Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

@BareLinn Så utrolig trist å lese :(
Håper du klarer å slappe av og kose deg litt likevel i jula :hug:

I dag har jeg innsett at jeg har et naturtalent innen spor i hus. 
Flere ganger har det vært folk som har gått forbi når vi har vært på tur som Sjef'en viser interesse for. I dag var det noen som bor rett ved oss som gikk forbi. Snuser intenst ut i lufta mot denne naboen en stund før nesa går rett i bakken og han snuser hele veien til innkjørselen deres. 
Antakelig tilfeldig, men tror nok jeg må legge til spor i planene med han her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

9 timer siden, Malinka skrev:

Samboer jobber i akuttmottaket på sykehuset, det hender de får inn sånt ja :teehe: Bare fantasien setter grenser for hva man detter på når man er naken!

9 timer siden, Snoffe skrev:

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Tror man bare må kjenne på hva som kjennes mest riktig ut :)

Vi feiret jul sammen når vi var i den situasjonen at samboer måtte jobbe i jula, så da ble jeg igjen og vi feiret jul bare oss to heller enn at han skulle være aleine (vi bor begge langt unna våre familier).  Da hadde vi vel vært i lag i 4 juler (ble sammen i desember), samboere i 3 juler. Men allerede fra andre jula vi var i lag var vi på besøk hos hver våre foreldre rundt jula da, stort sett bare julaften og 1. dag vi var hos hver våre foreldre. Vi feiret bare oss to i noen år etter det pga jobbene våre (superkoselig :heart: ). I fjor kom mine foreldre oppover og feiret hjemme hos oss med broren min og hans samboer, det var 6. julen vi var sammen. Og i år drar vi og feirer hos hans familie siden vi har fri :) Nå har vi baby på vei, så neste år blir vi nok hos oss selv med besøk tenker jeg, men får se hvordan det blir :)

På pakker som var felles skrev vi fra oss begge fra vi var samboere, andre jula i lag det :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rocket skrev:

Dere som snakte om kronerulling for Anette: Here it is! (Mannen hennes som har laget den tror jeg? ) 
https://www.generosity.com/medical-fundraising/chiari-operation-in-barcelona-for-anette--2/x/12998245

 

Donert og delt :)

Jeg fatter ikke hvordan det går an å ikke like grønnsaker! :o 

Det er omtrent det eneste på en tallerken som har skikkelig smak! Heldigvis er poden enig.  Jeg vet om folk som ikke får i ungene grønnsaker overhodet selv om de har gjort alt etter boka.  Må være slitsomt...

 

Her feirer vi ikke jul sammen hvert år. Vi skal for 2 gang i år. Det har med familiesituasjonen å gjøre. 

Jeg begynte å skrive "fra oss " når vi flyttet sammen. "Oss" betyr tobente og firbente.  Det er jeg som kjøper og ordner alt, men det er naturlig å skrive "fra oss" allikevel.  

 

Pulien og sambo koser seg på hotell,  jeg må gjøre rent.  

 

Edit : holdt nesten på å glemme! :o 

Gratulerer med dagen til @JeanetteH ! :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, SFX skrev:

Jeg burde vite bedre enn å gå på do mens det er julemarsipan på stuebordet. Glam ble med på do, men da jeg kom tilbake satt Foenix en meter unna stuebordet og nistirret på fatet hvor godteriet var. Hadde vært. Hvorfor hun la igjen en eneste bit til meg, det vet jeg ikke. Ikke tok jeg henne på fersken heller, når hun satt så langt unna, så det kan ikke være derfor hun stoppet. Hun er litt rar, den der.

Tenk om det har vært en rampete nisse på besøk???? Ikke rart at Foenix var sjokkert. 

Ellers ble dette en veldig rolig søndag. Men skal lufte de gamle, får julemiddagtallerken og bikkja får lufta seg. Vinn vinn situasjon:)

Ellers leser jeg i en fantastisk bok, den var så spennende at jeg måtte ha en liten pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset ble første jul feiret sammen (hans side), andre jul hver for oss, og så de to siste (inkl i år) sammen på hans side igjen :)
Vi har nemlig ikke lyst til å feire jul hver for oss, og hans familie har mer tradisjoner enn min. Så det har blitt en felles enighet i begge familier at julaften feires hos svigers, mens første juledag tilbringes i pysjen med restemat hos min familie :lol:

I utgangspunktet skulle det være annethvert år, men som sagt; hans familie har ganske mange og store tradisjoner :aww: 

Vi flytta forøvrig sammen (uoffisielt) etter 2 mnd, offisielt etter 7 mnd, og har vært stuck med hverandre i snart 4 år :wub: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Fredrik ble sammen 17. desember, og da var det ikke helt offisielt enda, så første jula var vi hver for oss, men de neste har vi vært sammen. Vi har vel også skrevet fra begge siden den første jula vi feira sammen. Til torsdag har vi vært sammen i fire år. :heart: 

I morgen, dere! Da er det siste eksamen før jul! Så hvis noen hadde giddet å ta vekk feber og forkjølelse, så hadde jeg blir glad! På forhånd takk! 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært samboere i seks år og feira jul sammen hvert år unntatt i fjor. Vi bor samme sted som hele hans familie så julaften har vi tilbrakt hos min mor, delvis pga hennes sykdom og delvis fordi mine søsken som bor i helt andre kanten av landet også er der i jula. Det har vært helt greit for ham å bli med dit. I fjor var vi hver for oss julaften og han kom etter 2.juledag, min søsters kjæreste var med på feiringen og gubben går virkelig ikke overens med ham. I år blir det da jul hos hans familie pga valpen, det er ganske rart for meg men litt greit også. Greit fordi det er langt å reise og stress for ham som først får fri lille julaften, rart fordi mamma fortsatt er syk og jeg ikke har sett søskena mine siden forrige jul.

Gaver skrev vi fra begge på fra vi flytta sammen. Jeg handler og så deler vi utgiftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Malinka skrev:

Jeg vet ikke hva som er verst egentlig... at fyren pynter huset splitter naken, eller ikke helt vil vedkjenne seg hva han faktisk har holdt på med :lol: 

10 timer siden, Snoffe skrev:

Er egentlig så enkelt som at jeg mener jeg har rett til å gjøre hva jeg vil siden jeg er voksen, og at jeg er en sta j*vel som er oppstanasi (er det sånn det skrives?).

Obsternasig tror jeg det skrives :) 

9 timer siden, SFX skrev:

Jeg burde vite bedre enn å gå på do mens det er julemarsipan på stuebordet. Glam ble med på do, men da jeg kom tilbake satt Foenix en meter unna stuebordet og nistirret på fatet hvor godteriet var. Hadde vært. Hvorfor hun la igjen en eneste bit til meg, det vet jeg ikke. Ikke tok jeg henne på fersken heller, når hun satt så langt unna, så det kan ikke være derfor hun stoppet. Hun er litt rar, den der.

Men atte... det kan jo være at hun var helt i sjokk over at "noen" faktisk hadde vært så frekk å spise nesten all julemarsipanen? For det kan jo ikke ha vært henne dersom det var igjen en liten bit? :whistle: 

53 minutter siden, 2ne skrev:

Åh, er ikke det heller lov nå, plutselig? :o 

Nei, det var visst veldig stygt det, faktisk... :aww:. Og når man mener noe sånt i en tråd der noen bare har lagt ut skrytebilde av bikkja si, så er man visst idiot... :aww: 

Egentlig skulle jeg skrive noe skikkelig interessant og viktig, men nå husker jeg ikke hva det var... :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tricolor skrev:

Kan trygt si at kuene ikke syntes det var stas at røkteren forsov seg. Heldigvis våknet jeg av rautingen deres, men da skulle de vært matet for etpar timer siden. Nå sviver melkemaskinen og rautingen har stilna.

Jeg ønsker meg løsdrift og robot til jul. Julenisse, hører du?

Løsdrift og robot er veldig kjekt! Prøver å oppmuntre svigerfar til å ordne foringsanlegg også jeg, men han mumler noe om penger og økonomi.. Jeg ikke forstå :aww::lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Ja, det pleier vel å være sånn. Om noen sier at hunder som feiler ditt eller datt ikke bør brukes i avl, så er det bare av misunnelse og for å være slemme. Det er i hvert fall ikke for rasens beste, for den hunden er verdens beste avlshund, samme hvor mye drit den gir videre :gaah:  

Det største problemet er at det er en skam å ha avla eller eie noe som ikke er tilnærmet perfekt, til tross for at alle liker å messe om at den perfekte hunden ikke er født enda. Så er det noe, så skal det holdes hemmelig. En oppdretter fikk beskjed av en hannhundeier at h*n svarte på det det ble spurt om, da må man med andre ord være veldig spesifikk i det man spør om for å få svar på det man lurer på, med andre ord *sukk* 

Dette med dogweb gjaldt vel bare enkelte operasjoner, som bløtvevsoperasjoner på flatnesehunder f.eks? 

Selvsagt. Og hvor hyggelig er det av deg liksom, å snakke stygt om andre sine mammaer :aww::P 

Åh, er ikke det heller lov nå, plutselig? :o 

--

Folk som tviler på at aversjonstrening virker, kan få låne kroppen min en vinter. Jeg hater kulde!  

Ja, nei, aner ikke hva som gikk av meg.. Beklager til mamman din!

 

:teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater helg, det er så slitsomt. Prøvde å pynte litt, måtte fjerne alt igjen, pluss en del av det som sto her fra før. Kan ikke ha en eneste liten plante framme her i huset. Tven kommer ikke til å overleve så lenge til heller. De driter i alle tiltak jeg gjør for å få dem til å slutte å slå den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Debbie skrev:

Tenk om det har vært en rampete nisse på besøk???? Ikke rart at Foenix var sjokkert. 

Oh maaaaa gåååååd, det kan være løsningen! Jeg bor jo på utskilt tomt tidligere tilhørende storgård, så kanskje det hører en liten fjøsnisse med på lasset, som gjør sånt nå før jul???

39 minutter siden, SoppenCamilla skrev:

I morgen, dere! Da er det siste eksamen før jul! Så hvis noen hadde giddet å ta vekk feber og forkjølelse, så hadde jeg blir glad! På forhånd takk! 

Lykke til med eksamen, og god bedring! Håper det kommer en snytefe og tar med seg alt sammen for deg.

19 minutter siden, Siri skrev:

Men atte... det kan jo være at hun var helt i sjokk over at "noen" faktisk hadde vært så frekk å spise nesten all julemarsipanen? For det kan jo ikke ha vært henne dersom det var igjen en liten bit? :whistle: 

Hahaha, ja, du tror også at det er en rampete nisse, kanskje? Foenix er minst like matglad som mora var, jeg nevner bare sjokoladeboller. I går sto jeg på kjøkkenet og pratet med ei venninne, og holdt et påsmurt polarbrød i hånda. Jeg gestikulerte litt for å understreke det utrolig viktige vi skravlet om, og dermed hoppet Foenix opp og tok en jafs av polarbrødet. Og jeg er faktisk flink til å ikke gi dem mat fra bordet eller kjøkkenbenken, så det var ikke noen legitim forventning hun innfridde for seg selv.

Angående felles julefeiring og gavegivning:
Jeg og eksen ble sammen på sommeren, og første julaften feiret vi hver for oss. Det føltes helt feil for meg, jeg savnet ham noe innmari. Så de neste ni julene feiret vi sammen, på et eller annet vis. Barndomshjemmene var bare tre mil fra hverandre, så det var gjennomførbart, selv om det er en kabal med skilte foreldre, eldre søsken som vil lage jul, tantebarn, søskens svigerforeldre, også videre. Men i løpet av juledagene var vi hos alle, og vi pendlet på hvor vi var på julaften, en rotasjon på tre - eller fire etter hvert som mine foreldre skilte seg også. Lille julaften var vi nesten alltid på min side uansett, fordi vi har tradisjoner den dagen, det hadde ikke hans familie. Samme med julaften morgen, de hadde ikke noe spesielt som skjedde før julemiddagen, så da ble det ofte julaftenfrokost og gullrekka (Tre nøtter til Askepott, Snikker Andersen, Disney, etc) hos oss. 
Vi ble ikke samboere før vi hadde vært sammen i syv år, fordi vi begge studerte i hver sine byer. Det økte nok også behovet for å feire jula sammen, fordi vi så så lite til hverandre ellers i året. Begges navn sto på alle til og fra-lappene fra første jula, men da hadde vi jo også vært sammen en stund, og begge hadde familier som var kjappe med å inkludere den andre. Min bursdag var fire uker etter at vi ble sammen, og jeg husker svigermor ble skikkelig irritert på sin sønn for at han ikke hadde gjort henne oppmerksom på det, så hun måtte ut og kjøpe gave til meg i siste liten og ikke fikk planlagt noe stas for meg. Tre uker etter at vi ble sammen, så giftet hans søster seg - og jeg ble bedt. Og var der, hvorfor ikke hilse på ALT av svigerfamilie på en gang, liksom :D (Svigerfaren kjente jeg litt, for han hadde vært læreren min på videregående... Ikke nødvendigvis en fordel...)

Nå skal jeg spille litt spill på mobilen, før jeg kler på meg og blir med Hedmarkavdelingens Luciafeiring. Kanskje det er noen andre valper der som Glam kan få leke med også, da hadde han blitt innmari glad. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Wednesday skrev:

Jeg hater helg, det er så slitsomt. Prøvde å pynte litt, måtte fjerne alt igjen, pluss en del av det som sto her fra før. Kan ikke ha en eneste liten plante framme her i huset. Tven kommer ikke til å overleve så lenge til heller. De driter i alle tiltak jeg gjør for å få dem til å slutte å slå den.

Bygg inn det du er redd for med kompostgrinder eller andre, kanskje litt mer solide, grinder? Sett strøm på ting som de ikke får lov til å være borti :whistle: ? Eller sett på dem sånn strømhalsbånd? :innocent:

48 minutter siden, SFX skrev:

Hahaha, ja, du tror også at det er en rampete nisse, kanskje? Foenix er minst like matglad som mora var, jeg nevner bare sjokoladeboller. I går sto jeg på kjøkkenet og pratet med ei venninne, og holdt et påsmurt polarbrød i hånda. Jeg gestikulerte litt for å understreke det utrolig viktige vi skravlet om, og dermed hoppet Foenix opp og tok en jafs av polarbrødet. Og jeg er faktisk flink til å ikke gi dem mat fra bordet eller kjøkkenbenken, så det var ikke noen legitim forventning hun innfridde for seg selv. for meg. Tre uker etter at vi ble sammen, så giftet hans søster seg - og jeg ble bedt. Og var der, hvorfor ikke hilse på ALT av svigerfamilie på en gang, liksom :D (Svigerfaren kjente jeg litt, for han hadde vært læreren min på videregående... Ikke nødvendigvis en fordel...)

Klart det er? For tror da aldri i verden det kan være Foenix? :o Hvordan kan du beskylde henne for slikt noe? :o 
Forøvrig er det helt naturlig at bikkja kan finne på å ta en jafs av noe du holder i hendene, selv om den er *host*vel oppdratt*host* og aldri får noe ved bordet eller etterpå :aww:. Helt naturlig faktisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snoffe skrev:

 

 

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Vi skal feire jul sammen for første gang i år, vi har vært sammen i vel 10 mnd nå. Vi har også blitt enige om å skrive begges navn på merkelappene på julegavene. Synes begge deler er kjempekoselig jeg :D Jeg tror jeg hadde savnet han veldig om vi ikke feiret julen sammen :) Han er jo en del,av livet mitt nå, etter snart 1 år sammen.... :D 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Siri skrev:

Bygg inn det du er redd for med kompostgrinder eller andre, kanskje litt mer solide, grinder? Sett strøm på ting som de ikke får lov til å være borti :whistle: ? Eller sett på dem sånn strømhalsbånd? :innocent:

 

Grinder vil definitivt ikke ha noen hensikt her! Men strøm ja... Hmmm :P har roa seg ørlite grann nå. Og snart går vi til byen heldigvis. Nytter ikke være inne med de to der. 

Guttene er enige om at det er et spøkelse i stua. Og de strekker fram mat til det :| 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wednesday skrev:

Grinder vil definitivt ikke ha noen hensikt her! Men strøm ja... Hmmm :P har roa seg ørlite grann nå. Og snart går vi til byen heldigvis. Nytter ikke være inne med de to der. 

Guttene er enige om at det er et spøkelse i stua. Og de strekker fram mat til det :| 

Jeg har en som er sånn.... Og broren hennes er syk og kan ikke finne på noen ting som får opp pulsen, og hun holder på å gå på veggen fordi dette er 3-4 dagen inne. Tror alle blir litt koko snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perfect Image skrev:

Jeg har en som er sånn.... Og broren hennes er syk og kan ikke finne på noen ting som får opp pulsen, og hun holder på å gå på veggen fordi dette er 3-4 dagen inne. Tror alle blir litt koko snart :P

Omg. Sympati! :lol: De finner på mye rart inne altså..  I morra er det barnehage :aww: De er kule altså, det er ikke det. Er bare at de er så...mye :P  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Perfect Image skrev:

Jeg har en som er sånn.... Og broren hennes er syk og kan ikke finne på noen ting som får opp pulsen, og hun holder på å gå på veggen fordi dette er 3-4 dagen inne. Tror alle blir litt koko snart :P

Bæremeis og tur i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perfect Image skrev:

Jaran er for dårlig :(:( Jeg HÅPER jo at det snur seg til imorgen men vi var på legevakten for væskebehandling natt til igår, og han har høy feber og ligger som slakt på sofaen stakkars.

Uffda :( Du får si i fra, regner med vi tar en tur uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...