Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

:console: 

 

Virker som det drikkebehovet / nyreproblemet til Smula bare var en liten hiccup, nå virker hun å være helt som normalt igjen...

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

10 minutter siden, ida skrev:

Akkurat nå så jeg at @Siri har samme forholdet til sin garasjeport som jeg har til skyvedørsgarderober. Ikke at jeg reparerer, da. Jeg kan bare ikke ha sånne sensitive greier. Nei, gi meg et skap med dører! Jeg bytter nok ut det avspora skyvemonsteret om et år eller fem. 

:lol: Jeg foretrekker egentlig også enkle, basic løsninger.... nå er løsningen her å bare la porten stå åpen... funker det også :D

7 minutter siden, 2ne skrev:

Får passe på å pare på godværsdager da. Hvis ikke så går det faktisk an å ta sånt inne :P

Det minner meg egentlig på historien om en bekjent av meg som så for seg at hundene skulle pare seg under pæretreet i hagen, men undene styra fælt uten å få det helt til. De besluttet da å ta en pause og gikk inn for å drikke en kopp kaffe og skravle litt (eierne altså).... DA fikset hundene det - i sofaen i kjellerstua :lol:

7 minutter siden, 2ne skrev:

Vrang og ****** vøtt :D 

Man kommer lang med en god porsjon vranghet og jævelskap :D. Man kommer lengst, faktisk :aww: 

7 minutter siden, 2ne skrev:

Det er veldig deilig :ahappy: 

Nå har jeg varmtvann igjen og! W00pw00p :D 

Hurra for varmtvann!!!!! Her er det egentlig litt kaldt kjenner jeg... burde vel ha tent opp i ovnen i kveld like vel kanskje, men nå er det jo litt seint. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

Har du prøvd å låne inn krøllebølla tvers over gata?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, HeleneFS skrev:

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

:hug:

Du kan få låne Casper så mye du vil, hvis du vil gå tur med hund :) Vet det ikke er optimalt altså, mer er no et tilbud :)  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, HeleneFS skrev:

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

:hug:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tonje skrev:

Nei, det er jo ikke det, men om jeg finner en billig stol på finn så ordner jeg det sjøl. Orker ikke "krangle" på det, iom at leder allerede har sagt at det må mye til før slike tiltak godkjennes (hev-senk-bord og ny stol). Skulle det derimot gå så langt at jeg kjenner at jeg ikke klarer en hel arbeidsdag så kommer jeg til å varsle igjen, jeg blir så grinete av å ha vondt og enda mer grinete hvis jeg må gå hjemme :P 

Jeg kjenner jeg blir grinete på dine vegne... Kontakt verneombudet, arbeidsplassen har plikt til å tilrettelegge slik at du skal unngå å bli syk. Det står i arbeidsmiljøloven og i arbeidsplassforskriften. Om du ikke får hev-senk-bord finnes det rimeligere løsninger hvor man kan skru nederst på bordbeina for å stille inn høyde på bordet, og det er ofte viktigere enn stolen, for folk glemmer lett bordet. Skikkelig stol skal du ha også. De har å legge til rette, spesielt hvis du har fått en uttalelse fra bedriftshelsetjenesten. Hva er vitsen med tjenesten om de driter i det? Hvis leder er redd for snøballeffekt av at du får ny stol, så får leder si til de andre som får lyst på ny stol at de får kontakte bedriftshelsetjenesten som kan vurdere om det er nødvendig. Det er ikke vanskelig å hoste opp 4-5000 fra et budsjett et eller annet sted på starten av året. Synes ikke du skal gi deg på dette!

Hilsen hun med HMS-ansvar på jobben. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, HeleneFS skrev:

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

så kjedelig :(  Håper puddel ikke gir allergiutslag hos mannen.

 

------------------

Kjærestemannen og jeg har akkurat vært på en herlig, kald og forfriskende kveldstur med de to unghundene/valpene som ikke fikk være med på trekktur i dag. Minste valpen har lekt seg med kjærestemannen mens de andre måtte jobbe for maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Snoffe skrev:

:hug:

Du kan få låne Casper så mye du vil, hvis du vil gå tur med hund :) Vet det ikke er optimalt altså, mer er no et tilbud :)  

Takk for tilbudet :), det setter jeg pris på.

Men jeg ønsker meg "noe mer". Går også mest tur rett fra inngangsdøren, er så styrete å få lånt hund for å gå en times tur i skogen oppi her. Jeg har nabohunder, men det hjelper ikke helt det heller, jeg vil ha MIN hund, sofakompisen, en jeg kan se fremgang med, en jeg kan bygge et forhold til... bah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HeleneFS skrev:

Takk for tilbudet :), det setter jeg pris på.

Men jeg ønsker meg "noe mer". Går også mest tur rett fra inngangsdøren, er så styrete å få lånt hund for å gå en times tur i skogen oppi her. Jeg har nabohunder, men det hjelper ikke helt det heller, jeg vil ha MIN hund, sofakompisen, en jeg kan se fremgang med, en jeg kan bygge et forhold til... bah...

Ser den, jeg hadde følt det helt likt som deg. Håper virkelig du finner en rase du kan ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

:console: 

 

Virker som det drikkebehovet / nyreproblemet til Smula bare var en liten hiccup, nå virker hun å være helt som normalt igjen...

Det var godt å høre! Var litt bekymret for uoppdaget skade på indre organer etter angrepet jeg.

Ellers vet man at man har det travelt for tiden når man blir lykkelig over å oppdage at det ikke er så mye å lese etter i AN-tråden. "Åh, deilig, bare to sider!" :lol:

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeiiii!!

Da er jeg tilbake! Mye styr så trengte en pause fra det meste.. Men nå er jeg back :D

Pepper er i verste trassalder/spøkelsesalder om dagen [emoji23]

Men begynner mer og mer å høre etter! Vi er ett sted tilbake på å gå fint i bånd men sånn er det med unghund regner jeg med [emoji12]

Har akkurat vært på en 4km tur på Smøråsfjellet der Prikken løp løs meste parten av turen og Beagle til venninnen min løp i langline. Så deilig å ha en venninne der hundene og vi går kjempe flott i lag på tur. Og ikke minst deilig at Prikk kan løpe løs [emoji1] Litt treg på innkalling når han ser noe interessant, men det er jo sånn jeg må regne med.

Har savnet dere!! [emoji5]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det var godt å høre! Var litt bekymret for uoppdaget skade på indre organer etter angrepet jeg.

Ja, vet tenkte også på det, men vi kunne ikke finne noe som tydet på det. Sikkert en kombinasjon av stress, litt reaksjon på medisinene, og hele situasjonen tenker jeg. Hun ventet imidlertid med å normalisere seg til jeg hadde kjøpt spinndyrt spesialfor da :P Så da får hun værsågod å spise det opp!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HeleneFS skrev:

Nok en allergitest failet... Bare puddel igjen,  funker ikke det må jeg vurdere hva jeg ønsker mest i livet av mann og hund... Eller vurdere særboerskap.

Jeg foreslo ukentlig bading i petal cleanse, men blir beskyldt for å være alt for løsningsorientert. 

:hug: Krysser alt for at puddel går bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aslan skrev:

:hug: Krysser alt for at puddel går bra!

 

48 minutter siden, Snoffe skrev:

Ser den, jeg hadde følt det helt likt som deg. Håper virkelig du finner en rase du kan ha.

 

55 minutter siden, Snøfrost skrev:

så kjedelig :(  Håper puddel ikke gir allergiutslag hos mannen.

 

1 time siden, Snoffe skrev:

:hug:

Du kan få låne Casper så mye du vil, hvis du vil gå tur med hund :) Vet det ikke er optimalt altså, mer er no et tilbud :)  

 

1 time siden, Kokospaniel skrev:

Har du prøvd å låne inn krøllebølla tvers over gata?

 

1 time siden, Line skrev:

:console:

Ops, jeg har løyet for dere, jeg hadde glemt at han tåler portugisisk vannhund, mest fordi jeg ikke ønsker det selv så har jeg avskrevet det og glemt det. Derfor tåler han nok puddel og, men vi får se, jeg har blitt så skuffet i det siste at jeg tar ingenting som en selvfølge lengre.

Det er absolutt siste utvei for meg, jeg har ingenting imot portisen, hadde den bare vært mindre og hatt mindre energinivå...

Vi skal ha en ny test på Løwchen har jeg funnet ut, men denne gangen et nybadet og voksent individ. Dette var en 4 mnd gammel valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Ops, jeg har løyet for dere, jeg hadde glemt at han tåler portugisisk vannhund, mest fordi jeg ikke ønsker det selv så har jeg avskrevet det og glemt det. Derfor tåler han nok puddel og, men vi får se, jeg har blitt så skuffet i det siste at jeg tar ingenting som en selvfølge lengre.

Det er absolutt siste utvei for meg, jeg har ingenting imot portisen, hadde den bare vært mindre og hatt mindre energinivå...

Vi skal ha en ny test på Løwchen har jeg funnet ut, men denne gangen et nybadet og voksent individ. Dette var en 4 mnd gammel valp.

Portiser er helt ufattelig herlige dyr, men man må ofte vokse dem på seg :) Vi har hatt flere pudler og portiser i familien, selv om portisen var litt striere og mer bulldoser syntes jeg ikke det var enorme forskjeller på dem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-23 viser gradestokken her :o 

Liker det ikke, litt engang .. Idag har hundene bare fått lufte seg i hagen.. Sheltien er ikke helt iform,så holder henne inne mest mulig i denne kulda :hmm:

Og valpis må lære at det ikke skjer noe hele tiden, hver dag :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt glemt hva kulda gjør med bekkenet mitt.  

Det er ulempen med å være avogpåkrøpling -  man tror man har en velfungerende kropp og oppfører seg og planlegger deretter, så brått klarer man plutselig hverken gå, sitte eller ligge uten smerter :( WTF,  liksom. 

Får ta det litt med ro noen dager..

Til tross for strålende huskyføre.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HeleneFS skrev:

Ops, jeg har løyet for dere, jeg hadde glemt at han tåler portugisisk vannhund, mest fordi jeg ikke ønsker det selv så har jeg avskrevet det og glemt det. Derfor tåler han nok puddel og, men vi får se, jeg har blitt så skuffet i det siste at jeg tar ingenting som en selvfølge lengre.

Du må nok bare omplassere gubben og finne en allergivennlig en :aww: .... :teehe:

9 timer siden, HeleneFS skrev:

Vi skal ha en ny test på Løwchen har jeg funnet ut, men denne gangen et nybadet og voksent individ. Dette var en 4 mnd gammel valp.

Test aldri med valper - de har visst nok mye mer allergener som lager trøbbel enn det voksne har (aner ikke hvorfor). 

I morgen skal jeg møte ei venninne på Gardermoen som kommer fra Tsjekkia med valp (fra samme kennel som Yasmine). Håper virkelig ikke det er for kaldt å fly med hund i lasterommet nå, for da får hun jo kanskje litt trøbbel? Muuuuuligens, om denne valpen blir bra som voksen, så er den en potensiell mamma til min neste briard :D.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei Jeg har en hund som er 2 år og Og jeg har følgende utfordringer med min hund.  - hun er ca. 2 - 3 kg for mye  - hun kan ha tendens til å klø  - hun spiser bæsj ute når vi går tur. Akkurat som hun går å leter  - hun er for tiden veldig opptatt av å stjele og søke etter mat - hun virker for tiden veldig stresset Nå bruker vi pure natural fra Musti. Jeg valgte en med kun lam for å se om det hjalp på kløen. Det synes jeg det har gjort. Men hun har blitt ekstrem til å spise bæsj ute når vi går tur, og ellers veldig stresset og matgal. Jeg lurer på om det kan ha sammenheng med foret? Er det noen som kan anbefale et for dere tror kan passe min hund, og om dere tror dette kan ha en sammenheng?  Det er en engelsk springer spaniel.     
    • Joda, men synes det var en rar kommentar, ingen andre fikk det.. Fått dårlige nyheter om gamla, første gang jeg har gammel hund- og det er vondt når de får aldersplager.
    • Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...