Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Guest Christine
4 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, det kan det :) 

Det er kanskje vanskelig å påvise nedsatt hørsel? Han hører kommandoer osv godt, men har begynt å reagere på andre ting. Han var rar på trening i dag, og noen nevnte hørsel. Begynte å tenke litt over det, og kom på at han har reagert annerledes på flere ting som han ikke har reagert på tidligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Guest Christine
14 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

You go! Nå begynner jeg å tvile på den dyreklinikken jeg også, det satt langt inne siden det vel er den som er min nærmeste. :P Kanskje jeg skal sjekke ut den som er her i Malvik? Problemet er at han som driver den var så nedlatende en gang jeg sto på stand for MDG. Flirte liksom av alt jeg sa om dyrevelferd og den slags. Fjompen. :aww:

 Er det noen her som bruker Sveberg dyreklinikk?

Jeg skal begynne å bruke de litt fremover :) Godt inntrykk av de som jobber der ihvertfall!

@Line Hvilken veterinær er det snakk om?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Jeg skal begynne å bruke de litt fremover :) Godt inntrykk av de som jobber der ihvertfall!

@Line Hvilken veterinær er det snakk om?!

Trondheim Dyrehospital. Skulle jo bare ta en blodprøve, så da kunne jeg jo like gjerne bruke nærmeste tenkte jeg. Den tabben gjør jeg ikke igjen, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Line skrev:

@Teserere for å si det sånn - i morgen skal de få til svar at dersom de ikke fikser det pronte, så tar jeg kontakt med forbrukerrådet og eventuelt trekker jeg dem til forliksrådet. Jeg fikk forøvrig ikke noe svar fra dem om resultatene av progtesten heller...

Spåkulen min sier ar i går og i dag er ypperlige parringsdager :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Line skrev:

Trondheim Dyrehospital. Skulle jo bare ta en blodprøve, så da kunne jeg jo like gjerne bruke nærmeste tenkte jeg. Den tabben gjør jeg ikke igjen, for å si det sånn...

Takk for svar! Håper tilbakebetaling løser seg rimelig enkelt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Jeg tror hun ville paret søndag også, virket som hun var på tampen i dag. Da er det dumt å få den beskjeden på mandag, at nei, du skulle vært der i går du...

Det hadde vært story of my life! :P 

eller faktisk; vi kommer oss aldri til dit at vi kan dra på parringstur engang.. Jeg har hatt planer for to tisper, og begge tispene døde før det ble noe av.. 

Av de 3 her hjemme, så har jeg kun håp for den ene fremdeles.. Men jeg holder ikke pusten for noe valpekull i nærmeste fremtid nei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 minutt siden, Line skrev:

Det ser jo ikke helt sånn ut :lol: 

Nei, men er vel lov å håpe? :lol: Bra du går videre med det om de setter seg mer på bakbeina ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

You go! Nå begynner jeg å tvile på den dyreklinikken jeg også, det satt langt inne siden det vel er den som er min nærmeste. :P Kanskje jeg skal sjekke ut den som er her i Malvik? Problemet er at han som driver den var så nedlatende en gang jeg sto på stand for MDG. Flirte liksom av alt jeg sa om dyrevelferd og den slags. Fjompen. :aww:

 Er det noen her som bruker Sveberg dyreklinikk?

Jeg bor veldig kronglete til for å bruke de, men har vært der på førstehjelpskurs med raseklubben, og fikk godt inntrykk da ihvertfall :) 

9 minutter siden, Line skrev:

Trondheim Dyrehospital. Skulle jo bare ta en blodprøve, så da kunne jeg jo like gjerne bruke nærmeste tenkte jeg. Den tabben gjør jeg ikke igjen, for å si det sånn...

Ugh.. Kjenner til det, jeg og skulle jo bare sjekke en visstnok enkel greie og stakk til nærmeste veterinær. Hei feildiagnose :getlost: (patellaluksasjon i moderat grad, halvår senere sjekker vi hos annen veterinær, ittno problem med disse knærne gitt!) :no: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2016 at 0:09 AM, Argyr skrev:

Du bor bare såvidt i Hedmark. :sleep: Jeg tror ikke været slår om så veldig i det man krysser fylkesgrensa. :lol: 

Men nei, -25 og kaldere er ikke noe å trakte etter, særlig i utette hus. Jeg trekker for gardinene og merker forskjell på varmetapet. :lol:  Nå er vel du litt mer glad i varme inne enn det jeg er, så da er det sikkert like greit at vi bor der vi bor og ikke omvendt. :P Ellernosånt.

Men været HAR jo slått om veldig ved å krysse fylkesgrensa, i og med at det var kaldere vintre med mer snø der jeg bodde før :D

Jeg liker rundt 20 inne, men forsøker å vende meg av uvanen med å gå i singlet inne hele året. Og der kom jeg på at jeg glemte å hente pakke på posten med ny genser. Jaja, den ligger der vel neste gang også.

På 25.1.2016 at 0:13 AM, maysofie skrev:

@SFX Thank you! Bare lurte siden stamtavlepapiret blir ukorrekt :) 

Det er jo ikke ofte vi bruker stamtavla til noe, og du får oppdatert i passet som brukes oftest.

18 timer siden, Elisabeth00 skrev:

 

Da er du smartere enn meg, for jeg innså først tre dager senere at der dreit jeg meg ut. Hadde glemt hele greia, som deg var jeg søvnløs og utslitt en natt, også plutselig kom jeg på hva jeg hadde gjort. Jeg har aldri gått på sånt før, og det suger skikkelig å måtte innse at en ble lurt. Det kostet meg heldigvis bare en femtilapp.

13 timer siden, *Kat84* skrev:

Gulvet er nå vasket for andre gang. Og det er svinkaldt her inne fordi jeg har luftet ut i alle ender i et par timer for å være sikker på at lukta er helt borte. 
Nå er det på tide å hente opp middagen for dagen :)

Til senere: Et eggeglass med eddik plassert strategisk vil få bort mye av lukta.

13 timer siden, Snøfrost skrev:

Hahaha! Det hadde blitt litt av en katalog :lol: 

Det sies jo at utstilling er sosialt, vi tar den bare syv syvmilssteg videre :D

13 timer siden, Snøfrost skrev:

Ta med en for lykkelig gift og uinteressert også, bare fordi jeg har lyst til å krysse der litt uti juni :D 

Selvfølgelig, og med mulighet for å endre avkryssing i sekretariatet om status og preferanser har endret seg siden påmelding. På samme måte som vi bytter til championklasse hvis hunden tar tittelen etter at du meldte på.

13 timer siden, Snøfrost skrev:

Nettdating er ikke greia for sånne som meg. Synes det er preget av litt halveis ærlige folk, og mange som bare vil ha en fling.  Nå prøvde ikke jeg noe særlig da, og ekstremt kortvarig uten å betale noe som helst. Men kjenner jo andre som har vært innom også. 

Møtte riktignok kjærestemannen på nett, men det var på et vanlig nettforum. Antar man kan ha like flaks på datingsidene, men man har jo ikke samme mulighet til å se personen i kommunikasjon med andre som på andre arenaer,  som hundeutstillinger, åpne nettforum og på jobb f.eks.

Jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne. Ikke har jeg et arbeidsmiljø å hente fra, jeg prøvde meg på en i utstillingsmiljøet som ikke gikk dit jeg ville, koret er uaktuelt, og ingen soniser har meldt sin interesse :D 

4 timer siden, Raksha skrev:

Tror jeg avblåser influensakrisen :ahappy: Føler meg bedre - bra nok til å irritere meg over alt jeg ikke orker, riktignok med paracet innabords som knerter febern. :lol: Da er jeg ikke døden nær likevel. Var nok bare en viss kropp som sa f*ck you som resultat av sist uke, kombinert med begynnende forkjølelse. Barnet kom hjem med feber da, men fin allmentilstand på henne, så kanskje det holder med en dag hjemme i morgen. Planleggingsdag på fredag, så blir langhelg på henne uansett. 

Nå planlegger jeg operasjon "nytt og bedre liv versjon 2016" - det har liksom ikke kommet skikkelig igang enda, men 2016 er ferskt enda :ahappy: 

Siden min kjære aldri har skjønt konseptet med blomster så var det veldig hyggelig at svigers kom med orkide til meg. :ahappy:  Kanskje jeg klarer å holde liv i denne... 

Håper resten av dagen ble bedre, slik en ordentlig bursdag skal være - gratulerer med dagen!

Og alle sånne endringer skal skje fra 1. februar, ikke 1. januar.

4 timer siden, Betty skrev:

Det verste er egentlig snørret som renner konstant. Vurderte å stappe et kleenexpapir i hvert nesebor ei stund. :lol: 

Tamponger.

Jeg har vært på farta i hele dag, og måtte igjen rygge opp for å komme hjem (500 meter bratt bakke med sving i mørket - jeg overgår meg selv), men klarte ikke siste kneika på speilholke, så nå står bilen hos naboen. I morgen kan jeg bare skli ned og skru på tenninga når jeg er ute på E6. Men naboen som strør kommer hjem fra ferie i kveld, så da blir det nok strødd i morgen. Jeg liker å bo her, men hater tøysevær som dette - 5 pluss da jeg dro hjemmefra, regn hele dagen, og nå akkurat på null. Jaja, ikke noe problem å rygge når veien er privat og brukt av fire husholdninger. Det kunne vært verre. Men mulig jeg skal vurdere firehjulstrekk på ny bil, om det ikke gjør det mye dyrere og vanskeligere å finne bil jeg kan og vil ha.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN lurer jeg på hvor syke smileyen har blitt av. Den hadde passet ganske godt. Mannen er rimelig utslått og jeg kjenner jeg brygger på noe jeg også. Liker ikke å være syk. :aww: Burde gå å legge meg, men jeg lider av alvorlig lakenskrekk. Hvordan kurerer man sånt egentlig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buhu [emoji20] Valpen min har underbitt.. Moderat underbitt er jo akseptert så må ikke bli mer, og jeg håper det kanskje utvikler seg i det minste til tangbitt for bittfreaken i meg grøsser av å se på det [emoji38]

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Jeg har tenkt en god del ganger at det er godt min ikke skal være pen.. Overbitt så det synger, også den fine grisehalen[emoji14]

Har aldri i mitt liv opplevd glatt vei som på vei hjem istad, politiet har sperret veien og folk stod i alle retninger. Fikk etter litt snudd og kjørt en alternativ vei hjem.

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SFX skrev:

 

Det sies jo at utstilling er sosialt, vi tar den bare syv syvmilssteg videre :D

Selvfølgelig, og med mulighet for å endre avkryssing i sekretariatet om status og preferanser har endret seg siden påmelding. På samme måte som vi bytter til championklasse hvis hunden tar tittelen etter at du meldte på.

Jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne. Ikke har jeg et arbeidsmiljø å hente fra, jeg prøvde meg på en i utstillingsmiljøet som ikke gikk dit jeg ville, koret er uaktuelt, og ingen soniser har meldt sin interesse..

Du har feil rase... Alle menn med berner har vel hatt etablert familie i minst 15 år....(og de er tøfler) Ta jegerprøven, og kjøp deg jakthund (type er ikke viktig) så er det bare å velge og vrake :P

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SFX skrev:

Men været HAR jo slått om veldig ved å krysse fylkesgrensa, i og med at det var kaldere vintre med mer snø der jeg bodde før :D

Jeg liker rundt 20 inne, men forsøker å vende meg av uvanen med å gå i singlet inne hele året. Og der kom jeg på at jeg glemte å hente pakke på posten med ny genser. Jaja, den ligger der vel neste gang også.

Nå bodde du jo ikke rett over grensa, da. Men la gå! You win this time! :rofl:

20 grader inne er jo varmt! :blink: Det er ok utetemperatur om sommeren, da er det levelig. Inne må det være mye kaldere. Rundt 14-16 grader er fint og så kan man regulere med klær og tepper. :aww: 

 

...har jeg vaska gulv etter Katla, er ganske sikker på at hun har funnet en mye brukt utedo for katt, for hun SKAL bort dit og øra detter helt av. Det blir så lekkert spy av sånt. :sheldon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel dag idag, egentlig ikke ferdig på jobb før 8, men siden jeg skal være hos legen 08.30 og jeg har en times reisevei så har jeg fått frokostvakta til å holde et øye med resepsjonen. Sikkert hjemme i 10 tiden, og da tror jeg at jeg må til dyrlegen med Vigdis, såret henns fylte seg fort med verkvæske igårkveld, jeg mistenker at det er min skyld og at jeg traff henne med skistaven på mandag :( Det går liksom en stripe nedover forbeinet som ender med et hull som fortsetter litt nedover, redd for at jeg har truffet beinet inni der... Så skal jeg prøve å sove litt en eller annen gang før jeg må på jobb igjen rundt 19.00 ikveld...

Mest lyst til å gå i dvale sammen med Trym og kjøpe meg Ikea bamser heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
9 timer siden, Pixie skrev:

AN er jeg litt skuffa, og ganske sliten. Hadde sett så frem til valpesosialisering på Innlandet hundesenter, det så så fint ut på bildene: http://valpesosialisering.weebly.com

Der var det en diger Ovcharka-valp, som heldigvis var noenlunde rolig, og en spinnvill korthårstispe jeg ikke er sikker på rase på. De to andre fant tonen allerede i resepsjonsområdet, Uno syns de var litt intense så han holdt seg litt i bakgrunnen. Så skulle vi slippe de i lekerommet, han fikk såvidt rusla litt i ballbingen før han ble overkjørt av en diger og en spinnvill en, så da endte han opp med å prøve å komme unna dem hele tiden. Så vi fikk beskjed om å ta ham med ut i resepsjonen igjen. Helt fint for meg, han hadde det ikke moro. Siste valpen i gruppa kom, en virkelig spinnvill schæfervalp som bowla Uno overende på vei inn. De herja vilt inne på lekerommet mens vi rusla rundt i resepsjonen, før ovcharka´en kom ut til oss for å se om de ville hilse på hverandre. Det gikk så som så, valpen var rolig og fin den men det virka som Uno syns den var litt stor. De fikk nå snust litt iallefall. Da de skulle inn igjen på lekerommet kom de to spinnville seg ut, og her starta moroa: Uno med halen mellom bena prøvde å få klemt seg inn i hjørner og under bord mens schæferen brøyta ham ned og de to andre fulgte på. Han fikk ikke fred, og endte opp med å klemme seg inntil meg da de andre fikk tak i hundene sine. Han knurra på schæferen etterpå, det gjør han ikke ofte. Nå var korthårstispa litt roligere og ble holdt i bånd, så etterhvert tødde Uno opp nok til å snuse litt på henne og invitere såvidt til lek. Det hjalp at schæferen hadde dratt. 

Jeg har kjempevondt av valpen min som måtte bli overkjørt sånn, jeg har vondt av gubben min som brukte to og en halv time og 50 kroner på dette, og jeg har vondt av de med ovcharkaen som måtte bruke leketid de betalte for på å sitte i resepsjonen med oss. Jeg hadde virkelig håpa at dette skulle være moro for ham... Og jeg er skuffa over veileder som ikke så at dette ikke ville gå bra, de tre andre var jo så mye mer intense enn ham. Nå håper jeg bare at han ikke blir for preget av i kveld, vi har en schæfer i gata nedenfor jeg håper han ikke kobler sammen med bølla på senteret. Han var redd en stund der, heldigvis slapp det litt før vi dro så han ikke bare forbinder andre hunder med stress. Han stappa hele seg nedi snøen på parkeringa da vi kom ut, og sov som en stein i buret hele veien hjem. Nå sover han igjen, etter å ha ligget limt inntil oss i sofaen med okseøret sitt.

Ikke slik jeg ville opplevelsen skulle bli for ham:no:

Men på hvilken planet er det konseptet en god ide? Ingen jeg kjenner til. Det der er jo dømt til å bli ball.

Forøvrig så må du slutte å katastrofeforklare alt. Om valpen din får problemer med ting her i verden så er det ikke dårlige opplevelser som er årsaken. Årsaken er at du konstant går å lager katastrofer i hodet ditt og tenker for mye hvis og om. Slutt å bekymre deg, slutt å få hangups på ting, slutt å se problemer inn i fremtiden.  Vær mer hund, lev i nuet, avreager, pust med magen.  Sånn du holder på nå(hens at du går å gnager på hva valpen vil synes om schæferen i nabolaget pga valpen på lekeplassen ) så lager DU trøbbel for valpen. Slutt å let etter katastrofer. Du skal være trygg og forutsigbar UTEN bekymringer. Om DU går å leter etter farlige ting og ikke klarer å riste av deg opplevelser så klarer ikke valpen det heller, da er du et større problem enn en uheldig opplevelse.

Så - senk skuldrene,  slutt å se alt som en potensiell kilde til fremtidige problemer,  og for all del - hold deg unna opplegg som over.  Finn et valpekurs hvor ting er under kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX : du får begynne med hundekjøring eller noe . Der er det flere menn :P Og du har jo på en måte trekkhunder,  har du ikke? :P 

Fikk litt sjokk på morgenkvisten når jeg leste om Tinka.  Godt det gikk bra! 

Vi har sovet lenge! Kidden hadde litt å ta igjen tydeligvis :) 

Han maser om å spille sjakk , jeg er ikke klar. 

Og så hater jeg været ute nå.  Det skal for pokker ikke være gjørmete i hagen i januar :(:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..skal jeg teste valpen sine grenser. Ingen tur før vi går å legger oss. Der er rett og slett farlig ute her og håper det smelter mer til i formiddag/ettermiddag, eller ondet minste strød. Jeg kan putte pigger på beina, men det kan ikke bikkjene. Ønsk meg lykke til og kryss fingrer for valp som sover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
7 timer siden, Perfect Image skrev:

Buhu :( Valpen min har underbitt.. Moderat underbitt er jo akseptert så må ikke bli mer, og jeg håper det kanskje utvikler seg i det minste til tangbitt for bittfreaken i meg grøsser av å se på det emoji38.png

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Hvor gammel er valpen? 
Hvis den fortsatt er ganske ung kan det rette seg etter hvert som den vokser. Husker ikke om det er over eller underkjeven som vokser senest. 

7 timer siden, SFX skrev:

Til senere: Et eggeglass med eddik plassert strategisk vil få bort mye av lukta.

 

Aha, takk for tips. Må gå til ikkjøp av eddik så er jeg klar! 
Vasket først med klor i vannet, og så med grønnsåpe. Greit å få desinfisert godt både på gulv, støpsler og vegger... :blink:


Akkurat nå sitter jeg og tråler finn.no, NAV, osv for å finne stillinger som er verd å søke på. 
Har funnet et par stk så kanskje det løsner litt nå. Det har virkelig tatt tid før det er dukket opp noe etter jul i år, men det ordner seg sikkert snart :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

Aha, takk for tips. Må gå til ikkjøp av eddik så er jeg klar! 
Vasket først med klor i vannet, og så med grønnsåpe. Greit å få desinfisert godt både på gulv, støpsler og vegger... :blink:

whut? noen som henger på sonen som ikke har en tilitersdunk med edikk stående?

Er det en ting jeg har lært på sonen er det at edikk er svaret på veldig mange av livets problemer :D (og at det er helt normalt at edikken står på badet, ikke kjøkkenet..).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pringlen skrev:

Du har feil rase... Alle menn med berner har vel hatt etablert familie i minst 15 år....(og de er tøfler) Ta jegerprøven, og kjøp deg jakthund (type er ikke viktig) så er det bare å velge og vrake :P

Kan det være underbevisstheten min som får meg til å elske harehunder? Overbevisstheten min er lykkelig som enslig!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Christine skrev:

Det er kanskje vanskelig å påvise nedsatt hørsel? Han hører kommandoer osv godt, men har begynt å reagere på andre ting. Han var rar på trening i dag, og noen nevnte hørsel. Begynte å tenke litt over det, og kom på at han har reagert annerledes på flere ting som han ikke har reagert på tidligere..

Ja, så sant det ikke er veldig nedsatt, så er det nok det. Men hvor gammel er han da? Kanskje han er senil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sola skinner, og dagen er fin. Joda den skal bli fin, sliter litt med morgener for tiden. Men nu skal vi altså på tur med vofs i sola. 

og den historien på kvinneguiden fikk meg til å le høyt, hjelpes for noen kvinnfolk. 

Grattis med dagen på etterskudd Raksha. Hei til alle andre. 

PS: Prima er prima dere visste det???

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...