Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Jeg skal straks kjøre fra jobb og rett på kurs, deretter middag med kollegaene og kursholderen. Denne dagen blir lang, så godt jeg kjenner meg opplagt :) Dårlig samvittighet for hundene som ikke får tur i dag, men de er med samboern å kjører lastebil, så alene er de i hvert fall ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Guest Christine
Akkurat nå, Ingvild skrev:

Leste nettopp dette på nrk.no: "Den lille jenta som ble lagt inn på Ullevål sykehus etter at foreldrene kom med henne til legevakten 7. januar i år, er utenfor livsfare, men har fått cerebral parese og er blitt blind." Fy **** at det går an. :cry: Stakkars, stakkars lille spedbarn. 

Stygg sak! Jenta var 5 uker gammel når hun kom til legevakten. 5 uker! :no:

Nå vet man jo ikke hva som har hendt i denne saken, men vi har hatt om overgrep mot barn på skolen de siste dagene. Jeg er helt utmattet etter å ha hørt historier fra virkeligheten.. Blir så uvel av at folk utøver vold og forgriper seg på andre, særlig små barn :( Føler meg bedre rustet til å fange opp slikt nå, men så trist at vi må kurses til å vite hva vi skal se etter, hva vi skal si for å få de til å snakke osv - nettopp fordi det er så store forekomster av det i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet en dupp under dyna på soverommet med de 3 beste varmeflaskene :heart: Våknet litt mer rasjonell og har innsett det at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å dø :aww: Det hender jeg overreagerer en smule.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Christine skrev:

Stygg sak! Jenta var 5 uker gammel når hun kom til legevakten. 5 uker! :no:

Nå vet man jo ikke hva som har hendt i denne saken, men vi har hatt om overgrep mot barn på skolen de siste dagene. Jeg er helt utmattet etter å ha hørt historier fra virkeligheten.. Blir så uvel av at folk utøver vold og forgriper seg på andre, særlig små barn :( Føler meg bedre rustet til å fange opp slikt nå, men så trist at vi må kurses til å vite hva vi skal se etter, hva vi skal si for å få de til å snakke osv - nettopp fordi det er så store forekomster av det i dag.

 

Det er helt grusomt og for de fleste av oss utenkelig at noe sånt kan forekomme. Jeg tror dessverre det har vært til alle tider, men det ble bare ikke snakket om før. Jeg vokste opp uten å vite hva incest var og selv som ung voksen, trodde jeg at det var noe som forekom i fattige, avsidesliggende hillbillyområder i statene, der de tilba slanger og sånt :no:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stine skrev:

Det var kanskje greit at jeg tok en gynekologisk undersøkelse, for nå må jeg inn til konisering.... Noen som har gjort det før? Må ærlig innrømme at jeg fikk litt angst nå!

Jeg har, for 5 år siden. Det gikk helt fint, var vondt og blødde en stund mens syns ikke det var SÅ mye verre enn den utvida celleprøva. Kontroll et år etter, som en vanlig GU. Eneste jeg har merka etter at det grodde er at livmormunnen er litt annerledes nå, den virker flatere og bredere (litt vanskelig å se etter selv :P).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Siri skrev:

Jeg fikk voldsomme kommentarer da jeg hadde besøk fra Frankrike før jul. Hun kunne ikke forstå at jeg ikke dro for gardinene for å holde på varmen i huset. Det var visst vanlig å ha noe som dekket vinduene om vinteren der for å unngå varmetapet gjennom glassvinduer. 

Folk flest i Norge har vel såpass gode vinduer at de ikke tenker så mye på det, kanskje? Men noe varmetap blir det vel uansett.

7 timer siden, Siri skrev:

Fryktelig tåkete ute nå - det var så tett da jeg kjørte til jobb at jeg bare sneglet meg avgårde fordi sikten var så dårlig. Egentlig liker jeg tåke, jeg, det er litt fascinerende, det også :)

Enig! Vær generelt er egentig litt fascinerende. Spesielt ekstremt eller uvanlig vær. 

6 timer siden, 2ne skrev:

Jeg fortutsetter at jeg hadde havnet et fornuftig sted :aww: Hvem ville vel ikke hatt ei bikkje som meg, liksom *kremt* :P 

Ja, nei, altså.. Eh... *kremt* :lol: 

6 timer siden, 2ne skrev:

Ja, altså, hun er mammas lille gull og vil aller helst være med meg overalt, og hun får jo stort sett det. Jeg må vel innrømme at jeg ikke er så innmari mye bedre, jeg hadde jo meg henne til NKK Hamar ifjor, der hun egentlig hadde oppholdsplass i NKKs telt, men på søndag fikk jeg et snev av seperasjonsangst og henta buret og henne så jeg kunne ha henne hos meg, bare fordi jeg ville det. Hun måtte jo sitte i bur like mye som når hun sto i NKK-standen, men jeg liker å ha henne med meg, hun er så enkel og grei å ha med rundt, så jeg kan nok skylde meg selv litt der. Det er hun og meg :heart:

Hun får ikke være med på jobb da, ikke enda i hvert fall, så jeg reiser fra henne/dem 2 ganger i uka nå. Nora er også urolig når jeg er borte, sier de som passer henne, men hun er jo heller ikke vant til å ikke få være med. Den eneste som ikke stresser er Leah, men hun er også den mest selvstendige av dem. 

Folk (dvs mamma og pappa) har spurt om jeg ikke burde lære de å være alene hjemme, men som sagt, jeg har ikke hatt behov for det. Da måtte jeg reist ut av huset og sittet på cafe eller noe sånt noe da, bare for at de skulle være alene noen timer. Det har jeg ikke helt sett poenget med. Selv om det skulle vise seg at jeg har noe arbeidsrestevne igjen, så vil de jo ikke være hjemme alene noe mer enn toppen halve dagen, og det har jeg tro på at de fikser, selv om vi kanskje må gå litt tilbake i treninga. 

Jeg har arvet en mac-sak, den har webkamera. Må se på hvordan jeg kan gjøre det! :) 

Jeg er ikke borte til faste tider, men jeg er jo stadig i butikken eller hos legen, og siden jeg ikke har bil så er det litt upraktisk å ha med hund, kan man si. Treninga har bestått mest i at jeg har vært borte i korte perioder om gangen, og økt fra å kaste søppel til å reise kollektivt til Elverum (og det tar jo sin tid) og sørga for pass de gangene alenetiden har blitt lang. Det har bare vært for lite egentlig trening mellom gangene jeg har måttet reise fra, jeg har liksom bare tura frem og tenkt at det går seg til. 

Kanskje du kunne begynt å gå på kaffebesøk over tunet? Da kan du kanskje låne en maskin der borte og se på dem live ved å fjernstyre mac-saken? Jeg har ikke peiling på mac, men jeg bruker et program som heter Teamviewer. Kanskje enklere å sette opp en skype-samtale mellom maskinene, det fungerte dårlig hos meg siden laptopen jeg har der inne strengt tatt er halvdau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre sonen som kan alt ;) 

Jeg driver jo fortsatt med prosjekt oppussing og neste prosjekt er trapp, trappeoppgang og hallen i 2 etg. Jeg trenger en liten brainstorming. jeg har ikke tenkt bytte/sette på nytt panel i dette område-bare male. Men jeg har da en dør, som da ikke er en dør lengre. Jeg har tatt bort det skapet på soverommet for å få mer plass. Men døren er jo i gangen enda. :P 

Skal jeg a) drite i det og bare henge opp speil på hele den veggen der etter det er malt? Eller skal jeg få tak i noen slike stilige plater, men så blir det jo kan som ikke passer til listen som er der fra før osv... 

Også klarer jeg ikke bestemme meg for å bare ta hvitt eller fortsette i latte som alt annet jeg har pusset opp. En gang kan jo være hakket mer nøytralt? Trappen blir i hvitt. 

Her er da skapdøren jeg snakker om. 

_22739112.jpg

Trappe oppgangen der resten av stuen går i hvite lister, latte vegger og grått gulv:

_392865143.jpg

 

Noen som ønsker være rådgivere? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2016 at 9:53 AM, Kangerlussuaq skrev:
Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Kjøre sonen som kan alt ;) 

Jeg driver jo fortsatt med prosjekt oppussing og neste prosjekt er trapp, trappeoppgang og hallen i 2 etg. Jeg trenger en liten brainstorming. jeg har ikke tenkt bytte/sette på nytt panel i dette område-bare male. Men jeg har da en dør, som da ikke er en dør lengre. Jeg har tatt bort det skapet på soverommet for å få mer plass. Men døren er jo i gangen enda. :P 

Skal jeg a) drite i det og bare henge opp speil på hele den veggen der etter det er malt? Eller skal jeg få tak i noen slike stilige plater, men så blir det jo kan som ikke passer til listen som er der fra før osv... 

Også klarer jeg ikke bestemme meg for å bare ta hvitt eller fortsette i latte som alt annet jeg har pusset opp. En gang kan jo være hakket mer nøytralt? Trappen blir i hvitt. 

Her er da skapdøren jeg snakker om. 

_22739112.jpg

Trappe oppgangen der resten av stuen går i hvite lister, latte vegger og grått gulv:

_392865143.jpg

 

Noen som ønsker være rådgivere? :P 

Hva med c) la døren være der som en historieforteller? :)

Jeg hadde heller hatt den enn et speil og vet ikke hvilken stilige plater du mener, men ser ikke for meg noen plater som er "stiligere" enn en sånn fin gammel skapdør :ahappy: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tmp skrev:

Hva med c) la døren være der som en historieforteller? :)

Jeg hadde heller hatt den enn et speil og vet ikke hvilken stilige plater du mener, men ser ikke for meg noen plater som er "stiligere" enn en sånn fin gammel skapdør :ahappy: 

Syns ikke den forteller så mye jeg :lol: Annet enn at det er en gjennspikret dør. Jeg tenker selge etterhvert, så jeg pusser mye opp med tanke på salg. En dør i intet pleier være litt nedtrekk. Og jeg syns selv det er mindre pent :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Syns ikke den forteller så mye jeg :lol: Annet enn at det er en gjennspikret dør. Jeg tenker selge etterhvert, så jeg pusser mye opp med tanke på salg. En dør i intet pleier være litt nedtrekk. Og jeg syns selv det er mindre pent :P 

Siden du pusser opp for å selge så ville jeg fortsatt med den fargen du har brukt i resten av huset. Jeg titter litt på boliger, og de som har forskjellige farger i ulike rom og ulikt gulv rundt om, trekkes ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, puddellover skrev:

Siden du pusser opp for å selge så ville jeg fortsatt med den fargen du har brukt i resten av huset. Jeg titter litt på boliger, og de som har forskjellige farger i ulike rom og ulikt gulv rundt om, trekkes ned?

Ja jeg har holdt alle vegger i latte (gang, stue og soverom). Gulvene går i gråtoner, utenom soverommet faktisk pga det er ett ekstremt varmt rom på sommeren derfor valgte jeg hvitt gulv med pittelitt grått i (så det går igjen).

Takk for tips. Da blir det latte innkjøp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, JeanetteH skrev:

Og der var jeg blodgiver igjen etter 6 mnd karantene pga tattis

11224894_1012210608818477_42000106151748

Sendte forespørsel om å bli det et par mnd før jul, fortsatt ikke fått svar...

Ellers stemmer jeg for grå trapp og antikkhvite vegger :D Selv om du ikke spurte etter trappa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forventet må jeg inn igjen på Haukeland for å ta utvidet celleprøve. Blir min 6. celleprøve på halvannet år så har blitt ganske vant til at folk roter rundt nedi der nå :lol: . Skjønner forøvrig ikke hvorfor jeg alltid må gå til fastlegen føst når jeg HAR celleforandringer og det alltid ender med Haukeland, koster meg jo dobbelt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stine skrev:

Sendte forespørsel om å bli det et par mnd før jul, fortsatt ikke fått svar...

Ellers stemmer jeg for grå trapp og antikkhvite vegger :D Selv om du ikke spurte etter trappa :P

re blodgiver, så tar det en liten stund - jeg søkte om det i mars, og ble innkalt i mai tror jeg det var. Jeg er i karantene nå, etter 6 ganger...HB nivået er nede på 13 - jeg elsker melk, hater jerntabletter...lol ;-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Siri skrev:

Ahhhhh... kanskje jeg må bestille noe i NKKs nettbutikk da :D 

Ja, det syns jeg du skal. Bestill sånne trillebag-greier, de er så morsomme å pakke inn :lol: Neida, vi har noen fine Canelana-senger, det trenger sikkert Willy og Jasmine. Egentlig burde de jo hatt hvert sitt Lanullva-dekken også - og da burde jo du ha din egen Lanullva-genser :D Også har vi blinkelys i forskjellige farger, det har jeg faktisk tenkt å kjøpe til bikkjene her, i hver sine farger så jeg roper på riktig bikkje når de er "bortider" :P 

4 timer siden, Stine skrev:

Det var kanskje greit at jeg tok en gynekologisk undersøkelse, for nå må jeg inn til konisering.... Noen som har gjort det før? Må ærlig innrømme at jeg fikk litt angst nå!

Jeg har gjort det, og det var ikke noe stress utover det at det tar tid :P Du blir jo bedøvd og sånn :) 

1 time siden, Ingvild skrev:

Leste nettopp dette på nrk.no: "Den lille jenta som ble lagt inn på Ullevål sykehus etter at foreldrene kom med henne til legevakten 7. januar i år, er utenfor livsfare, men har fått cerebral parese og er blitt blind." Fy **** at det går an. :cry: Stakkars, stakkars lille spedbarn. 

Det er helt ****** å tenke på at noen klarer å gjøre noe sånt mot en liten forsvarsløs baby :( 

1 time siden, Argyr skrev:

Ja, nei, altså.. Eh... *kremt* :lol: 

Ei mannevond tispe, det er noe alle drømmer om :aww:  

1 time siden, Argyr skrev:

Jeg er ikke borte til faste tider, men jeg er jo stadig i butikken eller hos legen, og siden jeg ikke har bil så er det litt upraktisk å ha med hund, kan man si. Treninga har bestått mest i at jeg har vært borte i korte perioder om gangen, og økt fra å kaste søppel til å reise kollektivt til Elverum (og det tar jo sin tid) og sørga for pass de gangene alenetiden har blitt lang. Det har bare vært for lite egentlig trening mellom gangene jeg har måttet reise fra, jeg har liksom bare tura frem og tenkt at det går seg til. 

Kanskje du kunne begynt å gå på kaffebesøk over tunet? Da kan du kanskje låne en maskin der borte og se på dem live ved å fjernstyre mac-saken? Jeg har ikke peiling på mac, men jeg bruker et program som heter Teamviewer. Kanskje enklere å sette opp en skype-samtale mellom maskinene, det fungerte dårlig hos meg siden laptopen jeg har der inne strengt tatt er halvdau.

Ja, sånne småturer har mine vært hjemme alene også, og jeg går på "kaffebesøk" over tunet, det er ikke sånne turer som er problemet, tror jeg. Men ja, det hadde gått an å fått filma det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stine skrev:

Det var kanskje greit at jeg tok en gynekologisk undersøkelse, for nå må jeg inn til konisering.... Noen som har gjort det før? Må ærlig innrømme at jeg fikk litt angst nå!

 

Konisering er 0 stress og ren rutine :) 

Jeg er veldig kraftig konisert og jeg har i ettertid bært frem og født et barn.  Hvis den biten stresser deg :P 

Det mest ubehagelige med Konisering var at det var en dame der som hele tiden skulle stryke på meg og prøvde å holde meg i hånden :blink:

Jeg fikk jagd henne . 

 

Elgstek stekt på svak varme i 8 timer skal være mør,  sant?? Neida :( 

Poden klarte uansett ikke spise annet enn sausen ( kraft og fløtesaus) , så resten blir lapskaus i morgen.  Planen er å lage det hos lillesøster.  

Serverte  vaniljeis og rørte bjørnebær til dessert , så han har fått i seg litt næring :P 

I natt MÅ jeg ha litt søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krutsi skrev:

Vil dere ha en god følelse for at dere har litt god mnd? 

Jeg får verkstedregning på 20 000kr i morgen.. 

Førjulsoverraskelse på 48000 her.... :hmm:

 

 

 

.......skal vi straks ut på tur, bare være som legger en liten demper. Vil ha snøen tilbake! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...