Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

3 minutter siden, Eplefe skrev:

Så en fyr som jogget med en megahalt setter tidligere. Ser folk virkelig ikke at hunden deres ikke går/løper normalt? Den ene foten på hunden var stiv som en stokk og han var lynrask på å bytte fot når den traff nedi.

Kan jo godt være han så det.

Vi har en hund som brakk fire bein i labben i desember 14. Hun har nå pinner i beinet, og fungerer i det daglige, men halter i perioder - særlig på hardt underlag som asfalt. Men hun må jo nesten få turer også i de periodene hun halter. :)

Endret av Lillekrapyl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Stine skrev:

Takk for svar @Krutsi! Selv om jeg ikke skjønte en dritt av linken din :lol:

Fasiken altså, såret til Vigdis er dypere enn jeg først trodde. Så nå har jeg klemt ut verk og sprøyta inn med pyrisept. Kryser fingrene for at det gror seg pent til av seg selv.

Nå kan ikke jeg det der på rams heller da :lol: men det viser jo de forskjellige celleforandringene, og du kan sette ut mang en lege hvis du begynner å spørre om det der.. For vanlige leger har heller ikke Max kontroll på det der :lol: 

18 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg klarte ikke la være å le i stad da ungen datt av stolen på en helt spektakulær måte. To ganger, rett etter hverandre. Klarte ikke la være å le selv om han gråt. Uff, stakkars. Mom of the year :aww: 

(Han slo seg ikke altså).

Dagens mor her måtte ta i seg selv for å ikke råflire fordi barnet falt på isen i dag.. Og gråt, for hun skjønte jo ikke hva som skjedde stakkars.. 

Men episk fall! Omtrent som på tegnefilm med begge beina rett ut fremover og poff på rompa :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Annik skrev:

Jeg kom på at jeg har noen bakeboller, og noen hundeskåler i plast. Fungerer det? :aww: 

Det funker :D

Forøvrig dere, jeg sendte jo en epost til veterinæren som kløna til progtesten til Smula, og ga beskjed om at siden jeg ikke hadde fått varen jeg betalte for så skulle jeg ha refundert hele beløpet. Fikk svar i dag...

"Henvendelsen er mottatt, og vil bli behandlet så raskt som mulig. Du hører fra oss! :) " ...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

 

Da hadde bilen dødd :P det er mer enn vi betalte for driten :lol: 

Ups. Fikk ikke med at det ikke var bilen, det var summen som forsåvidt var poenget. Tok litt tid å våkne etter nattevakt. Kjipe overraskelser å få uansett hva det gjelder. 

10 minutter siden, Eplefe skrev:

Så en fyr som jogget med en megahalt setter tidligere. Ser folk virkelig ikke at hunden deres ikke går/løper normalt? Den ene foten på hunden var stiv som en stokk og han var lynrask på å bytte fot når den traff nedi.

Nei dessverre. På et kurs jeg hadde med 6 deltagere, der var det en hund som haltet litt og en som haltet mye. Eierene så det ikke i det hele tatt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krutsi skrev:

 

Dagens mor her måtte ta i seg selv for å ikke råflire fordi barnet falt på isen i dag.. Og gråt, for hun skjønte jo ikke hva som skjedde stakkars.. 

Men episk fall! Omtrent som på tegnefilm med begge beina rett ut fremover og poff på rompa :P 

:teehe: 

Han slutta fort å gråte, for han ble nok bare litt overraska. Og stolen var jo kjempelav, en sånn ikea-barnestol. Så jeg har nesten ikke dårlig samvittighet :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, mokken skrev:

 

Nei dessverre. På et kurs jeg hadde med 6 deltagere, der var det en hund som haltet litt og en som haltet mye. Eierene så det ikke i det hele tatt. 

Trist om det er noe alvorlig, da. :/ 

9 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Kan jo godt være han så det.

Vi har en hund som brakk fire bein i labben i desember 14. Hun har nå pinner i beinet, og fungerer i det daglige, men halter i perioder - særlig på hardt underlag som asfalt. Men hun må jo nesten få turer også i de periodene hun halter. :)

Men hvis hun har en dårlig dag så legger ikke dere ut på joggetur i iskaldt regn på asfalt og brostein? Selvfølgelig må man lufte skadde hunder og, jeg hadde ikke tenkt over om jeg så noen gå tur med den halte hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, mokken skrev:  

Nei dessverre. På et kurs jeg hadde med 6 deltagere, der var det en hund som haltet litt og en som haltet mye. Eierene så det ikke i det hele tatt. 

Trist om det er noe alvorlig, da. :/ 

9 minutter siden, Lillekrapyl skrev: Kan jo godt være han så det.

Vi har en hund som brakk fire bein i labben i desember 14. Hun har nå pinner i beinet, og fungerer i det daglige, men halter i perioder - særlig på hardt underlag som asfalt. Men hun må jo nesten få turer også i de periodene hun halter. [emoji4]

Men hvis hun har en dårlig dag så legger ikke dere ut på joggetur i iskaldt regn på asfalt og brostein? Selvfølgelig må man lufte skadde hunder og, jeg hadde ikke tenkt over om jeg så noen gå tur med den halte hunden sin.

Det er helt sant :) vi pleier å gå i skogen da, og der fungerer hun bedre. Og nå, med snø halter hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Endelig ferdig med restegarnsgenser til Pigg - akkurat når det begynte å regne liksom... 
Men han er gald for at prøvingen er ferdig iallefall :D 

PhotoGrid_1453834274371.jpg

Så fin :D Har du oppskrift?

59 minutter siden, Pixie skrev:

AN er jeg litt skuffa, og ganske sliten. Hadde sett så frem til valpesosialisering på Innlandet hundesenter, det så så fint ut på bildene: http://valpesosialisering.weebly.com

*klipp*

Ikke slik jeg ville opplevelsen skulle bli for ham:no:

Så kjedelig. Men for det første så høres det ikke ut som det var "kvalifisert personell" tilstede, som de så fint reklamerer med på siden sin. For det andre, hvis dere så at de andre valpene var så voldsomme, kunne dere ikke bare dra?

Jeg ville aldri blitt med på et sånn opplegg tror jeg... Sosialisering er så mye mer enn å bare slippe fremmede valper sammen i et rom og tro at det går bra...

 

6 minutter siden, Line skrev:

"Henvendelsen er mottatt, og vil bli behandlet så raskt som mulig. Du hører fra oss! :) " ...

:gaah:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en skikkelig tung og vanskelig dag, jeg er glad jeg har dyr å 'ta pause' med.

Gått noen timer tur i våt snø med Lyn i skogen, herlig å ha en hund man kan stole på ikke stikker av/oppsøker hva enn vi skulle treffe på/kommer 100% på innkalling, også har jeg trent med dem begge i ridehallen. Keo har vist lært seg å spille død, det tok tre økter, det :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN er jeg glad jeg kjøpte regndekken på impuls for et par uker siden. Men det var jo -15 for bare noen dager siden, hva skjer med været :blink: Hvis all snøen bare kunne smelte/regne vekk med en gang, hadde det vært greit nok, men det blir vel bare speilglatt og hard og ekkel snø noen uker fremover. Drømme om sommer, da ... Eventuelt om en kort, kort vinter med et tynt lag snø og stabil temperatur på 2-3 minusgrader. Det hadde vært noe, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

@Teserere for å si det sånn - i morgen skal de få til svar at dersom de ikke fikser det pronte, så tar jeg kontakt med forbrukerrådet og eventuelt trekker jeg dem til forliksrådet. Jeg fikk forøvrig ikke noe svar fra dem om resultatene av progtesten heller...

Det er faktisk helt tragisk at de holder på sånn, at ikke de skjønner at de bør begynne å øse ut av den synkende båten litt kjapt :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Teserere skrev:

Det er faktisk helt tragisk at de holder på sånn, at ikke de skjønner at de bør begynne å øse ut av den synkende båten litt kjapt :shocked:

Jeg skal kontakte NVH i morgen selv, for å høre om de har fått prøven og i så fall hva de fant ut :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Line skrev:

@Teserere for å si det sånn - i morgen skal de få til svar at dersom de ikke fikser det pronte, så tar jeg kontakt med forbrukerrådet og eventuelt trekker jeg dem til forliksrådet. Jeg fikk forøvrig ikke noe svar fra dem om resultatene av progtesten heller...

You go! Nå begynner jeg å tvile på den dyreklinikken jeg også, det satt langt inne siden det vel er den som er min nærmeste. :P Kanskje jeg skal sjekke ut den som er her i Malvik? Problemet er at han som driver den var så nedlatende en gang jeg sto på stand for MDG. Flirte liksom av alt jeg sa om dyrevelferd og den slags. Fjompen. :aww:

 Er det noen her som bruker Sveberg dyreklinikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

You go! Nå begynner jeg å tvile på den dyreklinikken jeg også, det satt langt inne siden det vel er den som er min nærmeste. :P Kanskje jeg skal sjekke ut den som er her i Malvik? Problemet er at han som driver den var så nedlatende en gang jeg sto på stand for MDG. Flirte liksom av alt jeg sa om dyrevelferd og den slags. Fjompen. :aww:

 Er det noen her som bruker Sveberg dyreklinikk?

De er flere veterinærer der da, du kan jo bare bruke hun andre? Jeg var innom der for ormekur i går, og det så både fint ut og damen var trivelig :) Jeg kommer aldri mer til å sette mine bein på den andre klinikken igjen, med mindre det er helg, akutt og det er de som har vakt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

De er flere veterinærer der da, du kan jo bare bruke hun andre? Jeg var innom der for ormekur i går, og det så både fint ut og damen var trivelig :) Jeg kommer aldri mer til å sette mine bein på den andre klinikken igjen, med mindre det er helg, akutt og det er de som har vakt.

Får teste ut den neste gang da sjø. Man må jo støtte lokalt næringsliv også, som folkevalgt. :aww:

:teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tekopp skrev: Gratulerer med dagen Raksha!

 

Brukte 30-40 min på mens jeg hakka av store flak med is. Skal på biltema I morra og kjøpe en plastsak til frontruta. Men hele bilen var dekka av is, frontruta var det minste problemet mitt.

Kjøpte meg spark i dag. Var på lang bikkjetrimmingstur med den ?

Men det vil nok uansett hjelpe om du lar bilen gå litt på tomgang, med varmeapparatet på [emoji4] Da slipper du å skarpe så mye is også [emoji4]

Eller som @Turb sier, så får man kjøpt noe som heter De-icer, så fjerner is på null, komma svisj.... [emoji3] Eller man kan lage en blanding sjøl [emoji4]

Kjøpte av-isningsspray I dag ? kjøre selvsagt på varmen, tok fortsatt 20-30 min å få av isen. Alle klagde på samme problemet på jobb I dag. Håper det er lenge til neste gang vi får underkjølt regn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Line skrev:

@Teserere for å si det sånn - i morgen skal de få til svar at dersom de ikke fikser det pronte, så tar jeg kontakt med forbrukerrådet og eventuelt trekker jeg dem til forliksrådet. Jeg fikk forøvrig ikke noe svar fra dem om resultatene av progtesten heller...

Fy søren så uproft av de! :huh:

 

 

Gratulerer med dagen @Raksha :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...