Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar

Snøfrost
 Share

Recommended Posts

• Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Bostøtte, får man det sånn uten videre da? Når jeg er i stand til å finne noe i passende pris (selv om det ikke akkurat er drømmesteder?) pga.at jeg egntlig ikke aner hvor jeg vil så vil jeg bare bruke minst mulig på husleie. Det jeg så på i dag kostet 5500 inkl. strøm,så det var veldig ok. Har du en jobb til meg i samme slengen kommer jeg! :lol: jeg er ganske nomadisk av meg.

Om du har krav på bostøtte, vet jeg ikke.... Men du får det jo ikke hvis du ikke undersøker og søker om det :) 

Jeg betaler 6000,- her, noe mer enn det klarer jeg ikke, så lenge jeg bor alene :) Blir litt lettere økonomisk, når jeg flytter sammen med typen min.... Du får skaffe deg kjæreste... løser masse det.... :lol: :P 

Jobb er nok ikke noe problem, hvis du beveger deg mot Hønefoss :D Du kan begynne der jeg jobber, alltid bruk for folk vi..... :P :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk man testa om slangebyttet på sykkelen holdt  mål, å jaggu gikk det bra! Nå er både jeg å Taiga flata ut i sofaen, og hun fikk faktisk vist at hun har vært trekkhund med fart på sykkelturen! Det ble 6 km med ei snittfart på 15-20km/t. Is i skjegget te både hund og eier! :-D

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre imorra! Vil på ski, men skal jeg ha med begge jentene eller kun Vigdis? Det er ikke like mye fres i Tuva som det en gang var og hun virker litt sliten idag (men det er sikkert over til i morra) hun har også et "gnagsår" under armen, hender hun får det ved mye aktivitet, hun må ha litt slapp hud der eller noe som gnisser, det er ikke noe annet som kan gnisse ihvertfall. Det virker jo ikke som om det er vondt, men det kan vel ikke være godt å gå og gnisse på det en hel skitur heller? Noe tips til noe jeg kan smøre på, det er ikke sår, bare rødt og litt hovent. Tuva blir også fryktelig "sur" av å bli reist fra :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stine skrev:

Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre imorra! Vil på ski, men skal jeg ha med begge jentene eller kun Vigdis? Det er ikke like mye fres i Tuva som det en gang var og hun virker litt sliten idag (men det er sikkert over til i morra) hun har også et "gnagsår" under armen, hender hun får det ved mye aktivitet, hun må ha litt slapp hud der eller noe som gnisser, det er ikke noe annet som kan gnisse ihvertfall. Det virker jo ikke som om det er vondt, men det kan vel ikke være godt å gå og gnisse på det en hel skitur heller? Noe tips til noe jeg kan smøre på, det er ikke sår, bare rødt og litt hovent. Tuva blir også fryktelig "sur" av å bli reist fra :P

Prøv Compeed? :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Siri skrev:

Prøv Compeed? :lol: 

Haha, kanskje det :D

Akkurat nå, Turb skrev:

Compeed har sånn gnagsårstift som kanskje hjelper?

Det var lurt! Sikkert bedre det enn et plaster som man må rive av en eller annen gang :P

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Stiften kan ikke brukes på sår.. 

Flytende plaster er tingen ;) 

Det er ikke sår enda, men sårt liksom :lol: Jaja, får ikke tak i noe sånt idag eller i morgen, og neste uke blir det vel ikke tid til skitur så gror vel fint igjen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Stine skrev:

er det forbeinet, så kan du ta ei t-skjorte og ha under selen. Det finnes egne t-skjorter for sånt til trekkhunder, men en treningsskjorte eller bare vanlig t-skjorte vil jo hjelpe (pass på at det ikke fester seg for mye snø i den og pass på at den ikke blir fuktig). Smør med sinksalve uten vann , vaselin, potesalve e.l uten vann i 

http://www.troll-hundefor.no/webshop.aspx?pageid=32939&catId=15085&groupId=2944&Product=1905#products   (t-skjorte for å unngå selegnag)

• Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ganzie skrev:

Skal du ha adressen min?:shifty:
Kan bytte mot kanin, så får du litt variasjon i kosten:lol:

Her i huset har jeg to bikkjer som synes det er unødvendig å gå ut. Jeg kler på dem både potesokker og ullgenser før vi går en (bitteliten) runde, men de trives ikke ute når det er 20 blå på kvikksølvet og det blåser i tillegg.
En ting er Ganzie, hun synes det er kaldt på 0 grader, men selv Inya som elsker dårlig vær synes dette blir for kaldt:brr:

Det er mulig vi skal selge noe da. :P Og kanin hadde nok vært populært, godt kjøtt det. ;) Håper enda på at vi skal få fatt på noe hare i tillegg. Godt med viltkjøtt altså! :)

Edit: trykka på send for tidlig. :) Hatt en trivelig dag. Seng er plukket ut, men måtte bestilles om vi ikke skulle ha 180. Vi syns det var litt drøyt å betale 3000 mer for 30 cm ekstra, så da vant fornuften og vi må ligge i gamlesenga i et par uker til. *sukk* Fikk kjøpt nytt trekkbelte i tillegg (mitt ble ødelagt sist gang jeg brukte det) og endte med løpebeltet til non stop. Prøvde det på en liten tur ikveld, med innlagt løping, og jeg er veldig fornøyd altså. Merket knapt at jeg hadde det på, og siden ringen foran var bevegelig fra side til side merka jeg ikke at hundene løp til siden for meg. Veldig godt å få trekkpunktet riktig + at det ikke sklei oppover. Stabilt og godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN sitter jeg og hører småsteinen smelle i veggene, det brøytes med traktor på gårdsplassen. Lurer på om det er igjen grus der etterpå. Jaggu blir det moro å hindre valpen i å spise stein når freseren har spredd grusen overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raksha skrev:

Ser mockingjay part 1 - ikke kommet halveis engang og sitter med tårer i øya og frysninger :cry: Fine fæle filmen. 

Den treffer meg skikkelig, den historien der. Da jeg så Mockingjay part 2 så spurte hun ved siden av om det gikk bra, for jeg hulket så det ristet i stolen.

I dag var jeg hos mamma og pappa og spiste, og da fortalte mamma at nå kommer de til å avlive familiehunden i løpet av uka. :cry: Fine Furbiemor. Hun er jo 14, og det er tydelig at hun har mye vondt etter en prolaps for et par år siden, så det er helt klart på tide. Jeg har i det siste vært redd for å klappe på henne fordi jeg ser at hun er redd for at det skal gjøre vondt. Men uff. Det er skikkelig fælt.  Tenk at jeg har sett henne for siste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har nylig overtatt eierskap av en hund jeg har passet endel før. Den kan standard kommandoer som «sitt, ligg, kom, osv». Hjemme lystrer han stort sett, men med en gang jeg tar på ham turselen/når vi er på tur er det som han lukker ørene. Han lystrer innimellom, men ikke på samme måte som hjemme. Jeg har prøvd med positiv feedback og snacks for å trene når vi er ute også. Har sjekket selen om den er vond, og latt ham gå med den inne for å sjekke om han oppfører seg annerledes hjemme med den på, men da lystrer han som vanlig og oppfører seg som normalt.    Det virker for meg som det utelukkende er turen/tanken på tur som gjør at han ikke lystrer. Han er ikke superbegeistret for selen, men elsker å gå tur og virker som han kunne gått tur hele dagen om han fikk lov.   Lang spørsmål, men jeg lurer på om noen har vært i samme situasjon eller har noen gode tips?
    • Vi er en familie på 4 som har vurdert å skaffe hund lenge, og nå føler vi oss klare for ansvaret. Vi har falt for de små spisshundrasene japansk spisshund og kleinspitz, og vil gjerne høre deres erfaringer om disse. Vi er på jakt etter en liten, omgjengelig familiehund som både kan være med på tur i allslags vær og kose seg inne. Vi tenker at et medium aktivitetsnivå og ikke altfor krevende pelsstell hadde vært fint.   Vi ferierer en del på båt om sommeren og hunden må derfor vennes til båtlivet. Jeg har lurt litt på om det kan være krevende med spisshund på båt, siden de kan bjeffe en del? Når man ligger i havn er det jo mange andre båter og folk rundt overalt, og jeg bekymrer meg for om det kan bli slitsomt hvis hunden skal varsle hver gang den ser en fremmed. Vil gjerne ha synspunkter på dette. 
    • Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...