedover under dynen. "Du liker ryggmassasje?" *putte alle fire beina i ryggen og sparke litt* "Ryggvask?" *slikke ryggen fra topp til bunn*

Gretten Jeanette sto opp kl.0510 og ikke 0530..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Jeg hadde helt glemt hva kulda gjør med bekkenet mitt.  

Det er ulempen med å være avogpåkrøpling -  man tror man har en velfungerende kropp og oppfører seg og planlegger deretter, så brått klarer man plutselig hverken gå, sitte eller ligge uten smerter :( WTF,  liksom. 

Får ta det litt med ro noen dager..

Til tross for strålende huskyføre.  

Det er så sant. Jeg blir like overrasket hver gang jeg plutselig har vonde bein. Selv om det skjer flere ganger i måneden. Det handler vel om fortrenging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Du må nok bare omplassere gubben og finne en allergivennlig en :aww: .... :teehe:

Test aldri med valper - de har visst nok mye mer allergener som lager trøbbel enn det voksne har (aner ikke hvorfor). 

I morgen skal jeg møte ei venninne på Gardermoen som kommer fra Tsjekkia med valp (fra samme kennel som Yasmine). Håper virkelig ikke det er for kaldt å fly med hund i lasterommet nå, for da får hun jo kanskje litt trøbbel? Muuuuuligens, om denne valpen blir bra som voksen, så er den en potensiell mamma til min neste briard :D.

:huh:

Meneh.   Blir ikke Yasmine mammaen til din neste valp ? :innocent:

 

 

 

 

 

 

 

 

@Pippin&Symra  Det kommer som et sjokk hver gang her også :P  Jeg kan gå i månedsvis med bare moderate smerter da , og så plutselig smeller det til og jeg kan vinke Farvel til nattesøvn og naturlig gange, så vel som det å knyte skolisser uten å miste pusten av auaen. Hadde jeg bare husket litt på det hele tiden hadde jeg muligens drevet med litt sånn forebygging,  men det klarer jeg jo ikke :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt glemt hva kulda gjør med bekkenet mitt.  

Det er ulempen med å være avogpåkrøpling -  man tror man har en velfungerende kropp og oppfører seg og planlegger deretter, så brått klarer man plutselig hverken gå, sitte eller ligge uten smerter [emoji20] WTF,  liksom. 

Får ta det litt med ro noen dager..

Til tross for strålende huskyføre.  

Ja kjenner det her også, er hjemme i dag, har så vondt i hofta og nedover beinet. Hadde kanskje vært bedre på innlandet med tørrere luft, kald fuktig kystluft og -18 er ikke bra ihvertfall[emoji19]

For å se lyst på det; Det er et nydelig vær å sitte inne i, drikke te og se utover fjorden[emoji1] Frøken bikkjedyr er også fornøyd med å være inne når det er så kaldt, så da er det jo greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Den der "kusinen" hennes er ikke like perfekt. Hun prøvde seg på varmeflaske trikset kl.0500. "Om jeg ligger oppå hode ditt, er det godt? Våkner du da? Ikke vær så sur da *susssssss*" Vandre nedover under dynen. "Du liker ryggmassasje?" *putte alle fire beina i ryggen og sparke litt* "Ryggvask?" *slikke ryggen fra topp til bunn*

Gretten Jeanette sto opp kl.0510 og ikke 0530..

Dette er grunnen til at Pigg ikke får være sengehund... Han ser ikke noe problem med å bruke hodet mitt som pute, legge seg på tvers av brystkassa mi, sparke meg i ryggen eller spørre om det er morgen på de teiteste tider av døgnet...

Ellers var det -17 hos meg idag morges og når jeg gikk morgentur lyste det fine lyssøyler på himmelen :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Mud skrev:

:huh:

Meneh.   Blir ikke Yasmine mammaen til din neste valp ? :innocent:

Kan jeg ikke tenke meg at hun blir... :D

31 minutter siden, vivere skrev:

"Bare" minus 17 utenfor veggen. Godt man har tennbriketter og masse tørr ved. Nå ut og pine de pinglete hendene mine en stund.

Tennbriketter??? Det er juks altså... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt frustrert over at leiligheten ser ut som om det har vært innbrudd her. Jeg som vasket og ryddet så fint til megleren skulle komme i går (men glemte å ta vekk den røde bh'en som jeg hadde slengt på kommoden på soverommet :P ). Så ba megleren om at de fjernet over halvparten av møblene i leiligheten, så da begynte vi å flytte på ting. Får flyttet alt på "lager" til visningene er over. 

Akkurat nå spiser jeg hjemmelaget blomkålsuppe til frokost :ahappy: Rester fra gårsdagens middag :) 

Tror vi skal prøve oss på en god tur i dag også, formen sier enn så lenge at det er greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør det snør tiddelibom...

Men godt jeg får trim av å måke da. Og Prima er overlykkelig. 

I natt drømte jeg at  sonefolket ville ha valper, så det ble parring mellom kelpie og briard- ikke for å være stygg, men ******* for noen bikkjer som kom. Ferdig voksne og alt. De var rett og slett heftige i alle sett og vis...hjelp.

 

Nå skal jeg lese den siste boken til Wiik, se The librarians og fyre MASSE. Det er kaldt.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Turb skrev:

Dette er grunnen til at Pigg ikke får være sengehund... Han ser ikke noe problem med å bruke hodet mitt som pute, legge seg på tvers av brystkassa mi, sparke meg i ryggen eller spørre om det er morgen på de teiteste tider av døgnet...

Ellers var det -17 hos meg idag morges og når jeg gikk morgentur lyste det fine lyssøyler på himmelen :) 

 

:lol: Murphy er normalt veldig flink. Og grunnen til at hun sover der er jo pga min døgnturnus. Hun aksepterer mye mer at vi sover "sammen" når som helst på døgnet enn om hun må sove på gulvet. Så det bare ble slik. Men hun blir jo litt døgnforvirret iblant også. Egentlig ville hun bare ha magekos i dag, og endte med det noen minutter til jeg våknet ordentlig :P 

Men noe sier meg at det ligger i genene også.. her har jeg mammaen hennes på hode mitt og bestemoren på armen, oldemoren ligger nede ved beina :P 

1185844_10153181030500072_444173182_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikeren er også hjemme i dag, så vi sitter og ser på Making a murderer. Det er en dokumentarserie om en kar som satt inne for voldtekts- og mordforsøk i 18 år før det viste seg at det var en annen kar - noe politiet hadde fått stadig flere opplysninger om helt siden før han ble fengslet. Det er helt utrolig altså, fy fader, skikkelig cover-up fra politiet, og media henger seg på... Nei, takke meg til Norge, Vær Varsom-plakaten og uskyldig inntil det motsatte er bevist, altså. Blant bevisene var en bilnøkkel som ble funnet - MIDT på gulvet - TREDJE gangen politiet lette gjennom boligen hans. Selv om en av politimennene sa under ed at den ikke lå der de to andre gangene, og den ble funnet av en av politimennene som hadde sagt rett ut at "Han SKAL i fengsel, skyldig eller ei", ble den tatt inn som bevis. Hjelpe meg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Debbie skrev:

I natt drømte jeg at  sonefolket ville ha valper, så det ble parring mellom kelpie og briard- ikke for å være stygg, men ******* for noen bikkjer som kom. Ferdig voksne og alt. De var rett og slett heftige i alle sett og vis...hjelp.

:lol::lol: Klart de var :lol:. Jeg solgte forresten valp til noen som hadde hatt blanding av kelpie/briard - den hunden hadde visst vært super på gjeting og sånt :). Så @JeanetteH - du kan sikkert få låne Willysvømmere til Gullefnuttet en gang i framtida :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tinkie skrev:

Musikeren er også hjemme i dag, så vi sitter og ser på Making a murderer. Det er en dokumentarserie om en kar som satt inne for voldtekts- og mordforsøk i 18 år før det viste seg at det var en annen kar - noe politiet hadde fått stadig flere opplysninger om helt siden før han ble fengslet. Det er helt utrolig altså, fy fader, skikkelig cover-up fra politiet, og media henger seg på... Nei, takke meg til Norge, Vær Varsom-plakaten og uskyldig inntil det motsatte er bevist, altså. Blant bevisene var en bilnøkkel som ble funnet - MIDT på gulvet - TREDJE gangen politiet lette gjennom boligen hans. Selv om en av politimennene sa under ed at den ikke lå der de to andre gangene, og den ble funnet av en av politimennene som hadde sagt rett ut at "Han SKAL i fengsel, skyldig eller ei", ble den tatt inn som bevis. Hjelpe meg.

Jeg har sett den dokumentaren, og den er utrolig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
42 minutter siden, Siri skrev:

Tennbriketter??? Det er juks altså... :P 

Nehei for tenk :) Da vi i hine hårde dager bodde på Setermoen hadde huseieren en boks med sagflis stående ved svartovnen. Flisa hadde han først lagt i parafin og siden tørket. Luktet som bare fy i huset når det ble varmt men det fungerte alldeles utmerket når det gjalt å fyre opp frosne vedkubber. Minus tretti og deromkring var ikke uvanlig midt på vinteren i Troms. Nå sutrer jeg bare det er minus sytten slik som i dag. Fingrene mine protesterer når det er litt kjølig selv om sommeren men om vinteren trøster jeg med at jeg har perfekte fingre for skigåing. To minutter utendørs og de sitter som en isklump rundt stavene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og lykkeønskninger, men dessverre gikk det ikke bra. Svigerfar døde i går kveld:icon_cry:

Så tragisk på alle måter, og jeg synes så synd på svigermor som nå er alene. Hun får mye hjelp og oppfølgning om hun vil, en det er jo ikke til å komme ifra at hun er alene, uten sin livspartner. De rakk å feire 39 års bryllupsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ganzie skrev:

Takk for klemmer og lykkeønskninger, men dessverre gikk det ikke bra. Svigerfar døde i går kveld:icon_cry:

Så tragisk på alle måter, og jeg synes så synd på svigermor som nå er alene. Hun får mye hjelp og oppfølgning om hun vil, en det er jo ikke til å komme ifra at hun er alene, uten sin livspartner. De rakk å feire 39 års bryllupsdag.

:hug: kondolerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Takk for klemmer og lykkeønskninger, men dessverre gikk det ikke bra. Svigerfar døde i går kveld:icon_cry:

Så tragisk på alle måter, og jeg synes så synd på svigermor som nå er alene. Hun får mye hjelp og oppfølgning om hun vil, en det er jo ikke til å komme ifra at hun er alene, uten sin livspartner. De rakk å feire 39 års bryllupsdag.

Så fryktelig trist å høre :no::console: Kondolerer til deg og dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, vivere skrev:

Nehei for tenk :) Da vi i hine hårde dager bodde på Setermoen hadde huseieren en boks med sagflis stående ved svartovnen. Flisa hadde han først lagt i parafin og siden tørket. Luktet som bare fy i huset når det ble varmt men det fungerte alldeles utmerket når det gjalt å fyre opp frosne vedkubber. Minus tretti og deromkring var ikke uvanlig midt på vinteren i Troms. Nå sutrer jeg bare det er minus sytten slik som i dag. Fingrene mine protesterer når det er litt kjølig selv om sommeren men om vinteren trøster jeg med at jeg har perfekte fingre for skigåing. To minutter utendørs og de sitter som en isklump rundt stavene :) 

Det er helt klart et nederlag å måtte ty til slike ting for å få fyr i ovnen altså.... papirkjerringer gjør jo jobben like bra - også skal man selvsagt kun bruke en fyrstikk... det er et prinsipp :aww: 

4 minutter siden, Ganzie skrev:

Takk for klemmer og lykkeønskninger, men dessverre gikk det ikke bra. Svigerfar døde i går kveld:icon_cry:

Så tragisk på alle måter, og jeg synes så synd på svigermor som nå er alene. Hun får mye hjelp og oppfølgning om hun vil, en det er jo ikke til å komme ifra at hun er alene, uten sin livspartner. De rakk å feire 39 års bryllupsdag.

Så fryktelig trist å høre... Kondolerer :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...