Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg danseband på tvn her. Som radio. :lol: Bonden prøver å få inne utav universalfjernkontroll vi betalte hele 10 kr for, og den skrudde på radioen og han skjønner ikke hvordan i allverden han skal få den tilbake til tv! :lol: Og jeg bare ler - skikkelig hjelpsom faktisk :lol: 

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Har lakket neglene på den ene hånden. Rød bakgrunn og grønt grantre :ahappy: første gang jeg prøver meg på noe sånt, og ble ganske fornøyd :D 

 

Litt irritert på gubben akkurat nå. Føler han presser meg til noe jeg ikke vil. Har brukt mange år på å få familien til å slutte å presse på akkurat dt, så er ikke veldig glad for at gubben begynte i kveld. Er egentlig så enkelt som at jeg mener jeg har rett til å gjøre hva jeg vil siden jeg er voksen, og at jeg er en sta j*vel som er oppstanasi (er det sånn det skrives?). Prøver å gjøre noe for at noen skal forstå at ting må endres. Problemet er at de som må forstå at ting må endres ikke forstår det.. 

 

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Vi feiret jul hos han etter 5 mnd, og vi begynte vel å skrive fra begge samtidig :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snoffe skrev:

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Man feirer jul sammen først når man har felles barn, sånn praktiseres det i hvertfall i vår familie :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wachita skrev:

Vi feiret jul hos han etter 5 mnd, og vi begynte vel å skrive fra begge samtidig :P 

Var det ikke litt skummelt? :P 

Min søsterbog jeg spleiser på alt av gaver til familien, så føler det blir litt rart å skulle inkludere typen på det :P hmm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snoffe skrev:

Var det ikke litt skummelt? :P 

Min søsterbog jeg spleiser på alt av gaver til familien, så føler det blir litt rart å skulle inkludere typen på det :P hmm... 

For oss var det veldig naturlig. Føltes ut som vi hadde vært sammen mye lenger. Da hadde vi alt reist på ferie sammen en gang, flyttet sammen, vi forlovet oss etter 1 år, kjøpte leilighet sammen så giftet vi oss :P

Med eksen feirte jeg aldri jul med feks, vi var sammen i 2,5 år. Så er nok veldig individuelt, hva dere føler for. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, puddellover skrev:

Man feirer jul sammen først når man har felles barn, sånn praktiseres det i hvertfall i vår familie :)

For meg og samboern hadde det blitt helt feil. Vi har feira jul sammen (hos min familie, vet ikke om dere mener sammen som i alene med hverandre uten annen familie) siden vi ble sammen. Vi hadde vært i lag i 3 mnd da han ble med hjem til min familie på julaften og det føltes helt naturlig for oss. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Vi begynte å feire jul sammen da vi ble samboere, og samme med kjøpe gaver fra oss begge. Vi gav ikke gaver til den andres familie før vi flytta sammen da, men da var det helt naturlig at vi feirer jula med hans familie, og nyttår med min pga avstander. Jeg blåser litt i hvor vi feirer jul, men han har veldig ønske om å være hjemme på julaften, så da respekterer jeg det. Men vi inviterer jo min familie hit selvsagt, de kommer ikke men da har de faktisk muligheten. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snoffe skrev:

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Feirer ikke jul sammen før vi har fått barn.

Vi begynte å skrive felles på gavene da vi ble samboer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tonje skrev:

For meg og samboern hadde det blitt helt feil. Vi har feira jul sammen (hos min familie, vet ikke om dere mener sammen som i alene med hverandre uten annen familie) siden vi ble sammen. Vi hadde vært i lag i 3 mnd da han ble med hjem til min familie på julaften og det føltes helt naturlig for oss. 

I min familie er det høyst uvanlig. Mine eldre brødre feirer ennå ikke jul med kjæreste, og det vil nok ikke jeg heller. Eller, jeg kunne godt feiret jul med kjæresten min, men det innebærer at han må komme til min familie, og det ønsker han forståelig nok ikke! Jeg er veldig glad for at vi har samme "tradisjon" for det i våre respektive familier. Ellers har jeg bursdag på julaften, og jeg kan liksom ikke forestille meg hvordan det ville vært å feire i en annen familie der noen hadde "køddet" til feiringen min med feil tradisjoner:icon_redface::lol:

 

Så vil jeg legge man må jo gjøre det man selv føler er riktig, og dersom det er å feire jul sammen eller hver for seg, så må jo det være greit. Jeg skjønner jo at man ønsker å feire jul sammen, og jeg hadde nok ønsket å feire jul med kjæresten min om det ikke hadde vært så hyggelig å feire med familien min. 

(Vi har forresten en egen liten minifeiring der vi gir hverandre gavene og feirer bursdagen min på forhånd. Mest fordi det er hyggelig å overvære gaveåpningen, så jeg er kanskje litt hyklersk? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vite bedre enn å gå på do mens det er julemarsipan på stuebordet. Glam ble med på do, men da jeg kom tilbake satt Foenix en meter unna stuebordet og nistirret på fatet hvor godteriet var. Hadde vært. Hvorfor hun la igjen en eneste bit til meg, det vet jeg ikke. Ikke tok jeg henne på fersken heller, når hun satt så langt unna, så det kan ikke være derfor hun stoppet. Hun er litt rar, den der.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Snoffe skrev:

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Det er vel ikke noe fasitsvar på disse spørsmålene. Vi er alle forskjellige, og har ulike ønsker og prioriteringer.

Vi feiret sammen i praksis den første jula, vi regner ikke med den aller første, for vi ble sammen i desember. Vi flyttet sammen etter tre mnd, hvilket var i mars, og da føltes det naturlig at kona ble med min familie på julaften fordi jul i hennes familie er noen kjipe greier. Året etter var vi likevel hos henne familie, og det var den verste julaften jeg har hatt, inkludert den da jeg plutselig måtte "feire" helt for meg selv. 

Julegaver ble forøvrig signert oss begge samme år.

I grunn må man gjøre det som føles rett for en selv, og er man ikke enige, så må man finne et kompromiss. Jul betyr mye for mange mennesker, så det kan fort bli et sårt punkt om man ikke klarer å finne en vei begge kan leve med. Bortsett fra det, finnes det ingen feil måte å gjøre det på, slik jeg ser det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen i september, flyttet sammen i november, kjøpte hus i mars, men vi feiret ikke jul sammen før vår 3 jul (altså litt etter 2 år som kjærester) men vi feirer hjemme aleine kun oss to. Tror ikke vi skreiv fra begge to på gavelappene før kanskje 3-4 jula? Da jeg tok grep om han sdårlige julegavehandlevaner! (la morra og søstra kjøpe gaver)

Ok, jeg gleder meg bittelitt siden jeg våkner over en halvtime før klokka ringer :D Nuh snart putte refleks og lys på jentene og slippe dem i skauen, mens Trym er pent nødt til å gå i bånd, for hvisomatte han stikker finner han ikke veien hjem, og det har jeg ikke tid til idag :P Så bile inn til by'n og møte svigermor og sette seg på bussen :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trygt si at kuene ikke syntes det var stas at røkteren forsov seg. Heldigvis våknet jeg av rautingen deres, men da skulle de vært matet for etpar timer siden. Nå sviver melkemaskinen og rautingen har stilna.

Jeg ønsker meg løsdrift og robot til jul. Julenisse, hører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snoffe skrev:

Har lakket neglene på den ene hånden. Rød bakgrunn og grønt grantre :ahappy: første gang jeg prøver meg på noe sånt, og ble ganske fornøyd :D 

 

Litt irritert på gubben akkurat nå. Føler han presser meg til noe jeg ikke vil. Har brukt mange år på å få familien til å slutte å presse på akkurat dt, så er ikke veldig glad for at gubben begynte i kveld. Er egentlig så enkelt som at jeg mener jeg har rett til å gjøre hva jeg vil siden jeg er voksen, og at jeg er en sta j*vel som er oppstanasi (er det sånn det skrives?). Prøver å gjøre noe for at noen skal forstå at ting må endres. Problemet er at de som må forstå at ting må endres ikke forstår det.. 

 

Men en annen ting.

Hvor lenge mener dere det er normalt å ha vært i et forhold før man feirer jul sammen.

Og

Hvorlenge mener dere at man bør være sammen før man skriver "fra oss begge" på julegavene.

Jeg er så usikker på dette. Jepp, tidenes ilandsproblem :P 

Vi feiret jul sammen andre jula vi var sammen. Da hadde vi vært sammen siden mars året før. Har vel feiret sammen siden. Men jeg tenker det er noe man føler på selv, når det føles riktig.

Tror vi begynte å skrive fra oss på pakkene første året. Fattige vgs-elever, så hadde ikke råd å kjøpe dobbelt opp med presanger :P Mn jeg tenker kanskje det er naturlig når man bor sammen?

 

 

@BareLinn:console:Håper du har noen rundt deg som du kan støtte deg på. 

 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eksen feiret vi jul sammen en gang, for hans julefeiring var litt stusslig, uten familie involvert i det hele tatt. Da ble det et år til at han feiret sammen med min familie. 

Med min nåværende samboer ser jeg for meg at vi kommer til å feire sammen det første året vi er gift, eller det første året vi har barn, whichever comes first. Eller eventuelt at vi inviterer begge sett med familie hjem til oss, når vi har fått oss hus. Uansett er det nok to år til frem i tid.

Når det gjelder å skrive begge navn på julegavene, så gjør vi det vel sånn at hvis det er noen som gir gave til ham, skriver jeg på hans navn på gaven til dem, for da er det naturlig at han også gir dem gave. 

 

Jeg elsker jula, dere. Nå har jeg sunget tre vers av Tenn lys for meg selv og tent tre av fire telys i min provisoriske adventsstake. :heart: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snoffe Første jula vi var sammen feira vi ikke sammen. Det føltes så unaturlig at vi har feira sammen siden. For oss har det å være sammen trumfet den enkeltes juletradisjoner, men det er jo individuelt hvor mye tradisjonene betyr for folk. For meg, og samboer, betyr de ikke så veldig mye. Jeg kan godt gjøre ting annerledes enn tidligere uten at det er noe problem. Jeg vil bare være mest mulig med kjæresten min. I år er han bortreist på jobb hele jula, så det blir litt spesielt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen regler for når man feirer jul med kjærestens familie - litt etter som det passer seg? Jeg bor jo langt unna min familie, og det året jeg for eksempel skulle jobbe veldig mye i jula (også lille julaften) feiret jeg med hans. I år skal jeg hjem og han skal være med sine. Men når vi neste år har barn på utsiden av magen blir det selvsagt felles feiringer!

Jeg er forøvrig en grønnsakoholiker. Det er alltid grønnsaker til middagen, egentlig er store deler av middagen grønnsaker, kjøtt og potet/ris/pasta er liksom tilbehør. :D Grønnsaker er det beste jeg vet! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo har vært sammen i 6,5 år og vært samboere i 5,5 år. Aldri feiret sammen, og skriver fra den gaven er fra på pakken - noen ganger fra meg/ham, andre ganger fra begge. Vi er enige om at felles barn er det vi må ha får å begynne å feire sammen, da begge veldig gjerne vil være med sin egen familie per tidspunkt. :)

I dag har jeg så mye å gjøre at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Bare huslige ting som sådan, men det er så mye å ordne før jul :P vi skal bort på fjellet neste helg, så alt må fikses og ordnes før den tid. Første jula på lenge jeg har vært så dårlig forberedt! 

Jeg har forresten et stort, snorkende krølledyr i senga mi akkurat nå. Hun har meget god tid, hun. Hva er vitsen med å stå opp? Hun har blitt mer og mer kosgris i løpet av årene, og hun er ganske søt der hun ligger og grynter tilfreds :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi feiret jul sammen fra andre julen, da hadde vi vært sammen i ca 1 1/2 år. Men tror vi skrev fra begge på gavene første julen. 

Hadde vi skulle ventet med felles feiring  til vi hadde barn sammen så hadde jo det aldri skjedd ettersom jeg ikke vil ha barn. 

 

.....litt redusert etter gårsdagens konsert. Veldig hyggelig kveld :ahappy:

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
    • Du kan prøve Kim Salomonsen på facebook. Det er den eneste oppdretteren av rasen i Norge. Det er en litt større rase i Sverige.
    • Hei og hopp, alle sammen! Nå trenger jeg hjelp av det såkalte "sonen-orakelet".  Noen som har erfaring med hund med artrose her? Hvordan utartet det seg hos din hund(er)? Hvilke tilskudd anbefales? Hva bør ett godt fortilskudd inneholde? Tenker da spesifikt tilskudd til ledd. Han får laksolje i maten hver dag, og får nå Fish4dogs laks  Jeg mistenker at Alvin har begynnende artrose i høyre framlabb. Mer spesifikt i de to mellomste tærne på høyre frambein. Jeg har sett at han har vært små-halt, av og på over en 7 - 10 dagers periode nå. Spesielt når vi går på vei med grus. Etter en helt ordinær, rolig morgentur i morges gikk han på tre bein, etter at han hadde slappet av på sofaen ett par timer. Jeg har klemt og strukket, massert og sjekka beinet/skuldra på nevnte bein, og det er først når jeg legger press på de midterste tærne, spesielt underfra og innimellom de to midterste tærne, han hyler i smerte..  Han fikk en tissetur i stad, og da gikk han så og si normalt. Når jeg prøvde å spre tærne på labben hylte han, og begynte med haltinga igjen.. Han brukte alle fire beina men halta tydelig.  For cirka tre uker siden begynte jeg å gå mye turer i skogen, noe som muligens ble en brå overgang fra årets vinter"dvale"? (han har vært i aktivitet gjennom hele vinteren, bare ikke turer i ulendt terreng). Kan disse turene utløst en eller annen infeksjon eller "starta" artrosen? Søndag for to uker sida gikk vi 15km tur i ganske heftig terreng og jeg så null tegn til at han hadde vondt.. På søndag gikk vi over 1km spor i ulendt terreng, merka ingenting. Han vil være med ut på tur. Spiser som normalt. Slikker seg ikke (annet enn rengjøring). Tygger ikke på beina. Roer seg fort på natta. Er ikke hoven i leddene.. Hva tenker dere dette kan være?  Alvin er en amerikansk bulldog, han blir ni år til høsten. Fri for AD/HD. Forholdsvis nylig operert i munn, trukket ut seks tenner. Sist operert 11.04.24. Ellers frisk og rask. Skal selvfølgelig kontakte dyrlege 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...