Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

1 time siden, TonjeM skrev:

Forsøker å få ned puls&adrenalin her.. Strider er min store store helt, hva skulle vi gjort uten han...

Gubben gikk tur med bikkjene idag og nesten hjemme så stakk Shy av, ene øyeblikket var hun der og neste var hun borte. Gubben lette og lette, kom hjem og  så tok han bilen for å lete mens jeg vandret ute rundt huset og ropte og plystret og speidet. Ingen Shy og jeg var så sinnsykt redd.. redd for ulv, redd for at hun kanskje hadde panikk og hadde rotet seg bort i ukjente områder for henne slik at hun ikke fant hjem, redd for at hun skulle løpe på veiene og bli påkjørt. Det ble mørkt så vi var inne og hentet hodelykter, tok med Strider og begynte å gå litt opp i skogen. Så hørte vi henne bjeffe i det fjerne.Strider og jeg gikk mot lyden, jeg ropte og plystret men Shy bjeffet ikke igjen. Jeg gikk og kikket og ropte men ingen Shy. Så føk Strider bort til skogkanten og begynte å snuse på noen greier, jeg ropte på han men han ville ikke komme. Så jeg gikk jeg, stresset, redd og litt irritert, for å dra han bort fra det han var så opptatt av. Greiene viste seg å være en snødekket trekasse, en revefelle faktisk med åte inni. Og inni der satt Shy.. Har ikke ord for gleden og lettelsen over å finne henne! Og uskadet var hun også. Jeg hadde aldri i livet klart å finne den fellen i all snøen, aldri drømt om at det var slikt i omegn.  Men Strider, han fikset han! Lille møkkabikkje, himmel så glad jeg er for å ha henne hel hjemme!

Så bra at dere fant henne!! Skummelt! Og flinke Strider :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

2 timer siden, SFX skrev:

Sukk, jeg sitter her enda uten å ha fått gjort noe. Men jeg har sett beundrende på et rådyr som trasket rundt rett utenfor stuevinduet, det teller vel som noe? Jeg har ikke sett dem i (tåkete) dagslys her, bare på kveldstid og da lenger unna. Men det er masse rådyrspor i hagen og rundt huset, og jeg ser hvor de sparker bort snø for å komme til gresset på jordet mitt. Og jeg regner med at det er de som har veltet juletreet jeg satte ut til dem for å spise av, for det har ikke blåst som jeg har fått med meg.

Jeg er glad for at lukten av hundene ikke skremmer dem bort, men jeg kan ikke garantere at jeg ikke slipper ut hundene når rådyrene er ute - jeg har for stor tomt til å ha total oversikt. Men det er så lite jakt på mine at jeg kan ikke tro de gjør annet enn jeg har sett de gjør hittil - stoppe, være veldig og bjeffe (jeg har ikke sett noe, og ikke skjønt hva de reagerer på, men nå som jeg ser i snøen hvor nærme rådyrene går kan jeg også legge sammen to og to). 

 

I den korte perioden hvor jeg hadde hund men ikke gjerde, så pleide jeg å bråke veldig på vei ut døra og gjerne holde igjen hunden i døra et halvt minutt så eventuelle rådyr kunne sprette avgårde inn i skogen i eget tempo. Nå har jeg jo gjerde, og det virker som om de vet at jeg har gjerde, for de fortsetter å komme hit til tross for at det plutselig kan komme hunder på tunet.

 

2 timer siden, 2ne skrev:

Det er vel kanskje det som er forskjellen, jeg er nesten aldri for varm :P Men ja, burka kunne kanskje vært noe :lol: 

Ja, burka til deg! Eller i det minste to lags heldress i ull nå om vinteren. :P

2 timer siden, 2ne skrev:

Åh, det har slått meg innimellom at om jeg hadde vært bikkje, så hadde kanskje noen latt meg slippe, det er ikke alltid det høres ut som en helt for ****** tanke :) 

Du er ikke alene om det. De slipper å ta ansvar for det som etterlates og slipper å klandres for å ha tatt valget. Men til syvende og sist synes jeg det er greit å ha det valget selv. Jeg ser litt omvendt på det kanskje, det er på en måte den ultimate backup-plan, hvis absolutt alt er helt ille. Blir på en måte en slags motivasjon til å holde ut og prøve å fokusere på det som er bra. Jeg har riktignok ikke barn og er nok (ville i hvertfall vært om jeg "måtte") egoistisk nok til å sette konsekvenser for andre til side, så jeg kan se lettere på det enn en del andre tror jeg.  Men jeg tenker rett som det er at jeg gjerne skulle vært avskrudd for en stund, opphøre å eksistere i minst noen måneder, det høres deilig ut. Dessverre får man ikke ta pauser, så da får man heller grave seg litt ned og vente på bedre dager.

2 timer siden, 2ne skrev:

Alle elsker sommeren? :o Syns ikke det er noe annet en klaging over at det er for varmt og for mye insekter jeg, mens nå om vinteren så er det vemodig vakkert og det finnes ikke dårlig vær bare dårlig klær osv. Mens jeg derimot HATER vinter. Helt alene for meg selv, mens alle andre sukker henført over hvor pent alt det hvite, kalde og ekle er :aww: Høsten er fin når det er fint vær, og de fine fargene er gul, oransje og rødt :P 

Jeg tror man har en tendens til å se det man vil se, evt. legge merke til det som en er dypt uenig i eller blir irritert av. :whistle: For jeg synes nemlig majoriteten jubler over sommer, det er en og annen som klager, ja, men stort sett er det fantastisk med sol og varme og folk skal bli brune og greier. Jeg liker vinteren, og legger merke til mye snakk om at det er for kaldt og for mye snø og folk reiser på ferie til varmere strøk for å slippe unna. Jeg synes ikke jeg hører om masse folk som reiser til kaldere strøk for å slippe unna varmen. :P De som trives best med sesong X eller Y, gleder seg høytlytt og irriterer på seg de som hater sesong X eller Y som pesten, og sånn går no dagan. Lev og la leve, tenker jeg. Tror jeg begynner å bli gammal.

2 timer siden, 2ne skrev:

Æsj, sånt er kjedelig :( Men det går tydeligvis bedre nå? 

Jeg har lurt på om jeg skal filme mine når jeg er borte, fordi at en av dem er ganske vokal av seg sånn ellers om hun ikke får være med et sted. Jeg er litt usikker på hvordan hun er når jeg er borte og hun ikke hører meg gjennom en vegg eller ser meg i vinduet, men jeg håper jo for hennes del at hun gjør som de to andre - legger seg ned og sover. 

--

AN er jeg sinnsykt trøtt :yawn: Jeg klarer ikke å sove godt nettene før jeg skal på jobb, fordi jeg stresser med at jeg kommer til å forsove meg, av alle ting. Det er for det første ikke noe jeg pleier å gjøre, det er for det andre bestilt oppvåkningstjeneste fra nabohuset, og det ville for det tredje ikke vært noen krise om jeg måtte ta et seinere tog, så hvorfor jeg våkner med ujevne mellomrom er et mysterium :yawn: Lurer på om jeg skal krølle meg sammen i sofaen med bebi og sove en times tid :yawn: 

Ja, det går mye bedre nå! Begynne som sagt fra scratch, og da begynte vi med at hun skulle være alene på kjøkkenet og fortsatt kunne se meg, liksom. Å være avstengt fra meg med en grind var rimelig fælt til å begynne med. Gjennomgående mangel på selvstendighet og altfor knytta til/avhengig av meg. Jeg burde nok ha tatt mer høyde for at det ikke var en ovcharkavalp jeg fikk i hus, men spist er spist og bedre sent enn aldri.

Jeg fikk mye mer informasjon av å filme enn å bare lytte, ihvertfall. For eksempel fikk jeg klarhet i at dunkene jeg hørte ikke var Katla som skrapet eller hoppa på den, det var begge to som krasja litt i den fordi de lekte, det var veldig godt å se. Og jeg kan se forskjell på stillheten når det faktisk er ro der inne og når det bare er stille fordi hun ligger med øra på stilk.  Hvis du har mulighet til å gjøre det og er nysgjerrig, så hvorfor ikke? :)

Og lykke til med utprøving (?), håper det går best mulig, på den ene eller den andre måten!

1 time siden, TonjeM skrev:

Forsøker å få ned puls&adrenalin her.. Strider er min store store helt, hva skulle vi gjort uten han...

Flink Strider! :thumbs:

 

 

...skal jeg gå og fyre i ovnen, for jeg fryser. Logisk nok, siden det nå er 15-20 grader varmere ute enn det har vært i det siste. :ike:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde sånne feller skulle merkes og være synlige? Godt det gikk bra!

Lest meg ør i øya på plan og bygningsetaten sine sider, kan hende vi får en liten pengesum iløpet av året som skal brukes på å utvide hytta litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
1 time siden, Wachita skrev:

Var ikke helt forberedt på å lese at noen gikk tur i mine hjemtrakter xD Vokst opp i skåredalen! Var på tur med hundene der nå i romjulen, da var det rimelig glatt der og :P 

Akkurat ja :)
Mye sørpe og mose, så ikke rart det selv om det ikke var snø og is da :)
Er vokst opp på Karmøy jeg, og bor i Tysvær nå. Skulle aldri bli Tysværbu hadde jeg bestemt, for det var jo så langt i gokk mente jeg. Joda... Helt til jeg møtte gubben som allerede hadde hus her :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Akkurat ja :)
Mye sørpe og mose, så ikke rart det selv om det ikke var snø og is da :)
Er vokst opp på Karmøy jeg, og bor i Tysvær nå. Skulle aldri bli Tysværbu hadde jeg bestemt, for det var jo så langt i gokk mente jeg. Joda... Helt til jeg møtte gubben som allerede hadde hus her :P 

Kult! :) Min far er fra tysvær! Jeg ville vel heller bodd i tysvær enn på karmøy! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Wachita skrev:

Kult! :) Min far er fra tysvær! Jeg ville vel heller bodd i tysvær enn på karmøy! :P 

Haha, DET er jeg helt enig i :P 

Jeg pleier å si at jeg er rehabilitert karmøybu ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pippin&Symra skrev:

En manuelterapeut knadde skuldra mi en gang, jeg lå og tenkte at det var sikkert ikke meningen at det skulle være så vondt som det var da, men det hjalp nok ikke å si fra, han syntes tydeligvis at jeg var en pyse som ikke tålte såpass. Det var noe av det vondeste jeg har kjent noen gang, jeg var kvalm av smerte! 

Elev ferdig hjulpet, nå avsted til tannlege. Det er ikke vondt i det hele tatt. manuelterapeuter derimot!

 

Det var ikke noe godt hos fysioterapeuten idag heller, han trigget ryggen så den ble verre. Sykemeldt en uke til...

 

6 timer siden, Turb skrev:

Gaaa blir gal, har intens hodepine og vondt i nakken. Tok smertestillende for et par timer siden og da slapp hodepinen litt, men nakken hjalp det ikke på - nå er hodepinen tilbake også... Livredd for å bli syk nå, har ikke tid til sånn tull... Ta mer Treo og håpe det går over av seg selv *lenge leve strutsementalitet*

Uff, god bedring. 

 

5 timer siden, Pixie skrev:

Billig valp her nå altså. Gikk lang og fin tur, han spiste og drakk og var sliten og fornøyd. Alt som skulle gjøres ute var gjort, han la seg til med tyggebein. "Supert" tenkte jeg dum som jeg er, "nå kan jeg ta meg en dusj for han sovner straks han". Dusten har ikke bare spredt innholdet i vannskåla si over hele kjøkkengulvet som vanlig, han har vært oppå stuebordet og veltet et vannglass der. Vann utover bordet, fjernkontroller, to mac´er og en ipad. Og selvsagt gulvet og senga hans som lå der det rant ned på gulvet. Han er bare blid og fornøyd han for nå har han selskap igjen, jeg går rundt i bare trusa og tørker vann og banner. 

Det er bare to år til han er brukandes sant???

Valpen min fikk enten gå i valpebingen eller bli med meg når jeg skulle på badet etc. Og den voksne på 7 går fortsatt på bordet når jeg ikke er der, så det er bare å rydde unna.

 

3 timer siden, Ingvild skrev:

Jeg har brukt litt tid i dag på å gå gjennom Akademika, en slags yrkesveileder på NAV sine nettsider for folk med høyere utdanning som er i jobbsøkingsfase. Det var interessant nok forsåvidt. Men jeg innså underveis at jeg trenger faktisk en hobby. Fritiden min soser bort i ingenting, og jeg har lyst til å fylle kveldene og helgene med noe litt mer meningsfylt. Så sonen, jeg trenger forslag, hva slags hobby kan jeg begynne med?

Strikking såklart :raksha:

 

2 timer siden, TonjeM skrev:

Forsøker å få ned puls&adrenalin her.. Strider er min store store helt, hva skulle vi gjort uten han...

Gubben gikk tur med bikkjene idag og nesten hjemme så stakk Shy av, ene øyeblikket var hun der og neste var hun borte. Gubben lette og lette, kom hjem og  så tok han bilen for å lete mens jeg vandret ute rundt huset og ropte og plystret og speidet. Ingen Shy og jeg var så sinnsykt redd.. redd for ulv, redd for at hun kanskje hadde panikk og hadde rotet seg bort i ukjente områder for henne slik at hun ikke fant hjem, redd for at hun skulle løpe på veiene og bli påkjørt. Det ble mørkt så vi var inne og hentet hodelykter, tok med Strider og begynte å gå litt opp i skogen. Så hørte vi henne bjeffe i det fjerne.Strider og jeg gikk mot lyden, jeg ropte og plystret men Shy bjeffet ikke igjen. Jeg gikk og kikket og ropte men ingen Shy. Så føk Strider bort til skogkanten og begynte å snuse på noen greier, jeg ropte på han men han ville ikke komme. Så jeg gikk jeg, stresset, redd og litt irritert, for å dra han bort fra det han var så opptatt av. Greiene viste seg å være en snødekket trekasse, en revefelle faktisk med åte inni. Og inni der satt Shy.. Har ikke ord for gleden og lettelsen over å finne henne! Og uskadet var hun også. Jeg hadde aldri i livet klart å finne den fellen i all snøen, aldri drømt om at det var slikt i omegn.  Men Strider, han fikset han! Lille møkkabikkje, himmel så glad jeg er for å ha henne hel hjemme!

Så ekkelt! Godt dere fant henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Argyr skrev:

 

I den korte perioden hvor jeg hadde hund men ikke gjerde, så pleide jeg å bråke veldig på vei ut døra og gjerne holde igjen hunden i døra et halvt minutt så eventuelle rådyr kunne sprette avgårde inn i skogen i eget tempo. Nå har jeg jo gjerde, og det virker som om de vet at jeg har gjerde, for de fortsetter å komme hit til tross for at det plutselig kan komme hunder på tunet.

Det er gjerde rundt store deler av tomta, og jeg vet nøyaktig hvor rådyrene kommer seg inn :P Men det er ikke akkurat et godt gjerde - langs en side er det sauenetting som har lagt seg/blitt brettet ned av snø eller rådyr, og på et annet strekke er det strømtråd uten strøm. Så jeg må lage noe bedre senere, men det er for hundenes del så jeg kan vite sikkert at de ikke går lenger enn de skal når jeg slipper dem ut alene. Deler av tomta er brukt som beite før, så tomta er nok mer kusikret enn hundesikret. Men det finner jeg ut til våren, akkurat nå er det bernere og rådyr som bruker beitet, så får vi se om det skal brukes av kyr i år eller ei. En bonde har brukt området før, så jeg tenker at om han spør om det i år, så blir i så fall dealen at det må opp et bedre gjerde (ikke bare strøm mellom hage og beite), og jeg trenger en smal kanal langs en av kortsidene av beitet så jeg kan komme opp i skogen på andre siden av beitet uten å gå inn til storfeet med hundene. Men DET regnet selger med at var det minste problem, så da er det nok det. Tomta er jo mi, så alternativet er at bonden finner et annet sted til kuene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er gjerde rundt store deler av tomta, og jeg vet nøyaktig hvor rådyrene kommer seg inn :P Men det er ikke akkurat et godt gjerde - langs en side er det sauenetting som har lagt seg/blitt brettet ned av snø eller rådyr, og på et annet strekke er det strømtråd uten strøm. Så jeg må lage noe bedre senere, men det er for hundenes del så jeg kan vite sikkert at de ikke går lenger enn de skal når jeg slipper dem ut alene. Deler av tomta er brukt som beite før, så tomta er nok mer kusikret enn hundesikret. Men det finner jeg ut til våren, akkurat nå er det bernere og rådyr som bruker beitet, så får vi se om det skal brukes av kyr i år eller ei. En bonde har brukt området før, så jeg tenker at om han spør om det i år, så blir i så fall dealen at det må opp et bedre gjerde (ikke bare strøm mellom hage og beite), og jeg trenger en smal kanal langs en av kortsidene av beitet så jeg kan komme opp i skogen på andre siden av beitet uten å gå inn til storfeet med hundene. Men DET regnet selger med at var det minste problem, så da er det nok det. Tomta er jo mi, så alternativet er at bonden finner et annet sted til kuene sine.

Gjerde som ikke er tett er egentlig verre enn ikke gjerde, synes jeg. Tenk om de føler seg fanget på innsiden og det plutselig kommer hund? Men du har kanskje såpass store områder der gjerdet ligger at de kommer seg lett ut?  De gangene jeg har hovedporten åpen her, så åpner jeg alltid porten i motsatt ende også, så det ikke skal komme elg eller rådyr inn som bare har en utgang. Har testa elg innafor gjerdet, og det frister ikke til gjentakelse. Den kom seg riktig nok inn selv for å stjele epler og burde være glad den ble hjulpet ut, men den så det ikke helt på den måten. :P Hjalp ikke stort å åpne porten den kom gjennom heller, for elgen hadde hoppa over og visste ikkeno om noen port.  Nå har jeg riktignok veldig mye mindre område enn den gangen, så det er nok ikke så sannsynlig at det skjer her. Ikke har jeg epletre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Argyr skrev:

Gjerde som ikke er tett er egentlig verre enn ikke gjerde, synes jeg. Tenk om de føler seg fanget på innsiden og det plutselig kommer hund? Men du har kanskje såpass store områder der gjerdet ligger at de kommer seg lett ut?  De gangene jeg har hovedporten åpen her, så åpner jeg alltid porten i motsatt ende også, så det ikke skal komme elg eller rådyr inn som bare har en utgang. Har testa elg innafor gjerdet, og det frister ikke til gjentakelse. Den kom seg riktig nok inn selv for å stjele epler og burde være glad den ble hjulpet ut, men den så det ikke helt på den måten. :P Hjalp ikke stort å åpne porten den kom gjennom heller, for elgen hadde hoppa over og visste ikkeno om noen port.  Nå har jeg riktignok veldig mye mindre område enn den gangen, så det er nok ikke så sannsynlig at det skjer her. Ikke har jeg epletre heller.

Det burde være lett for dem å komme seg ut - de tråkker over strømgjerdet, jeg ser fotsporene deres flere steder - jeg ser ut fra fotsporene at de går over sauenettingen øverst på tomta, og går ulike veier - enten over strømgjerdet inn til naboen, eller over strømgjerdet til meg, og da fortsetter fotsporene rundt huset og ned skråningen der, eller ut innkjørselen, eller tilbake over strømgjerdet. Som det altså ikke er strøm i, bare en tråd både jeg og hundene tråkker lett over nå. Sauenettingen som grenser til skogen er flere steder så dårlig at de kommer seg over, og det er en diger port som har falt av og står åpen for dem. 

Men jeg ser ironien i at jeg luftet hundene ute mellom dette og forrige innlegg, og jeg gikk på do mens de var ute for å tisse. Da jeg åpnet døra for å slippe inn hundene, så jeg et rådyr løpe over jordet retning vekk fra huset, med en av hundene etter. Fordi Glam er den som har vist mest interesse for tråkkene når vi går tur antok jeg at han var synderen, og bælja til at han skulle komme hit. Synd at det var han som sto to meter fra trappa og tittet på :( I mørket er alle bernere er like. Men Foenix stoppet når jeg ropte på henne, og var aldri i nærheten av rådyret. Likevel skal jo ikke de stakkars dyra jages på det viset, så jeg får begynne å bli med ut.

Jeg klarer ikke å se for meg et sekund at noen av mine kunne klare å ta igjen eller nedlegge et rådyr, men de skal ikke skremmes for det. Ironisk nok er vel sjansen for å møte dem i skogen mindre, fordi de da hører oss i forveien, mens nå kommer vi bare brasende ut døra og rett der de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
20 minutter siden, Argyr skrev:

Gjerde som ikke er tett er egentlig verre enn ikke gjerde, synes jeg. Tenk om de føler seg fanget på innsiden og det plutselig kommer hund? Men du har kanskje såpass store områder der gjerdet ligger at de kommer seg lett ut?  De gangene jeg har hovedporten åpen her, så åpner jeg alltid porten i motsatt ende også, så det ikke skal komme elg eller rådyr inn som bare har en utgang. Har testa elg innafor gjerdet, og det frister ikke til gjentakelse. Den kom seg riktig nok inn selv for å stjele epler og burde være glad den ble hjulpet ut, men den så det ikke helt på den måten. :P Hjalp ikke stort å åpne porten den kom gjennom heller, for elgen hadde hoppa over og visste ikkeno om noen port.  Nå har jeg riktignok veldig mye mindre område enn den gangen, så det er nok ikke så sannsynlig at det skjer her. Ikke har jeg epletre heller.

Rådyr spretter lett over normalthøye gjerder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SFX skrev:

Det burde være lett for dem å komme seg ut - de tråkker over strømgjerdet, jeg ser fotsporene deres flere steder - jeg ser ut fra fotsporene at de går over sauenettingen øverst på tomta, og går ulike veier - enten over strømgjerdet inn til naboen, eller over strømgjerdet til meg, og da fortsetter fotsporene rundt huset og ned skråningen der, eller ut innkjørselen, eller tilbake over strømgjerdet. Som det altså ikke er strøm i, bare en tråd både jeg og hundene tråkker lett over nå. Sauenettingen som grenser til skogen er flere steder så dårlig at de kommer seg over, og det er en diger port som har falt av og står åpen for dem. 

Men jeg ser ironien i at jeg luftet hundene ute mellom dette og forrige innlegg, og jeg gikk på do mens de var ute for å tisse. Da jeg åpnet døra for å slippe inn hundene, så jeg et rådyr løpe over jordet retning vekk fra huset, med en av hundene etter. Fordi Glam er den som har vist mest interesse for tråkkene når vi går tur antok jeg at han var synderen, og bælja til at han skulle komme hit. Synd at det var han som sto to meter fra trappa og tittet på :( I mørket er alle bernere er like. Men Foenix stoppet når jeg ropte på henne, og var aldri i nærheten av rådyret. Likevel skal jo ikke de stakkars dyra jages på det viset, så jeg får begynne å bli med ut.

Jeg klarer ikke å se for meg et sekund at noen av mine kunne klare å ta igjen eller nedlegge et rådyr, men de skal ikke skremmes for det. Ironisk nok er vel sjansen for å møte dem i skogen mindre, fordi de da hører oss i forveien, mens nå kommer vi bare brasende ut døra og rett der de er. 

Da blir de neppe fanga ihvertfall, men nå som det er så mye snø så skal det ingenting til for at det blir veldig ubehagelig for dem å bli oppdaga av en hund eller to. Godt hun stoppa :)

4 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Rådyr spretter lett over normalthøye gjerder :)

Jeg har ikke hagegjerde, jeg har viltgjerde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Argyr skrev:

Da blir de neppe fanga ihvertfall, men nå som det er så mye snø så skal det ingenting til for at det blir veldig ubehagelig for dem å bli oppdaga av en hund eller to. Godt hun stoppa :)

Det er heldigvis ikke mye snø her enda. Jeg skjønner ikke denne vinteren - når alle snakket om sprengkulde og 25 minus, så hadde vi knapt tosifret, det lå stort sett på litt under ni minus. Og all snøen som skal lave ned, her var det 25 cm med pudder, men nå har det klappet sammen så det sikkert bare er halvparten i høyde. Det er mye igjen av vinteren, men jeg skjønner ikke helt hva som skjer her. Mjøsa kan da ikke påvirke så mye? Om ikke annet trodde jeg Mjøsa ville gjort det surere her snarere enn varmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det er heldigvis ikke mye snø her enda. Jeg skjønner ikke denne vinteren - når alle snakket om sprengkulde og 25 minus, så hadde vi knapt tosifret, det lå stort sett på litt under ni minus. Og all snøen som skal lave ned, her var det 25 cm med pudder, men nå har det klappet sammen så det sikkert bare er halvparten i høyde. Det er mye igjen av vinteren, men jeg skjønner ikke helt hva som skjer her. Mjøsa kan da ikke påvirke så mye? Om ikke annet trodde jeg Mjøsa ville gjort det surere her snarere enn varmere...

Jeg har slutta å prøve å bli klok på været, det kan meteorologene få fortsette å prøve på. Her er det to elver som møtes, og den ene fryser gjerne til, men den andre er mye vrangere. Det har jeg lurt på hva som årsaken til, men så slutta jeg. :rofl: Her er årets kulderekord -32, mens i Elverum som er en halvtime sørover er rekorden -22. For Evenstad, som er like langt unna i motsatt retning, er rekorden -28. Alle tre ligger helt inntil Glomma, så den har nok ihvertfall ingenting med saken å gjøre. Evenstad og Rena ligger i samme dalen, og da skulle man jo tro det var kaldere lenger nord, men nei. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, SFX skrev:

Det er heldigvis ikke mye snø her enda. Jeg skjønner ikke denne vinteren - når alle snakket om sprengkulde og 25 minus, så hadde vi knapt tosifret, det lå stort sett på litt under ni minus. Og all snøen som skal lave ned, her var det 25 cm med pudder, men nå har det klappet sammen så det sikkert bare er halvparten i høyde. Det er mye igjen av vinteren, men jeg skjønner ikke helt hva som skjer her. Mjøsa kan da ikke påvirke så mye? Om ikke annet trodde jeg Mjøsa ville gjort det surere her snarere enn varmere...

Mjøsa har nok ganske stor påvirkning på temperaturen hos deg. Vi merker det mht vegvedlikeholdet, det er store temperatursvingninger langs E6, og gir litt utfordringer når vi skal salte og sånt :).

Har jeg jobbet enda mer med briardklubbens web-sider - og det er mye morsommere å jobbe med et program som tillater deg å gjøre litt mer ut av layouten enn WordPress gjør... i hvert fall føler jeg at WP er veldig stuck når det kommer til fancy oppbygging.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det konkurranselydighetskurset jeg går nå er så utrolig bra! Bare hatt to kvelder hittil, men jeg føler allerede jeg har fått valuta for pengene :ahappy: Vi har hatt et lp-relatert problem en god stund nå, men etter en liten økt med instruktøren så har vi plutselig kommet et stort steg lengre. Nå har jeg bare lyst til å gå flere kurs :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Christine skrev:

Det konkurranselydighetskurset jeg går nå er så utrolig bra! Bare hatt to kvelder hittil, men jeg føler allerede jeg har fått valuta for pengene :ahappy: Vi har hatt et lp-relatert problem en god stund nå, men etter en liten økt med instruktøren så har vi plutselig kommet et stort steg lengre. Nå har jeg bare lyst til å gå flere kurs :) 

Hvor går du kurs? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Raksha skrev:

Samme her i dag, og migrenen lurer. Tatt både imigran og paracet, men ingenting funker skikkelig. Skal være vill og gal og kjøpe ibux på butikken selv om jeg egentlig ikke tåler det. Begynner å bli desperat og har tre timer alene med barn før pappaen kommer hjem og forhåpentligvis kan ta legging. 

 

Har du testa MaxAlt? Virkelig redningen for meg ifht migrene. Har "gått" på det siden jeg var 15, selvom det egentlig ikke er anbefalt til noen under 18. (Var ikke testet ut på yngre når jeg fikk det) Imigran blir jeg skitdårlig av, smaken eller noe som trigger helt j*vlig. kan verken ha spray eller smeltetabletter. Må ha vanlige. :P Brukes likt som imigran. :) 

--------------------------

AN er jeg skrekkelig misunnelig og samtidig glad. Ei i stallen skal ha seg ny valp. :wub: Med andre ord så skal det schäferkosemoses! :DIkke at valpene er født eller noe enda, men men. :P Aner ikke hvem hun skal ha fra eller noe, hun har ikke gått ut med det offisielt enda. Regner med det er en til av bruksvarianten hun skal ha da, politidame som tidligerer har hatt patruljehunder bl.a. :) 

Var hos psyk i dag og han heiet masse på meg, synes målene mine er knall og at jeg jobber bra med å snu tankemønster og finne selvverd og selvfølelse igjen. Og ikke minst, ikke bite over for mye igangen. Kan begynne å ane en smule glede i nedre deler av spekteret igjen også, og det er et stort fremskritt! Utrolig befriende å føle at man faktisk kan bli frisk i sitt eget tempo, uten at noen maser på deg eller anser problemene dine som bagateller. 

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Siri skrev:

Mjøsa har nok ganske stor påvirkning på temperaturen hos deg. Vi merker det mht vegvedlikeholdet, det er store temperatursvingninger langs E6, og gir litt utfordringer når vi skal salte og sånt :).

Har jeg jobbet enda mer med briardklubbens web-sider - og det er mye morsommere å jobbe med et program som tillater deg å gjøre litt mer ut av layouten enn WordPress gjør... i hvert fall føler jeg at WP er veldig stuck når det kommer til fancy oppbygging.  

Hva slags program bruker du nå? Fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...